Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem275

Bericht 02 Mei 2015 14:38

Re: Draagdoekentopic

Happydobby schreef:Swampy, de standaard is dan groot zat, mijn was met 14 maanden 75 cm en 9.5 kilo en de standaard past goed. Ze zeggen vanaf maat 86 is de toddler en je kindje zou dan 12 kg moeten wegen.


Eens.
Ik heb een tula baby, L. is klein van stuk (nu bijna 10kg?) en past er nog goed in. Ik twijfel alleen of ik verbreders zal kopen, maar gebruik de drager nog maar heel weinig..
Consulente waar ik ben geweest heeft haar jongste tot 4 jaar gedragen in een tula baby met verbreders. Ze vind dit juist prettiger dan de toddler, omdat het kindje bij de toddler er meer in zat en hij bij de baby meer vrij was zeg maar.. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..
<<

Anoniem275

Bericht 02 Mei 2015 14:40

Re: Draagdoekentopic

Thnx Sanne, na gisteren heb ik besloten om de drager nog even te houden. Ook al gebruik ik 'm zo weinig, nu kan het iig nog af en toe..

Fijn dat je zoontje het steeds fijner vindt! Heerlijk met zo'n kleine baby :)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 02 Mei 2015 19:30

Re: Draagdoekentopic

Ik heb zojuist een draagdoek besteld! De Didymos Indio Aurora. Ik ben helemaal blij :D.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Mei 2015 19:35

Re: Draagdoekentopic

Leuk Olivia! Een foto als hij binnen is?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem166

Bericht 02 Mei 2015 19:46

Re: Draagdoekentopic

Mooi, Olivia, wil je een foto plaatsen (of pm'en) als je hem binnen hebt? Ik zit er aan te denken die ook te kopen, maar zou het liefst een close up zien van de doek in het echt.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 02 Mei 2015 20:28

Re: Draagdoekentopic

Die is zó mooi! Ik heb hem ook. Heb helaas even geen foto op de Ipad staan, sowieso geen close-up. Maar ik ben fan, toen ik hem vorige zomer zag was ik gelijk verkocht. Vind hem super mooi en draagt ook fijn.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 02 Mei 2015 21:42

Re: Draagdoekentopic

Oohh super om te lezen hippie! Hij was steeds uitverkocht. Nu heb ik hem eindelijk.

Ik ga zeker foto's maken en zal ze dan plaatsen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 04 Mei 2015 07:05

Re: Draagdoekentopic

Ik heb hem nog niet, maar ben al een beetje aan het rondkijken. Met welke knoop moet ik mijn mini meisje in de doek doen? Heeft iemand goede tips of filmpjes?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Mei 2015 07:21

Re: Draagdoekentopic

Ik zou gewoon de fwcc doen bij een jonge baby, voetjes/beentjes wel uit de doek. Draagvrouwe maakt duidelijke filmpjes vind ik.
<<

Anoniem151

Bericht 04 Mei 2015 08:12

Re: Draagdoekentopic

Fwcc inderdaad (front wrap cross carry) meestal kunnen de beentjes er meteen wel uit. Wrapyouinlove vind ik ook fijne filmpjes hebben
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 04 Mei 2015 08:32

Re: Draagdoekentopic

Ik heb hier een draagstief/pluspapa!
Afbeelding

Julieke moest er wel aan wennen om bij een ander in de drager te zitten. Dat vond ze best gek, maar na een dagje Planckendael kwam dat goed.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mei 2015 09:56

Re: Draagdoekentopic

Zo fijn he Slakje! En dat komt de band denk ik ook ten goede! Mijn vriend draagt Lu. ook (lu. is twee dus niet heel vaak meer) en ze genieten er allebei van. En ik ben ook wel blij dat ik niet meer steeds met die dertien kilo's hoef te zeulen, hoewel ik hem nog steeds graag draag, het is gewoon wat te zwaar geworden eigenlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mei 2015 14:10

Re: Draagdoekentopic

Stoer Slakje!

Ik ben aan het oefenen :)

[img]
Laatst gewijzigd door Lady op 06 Mei 2015 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Mei 2015 14:29

Re: Draagdoekentopic

Lief lady, mag ik je een tip geven. Je kan hem beter rechtop dragen. Dus hoofdje omhoog.

Dus altijd zo
Afbeelding
M:21072011
J :08012014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Mei 2015 14:35

Re: Draagdoekentopic

Mooie kleur, Lady! Welke doek is dat? Wat een schatje toch, je zoon :love:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Mei 2015 14:44

Re: Draagdoekentopic

Oh wat zou ik straks ook graag gaan dragen! Heb alleen echt geen idee waar ik met beginnen me te oriënteren..dus alle tips zijn welkom.

Wat fijn Slakje dat je vriend je meisje draag! En Lady, wat straal je toch.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 04 Mei 2015 14:52

Re: Draagdoekentopic

Mooi hoor Lady! :)

MdU, gewoon eens rondneuzen op Facebook ('Draagpraat' bijv.).
Hier heb ik veel informatie opgedaan.
Ook heb ik uiteindelijk een consult gehad om te kijken of het wat was (en om het knopen te leren ;) ).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Mei 2015 16:28

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor de tip, Happydobby. Ik vroeg me inderdaad al af wat een beetje een goede houding voor hem is.

Suus en MdU, ik wist ook echt niet wat ik moest kiezen, ben totaal niet bekend met draagdoeken. Vriendin van mij had deze en die beviel haar heel goed. Dus heb ik deze gewoon besteld, want zoveel mensen zoveel meningen. Dit is de Smallvips Carrier bamboo. Een rekbare doek en de stof is erg geschikt voor dragen in de zomer. Hij is makkelijk te kopen en niet heel duur, vijftig euro geloof ik. Edit: ik zie nu dat jullie in de winter uitgerekend zijn. Daar hebben ze ook dezelfde soort doek voor hoor :).

Ik vond het genieten en D. ook!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Mei 2015 16:55

Re: Draagdoekentopic

Ik heb zelf een geweven doek in huis. Nu heb ik het voordeel dat ik 3 jaar terug al eens bij een consult ben geweest en tijdens mijn stage veel mee heb gekregen over doeken. Zelf vind ik een geweven fijner knopen dan een rekbare. Heb het idee dat je een geweven doek makkelijker strak knoopt dan een rekbare doek.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 04 Mei 2015 17:49

Re: Draagdoekentopic

Ben benieuwd hoe je hem vindt Olivia, ik zag hem toen hij net uit was en moest hem hebben. Ook bijna overal uitverkocht, maar door een oproepje op FB toen een winkel gevonden die hem nog had in de goede maat. Ik zou denk ik ook gewoon FWCC proberen om te beginnen.

Wat fijn Slakje! Hier hebben we zo af en toe een draagoom gehad, een van mijn broertjes heeft de oudste meerdere keren gedragen met de Boba toen ze daarin ging. Vonden ze beiden erg leuk! De jongste zit eigenlijk alleen bij mij op het moment, maar op vakantie gok ik dat een van de ooms vast ook weer een keer willen, vinden ze altijd leuk.

Ahhhh Lady, wat lief zo'n kleintje lekker in de doek :love: ! Wat Happydobby zegt klopt wel, rechtop is beter dan de kommahouding. Wist ik overigens ook niet toen ik de oudste net droeg, die lag toen ook zo, en nog wel in een minimonkey ook. Je kunt ook niet alles meteen weten, en in veel van de instructieboekjes staat deze houding ook.

Meneer de Uil, ik zou eens op bijvoorbeeld draagpraat kijken. Ik vond een rekbare doek bij een kleintje wel heel fijn, maar heb ook gelijk met geweven doeken en dragers gedragen. Er is zoveel keuze! Daardoor heb ik bij de jongste echt aal veel in huis gehad nu, soort van 'het is de laatste dus wil nu alles geprobeerd hebben' idee :laughcry:
<<

Anoniem275

Bericht 04 Mei 2015 19:41

Re: Draagdoekentopic

wat lief, lady en wat zie je er goed uit zeg!

mijn schoonzus droeg mijn neefje in de kommahouding in een lodger. ik zat erg te twijfelen of ik hierop zou reageren..
nu vertelde ze vandaag dat hij bijna te groot is voor de lodger en dat ze het niet fijn meer vindt dragen, maar ze had een nieuwe drager besteld.. ik heb gevraagd welke drager het was (was bang voor een baby bjorn oid), maar ze heeft een manduca gekocht, dus hoef ik me verder negens meer mee te bemoeien :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Mei 2015 20:08

Re: Draagdoekentopic

Lady schreef:Bedankt voor de tip, Happydobby. Ik vroeg me inderdaad al af wat een beetje een goede houding voor hem is.

Suus en MdU, ik wist ook echt niet wat ik moest kiezen, ben totaal niet bekend met draagdoeken. Vriendin van mij had deze en die beviel haar heel goed. Dus heb ik deze gewoon besteld, want zoveel mensen zoveel meningen. Dit is de Smallvips Carrier bamboo. Een rekbare doek en de stof is erg geschikt voor dragen in de zomer. Hij is makkelijk te kopen en niet heel duur, vijftig euro geloof ik. Edit: ik zie nu dat jullie in de winter uitgerekend zijn. Daar hebben ze ook dezelfde soort doek voor hoor :).

Ik vond het genieten en D. ook!


Ja buik op buik en hoofdje dus naar boven is de beste houding (ik meende dat er ook iets was met de ademhaling maar bijvoorbeeld voor krampjes is buik op buik heel fijn voor die kleintjes) en ook het meest comfortabel. Je moet dan zorgen dat de beetjes van je kindje een beetje in de kikkerhouding staan, niets forceren maar gewoon lekker met de knietjes omhoog. L. kroop dan echt helemaal in me en vond dat echt heerlijk. Je kunt dan zorgen dat het hoofdje ondersteund word door één van de omhoog lopende doekbanen. Ik zorgde altijd ervoor dat hij zo zat dat ik één baan over zijn achterhoofdje en oor kon trekken. Hij wilde dat alleen nooit dus dan moest ik zijn hoofd ondersteunen tot hij sliep en dan kon ik er een baan overheen trekken zodat zijn hoofdje goed ondersteund werd.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Mei 2015 20:19

Re: Draagdoekentopic

Naomi kruipt altijd met haar hoofd in de doek haha, in de schuine baan zeg maar, die verstopt zich echt in me.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Mei 2015 10:56

Re: Draagdoekentopic

De beentjes moeten dan dus niet onder de doek uitsteken maar in de doek blijven? Ik zal het eens proberen. Bedankt voor het meedenken!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem151

Bericht 05 Mei 2015 11:04

Re: Draagdoekentopic

Beentjes kunnen uit de doek.
Weet alleen niet of je nog ergens rekening mee moet houden omdat D in stuit lag?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MrsMath