Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Apr 2015 18:58

Re: Naai topic

Ik koop vaak stof bij textielstad, zit in Tilburg en daar wonen wij vlak bij dus ik ga altijd gewoon naar de winkel maar ze hebben ook een webshop (www.textielstad.nl volgens mij).

Is er geen markt in de buurt waar ze ook stof verkopen? Scheelt vaak enorm in prijs.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 22 Apr 2015 20:45

Re: Naai topic

Thnx Fiwen!

Ik heb net even gegoogeld op stoffenmarkten, en in mei komt er weer een stoffenmarkt in Lelystad. Dat is voor mij niet zo heel ver. Ga daar denk ik even lekker neuzen :)
<<

Anoniem255

Bericht 26 Apr 2015 18:45

Re: Naai topic

Wie heeft er zo'n goedkope Toyota of Singer?
Werkt zo'n naaimachine een beetje? Ik wil gaan beginnen maar voor ik een duur apparaat aanschaf en het zou toch niks voor mij zijn... Ik zou gewoon wat verstelwerkjes willen doen, wat rokjes/jurkjes/shirtjes naaien enzo.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Apr 2015 19:06

Re: Naai topic

Mien schreef:Wie heeft er zo'n goedkope Toyota of Singer?
Werkt zo'n naaimachine een beetje? Ik wil gaan beginnen maar voor ik een duur apparaat aanschaf en het zou toch niks voor mij zijn... Ik zou gewoon wat verstelwerkjes willen doen, wat rokjes/jurkjes/shirtjes naaien enzo.


Ik heb een Toyota van de karwei, volgens mij 120 euro. Ben er erg blij mee, werkt prima! Zitten niet super veel steken op, maar wel de basis dus dat is voldoende. Het enige waar ik me aan stoor is dat hij de spoeltjes heel erg onregelmatig vult waardoor ik dit nu steeds met de hand doe. Maar misschien doe ik iets niet goed.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Apr 2015 11:20

Re: Naai topic

Mien schreef:Wie heeft er zo'n goedkope Toyota of Singer?
Werkt zo'n naaimachine een beetje? Ik wil gaan beginnen maar voor ik een duur apparaat aanschaf en het zou toch niks voor mij zijn... Ik zou gewoon wat verstelwerkjes willen doen, wat rokjes/jurkjes/shirtjes naaien enzo.


Ik heb een Singer, gekocht bij de Kruidvat. Voor de basisdingen die ik doe met het gebrek aan ervaring wat ik heb doet hij het prima. Hier ook voornamelijk verstelwerk en af en toe een klein ding.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem159

Bericht 27 Apr 2015 14:19

Re: Naai topic

Ik heb een Singer van de Aldi, op zich was ik er altijd wel blij mee, heb er al best veel mee genaaid, hij is erg geschikt voor echte beginners, zeker als je nog twijfelt of het naaien wat voor je is.

Nu zit ik sinds kort op naailes en ben ik begonnen met dingetjes voor anderen te maken, en heb ik wel het gevoel dat ik toe ben aan een betere.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Apr 2015 17:27

Re: Naai topic

Ik wil ook graag op naailes. Heb vorig jaar een naaimachine gekregen, maar dat ding is nog nooit uit de doos geweest. Ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen, haha.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Apr 2015 18:52

Re: Naai topic

bedankt meiden voor de tip om de naald te vervangen. Echt nooit aan gedacht :redface:
Meteen gedaan! Alleen nog niet kunnen uitproberen dus ik hoop dat dit het was.

Ik heb ook een goedkope singer, toen bij de blokker gekocht. Ik kan er prima mee overweg voor de simpele dingen wat ik maak.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Apr 2015 18:54

Re: Naai topic

Yadira schreef:Ik wil ook graag op naailes. Heb vorig jaar een naaimachine gekregen, maar dat ding is nog nooit uit de doos geweest. Ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen, haha.


Ik heb eerst een paar avonden lopen stuntelen met het onderdraad ophalen :nerd: Heb er echt onwijs bij gemopperd want het lukte steeds niet. En daarna een paar proeflapjes genaaid en toen kreeg ik de smaak te pakken. Gewoon eens een avond of middag er voor uittrekken. :thumbup:
<<

Anoniem255

Bericht 27 Apr 2015 19:31

Re: Naai topic

Thanx. Dan ga ik er morgen 1 bestellen!
<<

Anoniem304

Bericht 27 Apr 2015 19:45

Re: Naai topic

SarahKey schreef:
Yadira schreef:Ik wil ook graag op naailes. Heb vorig jaar een naaimachine gekregen, maar dat ding is nog nooit uit de doos geweest. Ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen, haha.


Ik heb eerst een paar avonden lopen stuntelen met het onderdraad ophalen :nerd: Heb er echt onwijs bij gemopperd want het lukte steeds niet. En daarna een paar proeflapjes genaaid en toen kreeg ik de smaak te pakken. Gewoon eens een avond of middag er voor uittrekken. :thumbup:

Bij alleen het woord onderdraad schiet ik al in de stress. Ik heb echt geen idee haha!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Apr 2015 20:16

Re: Naai topic

Yadira, ik ben gewoon aan de slag gegaan met proeflapjes en youtube filmpjes. Inmiddels kan ik gewoon in de basis van alles maken. Wil me nog wat verdiepen in zigzag, knoop enzo.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 27 Apr 2015 20:32

Re: Naai topic

Mien schreef:Thanx. Dan ga ik er morgen 1 bestellen!


Volgens mij zijn ze vanaf morgen bij Kruidvat in de aanbieding voor €80,-.

Edit: deze dus --> https://www.kruidvat.nl/singer-1507-naa ... /p/2531957
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem123

Bericht 28 Apr 2015 07:10

Re: Naai topic

fiwen, ik ben echt verliefd op je jurkjes! vooral met het hartje, wat een origineel idee.

Ik gok dat mijn dochter niet echt een meisje meisje is/word. anders ga ik ook los met over de top jurkjes haha.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Apr 2015 11:25

Re: Naai topic

Wooow ik vind echt allleeessss van Liadan en Fiwen leuk! Wat doen jullie met al die kleertjes als ze te klein zijn?? :angel:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Apr 2015 08:36

Re: Naai topic

Haha SarahKey, ik ben zo blij dat mijn dochter echt een meisje-meisje is. Hoe meer roze, strikjes en lintjes hoe leuker ze het vind. Ze komt tegenwoordig al zelf aan met plaatjes van jurkjes die ik moet maken of met stofjes die ze mooi vindt.

Zenna, voorlopig bewaar ik de kleertjes nog omdat we nog niet 100% zeker weten of er nog een 2e komt. Maar ik wil ook wel een jurkje op bestelling maken hoor :angel:

J 'zeurde' al een hele poos over een jurkje met een schortje en maandag had ze zelf al stofjes uit gezocht dus ik mocht aan de slag gister :P
Er komt nog een smal randje ruches aan de onderkant om het af te werken maar ze moest eerst even passen voor de lengte.

Afbeelding

Afbeelding

En ze is er heel blij mee:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Apr 2015 08:43

Re: Naai topic

Ik was gisteren op zoek naar geschikte joggingstof met een patroontje om wat babyspul mee te maken, maar dat viel nog niet mee zeg. Ik ben de hele Albert Cuyp twee keer afgelopen maar qua joggingstof is er vooral uni en een paar met grote stippen/grote sterren. Te groot voor babykleding want dan kom je uit op 3 stippen per item ofzo..

Ik heb uiteindelijk een iets kleiner sterretje gevonden maar wel jammer dat er zo weinig keus was. Jullie nog tips voor mooie joggingstof met klein patroontje?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Apr 2015 08:44

Re: Naai topic

Wow Fiwen wat ontzettend knap van je zeg!
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Apr 2015 08:52

Re: Naai topic

Zoek je echt jogging stof of meer van die dunne rekbare stof want dat heet 'Jersey' of 'tricot'.
Ik heb niet veel ervaring met webshops (we hebben hier in de buurt 4 grote stoffenwinkels, elke week markt dus ik koop eigenlijk nooit iets online).
Maar ik kwam wel dit tegen:
http://www.modestoffenonline.nl/nl/coll ... rsey-print
Daar zitten wel wat kleinere prints tussen. Je zou eens kunnen zoeken of er in jouw buurt ergens een stoffenwinkel is, als je echt iets specifieks zoekt is dat vaak handiger. Of kijken of er een 'stoffenspektakel' of 'stoffencircus' binnenkort in de buurt komt, daar slaag je gegarandeerd!

Succes met zoeken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Apr 2015 08:57

Re: Naai topic

Fiwen dankjewel! Ik heb inderdaad ook een tricot stofje meegenomen. Kan vast ook wel, jogging lijkt me gewoon wat lekkerder zitten. Maar bedankt voor je site! Ga straks even kijken.
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Apr 2015 09:06

Re: Naai topic

http://www.destoffenstunter.nl/categori ... ng-bedrukt

Hier heb je jogging met kleine sterretjes.
En dit is helemaal niet goed voor mij, zie veel te veel schattige stofjes voor J :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Apr 2015 09:25

Re: Naai topic

Net dit stofje besteld. J wil graag een stofje met vlinders en ik was op slag verliefd op deze.
Wordt een simpel jurkje (passend bovenlijfje met wijder rokje) en dan een brede paarse band in de taille met strik op de rug :love:

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Apr 2015 09:35

Re: Naai topic

Ooh die derde <3 Supercute!
Eerst deze vakantie maar eens proberen of ik dit überhaupt kan. Mijn naaisels bestonden tot nu toe enkel uit kussenhoezen en dekentjes. Heb er wel zin in om dit te gaan proberen!


Edit oh die vlinder is ook lief zeg
#teammaple🍁
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Apr 2015 10:14

Re: Naai topic

Gewoon simpel beginnen met een soort van harem broekjes. Dan zit je ook niet met het kruis dat je dicht moet maken. Ben je al lid van "gratis naaipatronen" op Facebook want daar staan heel veel leuke en makkelijke patroontjes op. Of anders eens een patronen-boekje kopen, daar staat meestal heel duidelijk bij uitgelegd hoe je het in elkaar moet zetten. Bijvoorbeeld de Knippie, ik heb hier ook nog een flinke stapel 'knippie baby' liggen dus als je iets specifieks zoekt wil ik best even voor je kijken, scannen en doorsturen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Apr 2015 11:10

Re: Naai topic

Dankjewel voor de tips! Ik kwam dit laatst tegen: http://everythinggoldenblog.com/2014/01 ... -leggings/
En ik denk dat dat te doen moet zijn. Heb iig stof genoeg (genoeg voor 4 leggings) en ik heb het elastiek in huis. Maar ik ga eerst ga ik dit pamperzakje proberen: http://eloleo.blogspot.nl/2011/05/handl ... r.html?m=1 want ik heb nog een beetje een stugge stof liggen waar ik steeds maar niets mee doe.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers