Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Motivatie schrijven voor een baan, tips?

<<

Anoniem187

Bericht 30 Sep 2013 18:49

Motivatie schrijven voor een baan, tips?

Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek en nu willen ze een motivatie van ongeveer 1 A4-tje.
Nu hebben ze eigenlijk wel duidelijk aangegeven wat er in moet staan:
Waarom wil je voor deze vacature in aanmerking komen? Wat zijn je sterke punten en ontwikkelpunten? Waarom past **** bij jou en andersom?

Maar ik merk dat ik het toch lastig vind. Ik krijg niets fatsoenlijks op papier, terwijl ik daar normaal niet zo veel moeite mee heb.
Jullie suggesties, tips etc. waar ik echt aan moet denken of wat ik vooral niet moet schrijven?

Thanks!!
<<

Anoniem187

Bericht 01 Okt 2013 18:47

Re: Motivatie schrijven voor een baan, tips?

Up up up up :)

Ik MOET hem vanavond schrijven.. Heb wel een beetje een basis maar tis echt niet goed genoeg.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Okt 2013 18:55

Re: Motivatie schrijven voor een baan, tips?

Ik vind het lastig om hier wat mee te kunnen, dit is toch erg persoonlijk. Heb je al je lijstje met sterke en ontwikkelpunten gemaakt? En onder woorden gebracht wat je zo aan trekt in de vacature en het bedrijf?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Okt 2013 19:05

Re: Motivatie schrijven voor een baan, tips?

Ik zou eerst puntsgewijs opschrijven wat jouw sterke en zwakke punten zijn, en waarom je juist bij dit bedrijf wilt werken. Dan kun er later een vloeiend verhaal van maken. De sterke en zwakke punten kun je ook toelichten (zou ik bij de zwakke punten zeker ook doen, en dan in de zin dat je er wel aan werkt). Sterke punten eventueel ook met voorbeelden.
Reden om juist hier te gaan werken kan zijn de sfeer, precies de juiste baan, je kent er al (leuke) mensen etc.. maar is inderdaad heel persoonlijk.
Lastig..
<<

Anoniem187

Bericht 01 Okt 2013 19:41

Re: Motivatie schrijven voor een baan, tips?

Het is ook heel persoonlijk, dat klopt. Maar wat extra tips zijn nooit weg :) Ik heb zoiets nooit eerder hoeven doen.

Lookie, dank voor je tips!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers