Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Internet

<<

Anoniem 146

Bericht 28 Apr 2015 09:59

Internet

Wij wonen in een drive-inn woning. En het internet is erg traag hier. Onze router staat op de begane grond en we leven op de eerste en tweede verdieping. We hebben in de woonkamer een repeater om het wat te versterken maar het lukt niet echt.

Nu heb ik een test gedaan via een app om te kijken wat de snelheid is. Deze geeft bij dowload aan: 9,7 mbps.
Volgens mij wordt ons 120 beloofd. Kan er zoveel verlies zijn??
<<

Anoniem304

Bericht 28 Apr 2015 10:04

Re: Internet

Wat voor soort internet heb je? Dat je een pakket van 120 hebt, wil niet zeggen dat je dat uberhaubt kan krijgen daar waar jij woont, maar dat verschilt dus ook weer per soort.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 28 Apr 2015 10:07

Re: Internet

Mijn man maakt dit vaak mee en zegt; je moet de snelheid testen zonder dat er een router achter hangt. Dus een computer rechtstreeks aan de binnenkomende kabel. Als die snelheid voldoende is ligt het niet aan wat de leverancier aanbied, maar aan een misconfiguratie, kapotte apparatuur of ernstige storing in de wifi.
Stap 2 is de router aankoppelen en vanuit daar -met kabel- de snelheid meten. Vergelijk deze vervolgens met de snelheid van de wifi. Deze is altijd lager, maar van 120 mbps naar 9 mbps is wel erg beroerd.

Vanaf hier wordt het snel erg technisch: wat voor netwerk heb je? een B, N of AC route? Zit je dan verbonden met het juiste kanaal 2,4GhZ of 5 GhZ? Heb je storende elementen in huis? Magnetron of babyfoon dichtbij de router? Veel staal in de bewapening van jullie muren/plafond? Zitten jullie mogelijk op hetzelfde kanaal als een buurman?

Er zijn heel veel factoren die kunnen zorgen voor de storing. De kunst is echter te vinden welke.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Apr 2015 10:12

Re: Internet

Haha ojee, het klink haast chinees. :)

Ik heb internet van upc/ziggo. (Kabel)

Ik kan het straks wel eens testen vanuit de netwerk kabel.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Apr 2015 10:19

Re: Internet

Wij hebben geen internetkabel en dus internet via de telefoonlijn (ADSL). Je kan dan wel een pakket van 120 mbps hebben, maar de snelheid is afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale haha.

Maar ik denk niet dat jullie dat hebben ;). Dus dan moet je je tot Maeve wenden!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 29 Apr 2015 18:47

Re: Internet

Wij hebben ook kabel van UPC, en gaan juist daarom de overstap maken naar glasvezel in Juli (yes). Wij hebben maar een 30 MB down en 15 MB up uit mijn hoofd. Niet erg snel. Daar houden wij 8 MB down aan over, en 2 MB up. Nu moet ik ook zeggen dat we een hele oude router hebben van UPC (alweer bijna 6 jaar oud) dus dat zal ook vast niet helpen in de snelheid. In ieder geval streamen en downloaden is hier een dingetje. Straks met de glasvezel (60 MB) zal het vast een wereld van verschil zijn (en uiteraard krijgen we een nieuwe router enz geleverd van hen).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers