Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstvoeding of flesvoeding

<<

Anoniem199

Bericht 01 Mei 2015 07:31

Re: Borstvoeding of flesvoeding

Ik stond er altijd hetzelfde in als jij Carrie. Toen ik zwanger bleek, vond ik dat ik het sowieso moest proberen. Helaas werd onze zoon met 37 weken en een groeiachterstand geboren. Hierdoor lukte het niet meteen om uit de borst te drinken. Kolven ging ik echt niet doen zei ik van te voren, maar toch heb ik dat gedaan. Hij Kon wel uit een flesje drinken, dus kreeg hij gekolfde melk in een flesje en kv als ik niet in het ziekenhuis was. Nu krijgt hij volledig kv. De tip van een tepelhoedje is goed, dit vond ik ook veel fijner.
<<

Anoniem280

Bericht 01 Mei 2015 07:37

Re: Borstvoeding of flesvoeding

Tepelhoedje vond ik ook fijn, deed geen pijn bij aanhappen.
Maar ja, ze kregen afgekolfde melk, + nog heel wat kv erbij. En dat werd alleen maar meer omdat bv niet opgang wilde komen.
En nu ben ik ontzettend blij dat ik een hele poos weg kan zonder te kolven etc.
En een ander die mijn kinderen de fles geeft.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 01 Mei 2015 19:26

Re: Borstvoeding of flesvoeding

mzcharlotte schreef:Maia, uit nieuwsgierigheid en omdat ik niet weet hoe het bij ons verder zal gaan; drinkt je dochter nog iedere dag? Gaat het dan om 1x of meerdere keren of hangt dat van de dag af? Mijn zoon drinkt nu nog 3x per dag, soms 4 en ik ben benieuwd of hij verder zal afbouwen of dat dit 'vaak' is voor zijn leeftijd.


Mijn dochter heb ik tijdens de zwangerschap van T minder later drinken. Ik kreeg er namelijk harde buiken van en wilde de nachtvoedingen eraf hebben voor mijn rust. Na de bevalling was er weer volop melk dus dronk weer vaker. Ze was toen bijna 3 jaar. Ik denk zo'n 4x per dag.
Nu heb ik het weer flink afgebouwd omdat het best veel van me vraagt. Dus 1x pd en soms een x meer bij verdriet, pijn of erg moe uit school komen.


Mijn zoon is nu trouwens 1 jr en 10mnden en hij drinkt nog zo'n 6 tot 8 per dag (etmaal). Soms meer soms minder.
Mother of 3 adorable children
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 01 Mei 2015 19:27

Re: Borstvoeding of flesvoeding

Urban naked, de melk is qua voeding en samenstelling helemaal afgestemd op de kleinste. Zeker de eerste maanden is het belangrijk dat de kleinste eerst krijgt om die reden.
Mother of 3 adorable children
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 08:40

Bericht 03 Mei 2015 10:43

Re: Borstvoeding of flesvoeding

Mijn start met de tweeling was heel anders omdat ze zo vroeg geboren zijn. Ik ben borstvoeding gaan afkolven (dat was echt pittig en doorzetten want ik had een slechte productie en kon ze net bijbenen) en heb dat tien weken aan ze gegeven, eerst via de sonde en daarna met de fles. Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik dat gedaan heb. Ze hebben helemaal geen complicaties gehad in het ziekenhuis en ik denk dat dat voor een groot deel komt door de borstvoeding, omdat daar zoveel beschermende stoffen in zitten. Daarna thuis over op flesvoeding en dat bevalt ook prima. Het heeft beide voor- en nadelen, maar voor mij voelt het nog steeds als een hele goede keuze om te gestart te zijn met bv.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip