Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 12 Apr 2015 15:21

Re: Weight Watchers

Fijn om te horen dat het dus een bekend fenomeen is. Ik voel me er soms ookwat stom over, want wie gaat er nou klagen als het eigenlijk juist zo goed gaat?

Sugerfall, het is een asymmetrische top en daarbij sta ik wat gedraaid, dus vandaar dat het er zo een beetje vreemd uitziet.

Minx, in het echt staan ze eigenlijk best leuk, die van de gestreepte valt mooi over het probleemgebied.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2015 19:40

Re: Weight Watchers

Ik herken t wel hoor MZ, ik heb dat ook heel erg.
Ik vind mezelf nog steeds dik en kwabbig.. En zit nu toch al een jaar op dit gewicht... :12:

Sorry dat ik niet echt actief meer meeschrijf trouwens, maar ben weer compleet van t padje af.. iets met paaseitjes enzo :face:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Apr 2015 19:42

Re: Weight Watchers

Lejow je mag ze hier dumpen hoor. F heeft ze weg gegooid :( hij had nl een vreetbui en begon aan de paaseitjes.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2015 19:43

Re: Weight Watchers

Minx schreef:Lejow je mag ze hier dumpen hoor. F heeft ze weg gegooid :( hij had nl een vreetbui en begon aan de paaseitjes.



Ze zijn al opperdepop..
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Apr 2015 19:34

Re: Weight Watchers

Goed zeg mzcharlotte, hoeveel ben je in totaal kwijt?

Hoe is het wegen gegaan Siep?

Hier gaat het wat minder, ben benieuwd of jullie tips hebben.
Afgelopen weken weer aangekomen, waar ik twee weken terug 1 kilo in 5 dagen afviel, zat de helft er na het weekend aan. Terwijl ik binnen mijn weekpunten ben gebleven.
Nu mag ik nog best veel punten per dag (37) en ik merk dat er best wat overblijft, wat op gaat aan tussendoortjes en ik meer onnodige dingen eet (want ach past toch binnen de punten).
Dus ik zat te denken om mijn punten aan te passen naar 34 per dag en 40 week. Is dat handig of weer te weinig voor mijn gewicht?
Ben ook benieuwd hoe jullie je punten verdelen over een dag. Weet dat ik sowieso wat meer extra kan toevoegen aan mijn lunch, maar misschien zijn er andere tips.
Mijn schema van vandaag:
9:15 volle kwark, druivem, havermout en zonnebloempitten 7pp
12:15 salade met ei 2 pp
14:45 ongebrande noten en rozijnen 5pp
17:00 2 maiswafels met pindakaas en een appel 3pp
19:30 pannekoeken (amandelmelke en volkorenmeel) met kaas, banaan, suikervrije jam 13pp

En nu heb ik dus gewoon nog 7 pp over voor vanavond, waardoor ik dus 's avonds te veel eet wat ik niet wil :)
En eigenlijk heb ik nu best veel avondeten, meestal eet ik wokgroenten met wat vlees en ben ik tussen de 3 en 6 pp kwijt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Apr 2015 19:56

Re: Weight Watchers

Ik heb geen ervaring met het verlagen van je inname, maar ik heb wel altijd begrepen dat de filosofie juist is dat je dagpunten zijn berekend naar een 'normale' dag (dus zonder extra inspanning). Ik ben wel echt een goody-two-shoes hoor, dus ik heb me altijd heel netjes aan mijn punten gehouden. Ja okee, hier en daar soms een punt te weinig.

Ik zou me echt inderdaad focussen op het gezond invullen van je punten. Bij je salade kun je nog kip of avocado doen, of pijnboompitten. Zelfgemaakte croutons. Of gewoon eens een boterham met kaas. Als lunch vind ik een wrap met pesto, kip/kalkoenfilet, zongedroogde tomaat en groentevulling ook lekker. Je kunt ook invulling halen uit dingen die met mate gewoon gezond zijn, zoals je al doet met de nootjes.

Siep, ik ben benieuwd naar je weegavond!

Jorja, ik ben inmiddels ruim 30kg afgevallen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem193

Bericht 13 Apr 2015 20:13

Re: Weight Watchers

Jorja. Echt niet op eigen houtje je punten aanpassen. Je hebt dit nodig om niet in spaarstand te gaan. Je lichaam heeft voedingsstoffen nodig. Daarom is het ook belangrijk om je dagpunten aan gewoon eten te besteden en je weekextra te gebruiken voor koek en snoep, uiteten, wijntjes etc.
Als ik jou was zou ik net lunchen voor maar 2 punten, dat is echt te weinig.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Apr 2015 20:29

Re: Weight Watchers

Eens, je legt het weer veel helderder uit Alibi
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 13 Apr 2015 20:38

Re: Weight Watchers

Het wegen ging heel goed, ik ben stiekem best trots op mijzelf. -1,2 kg afgevallen in 2 weken, had wel wat meer mogen zijn maar met alle verbouwingshectiek toch gewoon wat er van af! En ik ben over de 10 kg grens heen, zit nu totaal op 10,3. En ook nog eens mijn 10% grens. Jee!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Apr 2015 20:46

Re: Weight Watchers

Whoop whoop!
L2014 & H2017
<<

Anoniem193

Bericht 13 Apr 2015 20:49

Re: Weight Watchers

Jeeej!! goed gedaan siep! Ga zo door!


Ik had ook wat te vieren net. weer 0,3 kwijt, nu 15,1 sinds januari vorig jaar. Nog maar 1,7 te gaan! echt dit moet toch te doen zijn in 4 weken?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Apr 2015 21:01

Re: Weight Watchers

Ok thanks voor de tips. Het is even zoeken, lunch al meer dan een jaar zo (wel afwisselende samenstelling) en genoeg mee afgevallen.
Ik las eerder in dit topic dat iemand (in overleg met coach) minder punten at, dus dacht misschien kan het wel. En het is natuurlijk niet zo dat ik met 34 punten te weinig krijg terwijl sommige maar 27 punten of zo hebben.
Maar zal er deze week op letten om overdag meer ounten te besteden. Uiteraard aan gezonde dingen, heb elke dag geneog over voor wat chocolade, maar dat is natuurlijk niet te bedoeling :)
Ga nu een lekker maiscracker (cracotte met mIs ipv witmeel en zonder geraffineerde suikers, zo lekker) met hummus smeren :smile:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Apr 2015 21:07

Re: Weight Watchers

Wat goed Alibi! Top!
L2014 & H2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Apr 2015 22:07

Re: Weight Watchers

Wow wat een super hoeveelheden zijn jullie al afgevallen. Geniet er van :)
2015 💙
<<

Anoniem193

Bericht 14 Apr 2015 13:01

Re: Weight Watchers

@Jorja: Als je 100 kilo weegt, dan verbrand je in rust al meer dan dat je 60 kilo zou wegen, doordat elke beweging die je maakt al meer moeite kost, omdat het al meer energie kost om je bloed rond te pompen etc. Daarom krijgt iemand die minder weegt, ook minder dagpunten.
De weekextra mag je trouwens best laten staan, dat zijn extraatjes, die moeten niet. Dus als je dan echt perse wil minderen dan zou ik je dagpunten blijven eten en dan slechts 20 punten aan extraatjes uitgeven per week.
Diegene die ging minderen in dagpunten had al maanden lang WW gevolgd en altijd aan de punten gehouden zonder resultaat, ze is hier overigens al heel lang niet meer geweest ook niet nadat ze geminderd is, dus of het minderen in punten het gewenste resultaat heeft gehad weet ik niet.


@Minx: Dankjewel!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 14 Apr 2015 18:14

Re: Weight Watchers

Ja daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Overigens zag ik dat ww je er ook in beperkt. Ik zou het vanaf 37 punten alleen kunnen terugdraaien naar 31 punten en niet minder. Ik zet inderdaad mijn weekpunten wel terug voorlopig, want dat maakt het minder verleidelijk om ze te gebruiken (anders denk ik, ach kan wel wat extra's nemen heb nog zoveel punten en dan gaat het toch harder:s)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Apr 2015 16:23

Re: Weight Watchers

Wat goed Alibi en Siep , dat jullie weer zoveel zijn afgevallen. Beide mooie mijlpalen!
Jorja, ik zou gewoon proberen om je aan je dagpunten te houden, die 37 en je weekpunten te laten staan. En tussen de middag meer in de salade doen, pasta, of gerookte kip ofzo, want 2 punten is echt wel heel weinig!


Ik heb echt een bluh dag vandaag, had een jurkje besteld voor de bruiloft van mijn beste vriendin en ik vond dat het totaal niet afkleedde..
Ik zit weer ruim boven de 71 kilo en als ik al naar eten kijk kom ik aan.
Mijn man daarentegen heeft de afgelopen 2/3 weken alles gevroten wat los en vast zat en was tot 2 keer toe afgevallen. ZO f*cking frustrerend!

Met nu nog een maand te gaan tot de bruiloft van mijn vriendin, en nog steeds geen leuke jurk, moet ik me er echt gewoon weer toe zetten, ik MOET en ik ZAL en ik WIL die 7 van de weegschaal af hebben!!!

Ik zit alleen weer met de lunch, daar loop ik echt een beetje op vast.
De groentensoep was heerlijk, maar komt nu zo langzamerhand echt mn oren uit.
Ik ben niet zo'n brood type, en weet gewoon niet zo goed wat ik dan wel kan doen.
crackers vind ik ook heerlijk, maar die vullen niet enorm en tikken wel hard aan in de punten..
moeilijk!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 15 Apr 2015 16:27

Re: Weight Watchers

Wraps, kwark met fruit, omelet, pastasalade of andere salade misschien een optie?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Apr 2015 16:41

Re: Weight Watchers

Ik ontbijt al met yoghurt en havervlokken, dus nog eens kwark tussen de middag trekken mijn darmen niet.

En omelet is wel een optie! Lekker veel groente er in.
Ja en salades doe ik ook al vaak, met gerookte kip ofzo er door.
<<

Anoniem193

Bericht 15 Apr 2015 21:49

Re: Weight Watchers

Rot zo'n dip lejow.
Er zijn meer soepen dan groentesoep :) als je soep wel lekker vind kun je daarmee varieren.
het gaat je lukken voor de bruiloft!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2015 07:30

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:Rot zo'n dip lejow.
Er zijn meer soepen dan groentesoep :) als je soep wel lekker vind kun je daarmee varieren.
het gaat je lukken voor de bruiloft!


Ja weet ik, maar ben wel weeres toe aan wat anders :D
<<

Anoniem193

Bericht 16 Apr 2015 08:26

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:
Alibi schreef:Rot zo'n dip lejow.
Er zijn meer soepen dan groentesoep :) als je soep wel lekker vind kun je daarmee varieren.
het gaat je lukken voor de bruiloft!


Ja weet ik, maar ben wel weeres toe aan wat anders :D


Heb je nog een lidmaatschap bij WW? Anders de site even doorspitten. Er zijn zoveel lekkere recepten!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Apr 2015 08:35

Re: Weight Watchers

Nope, dacht van wel, maar volgens mij was hij juist een dezer dagen afgelopen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Apr 2015 08:51

Re: Weight Watchers

Balen Lejow, misschien tot de bruiloft toch even lid worden?

Ik ben ziek, bah. Eet dus niet veel, maar dit lijkt me niet de manier om af te vallen...haha.

Jorja, ik mocht ook rond de 37 punten en dat kreeg ik toch wel op. Kan me niet voorstellen dat ik met jouw lunch de dag vol zou houden. Ik vind roggebrood altijd lekker en vullend. Ik zou dus wel proberen je punten gezond vol te maken. Overigens had ik per dag wel zo'n 2 punten qua ongezonde dingen, bijvoorbeeld een paaseitje.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 16 Apr 2015 12:57

Re: Weight Watchers

@GP, ik eet om de 2 a 3 uur, dus het is niet zo dat ik de hele middag teer op mijn lunch, vandaar dat ik het er best mee volhoud. Ik eet dus juiste meerdere kleinere porties op een dag. En ik krijg de 37 punten op zich ook wel vol, maar mijn valkuil ik 's middags zie dat ik bijvoorbeeld 15 punten over heb en dan denk dat ik bijvoorbeeld best de trakatie mee kan pakken. Omdat het toch makkelijk binnen de punten past. Mijn afgelopen weken was een beetje dat ik ze dus niet 100% opvulde met gezonde dingen en te vaak een uitzondering maakte.
Maar heb mijn flow weer terug en de hele week mij netjes gedragen. Er zit -1,5 kilo verschil tussen maandagochtend en vanochtend. Ook wel deels volle darmen geweest (door te veel slechte uitzonderingen), goede motivatie dus om te zien als ik streng ben het ook gelijk weer goed gaat.
Weekend is vol geboekt, wat het makkelijker maakt om regelmatig en gezond te eten, dus komt goed :D

Beterschap! Het is inderdaad soms wel goed voor de weegschaal, maar niet gezond natuurlijk. Ik probeer het dan als een kick start te gebruiken en als ik weer beter ben rustig te gaan eten waardoor het er ook afblijft.

@Lejow, volgens mij is er weer een aanbieding van WW, dus als je even een maandje of zo lid wil worden? Volgens mij zijn de meeste suggesties voor een ander lunch al gedaan, salade of wraps bijvoorbeeld. Omelet is ook lekker, met spinazie en cottagecheese :D Ook kan je eimuffins maken voor de variatie. Of ontbijten met crackers en dan de kwark met fruit als lunch.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers