Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Apr 2015 22:21

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik twijfel absoluut niet aan de juf Exo, ze hebben zo'n beetje de meest fantastische juffen die je kunt wensen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem315

Bericht 23 Apr 2015 22:30

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ja dat gebeurt tegenwoordig vaak. Je wilt niet weten hoe vaak ouders op de stoep staan omdat ze ergens een verklaring voor willen of hun mening opdringen. Maar dat is een heel andere discussie.

Ik zou als leerkracht in elk geval niet naar het strand gaan met kleuters als ik niet zeker was van m'n zaak en dat verwacht ik ook van collega's.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 23 Apr 2015 22:33

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Volgens mij hebben ze in mijn woonplaats ook vaak een dag voor de kleuters bij de bosvijver dus ook combinatie met water en strand. Ik heb er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord dat ze dat eng vonden, ik zie er elk jaar wat foto's van op lokale site en ziet er altijd leuk en ook veilig uit. Maar daar loop je in principe natuurlijk zelfde risico van water. Volgens mij is hier altijd prima organisatie met voldoende begeleiding bij.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Apr 2015 22:46

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik vind het niet zo raar dat je als ouder ergens een verklaring of uitleg voor wilt hebben. Je eigen mening opdringen bij de leerkracht vind ik dan weer wat anders.
In dit geval zou ik toch ook wel echt mijn twijfels hebben bij 1 juf en 3 moeders met 26 kinderen die spelletjes doen bij het water. Dat zijn veel kinderen met weinig begeleiding. En als je dan als ouder weinig uitleg krijgt over de dag, dan zou ik er graag meer over willen weten. Het wordt mooi weer dus kinderen zullen sneller geneigd zijn om even pootje te gaan baden.
<<

Anoniem127

Bericht 23 Apr 2015 22:52

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik vind het ook niet klinken als een heel fantastisch idee. Aan de ene kant lijkt de kans dat een kleuter de zee in loopt me echt extreem klein. Maar het zou voor mij met de begeleiding die je noemt ook wel een beetje een onbehaaglijk gevoel opleveren.
<<

Anoniem103

Bericht 23 Apr 2015 23:24

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik zou ook niet staan te springen als we niet op vakantie waren geweest. Zo overzichtelijk vind ik het daar niet. J. is in ieder geval zo verdwenen daar als ik met ze naar de speeltuin ga daar. En ja hij snapt heus wel dat hij het water niet in mag als ik dat uitleg maar ja zwemmen is wel erg leuk en als er nou even.niemand kijkt...

Juffen en hulpouders zijn ook maar mensen en dat er over nagedacht is betekent niet dat er niks kan gebeuren.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 23 Apr 2015 23:24

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik zou het niet erg vinden
maar brr krijg rillingen . Ik denk dat ik hem toch niet zou laten gaan
Ookal vind ik het niet erg krijg raar gevoel bij



Uhm mijn reactie is best raar maar ik zal op mijn gevoel afgaan
Zoon *
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Apr 2015 09:43

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Nou, ze hebben nu groepjes van 6 kinderen, ik was niet de enige die er niet over te spreken is en ik vind het nog het meest belachelijkste dat ze uitgerekend de kleuters het dichts bij het water hebben ipv de oudere kinderen.
En ik had met zoon afgesproken dat hij op het grasveld zou blijvenben niet het strand op mocht. Ik had me nog niet omgedraaid en hij was al in het speeltoestel op het strand waarvoor andere kinderen bij het water stonden steentjes te gooien, waar hij en zijn vriendje anders absoluut naartoe waren gegaan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem211

Bericht 24 Apr 2015 09:56

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Exogenesis schreef:Ja dat gebeurt tegenwoordig vaak. Je wilt niet weten hoe vaak ouders op de stoep staan omdat ze ergens een verklaring voor willen of hun mening opdringen. Maar dat is een heel andere discussie.

Ik zou als leerkracht in elk geval niet naar het strand gaan met kleuters als ik niet zeker was van m'n zaak en dat verwacht ik ook van collega's.


Dat recht heb je als ouder toch gewoon? Het gaat om het welzijn van je kinderen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Apr 2015 10:00

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Marilyn schreef:
Exogenesis schreef:Ja dat gebeurt tegenwoordig vaak. Je wilt niet weten hoe vaak ouders op de stoep staan omdat ze ergens een verklaring voor willen of hun mening opdringen. Maar dat is een heel andere discussie.

Ik zou als leerkracht in elk geval niet naar het strand gaan met kleuters als ik niet zeker was van m'n zaak en dat verwacht ik ook van collega's.


Dat recht heb je als ouder toch gewoon? Het gaat om het welzijn van je kinderen.


Nou inderdaad zeg. Waarom zou je als ouder geen mening mogen geven of vragen naar een verklaring?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 24 Apr 2015 11:18

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik had ook niet staan springen bij het idee van een sportdag aan een strandje, met kleuters die geen zwemdiploma hebben. Ik zou daar geen fijn gevoel bij hebben. En zou denk ik zeker aan de juf gevraagd hebben hoe ze het in gedachte hadden met de kinderen en het water. En als er de mogelijkheid zou zijn dan zou ik meegaan als hulpouder. Sowieso vind ik dat leuk, en dan kan ik het zelf ook in de gaten houden.

En ja, dit komt vast overbezorgd over op sommige anderen, maar ik ben met zulke dingen liever te voorzichtig dan dat ik denk dat het wel losloopt. Ik weet in elk geval graag hoe dingen geregeld zijn, zodat ik bijvoorbeeld ook met een gerust hart mijn kind mee geef. En er kan altijd wel iets gebeuren, maar sommige dingen moet je niet gaan opzoeken vind ik. Zeker met kleuters, een volle klas met kleuters heb je volgens mij je handen sowieso al vol aan, zonder een mogelijk gevaar van water.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Apr 2015 12:01

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Chaos schreef:
Marilyn schreef:
Exogenesis schreef:Ja dat gebeurt tegenwoordig vaak. Je wilt niet weten hoe vaak ouders op de stoep staan omdat ze ergens een verklaring voor willen of hun mening opdringen. Maar dat is een heel andere discussie.

Ik zou als leerkracht in elk geval niet naar het strand gaan met kleuters als ik niet zeker was van m'n zaak en dat verwacht ik ook van collega's.


Dat recht heb je als ouder toch gewoon? Het gaat om het welzijn van je kinderen.


Nou inderdaad zeg. Waarom zou je als ouder geen mening mogen geven of vragen naar een verklaring?


Ik denk dat Exo niet de gewone 'hallo juf Exo, kun je mij misschien uitleggen waarom je dit of dat zo hebt gedaan'-vragen bedoelt. Ik werk zelf niet in het onderwijs maar mijn moeder en een goede vriendin van mij wel en ik hoor best vaak verhalen van ouders (niet persé om te roddelen, maar mijn moeder schetst wel eens globaal een situatie omdat ze benieuwd is naar hoe ik had gereageerd) waarvan ik ook echt met mijn oren sta te klapperen. Hoe je als juf of overkoepelende bestuursorganisatie benaderd kan worden door ouders is echt van de zotten.

♥♥
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 13:13

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik zou daar geen problemen mee hebben. Sterker nog, de school van mijn zoon gaat ieder jaar als uitstapje naar een soort "strandje" en alle klassen gaan mee. Nooit over nagedacht dat ouders dat niet leuk zouden vinden juist.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Apr 2015 13:50

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Mijn reactie was hetzelfde geweest en uiteindelijk was Y. niet meegegaan.

Wij hebben recent net zoiets gehad, alleen dan met het schoolreisje naar de Efteling. Y. gaat nu dus niet mee. We gaan 3 dagen later gezellig met Lejow en B. :banaan:
Afbeelding
<<

Anoniem107

Bericht 24 Apr 2015 13:56

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom een sportdag eigenlijk 'op locatie' moet. Of is dat iets wat gewoon vaker gedaan wordt en ligt dat aan mij? Bij ons op de basisschool reden sportdagen gewoon op school zelf gehouden. Meubilair aan de kant en gewoon veel plezier hebben. In elk lokaal en buiten op de pleinen waren er activiteiten, superleuk.
<<

Anoniem123

Bericht 24 Apr 2015 13:58

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik had er ook even over nagedacht en mijn zoon niet daar achter gelaten. Mijn kind is gek op water en zou er zo heengaan. Nu zal het anders zijn als hij een jaar of 6 is maar goed.

Laatst ging de school waar ik bij werk naar het zuiderzeemuseum. Waren ze in een soort sloep gegaan, 1 juf met 5/6 kleine kleuters zonder zwemdiploma. Als wij dat hadden gedaan op de opvang dan waren we echt serieus op de vingers getikt. Want als er 2 kinderen het water in kukelen, welke red je dan?

Mee naar uitje naar de efteling of ander speelpark mag mijn kind wel. Daar vertrouw ik wel op, maar dat komt ook omdat ik zelf geregeld met kinderen uit ben geweest. Maar iets bij het strand, nee dat vind ik wel eng zonder diploma.
<<

Anoniem114

Bericht 24 Apr 2015 14:19

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Nou... Weten jullie hoe groot een strand kan zijn en hoe ver een kleuter door zand moet rennen om daadwerkelijk in 't water te komen?

Ik denk dat er wel over nagedacht is en ze óf een veilige plek hebben of dat er voldoende leerkrachten bij zijn om een sprintje te trekken, mocht er een kind wél sportief genoeg zijn om door zand te rennen richting zee.
<<

Anoniem103

Bericht 24 Apr 2015 14:26

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Bazinga schreef:Nou... Weten jullie hoe groot een strand kan zijn en hoe ver een kleuter door zand moet rennen om daadwerkelijk in 't water te komen?


In dit geval ( de sportdag waar chaos het over heeft) een meter of vijf.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Apr 2015 14:51

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Een strand(je) kan heel groot zijn, maar ook klein.
Laatst gewijzigd door Chaos op 26 Apr 2015 05:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 14:54

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik snap echt het probleem niet zo, als dat zo'n klein strandje is zijn er toch genoeg mensen om overzicht te houden?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Apr 2015 14:55

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Ik woon aan een recreatieplas, en hoe vaak hier in de zomer wel niet klassen gaan zwemmen met hun juffen. En dan elkaar onder duwen etc (wel al oudere kinderen) en die juffen gewoon lekker met elkaar kletsen. Ik ga er dan ook echt niet standaard van uit dat de juf er flink over heeft nagedacht en er echt niets zal gebeuren. Vooral niet met kleintjes die geen zwemdiploma hebben en ook nog geen gevaar zien. Er is bij de betreffende plas waar Chaos over schrijft ook ik weet niet hoeveel meter aan grasvelden, ik snap niet waarom ze daar dan niet gewoon de sportdag houden.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem315

Bericht 24 Apr 2015 21:49

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Chaos schreef:
Marilyn schreef:
Exogenesis schreef:Ja dat gebeurt tegenwoordig vaak. Je wilt niet weten hoe vaak ouders op de stoep staan omdat ze ergens een verklaring voor willen of hun mening opdringen. Maar dat is een heel andere discussie.

Ik zou als leerkracht in elk geval niet naar het strand gaan met kleuters als ik niet zeker was van m'n zaak en dat verwacht ik ook van collega's.


Dat recht heb je als ouder toch gewoon? Het gaat om het welzijn van je kinderen.


Nou inderdaad zeg. Waarom zou je als ouder geen mening mogen geven of vragen naar een verklaring?


Ik doel voornamelijk op vragen over klassenmanagement, bijvoorbeeld over het beloningsysteem, tafelgroepjes of methodes. En dan bedoel ik niet dat daar netjes naar gevraagd wordt, maar op een beoordelende manier. Je moet je tegenwoordig (aldus mijn oudere collega's) overal voor verantwoorden, terwijl er veelal gewoon goed over is nagedacht.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Apr 2015 21:53

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Gijs, dat vind ik echt slecht. Maar kijk, dan heb je als ouder ook reden tot bezorgdheid, wanneer leerkrachten al een dergelijke reputatie hebben. Zo gaat dat echt niet overal!
<<

Anoniem315

Bericht 24 Apr 2015 21:57

Re: Kleuters sportdag op het strand. Wat vinden jullie?

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen?

Wij hadden met de kleutergroepen en de groepen 3 en 4 een spelcircuit in en rondom de school.
Met groep 5 t/m 8 hebben we levend stratego gespeeld in het bos en daarna een survivalcircuit (inclusief baggeren door modderslootjes, onder netten door, via een smalle balk over een sloot en kruipen door een rioolbuis), super geslaagd!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers