Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

<<

Patsy

Bericht 09 Apr 2015 17:57

Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Mijn schoonouders laten nogal duidelijk merken dat onze zoon hun favoriete kleinkind is. Natuurlijk is het fijn dat ze zo dol op hem zijn, maar ik voel me heel knullig tegenover mijn schoonzussen en zwagers. Met sommige van mijn mans zussen is de band al niet optimaal en dit maakt het niet beter.

Voorbeeldjes: M mag alles, krijgt alles en mag overal aanzitten. Laatst hoorde ik dat de kinderen van mijn mans jongste zus niet mogen logeren bij mijn schoonouders totdat ze zichzelf kunnen aankleden. Onze zoon is daar nog veel te klein voor en heeft er toch al 2X gelogeerd. Dit logeren was omdat wij een feestje hadden, geen dringende reden dus.
Mijn schoonouders kunnen op onze neefjes en nichtjes nooit oppassen, wij hoeven maar te bellen en hun hele agenda wordt omgegooid.
Mijn schoonmoeder heeft iets aan haar arm, ze kan bijna niks. Maar M uit bed tillen/aankleden ed kan allemaal.

Ik weet het is een luxe-probleem, maar toch voel ik me hier lullig onder. Herkenbaar voor iemand?
<<

Anoniem148

Bericht 09 Apr 2015 19:35

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Ja hier ook maar wordt er zo naar gemaakt Door schoonzus. Dus logisch dat mijn schoonouders voorkeur hebben voor onze zoon. Ik vind het niet erg,ben blij dat ze zoveel om mijn zoon geven. De relatie met schoonzus is ook niet best en hierdoor wordt het inderdaad niet beter van maar dat is haar keuze.
<<

anoniem203

Bericht 09 Apr 2015 19:44

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Mijn schoonmoeder heeft duidelijk haar favoriete kind en kleinkind. Mijn man weet dit ook. Mijn zoon merk er gelukkig niks van maar ik zie het gewoon. Ze past hier 1x per week op en bij mijn schoonzus 2 dagen. Als ze hier is heeft ze het ook vaak over de dochter van mijn schoonzus. Soms steekt het bij mij wel en soms maak ik ook wel een subtiele opmerking terug dat ze weet dat ik dat niet leuk vind. Mijn schoonvader vind al zijn kleinkinderen even leuk. Mijn kinderen zijn de enigste kleinkinderen van mijn ouders want ik ben enig kind.
<<

Anoniem181

Bericht 09 Apr 2015 19:49

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 20:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 09 Apr 2015 20:08

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Herkenbaar, maar dan van de andere kant. Is hier toch een hele ruzie over geweest. Voelt echt heel rot als je ziet dat je kind achter word gesteld. Ik kan het niet begrijpen dat grootouders voorkeur hebben en dit dan zo uiten.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 09 Apr 2015 20:25

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Mijn schoonvader heeft vooral voorkeur naar onze dochter. Mijn schoonzusje heeft twee zoontjes en daar kan hij minder mee. Maar mijn dochter is ook echt wel een opa's kindje. Ze mag bijvoorbeeld ook altijd slapen. Maar dat is vooral omdat zij goed slaapt en de twee neefjes niet. Dus minder belastend. Schoonzusje is er wel eens over uitgevallen, en er wordt hier wel op gelet dat het niet te duidelijk is. Het is vooral van mijn schoonvader zo dat hij meer kan met onze opvoeding dan met die van mijn schoonzusje. Wij zijn van: laten ontdekken, laten gaan, schoonzusje van het veiligstellen. Met als gevolg dat haar zoontjes erg snel huilen als ze bijvoorbeeld stoten of vallen. Die van ons lacht er hard om en gaat gewoon vrolijk verder.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Apr 2015 21:23

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Lijkt me lastig,mijn schoonouders hebben maar 1 kleinkind dus die is favoriet :) Mijn zus heeft ook twee kinderen maar ik merk aan mijn ouders niks, ze vinden S wel geweldig maar die andere 2 ook. Ze gaan ook vrij ver in de 'gelijke behandeling' als er 1 een cadeau zomaar krijgt, krijgen de anderen het de week erop etc. Ook logeren, onze dochter bleef laatst een keertje logeren, weekend erop meteen neefje en nichtje ook. Ze doen daar echt hun best voor, maar dat hebben ze bij mij en broer en zus ook altijd zo gedaan.
<<

Anoniem166

Bericht 09 Apr 2015 21:32

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

SarahKey schreef:Herkenbaar, maar dan van de andere kant. Is hier toch een hele ruzie over geweest. Voelt echt heel rot als je ziet dat je kind achter word gesteld. Ik kan het niet begrijpen dat grootouders voorkeur hebben en dit dan zo uiten.


Precies dit, en het voelt hartstikke k*t dat het gebeurt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Apr 2015 21:52

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Mijn schoonouders hebben ook een overduidelijke voorkeur. Nichtje heeft eigen stoel, eigen bord, eigen slaapkamer.. Ook passen ze veel makkelijker op en hemelen ze haar vaak op tegen ons.

Ik hoop dat R. Het niet gaat merken. Zo sneu.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Apr 2015 22:32

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Ook als kind dat voorgetrokken word is het niet fijn hoor. Mijn oma had er bij mij een handje van.

Ben benieuwd hoe dit bij onze zoon gaat zijn. Die gaat gruwelijk verwend worden denk ik. Mijn ouders zijn nog bij elkaar maar ik ben de oudste en heb twee broertjes onder me. Hun vriendinnen zijn een stuk jonger en er totaal nog niet mee bezig. Dan heb je nog de vader van F plus zijn stiefmoeder het is ook hun eerste kleinkind en er is een kans dat het de enige blijft. En dan heb je nog zijn moeder met stiefvader, zijn moeder is stiefoma maar het word haar eerste kleinkind van een van haar kinderen,
2015 💙
<<

Patsy

Bericht 10 Apr 2015 08:33

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Ik geloof idd dat het zowel voor ouders die merken dat een neefje of nichtje favoriet is als voor het kind zelf heel vervelend is.

Ik zat nog te denken, misschien heeft het er mee te maken dat onze zoon vernoemd is naar mijn schoonvader én het enige kleinkind is dat hun achternaam draagt (mijn man heeft alleen zussen). Daarbij was mijn man altijd het kleine jongetje, tot zijn eigen frustratie.

Wij vinden het zelf iig ook erg vervelend, omdat wij ook niet zouden weten wat we er aan kunnen veranderen. Een van de zussen van mijn man neemt het ons echt kwalijk, dat vind ik ook erg jammer.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Apr 2015 08:41

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Jullie zouden het eens kunnen aankaarten bij jullie schoonouders. Dat jullie het opmerken en dit vervelend vinden tegenover de andere (klein)kinderen. Misschien hebben ze het zelf niet eens door. Mijn schoonmoeder had het iig niet door en was er best van geschrokken. Sinds die tijd gaat het ook een stuk beter/anders.
Siem heeft het nooit door gehad, daar was hij nog te klein voor. Daarom hebben wij er ook iets van gezegd voordat hij het wel zou krijgen.
<<

Patsy

Bericht 10 Apr 2015 08:53

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Dat is wel een goed idee Sarahkey. Ik zal eens met mijn man overleggen wat hij daar van voelt. M heeft het nu ook nog niet door, maar dat komt natuurlijk vanzelf. En als hij een beetje op ons lijkt gaat hij daar dankbaar ge(mis)bruik van maken en dat wil ik heel graag voorkomen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Apr 2015 22:19

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Ik denk dat je schoonouders het zelf toch wel een beetje doorhebben, tenminste, dat kan ik opmaken uit het verhaal. Want geheel onbewust voor 1 kleinkind alles doen en voor de rest niets dat lijkt me raar. Wel heel rot, ondanks dat jullie aan het "ontvangende eind" staan. Kinderen gaan denk ik altijd gevoelens daarbij krijgen. Ik snap dat jullie het ook echt niet fijn vinden om zo bewust die voorkeur te zien, want wat kun je eraan doen ja... Inderdaad praten, maar ik denk toch dat het niet dan met 1 vingerknip verandert. Maar praten is nooit verkeerd natuurlijk. Ik ben wel zeer benieuwd wat ze zeggen mochten jullie het gaan aankaarten.

Hier een 3e kleinzoon voor mijn schoonouders, de 2 andere kleinzoons komen van mijn man zijn broer af. Dus hier was het probleem dat ze 2 zonen hadden, en nu 3 kleinzonen. Dat was niet de bedoeling want toen wij kwamen vertellen wat het werd waren ze zeer teleurgesteld... Tot jammeren aan toe en met de woorden: Weg ermee. Dit heb ik ook ooit eens in een topic gezegd hier.
Onderhand is het natuurlijk wel een soort van uitgepraat, en ik denk er ook bijna niet meer aan, maar bij dit soort topics komt het naar boven drijven :laughcry:

We hebben best een goede band, ondanks meerdere rare dingen, ook wat voorkeur betreft. Schoonouders hebben voorkeur voor mijn man zn broer, en zo ook voor hun oudste kleinzoon. Op de een of andere manier heeft hij toch een streepje voor. Voor hem werd veel meer gedaan dan toen ons 2e neefjes werd geboren, en toen onze zoon werd geboren werd de box bijv niet eens meer opgezet. En ergens snap ik het wel, eerste kind, eerste kleinkind. Maar zelf hoop ik NOOIT onderscheid te maken in mijn kinderen en vooral ook niet in mijn kleinkinderen.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Apr 2015 22:26

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Wooh peinture, ik schrik gewoon van wat je schrijft. Lijkt me echt heel naar. Kom je trots vertellen dat je een zoon krijgt, wordt er weg ermee gezegd. Net alsof het geslacht ook maar iets uitmaakt. Heel kortzichtig.

Het lijkt mij voor beide kanten naar, om een overduidelijk voorgetrokken kind te hebben of juist te zien dat neefjes/nichtjes vooropgesteld worden. Hier is het gelukkig niet aan de orde. Aan een kant is mijn zoon het enige kleinkind aan de andere kant doet oma er alles aan om de kinderen gelijk te stellen.
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2015 08:36

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Peinture, ik heb dat wel gelezen toen, idd. Wat lijkt me dat moeilijk, als dat ook zo gezegd wordt. Ook al is het uitgesproken, her blijft je toch altijd bij.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze het zelf niet doorhebben, maar dat is puur mijn gedachte natuurlijk.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 11 Apr 2015 10:28

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Katrien, denk je dat jullie het gaan aankaarten? Ik ben benieuwd wat hun visie hierin is..
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2015 12:23

Re: Voorkeur opa en/of oma voor kleinkind.

Ik denk het wel, maar ik vind het wel heel moeilijk om dat te doen, hoewel mijn man het dan met ze bespreekt. Waarschijnlijk wordt het sowieso pas na de bevalling.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron