Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

<<

Anoniem211

Bericht 29 Apr 2015 18:41

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Marin schreef:
Marilyn schreef:Mijn keuze. Mijn lichaam en al het werk dat ik moet doen tijdens de bv.

Maar heb je dan niet het gevoel dat je hem wat ontneemt? Ik bedoel, doordat jij borstvoeding geeft, geef jij jezelf ook meer werk. Als je fv zou geven, of zou kolven, zou je ook wat werk uit handen kunnen geven.

Dat lijkt mij wel lastig aan de keuze van borstvoeding. Het lijkt me heel intiem en mooi, maar in de praktijk betekent dat ook dat jij degene bent die dag en nacht voedt, je kunt dat dan niet delen. Dat lijkt me a) misschien best lastig omdat het veel van jezelf vraagt en b) lastig omdat jij als vrouw voor je man beslist dat ie de eerste paar maanden hoe dan ook een stuk minder contact heeft met het kindje.

meer een hypothetische vraag want je hebt geen babietje meer natuurlijk maar dat zijn vraagstukken waar ik zelf mee zou zitten.


Ik heb maar 2 weken bv gegeven, ik vond Fv sowieso veel fijner. Als mijn ex had gezegd dat hij wilde dat ik bv zou geven en ik zou dat niet willen, had hij toch echt pech gehad. Borstvoeding is heel veel werk.

Ik denk trouwens niet dat hij er mee gezeten had dat hij geen flesjes had kunnen geven. Je kunt toch op allerlei manieren dat contact hebben met ie kind?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 29 Apr 2015 18:43

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

We hebben het er zeker wel over gehad, maar uiteindelijk is het denk ik wel mijn keuze. Mijn man zou me sowieso nooit dwingen om borstvoeding te geven als ik dat echt niet zou willen, maar wel zijn voorkeur uitspreken. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat hij dat sowieso mag doen. Zelf wil ik ook graag borstvoeding geven, maar stel dat het niet lukt, tsja. Dan kan hij hoog en laag springen dat hij dat graag zou willen, maar houdt het gewoon op.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Apr 2015 18:53

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

We hebben het samen besproken, al was het voor mij wel duidelijk dat ik bv wou geven. mijn man stond hierachter.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Apr 2015 19:07

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Ik zou echt niet voor flesvoeding kiezen omdat ik anders alle voedingen doe, echt niet. Er zijn genoeg andere manieren om contact te maken met je baby. De draagdoek, het badje, spelen, hapjes geven als het kindje aan bijvoeding toe is, noem maar op. Dus hoe jammer het misschien ook is, dat zou voor mij echt geen argument zijn om niet voor borstvoeding te gaan. Als mijn man er echt heel erg mee zou zitten dat hij geen fles zou kunnen geven zou ik eventueel nog een aantal voedingen kunnen kolven, maar helemaal geen borst om die reden, nee, echt niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 29 Apr 2015 19:39

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Hier ging het eigenlijk vanzelf. Ik wist vanaf het begin dat ik graag borstvoeding wilde geven, hij is meegeweest bij de eerste naar zo'n info-avond. Maar eigenlijk had hij zoiets van een soort basisvertrouwen in mij. Hij vond het prima, snapte waarom ik dat wilde, maar ik weet ook zeker dat als het niet was gelukt dat hij me had getroost en gesteund als dat niet was gelukt...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem216

Bericht 29 Apr 2015 19:57

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Wij hebben ons samen verdiept in de voor en nadelen van borstvoeding en flesvoeding. Wij vonden bv beter bij ons passen en hebben daar samen voor gekozen. Wel afgesproken dat als het niet lukte dat ik dan zou stoppen en overgaan op fv. Stel dat we allebei een andere mening zouden hebben, dan zou mijn stem zwaarder wegen, aangezien ik het grootste deel van de voedingen de eerste tijd zou doen.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 29 Apr 2015 21:17

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Wij willen proberen borstvoeding te geven, dit is beter voor de kleine, maar in mijn geval ook voor mij met de diabetes erbij. Ik heb alleen, voor de zwangerschap ook al, erg gevoelige en soms pijnlijke tepels, maar we hebben al gezien dat daarvoor ook speciale overzet stukjes/hulpjes zijn. Mijn vriend was er wel eerder uit als dat ik dat was, maar wat beter is voor de kleine en mij staat bij alles voorop nu.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Apr 2015 21:36

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Tepelhoedjes. Het meest onaantrekkelijke woord ever. Maar het helpt goed tegen pijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 29 Apr 2015 22:00

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Ik vond zijn mening belangrijk maar uiteindelijk maakte ik de beslissing. Ik wilde zelf graag BVgeven en aangezien hij meerdere allergieën heeft (gehad) wilde hij graag dat ik het in elk geval zou proberen. Dat heb ik ook gedaan, maar dat was kort gezegd geen succes. Toen had hij zoiets van dat ik wel kon stoppen maar dat wilde ik zelf niet. Daarom ben ik fulltime gaan kolven. Met ruim vijf maanden ben ik daarmee ook gestopt omdat ze een koemelkallergie bleek te hebben en ze dus speciale voeding kreeg voorgeschreven. De jongste heeft 24 uur BV gehad. Ze bleek een natuurtalent maar bij mij kwam alle onzekerheid van de oudste weer terug en omdat ik bang was voor een herhaling van de eerste keer (toen ook last van depressie) besloot ik toen meteen te stoppen. Mijn vriend stond toen ook achter me. Achteraf vraag ik me nu wel eens af hoe het was gegaan als ik het een dag of twee had aangekeken maar ik weet dat het op dat moment de juiste keus was dus ik heb er geen spijt van.

Als we een derde krijgen dan weet ik nog niet wat ik wil doen. BV lijkt me heel mooi als het goed loopt, al moet ik zeggen dat ik FV vooral heel makkelijk vind. Maar aangezien beide dochters koemelkallergie hebben gehad verwacht ik eigenlijk dat de derde dat ook wel zal hebben en ik weet niet of ik een hypoallergeen dan zie zitten. Dat beslis ik gewoon op dat moment.

Marin, mijn vriend heeft nooit zoveel met flesjes geven gehad, dus dat kan ook nog. Hij was dol op de meiden, vond het heerlijk om ze in bad te doen, samen te douchen of gewoon te knuffelen maar een flesje geven vond hij maar saai. Door die andere momenten konden ze ook genoeg hechten volgens mij. Nu kolfde ik sowieso elke voeding bij de oudste maar als je gewoon BV geeft kun je natuurlijk ook eens kolven zodat de vader een flesje kan geven.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Apr 2015 22:05

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Bazinga schreef:Hier wordt in principe alles overlegd, dus ook kwesties als wat voor voeding een baby zal krijgen. Mijn mening weegt echter wel zwaarder en dat weet hij ook. (Maar als ik heel eerlijk ben geldt dat voor alles en niet alleen als het om zaken gaat waarbij het om mijn lichaam draait..)


Misschien een beetje off topic maar hoe bedoel je dat? Als in dat jij dominanter bent in de relatie en je vriend zich snel aanpast aan jouw mening?
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 30 Apr 2015 06:48

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Wij hebben het er wel over gehad en denken er hetzelfde over, ik ga borstvoeding proberen en we zien wel hoe dit loopt.
Ik denk dat als ik zou twijfelen en mijn man zou graag willen dat ik het probeer dat ik dat voor hem zou doen, het is net zo goed zijn kind en voeden doe je voor de baby, niet voor jezelf (waarmee ik niet wl zeggen dat dames waarbij het niet goed gaat maar eindeloos moeten doorzetten maar het beslissen vooraf). Ik ben dus van mening dat de man er zeker wel een mening in heeft.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem114

Bericht 30 Apr 2015 08:29

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

@Lot, ja ik ben van nature al vrij dominant (en eigenlijk gewoon een verwend nest) en ik beslis over 't algemeen meer dan hij. Deels omdat ik gewoon graag m'n zin krijg, maar in veel situaties is 't ook zo dat ik het 'grotere plaatje' zie en m'n vriend niet zoveel verder denkt. Hij is meer van 't leven in het nu, terwijl ik praktischer denk en vooruit plan.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Apr 2015 08:39

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Bazinga schreef:@Lot, ja ik ben van nature al vrij dominant (en eigenlijk gewoon een verwend nest) en ik beslis over 't algemeen meer dan hij. Deels omdat ik gewoon graag m'n zin krijg, maar in veel situaties is 't ook zo dat ik het 'grotere plaatje' zie en m'n vriend niet zoveel verder denkt. Hij is meer van 't leven in het nu, terwijl ik praktischer denk en vooruit plan.

Zelfkennis. :smile:
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 30 Apr 2015 09:25

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Hier had mijn man er geen mening over. Hij stond achter welke keus ik ook maakte.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 30 Apr 2015 11:14

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Niet zo veel, eerlijk gezegd. Of ja, hij mag zeggen wat hij wil, maar als ik geen bv zou willen geven zou hij toch pech hebben. Het blijven nou eenmaal mijn borsten en daar ga ik niet wat mee doen wat ik niet wil. Wat dat betreft wat oneerlijk voor de mannen natuurlijk.

Maar mijn man maakte het geen fluit uit. Hij heeft zich er ook absoluut niet in verdiept. Hij vertrouwd op mijn kennis. Wel denk ik dat hij bij de volgende de voorkeur geeft aan bv omdat hij dan niet zoveel hoeft te doen en hij nu wel weet dat bv het beste is voor je kind (mits moeder goed functioneert uiteraard met bv uiteraard).
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem118

Bericht 30 Apr 2015 18:57

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

x
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 19 Aug 2015 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:45

Bericht 30 Apr 2015 20:58

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Mijn man vond da het mijn keuze was en liet het dus aan mij.
Hij heeft me gesteund toen ik wel bv gaf, maar stond ook achter mij toen ik besloot het af te bouwen.
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 01 Mei 2015 18:14

Re: In hoeverre heeft jouw partner hier zeggenschap over?

Mijn man wist dat ik geen bv wilde geven en heeft het hier ook verder niet over gehad. Toen de verloskundige er (eenmalig) naar vroeg zei hij dat ik het al jaren riep en dat het mijn lijf was. Ik weet eigenlijk niet hoe hij er verder over denkt, volgens mij vindt hij het wel prima.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron