Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


lekker gerecht

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 15 Apr 2015 04:39

lekker gerecht

Ik ben allesbehalve een keukenprinses, ik heb zelfs een bloedhekel aan koken en als ik alleen ben, doe ik dat ook niet. We hebben fijne rolverdeling thuis - mijn vriend is in de keuken en ik doe de rest in huis. Nu komt mijn vriend 2 weken later dan ik thuis en hij vroeg me voor die avond voor de verandering eens iets te koken. Ik vind de uitdaging voor 1 keer wel leuk. Wat is nou een lekker gerecht en makkelijk om te maken (hij moet wel denken dat ik er enorme moeite voor gedaan heb natuurlijk). Hij houdt van vlees, iets minder van groenten maar het moet wel beetje gezond zijn. Ik zat te denken aan een ovengerecht ofzo. Help mij mijn vriend verrassen en imponeren :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 15 Apr 2015 07:22

Re: lekker gerecht

Kip uit de oven, deze is goddelijk: http://thefatjudge.nl/2011/01/27/beer-butt-chicken/

En dan snijd je wat aardappel, kumara, wortel en ui klein en dat gooi je ook op een bakblik met wat olijfolie en knoflook en kruiden naar smaak en dan heb je een fantastisch en makkelijk diner!

Succes!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 15 Apr 2015 10:47

Re: lekker gerecht

oeee klinkt lekker!!! Ik hou hem in gedachten
Afbeelding
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Apr 2015 20:27

Re: lekker gerecht

Grieks stoofvlees uit de oven, makkelijk (je hoeft alles alleen in een schaal te gooien en wat geduld te hebben) maar echt lekker!
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R2 ... it-de-oven
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 15 Apr 2015 22:06

Re: lekker gerecht

Roast!

Een hele kip insmeren met olijfolie, zeezout, peper en knoflook.
Die doe je in een braadslee en halverwege gooi je er stukken aardappel en groente bij (paprika, ui, wortel, tomaat, hele tenen knoflook ) met wat olijfolie en klaar!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Apr 2015 15:25

Re: lekker gerecht

Witloftaart
2 stronken witlof – zonder kern, in grove stukken gesneden
2 sjalotjes – gesnipperd en gefruit
150 gr gerookte kipreepjes
2 eieren – geklutst
60 gr roomkaas
200 gr geraspte kaas
Peper, zout & nootmuskaat

Hou 100 gr geraspte kaas apart. Meng de overige ingrediënten door elkaar en schep het in een ovenschaal. Als laatste de overgebleven kaas erover strooien en 30 a 40 minuten bakken in een op 180 graden voorverwarmde oven.

Gehakttaart
300 gr rundergehakt
500 gr nasi/bamigroenten
4 eieren – los geklopt
2 a 3 eetlepels nasikruiden
1 theelepel sambal badjak
1 eetlepel sojasaus

Gehakt rullen en nasi/bamigroenten toevoegen. Voeg na 8 minuten de kruiden, sambal en sojasaus toe. Schep dit in een ingevette ovenschaal, giet de eieren erover en druk het lichtjes aan. Doe er aluminiumfolie overheen en bak de taart in 40 minuten in een op 180 graden verwarmde oven. Haal voor de laatste 10 minuten de folie er af.
---

Wij eten zelf vanavond weer de witloftaart.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Apr 2015 09:17

Re: lekker gerecht

Oh yumm allemaal, ik weet nu niet wat ik moet kiezen!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers