Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Apr 2015 09:05

Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Hoi dames,

Even een vraagje.... Ik heb laarzen gekocht bij * voor mijn dochter. Ze heeft ze twee keer aan gehad en toen viel ze. Waar het bij andere laarzen nooit een probleem was, zaten er meteen putten in en liet het boven materiaal los. Ik ben terug gegaan naar *. Ik kon geen geld terug krijgen. Ze gingen het laten repareren. Bij ophalen zag ik meteen dat het er niet uit zag. Dat ga ik mijn dochter niet meer aan doen. Ik heb aan gegeven dat ik met deze oplossing niet akkoord kan gaan. De laars was afgeprijsd van €69,95 naar €34,95 daar verwacht ik meer kwaliteit van. Ze heeft met haar manager overlegd en meer dan een bon van €17,50 kan ik niet krijgen. Het is schade van buitenaf. Naar mijn mening is het materiaal gewoon niet goed genoeg voor de doelgroep. Namelijk een kind van twee en een half die wel eens kan vallen. Ik denk erover om mijn rechtsbijstand erop te zetten als dit zin heeft. Ik vind het namelijk absurd dat ik een bon moet gaan uitgeven bij deze winkel, terwijl ik daar eigenlijk niets meer wil kopen. En dat ik niet het hele bedrag kan terug krijgen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Apr 2015 09:09

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Hmmm is het nu niet gewoon een principe kwestie voor je geworden? Ik zelf zou hiervoor mijn rechtsbijstand niet in schakelen. Vind dat een beetje overdreven voor een paar laarzen. Waarom willen ze niet het hele bedrag terug geven? Ik vind * weinig coulant hierin. Maar je kunt er ook voor kiezen niet meer naar * te gaan en het te laten zitten. Waarom zou je er nu nog heel veel negatieve energie aan gaan besteden? Het zou mij het niet waard zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Apr 2015 09:11

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Ik weet niet of ik zelf zoveel moeite zou doen dat ik rechtsbijstand ervoor in zou schakelen, ik zou zelf denk ik gewoon geen laarzen meer kopen bij die winkel/van dat merk. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt, kinderschoenen en -laarzen moeten wel ergens tegen kunnen. Sowieso vind ik het zo erg verschillen en zegt de prijs ook lang niet altijd iets over de kwaliteit, mijn dochter had in één jaar een paar enorm dure laarzen van Clic waarvan al binnen een dag de neuzen kaal waren en waar het leer echt vanaf ging slijten waardoor de stof die eronder zit erdoorheen ging schijnen, ze had ook een paar leren laarsjes dat ik voor 16 euro bij Scapino had gekocht en die bleven heel erg mooi.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Apr 2015 09:12

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Hier staat het wel duidelijk uitgelegd:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is

Ik vind eerlijk gezegd dat je er nu wel een punt van maakt om een relatief klein bedrag. Ik ben het daarom wel eens met de eerste zin van Fantine, ik denk ook dat het jou nu meer om het principe gaat. Hoewel ik de schoenenwinkel ook niet heel coulant vind hoor, laat ik dat voorop stellen.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Apr 2015 09:13

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Eens met Fantine. Om rechtsbijstand in te schakelen vind ik echt heel erg overdreven.
Ik zou het laten gaan en niet meer bij * kopen.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken maar zelf zou ik denken het is "maar" 35 euro. Zonde van m'n energie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Apr 2015 09:16

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Ja dat zonde van mijn energie vind ik ook! Het is meer dat ik dit gewoon zonde vind. Wij kunnen gerust wel een paar nieuwe schoenen betalen. Het is meer een principe kwestie.

Susan, dat van die laarzen van je dochter is ook echt slecht.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Apr 2015 09:17

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Maddie schreef:Ja dat zonde van mijn energie vind ik ook! Het is meer dat ik dit gewoon zonde vind. Wij kunnen gerust wel een paar nieuwe schoenen betalen. Het is meer een principe kwestie.

Susan, dat van die laarzen van je dochter is ook echt slecht.


Dan zou ik het er gewoon lekker bij laten zitten. Je krijgt nou eenmaal niet altijd gelijk in het leven ook al vind je dat je er recht op hebt. Let it go :).
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Apr 2015 09:19

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Ik vind wel dat je gelijk hebt en meer van de laarzen zou mogen verwachten. Maar meer dan dit zou ik er zelf denk ik ook niet aan doen. En in het vervolg daar geen schoenen meer kopen denk ik.

Mijn dochter heeft afgelopen winter een paar laarzen van Scapino gehad die ze mooi vond, en dat was geen leer. Dus ik was wel wat huiverig, maar ze hebben het aardig uitgehouden ondanks spelen, vallen, etc. Dus van duurdere laarzen zou je toch hopen dat ze ook wel tegen een stootje zouden moeten kunnen, zeker omdat het kinderlaarzen zijn en toch wel bekend is dat ze schoenen intensiever gebruiken dan volwassenen.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Apr 2015 09:20

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Kunnen ze je die €17,50 niet contant geven? Dat zou ik vragen en vervolgens nooit weer naar * gaan.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Apr 2015 09:21

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Ik weet niet waar je verzekerd bent maar waarschijnlijk gaat de rechtbijstandverzekeraar deze zaak niet in behandeling nemen voor zo'n minimaal bedrag. Daar is een rechtbijstandverzekering m.i. ook helemaal niet voor bedoeld. Ik zou de energie is een zoektocht naar nieuwe schoenen steken. Maar goed, ik ben misschien te makkelijk in dit soort dingen en kan me daar dan ook nooit zo druk om maken. Hoop dat je mooie nieuwe schoenen vindt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Apr 2015 09:32

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

.
Laatst gewijzigd door Maddie op 18 Apr 2015 04:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem154

Bericht 17 Apr 2015 18:06

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Maar net zeg je nog dat je gerust een paar nieuwe schoenen kunt betalen, dan gaat het laatste argument ook niet echt op lijkt me, en is het toch meer een principekwestie.
Ik zou er iig iet meer kopen, maar verder geen tijd en energie aan verspillen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Apr 2015 18:53

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

.
Laatst gewijzigd door Maddie op 18 Apr 2015 04:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem127

Bericht 17 Apr 2015 19:55

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Rechtsbijstand gaat niet op bij zo'n laag bedrag, daar is een minimumbedrag voor. Het is ook maar 35 euro, kan me voorstellen dat als je op bijstandsniveau of in die buurt leeft dat het veel geld is. Maar als dat niet zo is, zou ik er verder geeneens energie insteken.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Apr 2015 20:15

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb voor mezelf besloten dat ik het hier bij laat.

Twellie, weg gegooid geld is altijd veel geld. Voor mensen in de bijstand zou ik het helemaal erg vinden. Maar ik vind het hoe dan ook zuur.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem255

Bericht 17 Apr 2015 20:43

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Wij hebben dat vorig jaar gehad met ballerina's van Giga Girl. Na 2/3x dragen lag de binnenzool los, ging het rubber van de zool bij de neus en de hak los (van die sliertjes kwamen er af) en liet de zilverkleur al los. Giga Girl trekt zijn handen overal vanaf en legt het probleem bij de winkelier neer en de winkelier gaf aan dat ik 2/3x per week de schoenen moest poetsen (uhuh.. en alsof dat de rest tegengaat) en ik kreeg 10% korting bij een ander paar schoenen. Dikke doei. Hier NOOIT meer Giga Girl (balen want er zijn maar weinig merken die zo smal zijn) en baar die winkel ga ik ook nooit meer. Slechte reclame zo....
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Apr 2015 20:48

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Mien daar ben je ook mooi klaar mee zeg! Dus giga girl kan hier ook van het lijstje ;)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem236

Bericht 17 Apr 2015 22:35

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Zijn de schoenen toevallig van een merk dat ze oa bij ziengs verkopen, zoals shoesme? Anders zou je zelf contact op kunnen nemen met de fabrikant. Misschien zijn die coulanter?

Man had een mp3 speler van Philips bij dixons gekocht. Na een jaar was ding kapot. Wij ermee terug maar nee dixons kon niets voor kans betekenen. 1 jaar garantie en dat jaar was voorbij.
Wij gemaild naar Philips en paar dagen later een gloednieuwe gekregen. Zonder inspectie van de eerste.
<<

Zero

Bericht 17 Apr 2015 23:50

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Ik vind het eigenlijk wat overdreven om er een punt van te maken. Aan de ene kant kun je zeggen dat een kind van die leeftijd nu eenmaal valt en dat schoenen daarop berekend moeten zijn, maar aan de andere kant kies je zelf die schoenen uit. Prijs vind ik niet relevant hierin, een kind gaat niet harder of zachter rennen als de schoenen afgeprijsd zijn of niet.
Iets dat kapot is gemaakt door de consument zelf, zou ik ook niet perse 100% vergoeden. Ik snap wel dat het voor jou veel te vroeg is gebeurd, want die schoenen zijn amper gebruikt.
Maar dit zie ik gewoon onder een gevalletje pech hebben.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Apr 2015 04:00

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Lotus, ze zijn van het eigen merk.

Zero, ze gaat niet harder of zachter rennen. Ze rende niet eens. Ze gaat haar motoriek ontwikkelen. Ik heb al meerdere schoentjes gehad en heb dit niet eerder zo mee gemaakt en ze is wel eerder gevallen tijdens het lopen. Ik ben het niet eens over dat gevalletje pech hebben. Maar die vrouw van de winkel wel! Die vergelijkt het met een nieuwe auto kopen en dan tegen een paaltje rijden. Maar de doelgroep van de schoen heeft nog een motoriek waarbij ze regelmatig kunnen vallen. Een schoen voor die doelgroep moet daar naar mijn mening tegen kunnen. Een nieuwe auto hoeft niet tegen mensen die tegen een paaltje rijden te kunnen vind ik. Dat vind ik pech hebben of slecht uit kijken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 18 Apr 2015 09:47

Re: Kan ik hier wat mee? Laarzen dochter stuk na vallen

Dit topic wordt op verzoek gesloten.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers