Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Apr 2015 10:23

Re: Biechttopic

hier het suicidale biechtje weer..

Ik heb om 1 uur gesprek met mijn psycholoog en zal haar dan vertellen over gister en mijn plannen..
Ben sinds 7 weken in therapie.. maar tot nu toe nog weinig resultaat.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Apr 2015 10:33

Re: Biechttopic

Goed van je biechtje dat je gaat en het deelt. Fijn om te lezen. Heel veel sterkte, ik hoop dat de therapeut je goed kan helpen en je gauw weer de lichtpuntjes ziet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem127

Bericht 09 Apr 2015 10:37

Re: Biechttopic

Goed dat je het gaat bespreken met je therapeut, succes vanmiddag.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 09 Apr 2015 11:08

Re: Biechttopic

Biechtje slik jij ook antidepressiva nu? Zo niet, dan lijkt hetme nu toch tijd daar aan te beginnen.
Ik herken veel uit je biechten. Gelukkig geen plannen gemaakt, maar wel dat hulploze gevoel, geen doel, alles zwart en er liever gewoon van af te zijn hang mij maar op aan de eeste boom zeg maar.

Heel kut is dat! Ik heb helaas ook flink wat ervaring qua depressieve gevoelens en ook met medicatie hiervoor. Ze helpen je echt meid. Het is even doorbijten, maar dan komt ineens een lichtstraaltje door die zwarte wolken.

Succes met je afspraak straks. Wees eerlijk, je stelt je niet aan en eis hulp! Mijn part blijf je daar gewoon zitten totdat hij/zij iets heeft geregeld.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Anoniem163

Bericht 09 Apr 2015 11:19

Re: Biechttopic

Juist therapie en medicijnen kunnen het gevoel eerst versterken omdat het veel los maakt.
Je gevoel daar uiten is het beste wat je kan doen. En ook afspraken maken wat te doen als het gevoel dat je er een eind aan wil maken je weer overvalt. Zorg voor een noodplan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Apr 2015 10:57

Re: Biechttopic

Stalkbiechtje hier: met de brief kan de politie niet zoveel, helaas. Zij vinden dat we in gesprek moeten gaan waar een onpartijdig iemand bij zit. Dat stadium ben ik al voorbij.
<<

Anoniem321

Bericht 10 Apr 2015 11:20

Re: Biechttopic

Stalkbiechtje, ik zou sowieso voor jezelf bijhouden wat er allemaal gebeurt met de data en tijdstippen er bij. Mocht het niet ophouden, dan toch aangifte doen bij de politie.

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een gesprek.
Ik ben zelf in het verleden gestalkt door mijn ex, misschien een iets andere situatie, maar het stalken op zich is natuurlijk heel vervelend. Ik had het gevoel dat ik, ook als ik duidelijk maakte dat ik dit niet wilde, het alleen maar erger maakte (negatieve aandacht is ook aandacht).

Ik hoop voor je dat het snel ophoudt, en anders actie ondernemen!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Apr 2015 09:50

Re: Biechttopic

Ik heb inderdaad alles bijgehouden. Misschien zie ik nu soms ook dingen die er niet zijn. Ik kom haar zo vaak tegen, dat ik al zenuwachtig ben voor het zo ver is. Bang dat ze uitvalt of raar gaat doen. Jij zegt dus niet negeren Ragazza? Of gewoon nergens op reageren en dus negeren?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Apr 2015 13:19

Re: Biechttopic

Ik moet even van me af typen, ben echt ten einde raad momenteel. Het kan zijn dat ik herkend word, dat is geen probleem, maar vind het toch fijner om het onder dit account te schrijven. Zo lang ik me kan herinneren hebben mijn zusje en ik al een haat-liefdeverhouding; onze karakters matchen gewoon écht niet. We kunnen het ook zeker wel gezellig hebben, maar bijna elke keer dat we elkaar zien, gaat het ook wel weer mis. Zo ook vannacht. We waren uit geweest met ons stiefbroertje en -zusje, dat stond al heel lang op de planning en nu ging het eindelijk door. Erg gezellig en daarna sliep mn zusje bij mij in bed. Nu gebeurde er iets heel stoms; naast het bed staat een prullenbak, daar had zij haar bril op gelegd en ik zag dat niet, want het was donker. Ik gooi dus iets in die prullenbak, de bril valt op de grond en zij gaat echt door het lint ineens. Ze werd kwaad, daardoor raakte ik natuurlijk ook ontzettend geïrriteerd en het ging van kwaad tot erger. We hadden behoorlijk wat gedronken ook en ik was echt een beetje wazig, dus ik weet niet eens meer wát we allemaal besproken hebben, maar op een gegeven moment stond zij met kleren aan en gepakte tassen klaar om te vertrekken naar haar vriend. Ze zou wel een nachttrein nemen ofzo. Ik was zwaar over de zeik, want hoe moest ik dit dan aan de anderen uitleggen? Anyways, dit is even een voorbeeld van hoe heftig het vaak is tussen ons. Nu ben ik vrij rustig van aard en zij behoorlijk driftig en we reageren vast allebei niet goed op elkaar, maar ik wil dingen graag meteen uitgesproken hebben altijd, want anders blijft het aan me vreten. Een normaal gesprek is op zo'n moment met haar alleen niet mogelijk. Op een gegeven moment greep ze mn arm vast en die blik in haar ogen vergeet ik gewoon niet. Zo kil en echt alsof ze me haatte. Ze is uiteindelijk toch blijven slapen, maar wilde het er daarna niet meer over hebben. Zo gaat het ook altijd, zij bepaalt dan gewoon dat we het er niet meer over hebben en elke poging van mijn kant kapt ze af. Vanmorgen hebben we dus maar mooi weer gespeeld tegenover de anderen en vervolgens vertrok zij gelijk met hen, terwijl ik het liefst nog verder wilde praten. Ik belde haar, maar ze laat me niet uitpraten en vervolgens appt ze echt valse dingen. Ik stond op het punt mn vader of moeder te bellen, want ik vind dat die ook moeten weten wat er speelt tussen ons. Ik weet wel dat die zich daar dan enorm druk over maken en mn zusje smeekte me ze niet te bellen en ze er niet mee lastig te vallen. Als ik dat zou doen, hoefde ze me de komende maanden niet te zien. Maar over drie weken hebben we een vader-dochterweekend gepland, nog voor mn vaders verjaardag. Ik weet niet hoe dat moet gaan. Mn zusje wil het uitstellen, maar ja, dan moet ie toch weten wat er aan de hand is. Ik wil dingen voor die tijd voor eens en voor altijd uitpraten, maar ik weet niet of dit überhaupt ooit gaat lukken. Wanneer moet je accepteren dat je gewoon niet bij elkaar past? Ik zou het écht heel erg vinden als we met elkaar zouden breken, laat staan mn ouders. Als gezin hebben we al genoeg ellende meegemaakt en ik wil ze dit niet aandoen, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik zie dit niet goed komen eigenlijk. Weet ook niet wat ik met dit verhaal wil, ik moest het even van me afschrijven. Zit hier met dikke ogen van het huilen, een kater en gewoon helemaal kapot van maar een paar uur slaap en ik weet het gewoon niet meer. Het is lang geleden dat ik me zó kut heb gevoeld. Het voelt echt als een uitzichtloze situatie. Mn moeder en ik hebben een hele goede band en ik vertel haar eigenlijk altijd alles en dit verzwijgen voelt eigenlijk als liegen. Maar om haar een rotgevoel te besparen, denk ik dat ik toch maar niks moet zeggen. Ze maakt zich altijd al druk als mn zusje en ik iets samen gaan doen, want ze weet hoe we zijn. Ik zal dan toch maar een leugentje om bestwil moeten vertellen denk ik.

Nou, een hele lap tekst, totaal onsamenhangend, maar zo voel ik me ook op dit moment. Totaal in de war. Mn zusje belde net nog een paar keer om te smeken mn ouders niet te bellen, maar verder kapt ze elke poging van mijn kant om het er nog over te hebben af. Ik zou zo graag willen weten waar dit nou aan ligt, wat nou de achterliggende oorzaak is van onze problemen. Het voelt alsof zij mij al heel lang dingen kwalijk neemt, dingen van vroeger ofzo. Ik pak dingen ook niet altijd even handig aan, maar vaak ben ik me van geen kwaad bewust en dan schijn ik haar ineens weer gigantisch te irriteren. Eigenlijk moet ik altijd op mn tenen lopen bij haar in de buurt, want om het minste of geringste explodeert het ineens weer.

Wie heeft er ook zo'n moeizame band met een broer of zus en hoe ga je daarmee om?
<<

Anoniem107

Bericht 11 Apr 2015 16:00

Re: Biechttopic

Ik weet niet zo goed heel inhoudelijk hierop te reageren, maar waarom wil je per sé alles of niets? Dat is de tendens die ik er een beetje uit proef. Je wilt heel graag een goede band met je zusje, nu is dit voorgevallen en ben je bang dat je het contact moet gaan breken? Ik zou gewoon eens rustig een middenweg opzoeken. Jullie zijn zussen, er is niemand die van jullie vraagt beste vriendinnen te zijn. Best kans dat als de afstand wat groter is en jullie niet teveel verwachtingen van elkaar hebben, dat die (meer oppervlakkige) band dan ineens hartstikke leuk is.

Ik zou niet je ouders hiervan op de hoogte stellen, lijkt me niet nodig. In de eerste plaats kan het voor je zusje overkomen alsof je je ouders aan jouw kant wilt hebben, en daarnaast... Ouders hoeven heus niet van alles op de hoogte te zijn. jullie moeder was hier kennelijk al bang voor, begrijpt uit je tekst, dus die weet vast allang hoe het kan botsen tussen jullie. Die hoeft de details van vannacht dan niet te weten.

Wel zou ik toch echt gaan aandringen op een goed gesprek met je zusje. Niet nu, maar als alles bekoeld is. Misschien zelfs na dat familieweekend.

Sterkte!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Apr 2015 16:12

Re: Biechttopic

Eerlijk gezegd zou ik zelf weinig behoefte hebben om dit uitgebreid uit te praten. Ik zou haar laten weten dat ze zich gigantisch heeft aangesteld om een per ongeluk op de grond gevallen bril en daarmee de sfeer dusdanig heeft verziekt dat de zin om gezellig af te spreken voorlopig echt weg is. Daar zou ik het bij laten, aan haar wat ze ermee doet. Persoonlijk zou ik een excuus van haar kant niet meer dan redelijk vinden.

Of jij dit met je ouders bespreekt is verder geheel aan jou.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Apr 2015 16:16

Re: Biechttopic

Ik vind het trouwens bizar dat ze wel zo'n beetje door het stof kruipt om te voorkomen dat je ouders dit te weten komen maar dat ze blijkbaar te trots is voor een simpel 'sorry dat ik zo uitviel', met dat laatste bereikt ze in mijn ogen meer. Dan is de lucht meer geklaard en zul jij waarschijnlijk ook minder de behoefte hebben erover te praten met je ouders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem107

Bericht 11 Apr 2015 16:18

Re: Biechttopic

Susan schreef:Ik vind het trouwens bizar dat ze wel zo'n beetje door het stof kruipt om te voorkomen dat je ouders dit te weten komen maar dat ze blijkbaar te trots is voor een simpel 'sorry dat ik zo uitviel', met dat laatste bereikt ze in mijn ogen meer. Dan is de lucht meer geklaard en zul jij waarschijnlijk ook minder de behoefte hebben erover te praten met je ouders.

Daar ben ik het overigens ook wel mee eens.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Apr 2015 16:47

Re: Biechttopic

Dank voor jullie reacties! Twee uur geleden belde ze weer en dit keer zowaar met excuses. Ze had spijt van wat ze had gezegd en geappt en ze is zich ervan bewust dat ze echt een bitch kan zijn af en toe. Nu was ik redelijk koel, want er is echt iets geknapt en dit is niet zomaar ineens weer goed, daarvoor is dit al te vaak gebeurd. Ze stelde voor om het wat dagen te laten bezinken en dan later deze week te bellen om verder te praten (we wonen niet bij elkaar in de buurt, dus ff langsgaan zit er even niet in voorlopig). Ze blijft wel zeggen dat ik ook over mijn gedrag moet nadenken en tja, ik doe vast wel eens irritant, maar verder ben ik me eigenlijk echt van geen kwaad bewust. Ik vind echt dat de schuld veel meer bij haar ligt. Mijn hele 'zijn', mijn aanwezigheid lijkt haar vaak dermate te irriteren dat ze weer uitvalt of ontploft om de stomste dingen. Ik heb gezegd dat ik wil weten waar dat door komt, waarom dat zo is, want ik ga niet langer op mn tenen lopen in haar buurt en elk woord op een weegschaaltje leggen. Maar goed, dat ze belde met excuses is in elk geval iets, ik voel me nu wel iets rustiger, maar ik ben van nature een gigantische stresskip en dit blijft voorlopig wel aan me vreten.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Edit: ik heb mn ouders trouwens niet gebeld en ga dat ook niet doen. Ik wil ze er ook niet mee opzadelen en daarom ben ik blij dat ik het hier ff van me af heb kunnen typen. En nu ga ik ff relaxen met een gezichtsmasker en een koelend oogmasker om mn opgezwollen ogen tegen te gaan.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Apr 2015 16:34

Re: Biechttopic

Nog ff het Biechtje van hierboven hier. Vraag me af of dit nog goedkomt. Heb vandaag alles van me af getypt in een Word-bestand en dit ook naar haar gestuurd, want als we praten via de telefoon drukt ze me 9 van de 10 keer weg als het haar niet aanstaat. Ik wilde toch graag dat zij eens weet hoe ik alles ervaar, maar kreeg al snel een reactie dat ik weer alles verdraai zodat mij niks te verwijten valt en dat ik niet eens zie wat voor moeilijk persoon ik ben. Ik weet dat ik niet de makkelijkste ben en ik heb zelf ook genoeg issues, maar in de relatie met haar gaat het toch echt elke keer mis doordat er bij haar een soort kortsluiting lijkt te ontstaan. Ik heb haar gevraagd wát het nou precies is dat haar zo erg stoort aan mij of wat haar triggert om zo te reageren. Ik ben benieuwd of ik hier nog eens antwoord op ga krijgen. Voel me er in elk geval gigantisch kut onder.

Edit: ik zou er meer gerust op zijn om het allemaal een poosje te laten bezinken als we niet over drie weken dat weekend met mn vader hadden gepland. Nu zit er toch een soort tijdsdruk om voor mijn gevoel en ik heb geen zin in een weekend geforceerd gezellig doen. Maar als we het zouden uitstellen, moeten we toch met een verklaring komen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Apr 2015 14:59

Re: Biechttopic

Gooi je niet wat extra olie op het vuur door er meteen nog een mail achteraan te sturen? Ik zou daar een week mee gewacht hebben. Als ik boos ben kan ik ook soms een hoop opschrijven. Als ik het dan na een paar dagen lees, staan er dingen in die ik niet zo bedoelt heb (en ben dan blij dat ik het niet verstuurd heb!).

Wellicht is een gesprek met een mediator erbij een goed idee om dingen te bepraten?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Apr 2015 15:18

Re: Biechttopic

Biechtje, sorry dat ik het zeg, maar ik vind ook dat je alles wel heel erg op jouw zusje afschuift. Jij zegt meerdere malen dat jij je van geen kwaad bewust bent, dat het elke keer mis gaat doordat er bij haar iets knapt. Over jouw aandeel lees ik weinig. Je stootte per ongeluk haar bril op de grond en opeens stond zij met gepakte tas klaar om te vertrekken. Daar zal allicht in tussentijd veel meer voorgevallen zijn.

Waar twee kijven hebben twee schuld. Kun je voor jezelf niet nagaan wat het kan zijn dat haar zo stoort? Je hebt het nu aan je zusje gevraagd, maar dat is nou juist wat zij van jou vraagt. Nadenken over jouw eigen gedrag. Als het al zo vaak is mis gegaan, moet je inmiddels een verband kunnen leggen met waar het misgaat. Wat doe of zeg jij voordat er bij haar iets knapt?

Sowieso weet ik niet of het handig was alles van je af te typen en dat naar haar te sturen, maar daar is nu niks meer aan te doen. Ik denk dat je het meeste bereikt door dit face to face met elkaar je bespreken. Succes.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Apr 2015 15:35

Re: Biechttopic

Kissyfur schreef:
Waar twee kijven hebben twee schuld.


Sorry, maar ik vind dat zó'n dooddoener. Het komt heus wel voor dat van twee mensen, de ene een veel korter lontje heeft, sneller ruzie zoekt of vaker onterecht uitvalt of een ander iets verwijt, of zich ergert aan iets terwijl dat niet iets is wat je de ander kunt verwijten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Apr 2015 16:17

Re: Biechttopic

Susan schreef:
Kissyfur schreef:
Waar twee kijven hebben twee schuld.


Sorry, maar ik vind dat zó'n dooddoener. Het komt heus wel voor dat van twee mensen, de ene een veel korter lontje heeft, sneller ruzie zoekt of vaker onterecht uitvalt of een ander iets verwijt, of zich ergert aan iets terwijl dat niet iets is wat je de ander kunt verwijten.


Eens. Maar als je dit soort situaties al zo vaak bij de hand hebt gehad en beide partijen verwijten elkaar steeds weer dezelfde dingen, dan zal de waarheid waarschijnlijk wel ergens in het midden liggen.

Waarom trapt biechtje steeds weer in haar 'valkuilen' waardoor haar zus zwaar geïrriteerd raakt?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2015 18:02

Re: Biechttopic

Uiteraard viel die mail niet echt goed, maar ik ben toch wel blij dat ik het nou eens van me af heb getypt allemaal en ook dat zij heeft gelezen hoe ik erover denk. Zoals ik al eerder zei, weet ik heus wel van mezelf dat ik niet de makkelijkste ben, daar hoeft zij me niet op te wijzen. Ik denk echter niet dat ik moeilijker ben dan zij. We zijn totaal verschillend; ik ben vrij rustig van aard en een zacht ei en zij is veel harder en gewoon echt een driftkop. Op zich zou dat geen probleem hoeven te zijn. We begrijpen elkaar gewoon vaak niet, maar voor mij is dat geen reden om op de gekste momenten uit te vallen. Voor haar kennelijk wel. Ik weet serieus niet wat haar op zo'n moment triggert. Dat voorbeeld met die bril, daar ging niks anders aan vooraf dan dat. Zij gaat compleet uit haar panty en natuurlijk was ik daarna ook flink over de zeik, want ik vind zo'n reactie niet normaal. Sterker nog, ik word er bang van dat iemand zo kan flippen ineens. Maar daarna gaat het natuurlijk van kwaad tot erger. Zij zegt dingen, ik zeg dingen etc. Maar het punt blijft dat zij begint te flippen. Ik wil best schuld op me nemen, maar ik zou gewoon niet weten waarvoor op zo'n moment. Vorig jaar was ik ook bij haar voordat ze een feestje gaf. Ineens ging dat ook totaal mis, wederom ging ze toen helemaal uit haar dak en vervolgens ben ik helemaal over de zeik en in tranen. Ik wilde toen ff stoom afblazen buiten, maar als ik dat deed, dan hoefde ik niet meer terug te komen en hoefde ze me niet meer te zien. En dan zijn we weer uitgepraat wat haar betreft. Zo gaat het altijd. Ik wil dan dingen uitpraten of bespreken, maar zij bepaalt dat er verder niet gepraat wordt. Achteraf bleek dat ze zenuwachtig was voor het feestje en kennelijk moet ze dat dan op iemand afreageren. Ik geloof niet dat ze bij vriendinnen ook zo is en ze heeft nu sinds een paar weken een vriend, waar ze het natuurlijk ook wel laat, dus ik ben altijd de sjaak. Verder maakt ze ook al zo lang als ik me kan herinneren van die nonchalante, negatieve opmerkingen mijn kant op. Bijv. "Vind je dat luchtje echt lekker? Ruikt een beetje naar toiletverfrisser", dat soort dingen. Waar is dat voor nodig? Je hoeft toch niet alles wat je denkt ook maar altijd uit te spreken?!

Kissyfur, wat voor valkuilen bedoel je? Want ik zou graag eens weten wat nu het onderliggende probleem is. Misschien dat ik er dan iets mee kan, maar ze blijft altijd vaag. Ik ben gewoon moeilijk en daar moet ik het mee doen, maar daar neem ik geen genoegen mee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Apr 2015 18:49

Re: Biechttopic

Het valt mij op dat ze ook wel heel snel dreigt met niet meer willen zien, niet terug hoeven komen, et cetera. Ik denk dat het al scheelt als je je daar eens wat minder bang door laat maken. Je ziet zelf hoe panisch ze is als ze het idee heeft dat je je ouders gaat inlichten, ik heb echt het idee dat ze op dat moment vooral heel hard zoiets roept, met name omdat ze door de jaren heen wel heeft geleerd dat dat werkt bij jou, dat je je daardoor direct weer terug laat fluiten en op je plek laat zetten. Vertrouw er nou maar gewoon een keer op dat zoiets makkelijk geroepen wordt maar dat de stap naar het echt doen een stuk groter is. Mensen die in het heetst van de strijd met dat soort dreigementen komen doen dat in mijn beleving niet omdat ze het echt van plan zijn, maar omdat ze weten dat het effect heeft. Dat moet je echt een keer zien te doorbreken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2015 20:12

Re: Biechttopic

@ Susan: ja, dat is ook wel zo idd. Ik weet niet echt hoe het nu verder gaat, want een belafspraak lukt deze week al niet, laat staan dat we face to face kunnen praten. Dat gaat door de afstand en werkdrukte etc. sowieso niet lukken de komende weken vrees ik, dus het wordt dan toch een keer bellen. Hou ik helemaal niet van en ik weet ook niet of dat goed gaat. Zo niet, dan wil ik er toch een keer iemand bij hebben. Voor een mediator heb ik geen geld, dus moet ff zien wie dat dan moet zijn. Onze ouders vind ik allebei niet echt geschikt om te bemiddelen denk ik, want mn vader is veel te zakelijk en oplossingsgericht en mn moeder te emotioneel (net als ik).

@ Leaf: denk dat je het misschien idd wel weet. Is geen probleem hoor, vind het alleen niet fijn om het onder mijn eigen naam hier te hebben staan. Edit: huh, hierboven stond net nog een reactie van Leaf!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Apr 2015 20:31

Re: Biechttopic

Ja klopt, ik heb degene van wie ik dacht dat het was geappt, maar die was het dus niet! Haha. Dus ik denk, dan haal ik mijn reactie weg want die is dan niet zo relevant meer ;)

Maar goed, je mag me altijd pm-en ofzo hoor, want ook in jouw verhaal lees ik herkenning in de zin van 'aan borderline verwante trekken' terugzien bij iemand. Niet dat ik een diagnose kan stellen (of wil stellen) maar die explosiviteit in iemands gedrag, het onvoorspelbare, herken ik dus wel.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2015 20:37

Re: Biechttopic

Oh haha, dan ben ik toch iemand anders idd ;) Had ik het in mijn posts al over borderline gehad? Want daar ben ik dus al een paar dagen dingen over aan het lezen en ik herken best e.e.a. (bij mn zusje dus). Ik zeg hier alleen niks over, want dan heb ik helemaal de poppen aan het dansen natuurlijk.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Apr 2015 20:42

Re: Biechttopic

Nee dat zei je nog nergens ;) maar mijn vader had overduidelijk borderline dus ik herken een hoop ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers