Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


flesweigeren

<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Dec 2014 15:00

flesweigeren

Thomas wil de fles niet, hij wordt woedend. We bijven wel oefenen, maar weinig resultaat. Tot hij een week of 5 was ging het 2 wel, nu dus niet meer.
Iemand tips? Ik heb geen idéé wat ik eraan kan doen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fiene

Bericht 22 Dec 2014 15:08

Re: flesweigeren

Je hebt vast die fles al geprobeerd die lijkt op een borst? En bij een vriendin van mij lukte het alleen maar wanneer zij zelf niet in de beurt was.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Dec 2014 15:10

Re: flesweigeren

Ik zou vooral rustig proberen te blijven en blijven aanbieden. Wilt hij niet, dan niet. Hij voelt de spanning ook natuurlijk.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 22 Dec 2014 15:10

Re: flesweigeren

Vervelend Muppetje!
Helaas niet veel tips, wel herkenning. Hier zijn we ook door een aantal periodes met flesweigeren gegaan. De eerste periode heb ik een klein fortuin gespendeerd aan allerlei verschillende flessen en drinkbekers, allemaal zonder effect. Uiteindelijk is hij toch gewoon weer gaan drinken uit zijn eigen flessen.
Ik denk dat blijven aanbieden inderdaad het belangrijkste is, zonder te veel te forceren. En hier was hij nog wel eens te verleiden om slapend uit de fles te drinken of al lopend.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Dec 2014 15:13

Re: flesweigeren

M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem166

Bericht 22 Dec 2014 21:57

Re: flesweigeren

Wat vervelend, Muppetje. Heeft hij in de tussenliggende periode wel regelmatig een fles gekregen?

Ik heb destijds ook verschillende flesjes en spenen uitgeprobeerd, maar uiteindelijk is ze gaan drinken uit een heel simpel flesje met een gewone speen. Ik heb haar nooit een fles kunnen geven, ze heeft het geleerd op het kinderdagverblijf. Van mij accepteerde ze sowieso geen fles. Op het kinderdagverblijf ging het de eerste week heel moeizaam, ik kwam dan terug om te voeden. Ze is daar in eerste instantie gaan drinken als de leidster met haar op de arm rondliep en dan ondertussen de fles gaf.
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Dec 2014 21:59

Re: flesweigeren

Geen bruikbare tips, want hier weigert hij nog steeds. Inmiddels ga ik hem ook geen fles meer aanleren, gebruiken we af en toe een bekertje. Maar goed dat je oefent, vooral ook blijven doen ook al weigert hij. Hier deed hij het namelijk eerst wel, maar omdat het een tijdje niet meer nodig was niet gedaan en daarna heeft hij hem nooit meer geaccepteerd destijds.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Dec 2014 22:02

Re: flesweigeren

Niet genoeg ben ik bang. Wel blijven proberen, maar ikvvrees dus niet genoeg. Maar goed, daar is nu natuurlijk niets meer aan te doen.
We moeten het echt oplossen, want terug gaan kan niet als ik werk, dat is te ver :(
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem166

Bericht 22 Dec 2014 22:20

Re: flesweigeren

De eerste week ben ik teruggegaan, maar op de dag dat mijn vriend met dochter thuis was, kon ik ook niet terug hoor. Mijn vriend gaf haar melk met een spuitje en liet haar ondertussen zuigen op zijn vinger. Was een knoeiboel, maar dan kreeg ze wel wat binnen. De tweede week had ze het weer door en is ze gaan drinken uit de fles, het komt vast goed.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Dec 2014 01:52

Re: flesweigeren

Mijn collega haar dochter dronk melk uit een bekertje, die pakte nl ook geen fles. Was schijnbaar wel een gedoe maar ze dronk ze wel. Was noodoplossing voor als zij aan het werk was.
<<

Anoniem148

Bericht 23 Dec 2014 09:15

Re: flesweigeren

Zoek eens op cupfeefing en fingerfeeding. Dat gaat over fles aanbieden via een beker of spuit zoals hierboven beschreven.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 23 Dec 2014 10:10

Re: flesweigeren

Luuk wilde alleen maar uit een fles drinken als hij niet vastgehouden werd. Legde je hem met de fles op een voedingskussen dronk hij wel een paar slokken. Op een werkdag ook maar max 100cc, om vervolgens de hele nacht weer bij te tanken (word nog moe als ik er aan denk)
Bij Mats dacht ik dat gaat me niet weer gebeuren, dus hebben we elke dag geoefend haha.

Hopelijk krijgt hij het snel door! Het is een rotgevoel om weg te moeten wetende dat je kindje niet drinkt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem251

Bericht 23 Dec 2014 10:33

Re: flesweigeren

Ik heb weleens de tip gehoord om het te proberen als je kindje nog half slaapt/net wakker wordt. Niet uit eigen ervaring maar misschien het proberen waard? En ik neem aan dat je al verschillende flessen/spenen geprobeerd hebt? Onze dochter krijgt ook BV maar kon niks met zo'n speciale BV speen. Wel met de simpelste van Medela.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 23 Dec 2014 11:43

Re: flesweigeren

wat soms ook wilt helpen is hem eerst bij jou laten drinken, bijvoorbeeld 1 kant en dan een kleine fles geven.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Dec 2014 11:46

Re: flesweigeren

O, pfff.. herkenning. Hier 2 flesweigeraars gehad. Ik ging beide keren aan het werk, terwijl ik beide keren de verwachting had weer naar huis te moeten. Ik vond het beide keren verschrikkelijk en werd er heel moedeloos van, dus allereerst dikke knuffel!

Hier wat tips die ik heb gekregen toentertijd. Hier werkte er maar een enkele, maar misschien bij jou/een ander wel:
- Probeer verschillende flesspenen, als dat niet werkt kies er zelf 1 en blijf daar verder mee oefenen
- Laat iemand anders buiten jezelf de fles geven
- Afleiding werkte hier altijd goed! Loop rondjes, zing. Wat bij mijn oudste werkte was haar in een wipper voor de tv zetten en dan zelf achter haar zitten en dan de fles aanbieden. Totaal geen relatie met degene die de fles gaf, maar meer hersenloos aanpakken en slobberen. Mijn dochter snapte heel goed hoe de fles werkte, maar weigerde gewoon. Zo deed ze het wel. Bij mijn jongste werkte dat niet, want die snapte die speen niet.
- Wat hier heel goed hielp was lijntjes trekken met de flesspeen. Over het wangetje richting de mond. Haar lipjes stiften met de speen. Als soort reflex deed ze dan haar mond open
- Een panty om de flesspeen, geeft een natuurlijker gevoel
- Aluminiumfolie om de fles om de fles aantrekkelijk te maken
- Spelen met de temperatuur van de melk- sommige kinderen schijnen koude melk bv wel te pakken
Euhmmmm.. Ik had er meer maar kan er even niet meer opkomen geloof ik. Als ik nog iets bedenk hoor je het :)

Succes in ieder geval!
Mijn jongste heeft trouwens heel lang de fles slecht gepakt. Heeft de eerste weken/maanden als ik ging werken elke keer maar 30 tot 50cc uit een fles gedronken en daar was de opvang dan een dik half uur mee bezig. Maar goed, ze was dan tevreden en haalde alles bij mij in als ik thuiskwam....
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 27 Apr 2015 22:09

Re: flesweigeren

Even een up voor dit topic.

Ik dacht dat het me niet nogmaals zou overkomen, maar helaas... D. is net zo'n hardnekkige flesweigeraar als zijn zus. We hebben in het begin regelmatig geoefend. Toen een week of 2 door omstandigheden niet. En de laatste drie weken weigert D. steevast de fles. Ik ga 1 juni weer werken, maar heb tussendoor wel een keer een dag dat ik voor werk de hele dag weg ben. Ik heb de afgelopen dagen elke dag gekolfd en geoefend, maar hij duwt de speen met zijn tong naar buiten en kokhalst ervan.

Zijn er nog tips naast de tips die hier al gegeven zijn? En voor wie een flesweigeraar had, hoe lang duurde het voordat je kind de fles wel pakte? Ik oefen elke dag, gewoon rustig een minuut of 10 proberen, rondjes lopen etc, zonder dat hij hoeft te huilen. Het zou fijn zijn als hij de fles uiteindelijk weer accepteert.
<<

Anoniem121

Bericht 27 Apr 2015 22:32

Re: flesweigeren

Welke flessen/spenen gebruik je? Mijn dochter begint namelijk te kokhalzen van 'smalle' hals flessen en pakt de brede dr browns weer wel.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 27 Apr 2015 23:57

Re: flesweigeren

Het blijft een vervelend probleem dit he :hug:

Vooral bij onze oudste veel problemen gehad hiermee. Als ik in de buurt was, dronk ze sowieso niet uit de fles. We hebben wekenlang (in mijn belevenis waren het in ieder geval weken, wellicht was het iets korter :) ) vanalles uit de kast gehaald, allerlei merken en spenen geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk probeerde mijn nichtje het een keer met een lepeltje (zonder eerst met een flesje te proberen, want daar raakte ze altijd zo van over haar toeren, dat ze niets meer wilde) en toen slobberde ze het hele flesje leeg van dat lepeltje. We waren zo blij dat ze eindelijk wat dronk als ik weg was!

Daarna nog een paar keer met een lepeltje gedaan en na een paar dagen opnieuw een flesje geprobeerd en toen ging het prima. Vanaf dat moment dronk ze ook meteen uit alle merken en spenen. Een vriendin van me had succes met Dr Brown-flessen.

Heel veel sterkte ermee, het is echt heel zwaar om weg te moeten als je weet dat je kindje niet wil drinken :-(
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers