Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 15:24

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Kaartje zonet op de bus gedaan, hopelijk krijgt ze het morgen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Apr 2015 15:27

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

http://www.snopes.com/inboxer/medical/shergold.asp

Vandaar dat ik tegenover dergelijke oproepen die ik op FB voorbij zie komen, achterdochtiger ben.

Tot zover mijn verdediging.

Ik vind het na het zien van het filmpje, zeker aan te moedigen een kaartje op de bus te doen. Dus goed van iedereen die het doet. (maar dat heb ik ook nooit anders gezien)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 10 Apr 2015 15:28

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Ik vind het vooral erg jammer om te lezen dat mensen gevoelens van achterdocht ervaren bij een dergelijke oproep. Het lijkt mij niet zo'n positieve instelling als je uit gaat van slechte intenties van mensen.

Ik ga zo een kaartje kopen en doe deze dan op de post. Ik had de actie al voorbij zien komen afgelopen werk maar steeds vergeten om een kaartje te kopen. Thanks voor de reminder CBL!
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Apr 2015 17:44

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Graag gedaan hoor.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Apr 2015 08:02

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Hele klas helpt met post voor Suus en doodzieke Isa

WINTERSWIJK - De familie Mengers uit Winterswijk heeft zo veel post gekregen de afgelopen dagen, dat moeder Monique Mengers de school van haar dochter Suus (8) heeft gevraagd om hulp.
Bekijk ook...

Een kaartje voor doodzieke Isa (3) en zus Suus (8)

Het gezin kreeg donderdag en vrijdag 37.000 kaarten, 85 ballonnen en 85 pakketten met cadeaus. Al die post kwam na een oproep om een kaartje te sturen naar Suus en haar doodzieke zusje Isa (3).

Hersentumor
Isa heeft een hersentumor en is niet meer te genezen. Ze kan weinig meer doen, maar enveloppen met een kaartje openmaken kan ze nog wel en vindt ze leuk om te doen.

Dat er zo veel kaarten zouden komen na de oproep had Monique Mengers niet verwacht. "Het gebeurt niet vaak, maar ik ben sprakeloos."

Kruiwagen
Ze vroeg groep 5 van OBS Stegeman, de klas van Suus, om een handje te helpen met het openmaken van enveloppen. Juf Renske van der Lende vond dat goed. "Om 12.00 uur kwam de moeder van Suus met een kruiwagen met 4 volle postzakken naar school", vertelt de juf.

Tot zo ver het zelf open kunnen maken van de enveloppe, het is zoveel dat ze het zelf niet aankan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2015 12:10

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

http://floorforlife.nl/

Over dit meisje las ik gister in een winkel. Er zijn zoveel van zulke gevallen, maar vaak weet men er niet van. Ik begrijp een beetje wat Tabbie probeert te zeggen en ze bedoeld het vast niet zo.
Zodra het bekend is wordt er wellicht verwacht dat veel mensen bijdragen wat natuurlijk niet logisch is. Zoveel kinderen zijn ook zo ziek en daar is niks voor opgestart. Was dat wel zo en iedereen deed mee dan waren we zo blut met zijn allen.

Dat maakt het natuurlijk niet minder erg wat die kinderen hebben. Floor kan alleen in Amerika behandeld worden en eigenlijk is het te gek voor woorden dat ze hulp gaan vragen. Dat omdat het gewoon vergoed moet worden!
Dat dit gezin met iig 6 personen naar Amerika wil (het gaat om 1 zus en broers ik ga even uit van 2) snap ik dan weer niet.
Waarom wordt er gevraagd om bijdragen voor het hele gezin? Het gaat om 1 persoon en daar moet even een gedacht worden. De tickets voor haar ouders (beide hebben een baan) kunnen ze best zelf ophoesten sorry dat vind ik.

De overige kinderen hoeven wat mij betreft niet mee, het is tenslotte geen vakantie! Bovendien zullen de ouders de meeste tijd in het ziekenhuis zijn waardoor die anderen kids niet mee kunnen en zich moeten vermaken. Hoe gaat dat dan? Of gaat er een nanny ofzo mee?

Als het doorgaat gaan ze in augustus erheen. Voor je het weet moeten de anderen weer naar school.

Vind het ook heel erg voor dit meisje, maar dan is een kleine bijdrage voor Isa dmv een kaartje niet veel moeite.
<<

Anoniem258

Bericht 11 Apr 2015 14:06

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 11 Apr 2015 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2015 15:46

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Hè bah Meggy wat naar. Hoe is het nu met haar?
<<

Anoniem258

Bericht 11 Apr 2015 16:23

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 11 Apr 2015 21:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Apr 2015 16:36

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

O is dat alweer zo lang geleden meggy, heb het idee dat het veel korter geleden speelde. fijn dat het nu goed gaat met haar!
<<

Anoniem258

Bericht 11 Apr 2015 17:11

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Wolbol schreef:O is dat alweer zo lang geleden meggy, heb het idee dat het veel korter geleden speelde. fijn dat het nu goed gaat met haar!



En ik heb nog steeds geen idee wie jij bent ;)
<<

Anoniem149

Bericht 11 Apr 2015 17:17

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Wat heftig Meggy! Maar je bent een oude bekende als ik het goed begrijp. Fijn dat het goed gaat met haar.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2015 17:20

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Heftig idd en jij weet als geen ander hoe het is. Fijn dat het weer goed gaat. Moet ze nog vaak voor check up onderzocht worden?
<<

Anoniem258

Bericht 11 Apr 2015 17:27

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 11 Apr 2015 22:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 11 Apr 2015 22:03

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

caribbeanlover schreef:http://floorforlife.nl/

Over dit meisje las ik gister in een winkel. Er zijn zoveel van zulke gevallen, maar vaak weet men er niet van. Ik begrijp een beetje wat Tabbie probeert te zeggen en ze bedoeld het vast niet zo.
Zodra het bekend is wordt er wellicht verwacht dat veel mensen bijdragen wat natuurlijk niet logisch is. Zoveel kinderen zijn ook zo ziek en daar is niks voor opgestart. Was dat wel zo en iedereen deed mee dan waren we zo blut met zijn allen.

Dat maakt het natuurlijk niet minder erg wat die kinderen hebben. Floor kan alleen in Amerika behandeld worden en eigenlijk is het te gek voor woorden dat ze hulp gaan vragen. Dat omdat het gewoon vergoed moet worden!
Dat dit gezin met iig 6 personen naar Amerika wil (het gaat om 1 zus en broers ik ga even uit van 2) snap ik dan weer niet.
Waarom wordt er gevraagd om bijdragen voor het hele gezin? Het gaat om 1 persoon en daar moet even een gedacht worden. De tickets voor haar ouders (beide hebben een baan) kunnen ze best zelf ophoesten sorry dat vind ik.

De overige kinderen hoeven wat mij betreft niet mee, het is tenslotte geen vakantie! Bovendien zullen de ouders de meeste tijd in het ziekenhuis zijn waardoor die anderen kids niet mee kunnen en zich moeten vermaken. Hoe gaat dat dan? Of gaat er een nanny ofzo mee?

Als het doorgaat gaan ze in augustus erheen. Voor je het weet moeten de anderen weer naar school.

Vind het ook heel erg voor dit meisje, maar dan is een kleine bijdrage voor Isa dmv een kaartje niet veel moeite.

Ik ken deze situatie van dichterbij, ze zit bij een bekende op school. Het gaat om een behandeling daar van zeker een half jaar. Je kunt moeilijk de rest van je gezin (meerdere kinderen) hier alleen achter laten. Het verblijf en de behandeling van het meisje worden vergoed, voor de rest van het gezin niet. De kosten om met het hele gezin (meerdere kinderen) daar een half jaar te verblijven zijn echt niet zo op te hoesten door die ouders. Er wordt ontzettend veel voor hen georganiseerd om geld op te halen en ik vind dat alleen maar mooi om te zien. Dat mensen zich zo inzetten om een klein meisje 20% meer overlevingskans te geven. Vandaar dat wij ook geld gaan doneren, ondanks dat ik haar niet persoonlijk ken.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Apr 2015 23:43

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Ik dacht eerst dat zij hier woonde omdat ze hier iets gaan organiseren binnenkort, kraampjes, sminken, springkussen dat soort dingen. Apart, maar aan de andere kant een mooi gebaard dat er in een andere gemeente en wellicht meerdere zulke dingen worden gedaan voor een gezin die men niet kent.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Apr 2015 07:39

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Ik heb haar nog niet bij Hart van Nederland voorbij zien komen dus heb ik ze een bericht gestuurd omdat ik vind dat ze die aandacht verdiend.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Apr 2015 09:22

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Het meisje Isa is gisteravond overleden.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2015 09:27

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Verschrikkelijk zeg! Ben blij dat ik haar daarvoor nog een kaartje heb kunnen sturen.
Waar heb je dat gelezen?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Apr 2015 09:32

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Op mijn plaatselijke fb, ze woont in mijn woonplaats.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Apr 2015 09:35

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Kende je het gezin? Ik had Hart van Nederland een bericht gestuurd of zij aandacht aan haar hadden besteed. Of is zij al ter sprake gekomen? Zo nee, dan vind ik het best onbeschoft dat ze niet hebben gereageerd en begrijp ik niet waarom ze FB hebben. Nu is het te laat!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 16 Apr 2015 11:49

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem149

Bericht 16 Apr 2015 12:21

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Ah wat verschrikkelijk :(
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Apr 2015 17:45

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

De actie heeft er trouwens wel voor gezorgd dat kaarten van over de hele wereld gestuurd worden. Er zijn zelfs kaarten vanuit China gestuurd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem154

Bericht 16 Apr 2015 20:56

Re: Doodziek meisje heeft maar 1 wens, kaartjes krijgen.

Heel triest verhaal, maar ik begrijp tabbie wel enigszins...
Haar laatste dagen hebben in het teken gestaan van kaarten, social media, publiciteit...
Ik zou met mijn gezin in alle rust `genieten` van de laatste keren...

Maargoed, misschien voelt een ander zich daar wel prettig bij op zo`n moment.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers