Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel geld geven op bruiloft?

<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 30 Apr 2015 21:47

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

De bruiloften waarbij ik aanwezig ben geweest hebben wij €50 gegeven. We waren al honderden euro's kwijt aan kleding, vrijgezellenfeesten, extra's om huizen te versieren en kado.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Apr 2015 22:16

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

AnnaK schreef:Ik geef als kado 50 euro (als ik alleen ga met partner zou ik 100 euro geven) als daggast. Maar, als andere kosten die bij een bruiloft komen kijken heel erg oplopen dan pas ik het aan. Ik wil in totaal niet meer dan 200 euro uitgeven. Ik reken hierbij niet een eventuele jurk, want die koop ik voor mezelf en draag ik ook nog na de bruiloft. Ik ga geen jurk kopen voor een dresscode die ik vervolgens nooit meer aantrek. Ik heb binnenkort een bruiloft die en heel duur is (om er te komen ben ik al bijna 200 euro kwijt. Ik sla daarom het vrijgezellenfeest over en het kado wordt een kleinigheidje. En een dresscode heeft die me niet aanspreekt spreekt. De kleur staat me niet en ik zou het zelf nooit kopen. Daarom leen ik ook een jurk.

Als ik alleen naar het feest mag komen geef ik 30 euro.


Ik vind het ook raar dat sommige mensen kleding meenemen als kosten voor het feest. Want in mijn ogen zijn er wat betreft kleding 2 opties:
1. Je koopt iets nieuws omdat je dat voor je zelf leuk vindt.
2. Je koopt niets nieuws, maar trekt iets aan wat je al hebt of wat je leent.

Als cadeau denk ik dat wij aan vrienden die dit jaar trouwen, zo'n 50-75 euro gaan geven. We zijn er dan de hele dag bij aanwezig.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Apr 2015 22:24

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Helaas werkt het niet voor iedereen zo Green Pepper.. Soms is er een dresscode en in mijn geval word ik wel in een jurk/rok verwacht. Die draag ik normaal gesproken nooit, dus dat is voor mij wel een kostenpost ja. Zal hem dan ook éénmalig gaan dragen, tenzij ik binnenkort nog een bruiloft heb maar dat verwacht ik niet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Apr 2015 22:27

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Scandic schreef:Helaas werkt het niet voor iedereen zo Green Pepper.. Soms is er een dresscode en in mijn geval word ik wel in een jurk/rok verwacht. Die draag ik normaal gesproken nooit, dus dat is voor mij wel een kostenpost ja. Zal hem dan ook éénmalig gaan dragen, tenzij ik binnenkort nog een bruiloft heb maar dat verwacht ik niet.


Wil je iets lenen :) ?
Ik kan er moeilijk 'vrede' mee hebben dat het niet zo werkt. Wij zijn nu zelf bezig onze bruiloft te organiseren en ik kan me er helemaal niks bij voorstellen dat wij mensen een dresscode zouden opleggen. Een vriend van ons wilde een pak gaan aanschaffen voor onze bruiloft, zoiets draagt hij nooit. Ik heb hem dit echt ten zeerste afgeraden, zonde van zijn geld! Ik zou zeggen dat iedereen het leukste in iets waarin hij/zij zich op zijn/haar gemak voelt.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 30 Apr 2015 22:30

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Toen mijn beste vriendin ging trouwen had ik nog geen relatie. Ik heb toen 50 euro gegeven met een brief erbij waarin ik beschreven had hoe veel ze voor me betekend. Ook deden wij met nog 3 vriendinnen something old, something new, something borrowed, something blue en heeft ze de hele dag de ring van mijn oma om gehad waar ik super zuinig op ben.

Daarnaast heb ik haar vrijgezellenavond geregeld en er op de bruiloft een herinneringsboekje met foto's en verhalen bij gegeven.

Uiteindelijk was ik niet zoveel geld kwijt maar wel allerlei leuke persoonlijke dingetjes erbij gegeven dus.
<<

Anoniem216

Bericht 01 Mei 2015 10:08

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 18 Okt 2017 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Mei 2015 10:30

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Alex schreef:
AnnaK schreef:
Alex schreef:Wij geven familie en naaste vrienden € 50,- op een bruiloft. Ik snap niet zo goed waarom je als stel meer zou geven dan wanneer je alleen gaat (en dan ga ik er vanuit dat je wel een relatie hebt, maar die relatie dan niet mee kan/wil).
Een nicht van mij trouwt morgen en ik zie haar verder nooit, ik vind € 15,- dan ook voldoende om te geven. Familie die dichterbij staat zou ik 25-30 euro geven.


IK bedoelde dat ik geen partner heb. Over het algemeen vind ik bruiloften wel gelegenheden waar je samen naartoe gaat als je een partner hebt.


Ik weet dat jij geen partner hebt en ik doelde niet specifiek op jou, maar ik lees hier wel dat wanneer iemand zonder partner gaat diegene de helft minder geeft dan wanneer ze met partner gaat en ik vraag me dan af wat daar de toegevoegde waarde van is. Hier komt alles van één rekening, dus ik vind het raar om 50 euro te geven als ik alleen ga (omdat we geen oppas hebben of wat voor reden dan ook) en 100 euro te geven als we samen gaan. Je geeft als stel toch een bedrag, of je er nou wel of niet allebei bij aanwezig bent?

Bij ons komt niet alles van dezelfde rekening. Dus als ik alleen uitgenodigd ben voor een bruiloft, geef ik ook alleen een cadeau. Als we beide uitgenodigd zijn en 1 van beide kan niet dan geven we wel gewoon het volledige bedrag als stel. Dat doen we bij verjaardagen ook.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2015 11:14

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik vind dat ook niet zo gek. Doordat we als stel samen zijn, hebben we ook meer te besteden. In m'n eentje zou ik uiteindelijk ook minder geven dan als stel zijnde, simpelweg omdat ik meer overhoudt als stel zijnde.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers