Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2015 20:54

Re: Biechttopic

Wat is volgens jou nog meer typerend voor iemand met borderline?

Heb trouwens al dagen dat nummer van Madonna in mn hoofd ook, sinds ik hierover lees :laughcry:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Apr 2015 20:58

Re: Biechttopic

Sowieso een heel sterk wisselende stemming, kan ineens omslaan, zowel positief als negatief. Impulsief, vind het moeilijk om relaties te onderhouden, kan heel boos worden, kan niet kritisch naar zichzelf kijken (legt de schuld altijd bij een ander), soms manipulatief, vaak verslavingsgevoelig (roken of drinken).

Zoiets...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2015 21:05

Re: Biechttopic

Ja precies, dat is idd ook wel wat ik heb gelezen. Ook verlatingsangst is een kenmerk en toevallig hadden we het daar vrijdag nog over en zei ze dat ze daar flink last van heeft en dat het daardoor ook mis is gegaan met haar ex. Verder rookt en drinkt ze regelmatig (en ook wel flink dan), kan ze dus idd ineens van stemming veranderen en ontploffen, om daarna weer te doen of er niks aan de hand is (dat vind ik dus bloedirritant, ik kan dat totaal niet, bij mij duurt het lang voordat ik daar dan weer van bekomen ben) en ik vind haar dus vaak ook manipulatief. Ze heeft ook al jaren zo nu en dan last van paniekaanvallen. Geen idee of dat hier ook een symptoom van kan zijn of dat dat er compleet los van staat.
Nou ja, ik ga dit ff laten bezinken allemaal en zie over een paar dagen wel wanneer ik een gesprek met haar kan hebben. Het woord 'borderline' neem ik vooralsnog helemaal niet in de mond, maar het zit wel in mijn achterhoofd.
<<

Anoniem127

Bericht 13 Apr 2015 21:06

Re: Biechttopic

Denk precies wat Susan ook zegt: gewoon niet aandringen op actie, laat haar maar even met rust. Denk dat als ze merkt dat de rollen omgekeerd zijn dat ze ineens net zo zenuwachtig er onder wordt als jij nu.

Het is echt belachelijk dat iemand uit haar vel knapt als er een bril valt die op een prullenbak lag. Een prullenbak is gewoon niet zo'n handige plek om een bril neer te leggen. Maar als zij desondanks hysterisch wordt, wil jij het goed maken. Dat laatste zou ik nu gewoon niet meer proberen.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Apr 2015 08:13

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb inderdaad alles bijgehouden. Misschien zie ik nu soms ook dingen die er niet zijn. Ik kom haar zo vaak tegen, dat ik al zenuwachtig ben voor het zo ver is. Bang dat ze uitvalt of raar gaat doen. Jij zegt dus niet negeren Ragazza? Of gewoon nergens op reageren en dus negeren?


Ik zou zeggen negeren en dus nergens op reageren.
En het vergt misschien wat oefening, maar als je je er van bewust bent dat zij in de buurt is hoofd omhoog, schouders naar achter, probeer een zelfverzekerde trotse houding aan te nemen, alsof niets je kan raken. Als je de hoek om bent, mag je wel weer inzakken :wink:
Ik hoop echt voor je dat ze je met rust laat, en anders toch aangifte doen. Veel sterkte.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 14 Apr 2015 09:15

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Kissyfur, wat voor valkuilen bedoel je? Want ik zou graag eens weten wat nu het onderliggende probleem is. Misschien dat ik er dan iets mee kan, maar ze blijft altijd vaag. Ik ben gewoon moeilijk en daar moet ik het mee doen, maar daar neem ik geen genoegen mee.


Valuilen bedoel ik niet te letterlijk, maar zo'n ontploffing van jouw zus kan al door iets kleins getriggerd worden. Ik krijg een beetje de indruk dat jij dingen meteen uit wilt praten, terwijl zij daar nog niet aan toe is. Als zij dat op zo'n moment niet wil, om wat voor reden dan ook, kan het alleen maar averechts werken als jij dat er toch persé uit wilt trekken. Tijdens zo'n ruzie worden er over en weer dingen gezegd, als je weet hoe het uit de hand kan lopen, kun je het dan niet beter negeren? Daarmee bedoel ik niet dat je over je heen moet laten lopen natuurlijk, maar soms kan het helpen haar even uit te laten razen. Ik kon zelf vroeger ook aardig explosief reageren en alles wat men op zo'n moment tegen mij zei, was teveel. Omdat ik dan steeds weer getriggerd werd door de hele kleine dingen, kwam ik niet uit zo'n bui en werd mijn irritatiedrempel lager en lager. Op een gegeven moment was alles teveel.

Kan het zijn dat ze jou dingen kwalijk neemt van vroeger? Was zij altijd al zo? Kreeg zij vaker straf dan jij door haar gedrag, waardoor ze het gevoel kan hebben dat jij voorgetrokken werd? Kan het jaloezie zijn, omdat jij alles in haar ogen veel beter voor elkaar hebt qua werk, relatie etc?

Vooralsnog zou ik het allemaal even zo laten en even geen contact hebben. Ik geloof oprecht dat jij de beste bedoelingen hebt tegenover haar en dat je helemaal geen ruzie en gedoe wilt, maar misschien is dat juist wel wat bij haar het bloed onder de nagels vandaan haalt. Verder snap ik heel goed dat het jou moeite kost het naast je neer te leggen, het is ook niet leuk om telkens zo'n tirade over je heen te krijgen en een shitload aan verwijten, waar je niks mee kunt. Probeer later op een rustig moment die duidelijkheid te krijgen, op een moment dat het rustig is tussen jullie en er geen alcohol in het spel is.

:hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Apr 2015 20:31

Re: Biechttopic

Ik wil heel graag even van me afschrijven. Geen idee wat ik hier verder mee wil bereiken, maar ik hoop gewoon dat opschrijven al oplucht.

Ik ben mezelf een beetje kwijt geloof ik. Ik heb totaal géén idee wat ik nou echt van het leven wil (behalve wat 'standaard' dingen), wat ik er uit wil halen, wie ik ben en waar ik wil zijn (dus woonplaats e.d.). En dit is gisteren een beetje extra aangewakkerd door mijn vriend. Sowieso loop ik sinds januari al bij een psycholoog, dus ga dit komende week ook zeker met haar bespreken.

Hij had het erover dat hij misschien een andere baan wil zoeken, ook op zoek is naar wat hij nou echt wil. Dat ie misschien zelfs in Eindhoven wil zoeken en of ik dat eventueel zou zien zitten om mee te verhuizen. We willen sowieso graag samenwonen. Het is ook nog lang niet echt aan de orde, hij heeft tot en met juli sowieso een contract bij een bedrijf, dat waarschijnlijk ook gewoon met een jaar verlengd wordt, maar hij is bang dat ze het niet eens worden bij nieuwe onderhandelingen. Daarnaast moet ie ook gewoon zijn diploma nog halen, dus heeft ie al geluk dat ie nu überhaupt een baan heeft.

Eindhoven zou ik zelf niet willen wonen, niets tegen de stad verder hoor, maar iets als Utrecht zou centraler zijn en zou ik op zich prima zien zitten. Heb hem wel duidelijk gemaakt dat, tenzij je koopt, je ook niet zomaar ergens een woning hebt. Het 'enige' wat ik hier dan achter zou laten zouden 2 vrienden en een fijne stad zijn + natuurlijk alle hulptrajecten waarin ik loop (reumatoloog, psycholoog). Op zich is dat niet echt een heel 'groot' probleem. Vrienden kan je blijven opzoeken.

Allebei hebben we een ding waar we zeker van zijn: we willen sowieso met elkaar verder. Dat is natuurlijk een positief punt. Daarnaast zou ik graag ritme en werk willen, mensen om me heen die me gelukkig maken, een woning (samen), op veel verdere termijn samen kinderen, een huisdiertje... dat soort kleine dingen. En sommige dingen zijn dan natuurlijk ook afhankelijk van hoe mijn lichaam mee werkt :eyes:
Maar dat kan toch niet HET doel zijn in het leven. Ik heb het idee dat er meer is wat er uit te halen valt, maar wat wil ik dan? Ik droom al jaren ervan om een boek te schrijven, maar weet (of dat vind ik) dat ik hier niet goed genoeg voor ben nog, dus dat schuif ik op langere baan.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen om me écht gelukkig te voelen, als ik alleen ben, als ik met andere mensen ben.
Leuke dingen doen in mijn eentje vind ik ook heel lastig, het idee bedenken kan ik, alleen de uitvoering kom ik meestal niet toe. Hiervan geef ik mijn depressie ook deels de schuld hoor, maar toch. Ik wil mijn leven weer opbouwen. Ben overal zo keihard met mezelf aan het werk, maar waarvoor doe ik het eigenlijk?

Nou een heel verhaal, het raakt me wel als ik me besef dat ik zo denk. Dat is een goed iets denk ik, maar het brengt me niet tot een antwoord... Wie weet heeft een van jullie tips, ervaringen etc.
<<

Anoniem127

Bericht 17 Apr 2015 20:40

Re: Biechttopic

Ik zou ook niet weten wat HET doel is in het leven. Wat ik er voor mezelf van gemaakt heb, is om mezelf en de andere waar ik om geef zo gelukkig mogelijk te maken. En om wat te doen voor mensen die het minder hebben dan mezelf bijvoorbeeld door ziekte of armoede.

Zelf ben ik gelukkig met de dingen die je noemt, vooral met mijn kinderen, familie en vrienden. En verder ook met kleine dingen: lekker in de zon zitten, mijn moestuin, een boek lezen, lui op de bank hangen enzovoorts.

Het grote doel zie ik niet.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Apr 2015 21:46

Re: Biechttopic

Ik vind dat je in ieder geval een hoop wel weet en nog wilt bereiken. Je noemt zo al een hele hoop punten!
Ik kan dat (met mijn depressie) absoluut niet... Ik moet de dag maar door zien te komen.
Als ik je biechtje lees, denk ik vooral: " Volgens mij ligt er een hoop voor het grijpen, maar zie je het niet liggen."
En: wat is geluk?
Is streven naar tevredenheid niet eerder bereikbaar?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 17 Apr 2015 22:24

Re: Biechttopic

Ik denk dat je het idee van 'iets moeten' van je af moet zetten en jezelf de tijd moet geven. Je hebt pas sinds een paar maanden hulp, het is echt niet gek dat je jezelf deze vragen stelt maar geef jezelf de tijd om daar antwoord op te vinden. Het komt echt wel goed. Probeer je bewuster te worden het moment waarin je nu leeft, in plaat van constant bezig te zijn met de toekomst.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Apr 2015 09:40

Re: Biechttopic

@Biechtje hierboven: Ik wil idd gewoon heel graag verder ipv hier nog maanden in blijven hangen. Ik wil weer een soort doel hebben :) Misschien is het ook wel dat ik het niet zie. Maar voor mij bestaan de dagen nu uit hulptrajecten + schoonmaken. Me zetten tot iets leuks wil niet, dus de dagen duren ontzettend lang, tenzij er 's avonds iemand langs komt. Misschien is streven naar tevredenheid ook wel makkelijker, ik ben gewoon ook teveel eisend van mezelf, wil te graag dat het snel weer voorbij is en ik weer blijer ben als er een nieuwe dag is.

@Joan Denk dat je daar gelijk in hebt, dat ik het te graag wil, te snel verder wil. Omdat ik er in geloof dat het beter kan gaan en ik me goed kan voelen verwacht ik misschien wel dat dat heel snel gaat.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Apr 2015 10:47

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:@Biechtje hierboven: Ik wil idd gewoon heel graag verder ipv hier nog maanden in blijven hangen. Ik wil weer een soort doel hebben :) Misschien is het ook wel dat ik het niet zie. Maar voor mij bestaan de dagen nu uit hulptrajecten + schoonmaken. Me zetten tot iets leuks wil niet, dus de dagen duren ontzettend lang, tenzij er 's avonds iemand langs komt. Misschien is streven naar tevredenheid ook wel makkelijker, ik ben gewoon ook teveel eisend van mezelf, wil te graag dat het snel weer voorbij is en ik weer blijer ben als er een nieuwe dag is.

@Joan Denk dat je daar gelijk in hebt, dat ik het te graag wil, te snel verder wil. Omdat ik er in geloof dat het beter kan gaan en ik me goed kan voelen verwacht ik misschien wel dat dat heel snel gaat.


Maar een boek schrijven is toch een heerlijk doel om je op te storten? Je moet je denk ik afvragen of je een boek zou willen schrijven dat aanslaat en dus je carrière in 1 klap voor je uitstippelt, namelijk schrijfster worden, of schrijf je een boek omdat dat een fijne manier is om je creativiteit tot uiting te laten komen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Apr 2015 11:03

Re: Biechttopic

Biechtje, zoals je het nu schrijft, snap ik het beter. In je vorige biecht noemde je een hele hoop wensen op waarbij ik dacht: "Huh? Dat kan ik in mijn depressieve toestand helemaal niet." Wensen noemen. Dus ik vind dat wel grote pluspunten.

Ik denk dat het belangrijk is dat je inziet, dat je je niet uit een depressie kunt dúwen. Ik herken wel dat je wilt dat alle ellende snel voorbij is en dat het weer beter gaat, maar ik heb tot dusver vernomen dat mijn huidige situatie accepteren en realiseren dat ik eerst tot rust moet komen, een basisvoorwaarde is om op termijn uit mijn depressie te komen. Oftewel: je kunt je niet uit een depressie wurmen, worstelen en schreeuwen door juist teveel van jezelf te vragen. Dat werkt eerder tegen je.

Voor de rest heb ik het juiste antwoord ook niet hoor; anders zou ik mezelf er wel aan houden. Kuch.
Wat het boek schrijven betreft: waarom zou je er niet gewoon aan beginnen? Je zou - als het je lukt althans - bijvoorbeeld kunnen richten op een X-aantal woorden per dag? Zien waar het schip strandt? Maar ik kan me ook voorstellen dat ook dat momenteel teveel is; zou het zelf (ook) niet kunnen nu. Ik merk in mijn depressie heel erg, dat ik totáál geen druk kan verdragen.

Ik wens je sterkte en alle goeds!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Apr 2015 11:41

Re: Biechttopic

Zenna schreef:
Biechtje schreef:@Biechtje hierboven: Ik wil idd gewoon heel graag verder ipv hier nog maanden in blijven hangen. Ik wil weer een soort doel hebben :) Misschien is het ook wel dat ik het niet zie. Maar voor mij bestaan de dagen nu uit hulptrajecten + schoonmaken. Me zetten tot iets leuks wil niet, dus de dagen duren ontzettend lang, tenzij er 's avonds iemand langs komt. Misschien is streven naar tevredenheid ook wel makkelijker, ik ben gewoon ook teveel eisend van mezelf, wil te graag dat het snel weer voorbij is en ik weer blijer ben als er een nieuwe dag is.

@Joan Denk dat je daar gelijk in hebt, dat ik het te graag wil, te snel verder wil. Omdat ik er in geloof dat het beter kan gaan en ik me goed kan voelen verwacht ik misschien wel dat dat heel snel gaat.


Maar een boek schrijven is toch een heerlijk doel om je op te storten? Je moet je denk ik afvragen of je een boek zou willen schrijven dat aanslaat en dus je carrière in 1 klap voor je uitstippelt, namelijk schrijfster worden, of schrijf je een boek omdat dat een fijne manier is om je creativiteit tot uiting te laten komen?


Ik denk dat dat tweede, graag willen schrijven en er plezier in hebben, altijd je voornaamste drijfveer moet zijn als je een boek schrijft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Apr 2015 18:26

Re: Biechttopic

Mijn man zijn oom heeft een goedlopend restaurant in Friesland. Hij wil graag gaan rentenieren op Curaçao en heeft nu gevraagd of mijn man en ik zijn zaak willen overnemen. Het spreekt ons beide heel erg aan, alleen wonen wij nu in Noord Holland. Onze kinderen zullen dan hun opa's en oma's niet meer wekelijks zien, wij zullen in het begin best beperkt zijn qua sociale contacten, en hoe moeten we dat doen met oppas als we beide in het restaurant werken? Pfff het is echt een heel mooie kans...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Apr 2015 18:50

Re: Biechttopic

@biechtjeFriesland: ik zeg doen! Pak die kans. Wat houdt je werkelijk tegen? De dingen die je noemt lijken mij meer "vluchten uit angst". Zonde, grijp gewoon je kans!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Apr 2015 19:17

Re: Biechttopic

Ik zou er ook voor gaan! En ik ben wel benieuwd om welk reataurant het gaat. Zitten jullie overigens zelf ook in de horeca? Een beetje ervaring lijkt me wel handig als je zoiets gaat ondernemen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Apr 2015 12:51

Re: Biechttopic

Net de stap gezet om mijn huisarts te bellen omdat ik zo slecht slaap de laatste weken. Ik weet dat dit te maken heeft met stress en veel zorgen rondom ziekte van iemand anders. Ik kom prima in slaap, maar doorslapen gaat ontzettend slecht. Ik heb nu het advies gekregen melatonine te halen bij de drogist en dit te proberen. Heeft iemand een idee of dit ook bij doorslapen zinvol is? Ik dacht vooral bij inslapen... En hoelang moet ik zoiets proberen, voordat ik kan zeggen dat het wel of niet werkt?
<<

Anoniem304

Bericht 22 Apr 2015 13:03

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Net de stap gezet om mijn huisarts te bellen omdat ik zo slecht slaap de laatste weken. Ik weet dat dit te maken heeft met stress en veel zorgen rondom ziekte van iemand anders. Ik kom prima in slaap, maar doorslapen gaat ontzettend slecht. Ik heb nu het advies gekregen melatonine te halen bij de drogist en dit te proberen. Heeft iemand een idee of dit ook bij doorslapen zinvol is? Ik dacht vooral bij inslapen... En hoelang moet ik zoiets proberen, voordat ik kan zeggen dat het wel of niet werkt?


Ik heb verschillende soorten geprobeerd, ook speciaal voor doorslapen, maar het helpt bij mij allemaal niet. Maar 'echte' slaaptabletten helpen bij mij ook niet, dus er zal wel iets mis zijn met mij, haha.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Apr 2015 13:06

Re: Biechttopic

Ik had melotonine time released gehad, ik had ook moeite met doorslapen. Bij mij hielp het goed.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Apr 2015 19:21

Re: Biechttopic

Hier nog even het Biechtje met ruzie met zusje. We hebben een week nauwelijks contact gehad en uiteindelijk hebben we zondag ruim een uur gepraat aan de telefoon. Ik was erg emotioneel en zij juist veel 'zakelijker', waaruit ik eerst de conclusie trok dat het haar veel minder doet, maar dat was niet het geval zei ze. Iedereen reageert nou eenmaal op zijn eigen manier. Ze had het over vriendinnen die ook vaak botsen met hun zussen en dat het kennelijk bij zussen normaler is om gewoon alles maar te zeggen etc. Deels is dat zo, maar zij is daar nogal in doorgeslagen en dat leek ze nu wel beter te begrijpen. Ze heeft zich voorgenomen om hier beter op te gaan letten en niet zomaar alles eruit te flappen. Ik hoop echt dat dat gaat lukken, want als het binnenkort nog één keer escaleert, ben ik er wel even klaar mee. Ze zei ook nogmaals dat ze niks kan bedenken dat haar dwarszit van vroeger ofzo, dus daar moet ik dan maar op vertrouwen.
Heb er nu wel een iets beter gevoel over, niet meer zo'n knoop in m'n maag als ik eraan denk. Volgend weekend is het weekend met m'n vader en bij goed weer laten we dit doorgaan, dus dat wordt meteen een beproeving. In elk geval bedankt voor de reacties, was fijn om het hier even van me af te kunnen typen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Apr 2015 21:42

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik moeite heb met vriendschappen en ik krijg daar ook steeds meer moeite mee. Ik heb wel wat vriendinnen maar niet 1 waar ik echt mezelf bij kan zijn en waar ik mij echt op m'n gemak bij voel. Ik heb tot 7 jaar geleden altijd wel een beste vriendin gehad maar iedere keer kwam het van mijn kant af. Ik stopte er steeds zoveel in en ik kreeg er ook wel wat voor terug. Maar het is mij een paar keer overkomen dat ik als het ware opzij werd geschoven voor andere dingen en uiteindelijk verwaterde de vriendschap met als resultaat dat ik mij enorm rot voelde daarover. Sindsdien heb ik een soort muur opgebouwd en ik zie er zelfverzekerder uit dan ik werkelijk ben maar ondertussen ben ik erg onzeker en bescherm ik mezelf als het ware. Ik kan ook gewoon niet meer mezelf zijn. Vaak als ik dan bij vriendinnen ben bekruipt mij het gevoel van ongemakkelijkheid en wil ik het liefst opstaan en naar huis gaan. Steeds denk ik ook voor nu is het leuk maar als het puntje bij het paaltje komt laten ze mij toch wel weer vallen. En vaak denk ik ook dat het toch geen echte vriendinnen zijn en dat ze achter mijn rug om over mij praten. Ik weet niet zo goed wat ik met deze biecht wil maar ik mis gewoon een goede vriendin. Een waar ik mezelf bij kan zijn net als bij mijn partner. Samen lachen, dingen die dwars zitten aan elkaar delen, leuke dingen samen doen en noem maar op. En ik baal dat ik mezelf toen zo heb laten kwetsen en dat ik nu zo onbewust gesloten ben terwijl ik echt een hele leuke goede vriendin kan zijn.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 29 Apr 2015 19:21

Re: Biechttopic

Biechtje met vriendinnenprobleem: herken veel in je verhaal en kom er steeds meer achter dat we niet de enige zijn. Op een gegeven moment is er volgens mij een punt waarop blijkt dat je je toch op een andere manier ontwikkelt of zo dan een vriendin waardoor de vriendschap verwatert. Ik denk dat je een groep mensen hebt die dan verder gaan met hun leven en weer nieuwe mensen ontmoeten. En je hebt ons.. :eyes: de groep mensen die een beetje in de war achterblijven. Gekwetst en onzeker.
Ik denk dat het belangrijk is om te weten waarom je vriend jou wél leuk vindt. En wat zou je graag willen in vriendschap? Welke positieve eigenschappen kun je daarvoor inzetten?

Voelen die vriendinnen zich wel allemaal op hun gemak of zijn ze ook onzeker?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Mei 2015 09:09

Re: Biechttopic

Ik baal echt ontzettend van de gang van zaken met mijn schoonfamilie. Mijn man heeft 2 oudere broers met elke een partner en kinderen. We zijn een weekendje weggeweest en echt werkelijk alles draait om de kinderen. Het volledige tempo, de gesprekken, de planning überhaupt van het weekend enz. Maar wat mij vooral stuit is dat er onevenredig verdeeld wordt tussen de broers qua aandacht. Wij hebben een klushuis net zoals een andere broer. Mijn schoonvader is timmerman dus helpt heel goed. Alleen wij moeten al 2 maanden wachten tot hij een keertje komt helpen in het weekend. Hierdoor duurt onze verbouwing gwoon veel langer. Mijn schoonvader is constant aan het helpen bij de andere broer die al veel verder is. Vind het gewoon echt niet eerlijk.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Mei 2015 11:27

Re: Biechttopic

Biechtje, rot dat je het zo ervaart, maar ik vind dat je je wel afhankelijk opstelt van je schoonouders.
En dat er überhaupt wordt bijgehouden hoeveel tijd schoonvader per kind besteedt, ik vind het wat kinderachtig overkomen eerlijk gezegd.

Wat vindt jouw man van de gang van zaken?

Ik zou zelf denk ik te trots zijn om zo ' afhankelijk' te zijn van mijn schoonouders, dus ik zou het zelf liever gaan regelen. Is er niemand uit je kennissen- of vriendenkring die jullie kan helpen met het klussen?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers