Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Apr 2015 16:44

Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Heb jij op dit moment ook het voorjaar in huis gehaald? Neem je regelmatig een bosje bloemen mee? Of krijg je ze van je lief? Heb jij veel planten in huis staan? en wat zijn je favorieten?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Apr 2015 16:54

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik had deze met de Pasen staan, 2 bosjes bloeien nog mooi en 2 andere heb ik net in de kliko gegooid.

Afbeelding
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Apr 2015 17:00

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Deze heb ik net van de markt meegenomen:
Afbeelding

en ook nog een bos rode parkiettulpen:

Afbeelding
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem154

Bericht 11 Apr 2015 17:34

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

2 zonnebloemstekjes en een of andere vaste plant :)
We gaan verhuizen, dus voorlopig zal ik geen bloemen of planten kopen.

Vind altijd zo gezellig staan, van die voorjaarsbloeiers
<<

Anoniem288

Bericht 11 Apr 2015 17:50

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Apr 2015 18:11

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb vorige week 2 bossen rode tulpen in huis gehad en nu heb ik een bos lichtroze pioenrozen en die wil ik vaker want ik vind ze prachtig zomers staan :)

Buiten heb ik viooltjes in hangbakken en andere paarse bloemetjes in een mooie pot.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 11 Apr 2015 18:16

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Bosjes bloemen koop ik eigenlijk nooit, terwijl ik het wel heel leuk vind.
We hebben wel wat planten in huis staan, maar ik weet niet hoe ze heten, behalve de bananenplant. Dat is een kindje van de vorige bananenplant, die weer een kindje van die daarvoor was. Ik vergeet ze steeds een tijdje water te geven en dan gaan ze halfdood en krijgen dan kindjes en die plant ik dan in een nieuw potje en verzuip ik bijna en dan gaan ze heel erg groeien. Mijn andere planten kunnen langer zonder water, die zijn ook al heel groot, staat heel gezellig vind ik.
Bloembollen vind ik ook wel heel leuk trouwens, die haal ik meestal wel in huis in het voorjaar, vooral Amarylissen :)

Buiten staat het altijd vol bloemen, daar zorg ik ook veel beter voor.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2015 18:39

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Binnen 7 orchideeën en 2 groene planten. En meestal wel een bosje bloemen.
Buiten hebben we sinds vandaag geraniums en en begonia's in het roze
Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 11 Apr 2015 22:32

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Geen bloemen, wel heel veel planten. Ik heb gisteren net heel veel kruiden gezaaid, dus binnenkort lavas, tijm, oregano, basilicum en peterselie. En verder had ik al lintcactussen, een heleboel, bloeien allemaal in verschillende kleuren. En een gewone cactus, meerdere aloe vera plantjes en nog wat planten waar ik de naam niet van weet, inclusief een hele mooie hangplant.

Ik vind het leuk om zelf te stekken. Dus als ik er ergens op bezoek ben en ik zie een stekbare plant, gaat er vaak een stukje mee. Heb veel van mijn planten ook zelf opgekweekt. Sommige planten heb ik al cadeau gekregen toen ik ooit op kamers ging en ik heb ze bij elke verhuizing weer meegenomen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Apr 2015 23:27

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb rozen staan en twee plantjes. Ik had dat eerder nooit dus ik heb geen idee wat voor plantjes; de pot er omheen vond ik leuk.
R. 2013
D. 2016
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Apr 2015 00:30

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb twee heel mooie Medinilla Magnifica staan:
Afbeelding

Ook heb ik een een hoge vaas takken van de krulhazelaar staan.
Leven en laten leven
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Apr 2015 09:14

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Wij hebben een aantal Areca's staan (palmplant) omdat die de luchtvochtigheid een beetje op peil houden en het is extreem droog in ons huis. Het is helaas niet voldoende dus we hebben nu sinds een week een elektrische luchtbevochtiger gekocht.
#teammaple🍁
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 12 Apr 2015 09:20

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb twee grote betonnen plantenbakken staan en wat kleinere plantjes her en der. Ook een paar orchideën bijelkaar op een tafeltje. Op zolder staat de vensterbank vol met moestuinplantjes. Regelmatig heb ik bloemen staan, voornamelijk in de lente/zomer.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 12 Apr 2015 10:17

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Op het moment geen, wij hebben een houtkachel en daardoor gaan bijna alle bloemen en planten gauw dood. Ik neem wel regelmatig een bosje tulpen/rozen/narcissen mee maar dat is er nu ook niet van gekomen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem119

Bericht 12 Apr 2015 10:23

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Momenteel heb ik een bosje tulpen staan, gekregen van een vriendin. En een citroen boompje maar die doet het nog niet heel goed. In de keuken heb ik een bakje met Aziatische kruiden (Laos, curry blaadjes en pandan, weer eens wat anders dan basilicum)

Buiten staat m'n moestuin en ik heb net gisteren twee kluiten agapanthus geplant. Ook heb ik daar narcissen en camelia staan. En de magnolia staat in bloei, daar wil ik nog takken van plukken voor binnen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Apr 2015 10:34

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Momenteel staat het hele huis vol met die moestuintjes van de AH, al dan niet verpot. Verder hebben we nog Paastakken staan, ik vind ze nog steeds mooi dus die mogen nog even blijven (alleen even de Paaseitjes eruit halen nog). Op de eettafel staat een plantje maar geen idee wat het is. Op de kast staan vier kleine potjes met verschillende vetplantjes. Er staat nu ook nog een bosje rozen. En in de keuken staat een mini cactus en een of ander boompje, geen idee wat dat precies is.
<<

Anoniem253

Bericht 12 Apr 2015 10:40

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb een bos tulpen staan, een orchidee en een yucca plant.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Apr 2015 10:53

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Wij hebben 2 planten momenteel, wil nog wel wat erbij maar ben er nog niet tegenaan gelopen. Bloemen krijg ik af en toe, koop ik tegenwoordig bijna nooit. Waarschijnlijk in de zomer wel weer meer. Als ik zelf bloemen koop zijn het meestal gerbera's.

Qua planten heb ik een klein (weet niet welk soort plant) plantje staan dat we hebben gekregen en zoals onderstaand plaatje hebben we er eentje zelf gekocht. Hij is vrij groot (1.20 hoog denk ik) en ik vind de kleuren zo mooi!
Afbeelding
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Apr 2015 11:01

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb ook nog katoenplant staan in 2 vazen. Dat vind ik zelf ook altijd wel leuk staan en ideaal ivm geen water nodig, blijft evt jaren staan. https://www.google.nl/search?q=katoenplant&hl=nl&rlz=1T4ADRA_nlNL369NL370&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8TIqVYaRCYLraNLcgZgK&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=751#hl=nl&tbm=isch&q=katoenplant+in+vaas&revid=1742883877 Afbeelding Afbeelding
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem286

Bericht 12 Apr 2015 11:09

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Oh dat is een leuke plant Rapa nui, heel mooi en klinkt ideaal zo zonder water :)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 12 Apr 2015 22:55

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb nu 2 vaasjes met tulpen staan. Onder de veranda op tafel een schaal met net uitgekomen bollen, mooie witte hyacinten, en nog een grote pot met een soort ficus geloof ik. Doet het al járen goed. Ik haal elke vrijdag nieuwe bloemen, zit een zaakje in de buurt, die veel keuze heeft, met verse bloemen van de veiling, en niet duur!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 13 Apr 2015 12:55

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Ik heb altijd wel bloemen of plantjes in huis. Mijn oudste vind het helemaal leuk om bloemen uit te zoeken op de markt, dus ik heb nu ook een allegaartje staan. Niet mooi, wel heel gezellig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Apr 2015 14:20

Re: Wat voor bloemen / planten heb jij in huis?

Wij hebben best veel planten:
Medinilla Magnifica:
Afbeelding

een blauwe varen:
Afbeelding

Ik heb 2 witte orchideeën . En in de keuken staan nog 2 lepelplanten:
Afbeelding
2016

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers