Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De epi-no geboortetrainer

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Apr 2015 15:19

De epi-no geboortetrainer

De geboortetrainer is het ideale hulpmiddel om je voor te bereiden om natuurlijk te bevallen. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat het trainen van de spieren die je ook gebruikt bij de bevalling, uitscheuren of een knip (episiotomie) kan voorkomen. Oefenen met de Epi-no is trouwens heel makkelijk. Vanaf week 37 kost je dit namelijk maar hooguit een half uurtje per dag. En dat trainen doe je ook nog eens lekker thuis in je eigen tijd en omgeving.

Zou dit echt werken? En als je al een keer bevallen bent en flink uitgescheurd bent?
Ik had er echt nog nooit van gehoord maar kwam het net per toeval tegen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Apr 2015 15:30

Re: De epi-no geboortetrainer

Mijn verloskundige heeft hem gebruikt en geen scheurtjes of knip gehad.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem315

Bericht 16 Apr 2015 15:40

Re: De epi-no geboortetrainer

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je het kunt trainen.

En een knip is nou ook weer niet zo'n vreselijke ingreep... Ik zou het niet nodig vinden dat te trainen. Bovendien weet je nooit hoe een bevalling loopt en moet het misschien snel gaan en heeft je lijf geen tijd om volledig klaar te staan voor een scheur- of kniploze bevalling.
<<

Anoniem148

Bericht 16 Apr 2015 15:54

Re: De epi-no geboortetrainer

Ik ben geknipt maar totaal geen last van gehad. Het kon ook niet anders want ik had al persweeën bij net 8 cm en kon ze op Den duur niet meer weg puffen. Denk dat dit niet voor verandering had gezorgd, het ging gewoon te snel. Niet alles is te voorkomen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 16 Apr 2015 17:07

Re: De epi-no geboortetrainer

Best duur ding, straks krijg je een keizersnee, zonde van die 133 euro.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem166

Bericht 16 Apr 2015 17:16

Re: De epi-no geboortetrainer

Ik vind het gek dat je met spiertraining dat zou kunnen voorkomen. Ik dacht dat uitscheuren vooral te maken heeft met (bijv.) al persen als de ontsluiting nog niet maximaal is of als het gewoon te snel gaat. Ik moest toen het hoofdje stond eerst een keer een perswee wegzuchten, zodat de huid even kan wennen aan het opgerekt zijn voordat je weer verder perst. En een knip wordt toch vaak gezet als het kindje er anders moeizaam uit kan of als de kans groot is op een vervelende scheur? Daar kan spiertraining dan toch ook niet veel aan doen denk ik?

Ik zou er veel te veel aan twijfelen dus en meer vertrouwen op mijn lichaam.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Apr 2015 19:43

Re: De epi-no geboortetrainer

T is een kwestie van spieren trainen, huid oprekken en weten waar je moet persen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Apr 2015 19:53

Re: De epi-no geboortetrainer

S had de navelstreng meerdere keren om zijn nek en zijn hartslag daalde, dus de verloskundige zei dat hij die wee geboren moest worden en anders zouden ze me inknippen om het sneller te laten gaan. Die wee is hij geboren en ik was maar een heel klein beetje uitgescheurd.
Maar ik verteld dit meer omdat er dus ook andere redenen kunnen zijn waarom ze inknippen en je niet kan voorspellen hoe de bevalling loopt, je zou het natuurlijk wel kunnen proberen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 16 Apr 2015 21:13

Re: De epi-no geboortetrainer

Bij mij werd er ook geknipt vanwege zoon z'n hartslag. Hij moest echt geboren worden dus knip en ze gingen duwen op m'n buik. Dan kan je nog zoveel getraind hebben met dat apparaat, maar idd er kunnen ook andere redenen zijn om te moeten knippen.

Ik heb overigens wel eens een verhaal gehoord op m'n werk dat iemand zo een apparaatje had gebruikt van te voren en dat ze uiteindelijk als nog flink was uitgescheurd. Ik geloof dus niet echt in die dingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers