Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de kids?

<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 22 Apr 2015 19:30

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Wij hebben een Maltezer van2,5 jaar. We kregen haar als pup en ze kan echt goed met de kinderen omgaan. Ze kunnen haar tillen en ze is een goedzak. OOk is ze heel aanhankelijk. Er is meestal wel iemand thuis als wij werken zijn. Als we een dagje weg gaan. dan laten we haar goed uit en gaat ze in de bench..
Als we langer dan een dag weg zijn gaat ze naar mijn moeder
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 22 Apr 2015 20:04

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Ik heb een teckel en die zijn pas eigenwijs! Daar is een Beagle niks bij :) beagles hebben een hele goede neus en dat is vaak de reden waarom ze slecht luisteren, als ze eenmaal een lekker geurtje hebben geroken zijn ze oost Indisch doof. Het is wel een vriendelijk ras en ook gewend met kinderen dat is een voordeel.
Als je een lieve trouwe hond wilt die niet slaafs jou commando's opvolgt dan heb je aan een beagle een prima hond.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Apr 2015 20:10

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Wij hebben een Jack Russel echt een schat van een hond. Niet druk nouja soms dan. Na kinderen toe is ze heel lief! Toen R. er net was had ze geen aandacht voor haar nu wel iets meer en met eten gaat de hond bij haar staan wachten tot er wat op de grond valt.

Als we een hele dag weg gaan of met vakantie dan gaat ze naar mijn schoonouders. Heel soms is ze een dag alleen. Als onze dochter naar mijn ouders gaat dan gaat de hond daar mee naar toe. De hond gaat ook wel eens mee naar de winkel of mee op bezoek.
2014 2016
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 22 Apr 2015 20:11

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Wij hebben een Jack en hij is zo ontzettend lief. Naar ons maar ook naar de kinderen :love: . Hij is ook helemaal niet extreem druk, behalve als ze aan het bellenblazen zijn of met de bal bezig zijn.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Apr 2015 20:21

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Ja een jack russel is ook wel erg leuk.
Bedankt alvast voor alle reacties.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 23 Apr 2015 11:55

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Wij hebben een kruising, geen idee met wat allemaal. Ze komt uit Roemenië en heb haar 6 maanden geleden gekregen. Voor ons is ze heel lief, met de kinderen gaat het ook super. Maar met vreemden en andere honden is altijd nog wat angstig. Thuis gaar ze grommen en zich verstoppen, ze doet verder niks. Met uitlaten gaat d'r coupe op ontploft en begint ze te ontwijken. Als ze de mensen/honden een paar keer gezien heeft is het prima en gaat het goed. Ze kan goed alleen blijven en gaat dan in de bench. Dat is haar plek en dan laten we haar met rust.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 23 Apr 2015 22:37

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Bonheur schreef:Ik heb een teckel en die zijn pas eigenwijs! Daar is een Beagle niks bij :) beagles hebben een hele goede neus en dat is vaak de reden waarom ze slecht luisteren, als ze eenmaal een lekker geurtje hebben geroken zijn ze oost Indisch doof. Het is wel een vriendelijk ras en ook gewend met kinderen dat is een voordeel.
Als je een lieve trouwe hond wilt die niet slaafs jou commando's opvolgt dan heb je aan een beagle een prima hond.


:good:

Wij hebben een ruwharige teckel én een beagle, eigenwijsheid in het kwadraat...

Onze beagle is vreselijk eigenwijs en doet álles voor eten, maar is zo enorm lief, ook voor onze 1-jarige zoon, en ondanks dat ze erg ondeugend kan zijn wil ze ook erg graag alles goed doen. Ze luistert wel aardig, al is het soms pas na 5 keer en loslopen kan inmiddels ook goed, in het begin deden we dat alleen met een zak vol snoepjes ;). Wij vinden dit eigenwijze, ook al mopperen we er soms een beetje op, juist erg leuk, haar energie en lieve karakter maken een hoop goed, belangrijk is gewoon dat je duidelijk en consequent bent. Overigens kan ze goed alleen zijn, we hebben haar nog nooit op een ongelukje kunnen betrappen. Teckels zijn trouwens ook echte kindervrienden.

Jack russels heb ik dan weer niks mee, mijn moeder heeft er een en die luistert nog veel slechter dan onze beagle, ligt misschien aan de opvoeding hoor, ik ben niet zo bekend met het ras.

Als je nog vragen hebt beantwoord ik ze graag!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Apr 2015 23:03

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Wij hebben een kruising berner sennen met herder. Ze is nu 10 en we hebben haar al sinds dat ze 8 weken oud was. Voor de kinderen is ze ontzettend lief, ze kunnen alles met haar doen. Met name de jongste zit altijd bij haar en hij mocht vandaag zelfs haar bot wegpakken.

Soms is ze wat druk en enthousiast maar dat is voornamelijk als er visite komt. Ze loopt eigenlijk nooit de kinderen omver.

Op de dagen dat we beiden werken gaat ze mee met de uitlaatservice. Ze kan goed en lang alleen zijn. Het is echt een schat van een beest!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 09:03

Re: Wat voor een hond hebben jullie en hoe gaat dat met de k

Ik heb een Labrador en een Westie.
Ze zijn allebei ontzettend lief voor mijn zoon, vooral de Terrier, dat zijn echt twee maatjes. Zodra ik opsta is hij blij maar zodra hij mijn zoon hoort dan is hij helemaal door het dolle heen. Gek genoeg heeft hij met andere kinderen helemaal niets. Hij knottert dan constant als ze in de buurt komen maar hij zou denk ik niets doen. Ik ben dan wel altijd heel waakzaam. Heel vreemd, want mijn zoon kan werkelijk alles met hem.

De Labrador, tja dat is echt een allemansvriend, gaat perfect met elk kind. Hij vind ik ook alles goed en leuk, en kwispelt de hele dag.

Als ik weg ga, laat ik ze goed uit, en dan kunnen ze makkelijk een dag alleen zijn. Zo lang dat niet vaak voorkomt vind ik dat dan ook niet erg. Soms laat mijn vader ze dan even tussendoor uit.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers