Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je kind zich ongelukkig voelt

<<

Anoniem101

Bericht 13 Mrt 2015 17:11

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Ik wilde even updaten hoe het nu gaat.

We hebben een paar dingen aangepast om het wat rustiger te krijgen thuis: we hebben een stoplicht geïntroduceerd waarop ze kan aangeven hoe ze zich voelt (groen= neutraal, oranje=beetje boos, rood=heel erg boos) en dat werkt wel. Ze kan zo in ieder geval goed aangeven hoe ze zich voelt en dat maakt het bespreekbaar.

Daarnaast zijn we begonnen met de kinderen om de beurt naar bed brengen (tot nu toe gingen ze altijd gewoon tegelijk naar bed) en dat vindt ze ontzettend fijn. Bovendien geeft het ons de rust om echt 1-op-1 aandacht aan beide kinderen te geven. Dus uiteindelijk is het voor de jongste ook fijner.

De boosheid is een stuk minder extreem gelukkig. Ze is nog wel een kruidje-roer-me-niet maar dat is prima, zo is ze gewoon (geen idee van wie ze dat heeft :redface: ) maar dat hele heftige van vorige week is eraf. We kwamen er later ook achter dat ze enorm opzag tegen zwemles: ze is net over gegaan naar badje 4 waar ze moet duiken en door een gat zwemmen. Blijkbaar vond ze dat doodeng. Ze heeft daar ook echt buikpijn van gehad etc., ze kon het niet loslaten. Uiteindelijk viel het natuurlijk allemaal mee en achteraf had ze grote praatjes over de zwemles en hoe goed het ging. Maar terugkijkend denk ik dat ze daar heel erg mee heeft gezeten, die angst. Misschien kwam een gedeelte van de heftigheid daar vandaan.

Ik hoop dat het voorlopig zo blijft gaan als nu, voor haar en voor ons. Iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval!
<<

Anoniem255

Bericht 13 Mrt 2015 17:40

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Wat fijn! Hopelijk gaat het zo steeds beter.
Wij hebben een code woord afgesproken. Als ze paars zegt, dan gaat ze op "haar" plekje van de bank zitten en laten wij haar met rust. Dan zorgen we ook dat het even rustig is in huis. Soms zegt ze zelf dat ze dan naar haar kamer gaat zodat ze rustig kan worden en wij gewoon kunnen praten en haar broer kan spelen. Werkt hier ook best goed.
<<

Anoniem166

Bericht 13 Mrt 2015 17:58

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Wat fijn dat het weer wat beter gaat, Moederkloek. Hopelijk blijft dat zo en zit je dochter nu weer wat beter in haar vel. Dat van die zwemles kan ik me voorstellen trouwens, ik vond schoolzwemmen vroeger zo verschrikkelijk dat ik vanaf dinsdagochtend buikpijn had dat steeds wat erger werd totdat we uiteindelijk op maandagmiddag weer schoolzwemmen hadden. Dan ging het de middag daarna goed en vanaf dinsdag begon het weer. Ik word nog naar als ik eraan denk. Mijn moeder heeft me met regelmaat ziek gemeld voor de maandagmiddag.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Mrt 2015 18:25

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Wat een goede oplossingen hebben jullie en fijn dat het weer beter gaat met jullie mooie meid.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2015 10:59

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Een leerling uit mijn klas (7jaar) heeft dit ook. Hij is waarschijnlijk hoogbegaafd en vindt zichzelf anders dan de rest. Hij snapt niet dat de wereld om hem heen zo dom is. Dit is uiterlijk een heel normale jongen en sociaal doet hij het ook goed. Zijn intelligentie is niet iets waarmee hij pronkt. Zijn onrust uit hij thuis. Hij geeft aan niet te begrijpen wat hij hier op aarde doet. Wat heeft hij voor nut als hij zo anders is dan de rest?

Deze jongen zit dus met zijn eigen intelligentie in de knoop. Misschien heeft jouw dochter ook het idee dat ze anders is? Dat ze veel verder is dan de kinderen om haar heen?

Deze leerling wordt nu intensief begeleid d.m.v. eens per week meedoen in de plusklas en in de klas met Levelwerk waarbij hij wordt gekoppeld aan andere slimme leerlingen op verschillende vakgebieden. Ook is hij aangemeld bij een begeleidingsdienst (via de huisarts) die hem gaan proberen verder te helpen.

Ik vind jouw aanpassingen heel goed. Fijn dat het wat beter gaat!
<<

Anoniem101

Bericht 27 Apr 2015 20:23

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Wat een paar weken voor een verschil kunnen maken :love: : Zo vond ik ze net terug in bed na een heerlijke maar drukke Koningsdag. Ze is zo veranderd ten opzichte van mijn eerste post in dit topic. Alsof er een last van haar schouders is gevallen. Hopelijk blijft het voorlopig zo!



Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 27 Apr 2015 20:47

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

wat een lieve foto! en wat fijn dat het weer beter met haar gaat!
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 27 Apr 2015 21:06

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Heel aandoenlijk deze foto, lief stel. Wat fijn dat ze wat beter in haar velletje zit.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem166

Bericht 27 Apr 2015 22:12

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Wat fijn dat het zoveel beter gaat, MK. Hopelijk blijft dat zo.
En wat een ontzettend lieve foto van de kinderen, dat is er één om te koesteren :love:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 27 Apr 2015 22:22

Re: Als je kind zich ongelukkig voelt

Wat een lieve foto! En fijn dat het beter gaat met haar.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers