Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem122

Bericht 20 Apr 2015 20:54

Re: Sollicitatietopic

Nee dat heb ik dus ook, spreek mensen altijd eerst met u aan. Alleen in dit geval ken ik dus 1 van de 2 personen al, heb daar al 1,5 jaar mee samengewerkt, 5 jaar geleden.. Toen spraken we elkaar aan met je/jij, dus daarom twijfel ik nu wat nu het handigste is.. Want het is ook zo raar om in het gesprek met 2 personen, de ene met u aan te spreken en de ander met jij.
<<

Anoniem122

Bericht 22 Apr 2015 14:29

Re: Sollicitatietopic

Nou uiteindelijk voor niks druk gemaakt, ik werd heel enthousiast ontvangen en heb ook de baan gekregen! Dinsdag beginnen! :)
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 22 Apr 2015 14:47

Re: Sollicitatietopic

wow wat goed ! gefeliciteerd :)

Nu ik nog na tich gesprekken :thumbdown:
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 22 Apr 2015 17:53

Re: Sollicitatietopic

Mai Pen Rai, wat fijn dat het gesprek goed ging en je de baan in the pocket hebt!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem122

Bericht 26 Apr 2015 00:31

Re: Sollicitatietopic

Dankjewel! Hopelijk vind jij ook snel iets Sanskie!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 26 Apr 2015 09:17

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Mai pen rai!!

Ik heb even een vraagje. Ik wil gaan 'solliciteren' voor een korte zomerstage bij en nu moet ik daarbij een motivatiebrief schrijven, maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik er precies in moet vermelden. Dus als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag :smile:
<<

Anoniem122

Bericht 26 Apr 2015 09:18

Re: Sollicitatietopic

Dankjewel! Wat betreft je motivatiebrief, misschien te simpel gedacht, maar vertellen waarom je wilt solliciteren (sluit het aan bij je opleiding bijv?) en waarom jij juist geschikt bent voor die stage. Wat je voor hun kan betekenen ook en wat je hoopt te leren?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 26 Apr 2015 10:18

Re: Sollicitatietopic

Ja de stage is inderdaad gericht op mensen met mijn studierichting en het sluit volledig aan bij mijn opleiding. Denk dat je inderdaad gelijk hebt met wat er in moet staan en dat ik zelf weer te moeilijk zit te denken!
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 27 Apr 2015 19:23

Re: Sollicitatietopic

dankje ไม่เป็นไร
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Apr 2015 11:19

Re: Sollicitatietopic

Ik heb vandaag ook m'n gesprek gehad. Eerst half uur sollicitatie vragen op papier invullen, schijnbaar normaal hier. Daarna 75 minuten interview met 3 mensen. Ik ben werkelijk doodop. Het ging hartstikke goed, er zijn veel kandidaten en ik hoor het eind volgende week pas. Gelukkig achter de rug.
Afbeelding
Afbeelding
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 28 Apr 2015 17:01

Re: Sollicitatietopic

Dat had ik dus ook een tijdje geleden marsy maar er zaten ook prive/persoonlijke vragen bij zoals vragen over mijn vriend evt. kinderen enz dat vond ik nogal ver gaan. Intussen heb ik bijna 1 uur !!! moeten wachten totdat het gesprek begon. In het gesprek kreeg ik te horen dat ik elk weekend moest werken dus altijd za+zo minstens 2 maanden lang en daarna pas 1 dagje vrij en dan weer 2 maanden enz. Misschien ben ik teveel eisend maar dat vond ik teveel dus heb ik netjes bedankt en ik zat gewoon al niet lekker in mijn vel door 1: vragenlijst 2: 1uur wachttijd 3:amper vrij en de gehele sfeer daar.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Mei 2015 12:10

Re: Sollicitatietopic

Shit, what to do...

Ik heb twee hele leuke vacatures gezien, allebei bij t zelfde bedrijf. Vacature A sluit net iets beter aan bij mijn huidige baan en kennis, is voor 40 uur maar lijkt me misschien net iets minder leuk (maar nog steeds super leuk) . En vacature B lijkt me net wat leuker maar ben ik denk ik eerder iets sneller voor overgekwalificeerd, komen denk ik meer reacties op, en is maar voor 32 uur (terwijl ik eigenlijk fulltime wil werken).

Zal ik op één van de twee solliciteren en welke dan? Of zal ik op eentje solliciteren en m'n interesse in de ander ook kenbaar maken? Of twee aparte brieven? Kan morgen wel even bellen hoor maar vind t best lastig welke dan m'n voorkeur zou hebben!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Mei 2015 12:21

Re: Sollicitatietopic

Ik wist niet dat je van baan wilt veranderen Marin, je hebt het toch zo naar je zin? Zijn deze vacatures voor overdag, geen wisselende diensten? Ik zou lekker voor B gaan, maak het jezelf niet te moeilijk. Eindelijk iets meer rust en je wilt het toch niet jaren blijven doen toch?
<<

Anoniem119

Bericht 03 Mei 2015 12:51

Re: Sollicitatietopic

Ik kijk altijd gewoon beetje rond of ik iets leuks zie, en dat is hierbij het geval haha. Ik heb het heel erg naar m'n zin hier nog inderdaad maar het breekt me wel echt compleet op, keer op keer. Een baan met iets normaler tijden zou wel echt heel fijn zijn, maar alleen als t ook een hele leuke baan is natuurlijk. Dus ik kijk af en toe beetje en deze vond ik beide super leuk en zou ik zo zien zitten! Ik denk toch dat ik op A schrijf maar benoem dat B mij ook heel leuk lijkt.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mei 2015 13:23

Re: Sollicitatietopic

Zijn het andere afdelingen en contactpersonen? Ik zou sowieso bellen en vragen of bij die van 32 uur fulltime werken ook een optie is. En hoe ze jouw kwalificatie inschatten.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Mei 2015 13:42

Re: Sollicitatietopic

Nee het is één persoon. Ik bel morgen inderdaad wel even, wel slim. Leuk, ben benieuwd!
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mei 2015 14:08

Re: Sollicitatietopic

Oh, da's helemaal mooi, dan kun je je twijfel voorleggen en dan hoor je direct hoe zij erin staan. Succes!
<<

Anoniem122

Bericht 03 Mei 2015 14:22

Re: Sollicitatietopic

Spannend Marin! Ik zou idd even bellen en je dilemma voorleggen. Succes!
<<

Anoniem119

Bericht 03 Mei 2015 16:34

Re: Sollicitatietopic

Thanks! Bij die van 32 uur staat trouwens weer dat t salaris hoger ligt dan het gemiddelde van in die branche. En bij die van 40 staat dan weer niks over salaris. Lastig!

Zouden jullie in zo'n brief trouwens toelichten waarom je een andere baan zoekt? Vanwege de onregelmatige uren? Of klinkt dat niet alsof je niks aan kan? Of iets in de trant van super naar m'n zin hier maar toen deze mogelijkheid voorbij kwam, wilde ik m ook niet laten schieten (netjes verwoord natuurlijk)? Of gewoon helemaal niets zeggen over de beweegredenen, pas evt in gesprek?
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 03 Mei 2015 17:03

Re: Sollicitatietopic

Ik zou zelf nooit een reden noemen waarom je ergens weg wil. Dat kan eventueel ook nog in het gesprek.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 03 Mei 2015 19:16

Re: Sollicitatietopic

Ik heb nog een vraagje. Zijn er sites die jullie gebruiken waarop voorbeeldbrieven staan voor een cv, zodat je ietwat meer houvast hebt?
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mei 2015 19:22

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Mai Pen Rai! (ik had t idee in mijn hoofd dat je naar Thailand zou gaan om te werken?)

Marin, in een brief zou ik ook geen reden aangeven waarom ik bij mijn huidige baan weg wil. Spannend in ieder geval!
<<

Anoniem122

Bericht 03 Mei 2015 19:23

Re: Sollicitatietopic

Banana schreef:Gefeliciteerd Mai Pen Rai! (ik had t idee in mijn hoofd dat je naar Thailand zou gaan om te werken?)

Marin, in een brief zou ik ook geen reden aangeven waarom ik bij mijn huidige baan weg wil. Spannend in ieder geval!


Ja klopt, was het oorspronkelijke idee maar ze kregen geen toestemming vanuit het hoofdkantoor :-(
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 03 Mei 2015 19:26

Re: Sollicitatietopic

o echt? Dat had ik gemist.. wat stom :( Maar gelukkig heb je nu wat anders.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Mei 2015 15:01

Re: Sollicitatietopic

Nou, ze waren niet beschikbaar over de telefoon (denk vrij ivm 4 mei? wat is dat toch, alleen 5 mei is nationale feestdag), maar ik heb uiteindelijk een mooie brief geschreven met name gericht op functie A, met notitie over waarom B mij ook heel geschikt lijkt.

Spannend!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers