Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Co sleeper

<<

Anoniem261

Bericht 20 Apr 2015 20:24

Co sleeper

Wie heeft er een co sleeper (gebruikt)?
Welke had je, bepaald merk? Wat was heel fijn, wat juist niet?
Hoelang heeft je kindje erin gelegen?
Ik heb vast nog meer vragen maar die schieten me nu even niet te binnen ;).
<<

Anoniem186

Bericht 20 Apr 2015 20:30

Re: Co sleeper

Wij, bij beide kinderen.
We hadden dat ledikantje van de ikea er voor gebruikt. Perfect bedje, ik was er erg tevreden over.
Dochter heeft er 11 maanden in gelegen. Zoon een half jaartje en daarna nog incidenteel.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Apr 2015 20:35

Re: Co sleeper

Ik had het Troll aanschuifbedje. Ideaal omdat je de zijkant ook makkelijk omhoog kunt doen. Nu staat hij op zolder. Maar zijn we klaar met baby's dan is hij ook nog makkelijk om te bouwen tot bankje. M. heeft er tot een half jaar in gelegen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 20 Apr 2015 20:43

Re: Co sleeper

Wij hebben ook het bedje van de ikea. Nora ligt er nog geregeld in.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Apr 2015 20:46

Re: Co sleeper

Ik heb het aanschuifbedje Troll besteld. Hier dus nog geen ervaring :) Bedje is net zo groot als onze wieg die we bij N hebben gebruikt en N. heeft er toen 7 maanden in gelegen en kon makkelijk nog wel een tijdje erin liggen.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Apr 2015 20:57

Re: Co sleeper

Welk bedje van de IKEA? Wij willen ook een co sleeper aanschaffen, dus ik lees mee!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 20 Apr 2015 20:59

Re: Co sleeper

Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem166

Bericht 20 Apr 2015 21:01

Re: Co sleeper

Wij hebben ook het aanschuifbedje van Troll. Dochter heeft er best vaak in geslapen. Zoon heeft alleen in de kraamweek er overdag in geslapen, sindsdien slaapt hij bij ons in bed. Hij vindt de afstand nog te ver, ligt het liefst helemaal tegen me aan. Voor dochter vond ik het een heel fijn bedje, nu gebruik ik het eigenlijk als nachtkastje.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Apr 2015 21:02

Re: Co sleeper

amber- schreef:Het ikea gulliver ledikant.
Deze:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10248519/

Ah bedankt! Zelf zoek ik iets dat op dezelfde hoogte als ons bed zal zijn, dus verstelbaar. Maar nu lijkt me dit sowieso een handig bedje waar je lang mee kunt doen.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Apr 2015 21:06

Re: Co sleeper

Carrie schreef:
amber- schreef:Het ikea gulliver ledikant.
Deze:
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10248519/

Ah bedankt! Zelf zoek ik iets dat op dezelfde hoogte als ons bed zal zijn, dus verstelbaar. Maar nu lijkt me dit sowieso een handig bedje waar je lang mee kunt doen.


Wij hadden deze ook. Ideaal ding!
Toen ze groter werden en de bodem naar beneden ging hebben we er boxspring poten onder gezet. Zodat het bedje nog steeds mooi aan ons bed kon staan
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 20 Apr 2015 21:07

Re: Co sleeper

Sanne schreef:Wij hebben ook het aanschuifbedje van Troll. Dochter heeft er best vaak in geslapen. Zoon heeft alleen in de kraamweek er overdag in geslapen, sindsdien slaapt hij bij ons in bed. Hij vindt de afstand nog te ver, ligt het liefst helemaal tegen me aan. Voor dochter vond ik het een heel fijn bedje, nu gebruik ik het eigenlijk als nachtkastje.


Nora heeft ook nog steeds momenten dat ze tussen ons in ligt. Dan vind ze de co sleeper ook wat ter ver.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Apr 2015 21:28

Re: Co sleeper

Wij hebben het goedkoopste ledikantje van Ikea (Sniglar) en die hebben we aan de hand van een beschrijving van internet verbouwd tot co-sleeper. Die hebben we pas gemaakt toen hij uit de wieg was gegroeid, de wieg was heel toevallig namelijk al op exact dezelfde hoogte als ons bed.

Ik vond het heel fijn dat je door het zelf te maken exact de goede hoogte kon creëren. Minder is dat ik mezelf niet zo'n handige klusser vind, dus gelukkig heb ik hulp gekregen. En veel kant en klare co-sleepers zijn een stuk duurder, en het viel mij op dat ze vaak ook nog kleiner zijn dan een ledikantje en je kindje er dus korter in zal passen. Dus ik vond dit een handige oplossing.

Zoon ligt er hier nog in en hij is nu bijna 14 maanden. Gaat altijd 's avonds in zijn eigen kamertje naar bed, en ergens in de loop van de nacht verhuist hij naar de co-sleeper.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Apr 2015 21:38

Re: Co sleeper

Wat zijn de voordelen van een cosleeper tov een wieg voor jullie?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Apr 2015 21:43

Re: Co sleeper

Ik vond een wieg ook goed te doen hoor, daar heeft hij eerst een hele tijd in gelegen (gelukkig hadden we een redelijk grote). Maar daar groeide hij uit en hij meldt zich nog wel bijna elke nacht, dus ik zocht toch wat anders. En een co-sleeper heeft wel voordelen, je hoeft niet op te staan om je kindje te pakken, want dat ligt al naast je. En als je bijvoorbeeld na het voeden weer in slaap valt dan geeft dat niet. Ik vind het zelf als ze nog heel klein zijn namelijk toch wel eng om ze echt in bed te hebben, bang om erop te gaan liggen, of dat ze onder de dekens belanden, etc. Nu kon ik hem gewoon voeden terwijl hij op zijn eigen plekje lag (ik voed hem 's nachts gewoon liggend) en als we weer in slaap vielen hoefde ik daar niet over in te zitten.
<<

Anoniem166

Bericht 20 Apr 2015 21:51

Re: Co sleeper

amber- schreef:
Sanne schreef:Wij hebben ook het aanschuifbedje van Troll. Dochter heeft er best vaak in geslapen. Zoon heeft alleen in de kraamweek er overdag in geslapen, sindsdien slaapt hij bij ons in bed. Hij vindt de afstand nog te ver, ligt het liefst helemaal tegen me aan. Voor dochter vond ik het een heel fijn bedje, nu gebruik ik het eigenlijk als nachtkastje.


Nora heeft ook nog steeds momenten dat ze tussen ons in ligt. Dan vind ze de co sleeper ook wat ter ver.


De eerste nachten begon D. nog wel in de co-sleeper, maar wat ik heel bijzonder vond en wat me ook heeft gesterkt in mijn overtuiging om samen te slapen, was dat hij in de co-sleeper heel onrustig ademde, een beetje hijgend als het ware. Zodra ik hem bij me nam, werd zijn ademhaling rustig en hoorde je hem amper ademen. Dat was voor mij wel een teken dat hij het prettiger vond bij ons in bed. En ik bedacht me dat zo'n kleine baby maar 30 cm kan zien, dan is een co-sleeper nog steeds ver weg, al hoort hij ons natuurlijk wel (en is het de bedoeling dat hij slaapt en niet aan het rondkijken is 's nachts :wink: ). Verder viel me op dat D. 's ochtends bij het temperaturen precies dezelfde temperatuur had als ik als hij die nacht bij me had geslapen. De kraamzorg vond dat ook opvallend, maar ik heb niet gezegd dat ik D. bij me liet slapen, want onze overtuigingen verschilden nogal en ik had het verhaal over wiegendood al vaak genoeg gehoord van haar.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Apr 2015 23:18

Re: Co sleeper

Sam schreef:Wat zijn de voordelen van een cosleeper tov een wieg voor jullie?


Wat ik heel fijn vond was dat ik L. heel goed kon zien, dat ik half slapend hem kon troosten want ik hoefde maar mijn hand uit te steken. Ik vond het heerlijk om hem zo dicht bij me te hebben zonder dat ik hem in bed had. Ik heb echt heel vaak met mijn hoofd en hand bij hem in zijn wiegje gelegen en hem getroost. Heel relaxed want ik viel dan ook weer half in slaap. Ook voor de borstvoeding vond ik het fijn om hem zo dichtbij te hebben, maar ik heb uiteindelijk echt maar heel kort life gevoed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers