Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem149

Bericht 28 Apr 2015 19:44

Re: Katten Topic <3

Heeft de mijne ook wel eens last van. Is een keer en daarna is het weer over. Komt je kat buiten?
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2015 20:00

Re: Katten Topic <3

Jip, je kunt hem wat gekookte kip in rijstwater geven, dat helpt bij diarree. Verder even in de gaten houden, als het morgenavond nog zo erg is zou ik wel even de DA bellen. Goed kijken of hij nog drinkt en eet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Apr 2015 20:04

Re: Katten Topic <3

Hij durft sinds het licht is in de avond naar buiten. Maar alleen als wij thuis zijn.
Ik zal de kip geven! Bedankt voor de tip! Heb is overigens niet heel erg, zo ver ik het inschatten kan. Uit de bak kwamen drie plekken, net zoiets als de gewone hoeveelheid ontlasting. Misschien heb ik hem eergisteren wat te veel snoepjes gegeven om de goede foto te krijgen.. :redface:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem280

Bericht 28 Apr 2015 22:43

Re: Katten Topic <3

Een kat die jonge eksters pakt, wordt vaak achterna gezeten door de ouders, of dit ook bij merels gebeurt?
1 keer met de kat van mijn vorige vriend meegemaakt. Hij had een jonge ekster gepakt. De kat durfde een week niet naar buiten, omdat de ouders steeds op wacht zaten.

Onze kat zit altijd achter van alles en nog wat aan. Ben benieuwd waar hij straks overal mee thuis komt wanneer wij gaan verhuizen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2015 15:25

Re: Katten Topic <3

Net met mijn oudste kat naar de dierenarts hij vond het niet leuk grommen en blazen. En nu is die daar opgenomen. Echt niet leuk :cry:

De andere kat zoekt hem helemaal. Hopelijk komt er niks raars uit de onderzoeken en kan ik hem morgen weer ophalen
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Apr 2015 20:12

Re: Katten Topic <3

Pffff....hij stinkt naar poep nu! Hoe kunnen wij zijn achterste (rondom zijn anus) schoonmaken? Met eennat wattenschijfje ofzo?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem122

Bericht 29 Apr 2015 20:14

Re: Katten Topic <3

Heel zielig misschien, maar even toch de douche er op zetten? In het nekvel pakken, lauwwarm water gebruiken en daarna goed afdrogen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Apr 2015 20:22

Re: Katten Topic <3

Dan mag ik wel in een antikrabpak...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem149

Bericht 29 Apr 2015 20:33

Re: Katten Topic <3

Ahw Sarah wat is er aan de hand dan?

Jip lastig, de mijne zou zich ook niet zomaar laten schoonmaken..
<<

Anoniem122

Bericht 29 Apr 2015 20:48

Re: Katten Topic <3

Daarom zeg ik ook, in het nekvel pakken ;) Mijn ervaring is dat als ze eenmaal nat zijn, ze rustiger worden.
Mijn katten moesten er ook niks van weten, werden al panisch als ik ze alleen maar in de buurt hield van de kraan. Maar na een paar seconden als ze eenmaal helemaal nat waren, ging het wel.
<<

Anoniem149

Bericht 29 Apr 2015 20:49

Re: Katten Topic <3

Het is wel apart, want mijn madame gaat gerust in de douche zitten als die zeiknat is, of onder de kraan hangen als die open staat. Maar als ik er dan bij kom weet ze niet hoe snel ze weg moet komen haha.
<<

Anoniem273

Bericht 29 Apr 2015 20:55

Re: Katten Topic <3

Ik maak ze dan schoon met een vochtige theedoek. M'n man houdt de kat wat tegen en ik veeg snel de bips schoon :) Komt gelukkig zelden voor nog.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Apr 2015 21:33

Re: Katten Topic <3

Uiteindelijk lukte het op jou manier Azi. Wat kon hij zielig miauwen.

Morgen aankijken en anders dierenarts bellen. Lijkt wel alsof bijeen aambei heeft...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Apr 2015 11:30

Re: Katten Topic <3

Ben met gebeld door de dierenarts mijn kat heeft een blaasontsteking. Ze zei dat het door stress kan komen. Mag hem straks ophalen en dan moet die een kuur en veel drinken.

De andere kat heeft de hele nacht zielig gepiept op zoek naar zijn vriendje zo sneu
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Apr 2015 20:56

Re: Katten Topic <3

Wat sneu Sarah! Hopelijk is ie snel beter!

Hier ging meneer er vanmorgen lekker voor liggen... Hij vond het blijkbaar wel lekker dat ie schoongemaakt werd. Haha!
Er lag ook een enooooooorme haarbal in de gang...dus ik kan me voorstellen dat ie daardoor ook van slag was. Als die haarbal uit zijn lijf gekomen is. Natuurlijk. Kan ook de andere kat zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem291

Bericht 30 Apr 2015 21:06

Re: Katten Topic <3

Zo grappig om te lezen dat jullie katten niks van water moeten hebben, ik heb er eentje die dol is op water en gezellig elke ochtend mee onder de douche gaat :smile:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Mei 2015 05:55

Re: Katten Topic <3

Die andere gaat ook mee onder de douche! En beiden hangen ze met hun kop onder de kraan :-)
In de houtgreep meegenomen worden is toch anders. Gelukkig loste het zich diervriendelijker op!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Mei 2015 10:26

Re: Katten Topic <3

Ik ben even verdrietig nu.
Wij hebben 4 katten, maar de laatste tijd heeft 1 van de poezen last van kale plekken. We zijn daarvoor al eerder bij de dierenarts geweest. Toen had ze vlooien. Na behandeling groeide het haar weer iets terug leek het. Maar na de verhuizing heeft ze weer veel meer kale plekken gekregen. Het konden nu geen vlooien zijn. Ze heeft er een bandje voor om.

Wij hadden zelf al het idee dat het stress kon zijn. Ze blaast en gromt constant als een van de andere katten naar haar kijkt of binnen 1 meter van haar komt.
Vandaag weer bij de dierenarts geweest en die heeft uitgesloten dat het een huidprobleem is en zegt ook dat het stress likken is. Haar buik en delen van haar poten zijn kaal gelikt.

Nu hebben we dus besloten dat het beter voor haar is om een ander huisje te krijgen waar ze als enige kat woont en alle aandacht kan krijgen. Ondanks dat ik weet dat het beter voor haar is doet het mij pijn en zit ik met tranen in mijn ogen.
Ik heb ook een oproepje hier in vraag en aanbod gezet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 01 Mei 2015 14:44

Re: Katten Topic <3

Aaaaah Dolphinne, ik kan me voorstellen dat je daar heel verdrietig van wordt. Wat een moeilijke beslissing :( Ik hoop dat je een heel lief baasje voor haar vindt.
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 01 Mei 2015 15:40

Re: Katten Topic <3

Hier ook twee lieve katjes in huis! 2 broertjes. Mijn vriend had ze al toen ik hem leerde kennen. Ik had niks met katten en moest gigantisch wennen! En die twee bengels aan mij! Een van de eerste nachten ging 1 kat elke keer precies op mijn kussen liggen. (ik denk dat hij voelde dat ik bang was voor hem) Gelukkig zijn we later toch vriendjes geworden!

Helaas gaat het met 1 van de 2 niet zo goed, hij is nu weer bij de dierenarts. Hij heeft een tumor in zijn kaak. De dierenarts gaat nu zijn kies trekken en de bal met pus onder zijn kin weer opensnijden. Gister is dat ook al gedaan + foto's gemaakt. De hoop verdwijnt langzaam op een goede afloop.

Mijn vriend wil er alles aan doen, om zijn kleine vriendje weer er bovenop te krijgen. Maar ik heb er een hard hoofd in. Het is zo zielig om elke keer ons vriendje bij de dierenarts achter te laten..

Om 18u horen we waarschijnlijk meer.
Afbeelding
<<

Anoniem149

Bericht 01 Mei 2015 15:41

Re: Katten Topic <3

Wat verdrietig Dolphine :( Je weet dat het beter is, maar toch is het vervelend om die beslissing te moeten maken. Hopelijk krijgt hij een goed nieuw huisje waar hij zichzelf kan zijn en alle aandacht krijgt die hij nodig heeft.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mei 2015 19:00

Re: Katten Topic <3

dolphine wat verdrietig zeg. Hopelijk vind je een goed plekje
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 01 Mei 2015 19:05

Re: Katten Topic <3

Wat sneu, Dolphinne! Sterkte!
Misschien overbodig hoor maar omdat ik het nog niet las in je stukje... Heb je al rustgevende dingen geprobeerd voor Puk, zoals Feliway? Bij onze poes heeft dit echt heel goed geholpen. Zij had ook stress van de twee katers maar inmiddels is ze hen de baas, durft ze met ze te stoeien en jaagt ze ze soms door de kamer heen. Ze is er echt enorm van opgebloeid en heeft de Feliway inmiddels al lang niet meer nodig.

Mil, sterkte! Heel verdrietig.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 01 Mei 2015 19:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Mei 2015 19:29

Re: Katten Topic <3

Wat een narigheid! Sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 01 Mei 2015 19:50

Re: Katten Topic <3

Mil, wat sneu ook, hoe is het afgelopen?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers