Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonder zijwieltjes fietsen

<<

Anoniem123

Bericht 30 Apr 2015 07:57

Re: Zonder zijwieltjes fietsen

Ik zie mijn oudste voorlopig ook niet fietsen zonder zijwieltjes. Hij heeft het trappen nog geen eens door :palm: Qua evenwicht maak ik me geen zorgen, hij heeft een loopfiets en daar kan hij prima mee overweg.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Apr 2015 09:00

Re: Zonder zijwieltjes fietsen

Ik zag om me heen al kinderen voor hun 3 en met net 3 fietsen zonder zijwieltjes, dus dacht dat wij ook al aan de late kant waren, haha.

Ik hoop wel dat Lotte het deze zomer gaat leren zodat ze met haar verjaardag een nieuwe grotere fiets kan krijgen. Ze moet het wel leren op een fiets waarbij ze met haar voeten aan de grond kan heb ik begrepen. (Nu zitten er zelfs nog blokken op de trappers en het is een klein fietsje, twijfel of het wel 12 inch is).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 30 Apr 2015 09:02

Re: Zonder zijwieltjes fietsen

Hier willen wij binnenkort ook gaan oefenen met het fietsen. Hij fietst al ruim een jaar op zijn fiets met zijwieltjes en heeft daarnaast ook een loopfiets waar hij goed mee overweg kan. Maar ik weet niet zo goed hoe te beginnen. Ik had van iemand weer gehoord dat je eerst 1 wieltje er vanaf moest halen om evenwicht te krijgen, maar een ander adviseert weer om met een stok te oefenen. Als het weer wat mooier weer wordt gaan we in ieder geval oefenen!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem219

Bericht 30 Apr 2015 11:46

Re: Zonder zijwieltjes fietsen

Hier vroeg ze net voor haar 4e verjaardag of de zijwielen eraf mochten. En toen fietste ze zo weg! Dus niet geoefend hier.
Ons buurjongetje was toen net 3 en vroeg of ze er bij hem ook af mochten. Toen fietste hij er zo achteraan haha. Was zo een leuk gezicht
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 30 Apr 2015 11:52

Re: Zonder zijwieltjes fietsen

Prettig dit topic! Haha, geruststellend dat we niet de enige zijn :smile:

Ach, ik heb sowieso een lichtelijke kluns als dochter, motoriek is niet haar sterkste kant zullen we maar zeggen, ik weet niet van wie ze het heeft :eyes: (zeg ik terwijl ik zojuist mijn thee er weer es overheen gegooid heb...)

Ze ziet het echter ook op school, dus ze komt regelmatig toch van- "mama, mogen mijn zijwieltjes eraf?" Dan haal ik ze er weer af, gaan we naar buiten, wat voor geen meter lukt. Ze heeft ook niet zo goed door dat je niet stil kan staan zonder je benen en heeft het afzetten dan ook niet echt door. Helpen mag ik natuurlijk niet, want "ze kan het zelf". Als ze na max 5 minuten echt goed omgevallen is, is ze er klaar mee en vraagt ze snikkend of haar wielen er weer op mogen...

Ik las vorige week de tip het zadel wat lager te zetten en haar eerst te laten loopfietsen voor het evenwicht, want dat heeft ze ook echt totaal niet....
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem110

Bericht 30 Apr 2015 12:09

Re: Zonder zijwieltjes fietsen

Mijn zoon was 3,5.
Met zijn 3e verjaardag kreeg hij zijn eerste fiets. Ik heb de zij wielen direct eraf gehaald zodat hij zijn evenwicht leerde houden. Hij heeft een poosje gelopen met de fiets als een loopfiets zeg maar. En opeens had hij het door en fietste met 1 keer hulp zo weg.

Mijn stiefdochter was gewend met zij wielen te fietsen en kan dus nu sinds kort goed fietsen. Dus met 5,5 jaar.
Ik heb mijn vriend de tip gegeven bij de jongste ook meteen zonder zijwielen aan te leren.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 30 Apr 2015 12:30

Re: Zonder zijwieltjes fietsen

Ik was zelf nog geen 3 jaar en Y. was 3,5. Alleen...........vertikt hij het tot nu toe om op zijn fiets te stappen :palm:
Afgelopen winter wilde hij graag z'n wieltjes er weer onder toen het zo glad was buiten door sneeuw/ijzel. Nu hadden we ze er dus weer afgehaald, maar hij wil niet meer fietsen.

Zo kan het dus ook :laughcry:
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers