Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

<<

Anoniem164

Bericht 30 Apr 2015 16:58

Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

He hoi,

Ik ben in 2011 begonnen aan de Master en die zou 2 jaar duren. Ik ben nu al 3,5 jaar verder en ben nog niet afgestudeerd, ben in de studieperiode bij mijn ex weggegaan, ben 2 keer gewisseld van baan en ben gaan samenwonen aan de andere kant van het land met mijn nieuwe vriend. Oftewel: studeren was wel het laatste waar ik tijd voor had of zin in had.
Ik heb afgelopen oktober de draad weer opgepakt en ik was lekker bezig, heb alle credits gehaald voor alle prestaties en mijn praktijkgerichte onderzoek deel 1. Nu blijkt dat ik vanaf dit studiejaar val onder cohort 2014 en dat mijn praktijkgerichte onderzoek niet meer geldig is, ik moet helemaal opnieuw beginnen terwijl ik al voor 3/4 klaar ben. Opnieuw beginnen houdt in: 3 kennistoetsen maken over statistieke onderwerpen, waar ik echt van gruwel. Ik moet dan echt flink aan de studie en dan nog is het maar de vraag of ik het haal. En ik moet mijn hele onderzoek opnieuw doen.

Ik heb echt een partij keihard zitten janken, ik wil het gewoon niet meer, ik was zo gemotiveerd om het af te ronden en nu dit.....

Ik heb een goede fulltime baan, ik ga niets meer verdienen als ik mijn master afrond, er verandert niks in mijn weksituatie. Dus eigenlijk vind ik dat ik moet stoppen, ik wil deze ellende niet meer, ik wil gelukkig zijn en niet elk weekend en elke vakantie denken: o fuck die studie moet ook nog.

Ik voel me zo'n opgever als ik nu de handdoek in de ring gooi, maar ik kan het echt niet meer opbrengen.
Mijn vriend is een enorme doorzetter is alles en die vilt me echt als ik zeg dat ik wil stoppen, hij gaat dit echt heel erg lastig vinden om te verkroppen en dat vind ik dan ook weer moeilijk, ik wil niet opgeven, maar ik zie het echt niet meer zitten. Herkenbaar voor iemand?
<<

Anoniem156

Bericht 30 Apr 2015 17:40

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

Yes, enorm herkenbaar!
Ik doe ook een studie waar ik enorm klaar mee ben.
Ik kan me voorstellen dat jij het niet meer ziet zitten, zeker omdat je zo veel opnieuw moet doen!
Toch denk ik dat het wel goed is om de opleiding af te maken. Het staat goed op je CV en misschien heb je er op dit moment niks aan, maar in de toekomst wel.
Dat is voor mij in ieder geval de reden om het toch af te maken. Ik word er enorm moedeloos van, zit er regelmatig een potje om te janken, en als ik (ooit) afstudeer ga ik dat enorm vieren.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Apr 2015 18:32

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

Hoe lang gaat het je nog ongeveer kosten om het wel af te maken?
Ik zou als ik jou was echt proberen toch door te zetten. Ik snap dat je er van baalt, maar het is toch gewoon ontzettend zonde van alle tijd en al het geld wat het al gekost heeft tot nu toe als je stopt. En wat Poubelle zegt inderdaad, misschien ga je er nu niets mee vooruit, maar heb je er in de toekomst wel wat aan. Ook zou ik persoonlijk wel achteraf spijt krijgen als ik zo ver was gekomen en het dan toch niet had afgemaakt.
Kun je niet op zeer korte termijn een afspraak met een studieadviseur oid maken, zodat jullie samen een planning/overzicht kunnen maken van wat je nog moet doen en hoeveel tijd je dat gaat kosten? Dan krijg je weer een beetje overzicht, en als je weet wanneer het einde in zicht is kun jij het misschien wat beter opbrengen om het toch af te maken.
<<

Anoniem142

Bericht 30 Apr 2015 21:11

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

Ik zou inderdaad ook eerst een afspraak maken met een studieadviseur, je studieloopbaanbegeleider, of iemand anders die zicht heeft op je studieloopbaan.

Kun je je eerste onderzoek niet gebruiken voor het deel dat je opnieuw moet doen? Misschien blijkt dat je op dit onderwerp verder kunt borduren en dat je maar weinig extra hoeft te doen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Apr 2015 22:21

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

Je bent al zo lang bezig, dat ik persoonlijk het denk ik zonde zou vinden om dat nu allemaal te laten vallen.
Een afspraak met een studieadviseur oid lijkt me best een goed plan! Gewoon even op een rijtje zetten wat er moet gebeuren en hoe je dat voor je ziet.
Eigenlijk de tips van hierboven dus, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 01 Mei 2015 13:24

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

Vriendinne van mij hebben iets vergekijkbaars gehad, hun vakken zouden gaan vervallen. Zij hebben toen via de examen commissie iets kunnen regelen. Is dat bij jou een mogelijkheid?

Mij lijkt stoppen toch zonde van alle tijd die je er al in hebt gestoken en denk dat je master in de toekomst nog best een voordeel kan zijn. Een afspraak met de studieadviseur lijkt ook mij een goed plan.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 01 Mei 2015 21:18

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

Ik heb in deze situatie gezeten vakken waren ook verlopen en ik keek er enorm tegenop. Heb een heel zwaar jaar gehad niet zo zeer qua moeilijkheid maar de motivatie opbrengen was heel zwaar omdat je dingen opnieuw moet doen.

MAAR wat ben ik blij dat ik de keuze toch heb gemaakt ik voelde me gewoon 15 kilo lichter nadat ik mijn diploma op zak had en ik ben gewoon zo ontzettend blij dat ik het heb gedaan. Als ik vandaag weer voor de keus zo staan dan zou ik opnieuw dezelfde keuze maken.
<<

Anoniem164

Bericht 02 Mei 2015 12:50

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

De storm van emoties is een beetje gaan liggen en ik ben wat reëler nu. Ik ga een gesprek aanvragen om precies op papier te krijgen wat ik allemaal moet doen om te kunnen slagen. Daarna ga ik bepalen of ik doorga of stop.
Bedankt voor jullie reacties!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 02 Mei 2015 20:27

Re: Studievertraging, en nu ook nog aangescherpte regels

Overigens als ze ineens de regels veranderen terwijl je al studeert dan is het bij 'mijn' faculteit in ieder geval zo dat er een overgangsregeling moet zijn. Maar weet niet of dat bij de opleiding die jij volgt ook het geval is. Hier is het zo dat op het moment dat er een curriculumwijziging dan wel geldigheid van een bepaald deel van de opleiding verandert je een extra kans krijgt als je aan het einde van het jaar het vak nog open hebt staan.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers