08 Apr 2015 14:52 door Lady
Begin dit jaar hebben wij via een betrouwbare fietsenwinkel een Cortina fiets gekocht via hun webshop, omdat de fiets van mijn vriend gestolen was. We hebben vooraf betaald via Ideal, een bedrag van 429 euro. Na enkele weken bleken er leveringsproblemen te zijn met Cortina fietsen en het zou in totaal ongeveer drie maanden gaan duren voordat we de fiets zouden krijgen. We hadden echt eerder een fiets nodig, en hebben een mail gestuurd dat we de bestelling wilden annuleren en ons geld terug wilden. Hier kregen we geen reactie op. Toevallig gingen we een paar dagen later naar Landal en zat die fietsenwinkel daar slechts een aantal kilometer vandaan. We zijn er langs gegaan en volgens de eigenaar hadden ze geen mail ontvangen. Verder prima te woord gestaan en hij heeft de bestelling geannuleerd waar we bij stonden, mijn vriend kreeg hier ook gelijk een bevestigingsmail van in zijn inbox. Dit is aanstaande vrijdag drie weken geleden. Tot op de dag van vandaag hebben wij die 429 euro nog steeds niet teruggekregen. We hebben al anderhalve week meerdere malen contact gehad via de mail (ze zijn telefonisch zeer slecht bereikbaar) en er bleek iets misgegaan te zijn bij het terugboeken via Ideal. Vorige week donderdag kregen we dit te horen via de mail en met de boodschap erbij dat hij het geld nu handmatig terug had geboekt. Goede Vrijdag en de Paasdagen zaten er tussen maar het is inmiddels woensdagmiddag en nog altijd staat het geld niet op onze rekening. Gisteren weer een mail gestuurd maar daar tot op heden nog geen reactie op ontvangen. Ze zijn morgen pas weer telefonisch bereikbaar, áls ze dat dan al zijn.
Wat kunnen wij verder doen om er voor te zorgen dat wij ons geld ontvangen? Iets met rechtsbijstand ofzo? Ik kan wel gaan dreigen met juridische stappen, maar als we niet weten welke dan schiet dat ook niet zo op. We beginnen ons inmiddels wel een beetje opgelicht te voelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..
12 mei 2018 - Lieve J, little hero!