Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Apr 2015 09:17

Re: Draagdoekentopic

De wereld van de draagdoeken is voor mij nog erg groot en onoverzichtelijk, haha. Het is sowieso niet mijn intentie om maanden en maanden te gaan dragen. Het lijkt me vooral voor in het begin erg fijn. Je kindje ligt veilig en geborgen bij je en jij hebt toch je handen vrij. Een vriendin van mij is pas bevallen en heeft de Smallvips Carrier gekregen. Die bevalt haar erg goed, en zo ben ik er ook op gekomen om die eventueel te bestellen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 07:50

Bericht 11 Apr 2015 13:17

Re: Draagdoekentopic

Tot wanneer kun je een ringsling gebruiken.

Mijn zoontje is 16 maanden, 82 cm en 10,5 kg.

Vandaag was het opendag op de boerderij en hem op de arm wordt best zwaar. Een ringsling lijkt me ideaal in deze situatie. Heb doek en drager maar dat vind ik dan teveel gedoe.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Apr 2015 16:08

Re: Draagdoekentopic

Lady zou voor een geweven doek gaan, die heeft de meeste mogelijkheden. Mocht je het niets vinden kun je hem altijd nog weer door verkopen voor een goede prijs.

Ik stuiter ff heb net m'n eerste doek besteld. Iemand wist nog een webshop die hem heeft en anders word het tweede hands. Deze is het.
https://www.aidulac.nl/aidulac-shop/dra ... oek-detail
2015 💙
<<

Anoniem151

Bericht 11 Apr 2015 16:40

Re: Draagdoekentopic

Mooie doek Minx!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Apr 2015 19:49

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een rekbare doek gehad in het begin, van portamundo en dat vond ik heel erg fijn. Het was echt supermakkelijk te knopen (gewoon één knoop die je eerst knoopt en waar je daarna je kindje in kunt doen) en Lu. zat echt heerlijk bij me en sliep bijna steevast in dat ding. Later ben ik pas de draagzak en de geweven doeken gaan gebruiken. Bij een eventueel volgend kindje begin ik denk ik gewoon met geweven, meer mogelijkheden, mooier. Maar ik heb er absoluut geen spijt van dat ik eerst een rekbare heb gebruikt, het was gewoon hoe dan ook heerlijk en die rekbare was ook een stuk vriendelijker geprijsd dan de geweven doeken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Apr 2015 19:53

Re: Draagdoekentopic

Oh echt hele mooie doek zeg Minx!
Ik was ook echt zo blij toen ik een mooie doek kon kopen die precies was wat ik wilde!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Apr 2015 20:38

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een vragenlijstje ingevuld op een site over draagdoeken en daarop kwam ik wederom uit op een rekbare doek als voorkeur. Dus zonet de Smallvips VipCarrier besteld, die dankzij zijn bamboestof heel geschikt is voor de zomer. Kijk er naar uit!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem205

Bericht 11 Apr 2015 21:21

Re: Draagdoekentopic

Prachtige doek Minx! Echt heel mooi!
Hier begonnen met het oefenen met rugdragen met de doek. Heb gemerkt dat ik rugdragen met de Tula niet fijn vindt (doet me teveel pijn rondom mijn borst/ bovenkant buik). Nu begreep ik vandaag dat ik per ongeluk de double hammock knoopte. Oeps :smile: Ik heb gewoon gegoogled op "rugdragen geweven doek" en heb het eerste beste filmpje gepakt :P
Morgen de ruck gaan oefenen. Als zoon een beetje blijft zitten en het is niet te koud buiten, trek ik de cover over hem heen en knoop ik hem over mijn poncho heen. Heb er nu al zin in!
<<

Anoniem151

Bericht 12 Apr 2015 06:15

Re: Draagdoekentopic

Ik vind de ruck makkelijker dan de DH, succes! ;)
<<

Anoniem205

Bericht 12 Apr 2015 10:27

Re: Draagdoekentopic

Blue Phone schreef:Ik vind de ruck makkelijker dan de DH, succes! ;)


Ja, die ziet er ook veel makkelijker uit! Ga 'm straks proberen :)
<<

Anoniem166

Bericht 12 Apr 2015 10:46

Re: Draagdoekentopic

Wie heeft er een doek met wol erin? Ik zag deze doek en vind hem erg mooi, maar ben bang dat hij kriebelt of prikt door de wol.

http://www.oschaslings.com/shop/baby-wr ... page%253D1

Deze vind ik ook erg mooi trouwens, zonder wol:

http://www.oschaslings.com/shop/baby-wr ... page%253D1
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Apr 2015 11:03

Re: Draagdoekentopic

Mooie doeken Sanne. Ik heb geen ervaring met wol, maar volgens mij is het verkoelend in de zomer en lekker warm in de winter.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Apr 2015 11:37

Re: Draagdoekentopic

Stond een heel artikel over grondstoffen in houvast en soms kan wol wel iets prikken. Weet dat m'n nichtje het wel fijn vind om doeken met wol te hebben.
Enige wat ze wel eng vind is het verfilten.
2015 💙
<<

Anoniem151

Bericht 12 Apr 2015 11:48

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een doek gehad met wol (natibaby ferns) en die was heerlijk zacht, vond 'm helemaal niet kriebelen oid.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Apr 2015 13:10

Re: Draagdoekentopic

2 wol doekjes hier op reis geha. De ene prikte wel, dit zou minder worden bij vaak gebruik. Wol is lekker zacht.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Apr 2015 13:29

Re: Draagdoekentopic

Oreo schreef:
Blue Phone schreef:Ik vind de ruck makkelijker dan de DH, succes! ;)


Ja, die ziet er ook veel makkelijker uit! Ga 'm straks proberen :)


Ik ben pas gaan leren rugknopen toen Lu. al wat groter was. Ik vond de Ruck echt vreselijk dragen, heel makkelijk te knopen maar ik kon Lu. er nog geen 5 minuten fatsoenlijk mee dragen. De double hammock heb ik ook geleerd en dat was een knoop waarbij het gewicht op een voor mij prettige manier verdeeld werd en ik Lu. wat langer in kon dragen. Ik vond het alleen zo veel makkelijker om hem even gauw op mijn rug te doen met de manduca en later tula en ook prettiger dragen, dat ik nooit echt door ben gegaan met oefenen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Apr 2015 13:30

Re: Draagdoekentopic

Lady schreef:Ik heb een vragenlijstje ingevuld op een site over draagdoeken en daarop kwam ik wederom uit op een rekbare doek als voorkeur. Dus zonet de Smallvips VipCarrier besteld, die dankzij zijn bamboestof heel geschikt is voor de zomer. Kijk er naar uit!


Nou lijkt me duidelijk toch! Als je helemaal verknocht raakt aan het dragen kun je altijd nog besluiten een geweven doek te kopen. Of een ergonomische drager, net wat uit komt. Ik vond de rekbare doek gewoon echt heerlijk in het begin.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Apr 2015 14:10

Re: Draagdoekentopic

Pompoen schreef:
Lady schreef:Ik heb een vragenlijstje ingevuld op een site over draagdoeken en daarop kwam ik wederom uit op een rekbare doek als voorkeur. Dus zonet de Smallvips VipCarrier besteld, die dankzij zijn bamboestof heel geschikt is voor de zomer. Kijk er naar uit!


Nou lijkt me duidelijk toch! Als je helemaal verknocht raakt aan het dragen kun je altijd nog besluiten een geweven doek te kopen. Of een ergonomische drager, net wat uit komt. Ik vond de rekbare doek gewoon echt heerlijk in het begin.

Precies. Ik kijk er echt naar uit!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Apr 2015 15:44

Re: Draagdoekentopic

Wij waren ook aan de wandel vandaag. Ben nog niet helemaal tevreden, wil m iets hoger en beter gezekerd, wie heeft tips? DH mag toch las als ze kunnen zitten?

Afbeelding

Ga binnenkort ook nog een nieuwe ringsling kopen, had m daar vanmorgen even in vond ie prachtig. Maar de mijne is nuet zo sterk, niet zo fijn met een Budda van 9 kilo. Waarschijnlijk wordt het de Bykay denim
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 12 Apr 2015 16:34

Re: Draagdoekentopic

Mooie doek Muppetje!

Wij waren vandaag in de Efteling en J wilde weer een keer gedragen worden. Uiteindelijk is ze zelfs in slaap gevallen op mijn rug :love:

Afbeelding

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem205

Bericht 12 Apr 2015 16:48

Re: Draagdoekentopic

Ik ben met je eens dat een drager sneller is Pompoen, maar die doet me pijn op de buik en dat draagt ook niet fijn. Moet de handigheid nog ff krijgen in t knopen vd ruck, maar t draagt beter dan op mijn buik! Dus dat is al een stap vooruit
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Apr 2015 16:56

Re: Draagdoekentopic

Dankje Fiwen! Heerlijke foto's!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Apr 2015 09:27

Re: Draagdoekentopic

@muppet, er is een youtube filmpje Deze: https://www.youtube.com/watch?v=7noq_hN4NpI

Je kan dan het kontje van je kind vast houden om te zekeren.
M:21072011
J :08012014
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 13 Apr 2015 10:52

Re: Draagdoekentopic

Het arme mannetje wilde maar niet in slaap komen in zijn bedje. Die rondmaaiende benen en armen toch ook... Dan maar lekker bij mama, geborgen en warm ♡

*weg*
Laatst gewijzigd door Snirp op 16 Apr 2015 05:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 13 Apr 2015 11:06

Re: Draagdoekentopic

Wat een mooie foto's komen hier voorbij. Ik vind het er altijd zo lief en sereen uitzien, zo'n kindje in een doek of drager.

Ik heb inmiddels de keuze gemaakt niet voor een doek te gaan met wol. Ik heb er nu twee op het oog, maar kan niet kiezen en aan mijn vriend heb ik helemaal niets met zijn stomme commentaar haha, hij zegt alleen 'bestel nou maar gewoon', dus ik roep jullie hulp weer in. Welke doek vind je mooier? De Oscha (bovenste twee plaatjes) of de Diva Milano (onderste twee plaatjes).

Ik twijfel dus zo, omdat ik de glans van de Diva Milani op de eerste foto zo mooi vind, maar op de tweede foto zie je dat helemaal niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 15 Apr 2015 20:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers