Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2015 14:52

Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Begin dit jaar hebben wij via een betrouwbare fietsenwinkel een Cortina fiets gekocht via hun webshop, omdat de fiets van mijn vriend gestolen was. We hebben vooraf betaald via Ideal, een bedrag van 429 euro. Na enkele weken bleken er leveringsproblemen te zijn met Cortina fietsen en het zou in totaal ongeveer drie maanden gaan duren voordat we de fiets zouden krijgen. We hadden echt eerder een fiets nodig, en hebben een mail gestuurd dat we de bestelling wilden annuleren en ons geld terug wilden. Hier kregen we geen reactie op. Toevallig gingen we een paar dagen later naar Landal en zat die fietsenwinkel daar slechts een aantal kilometer vandaan. We zijn er langs gegaan en volgens de eigenaar hadden ze geen mail ontvangen. Verder prima te woord gestaan en hij heeft de bestelling geannuleerd waar we bij stonden, mijn vriend kreeg hier ook gelijk een bevestigingsmail van in zijn inbox. Dit is aanstaande vrijdag drie weken geleden. Tot op de dag van vandaag hebben wij die 429 euro nog steeds niet teruggekregen. We hebben al anderhalve week meerdere malen contact gehad via de mail (ze zijn telefonisch zeer slecht bereikbaar) en er bleek iets misgegaan te zijn bij het terugboeken via Ideal. Vorige week donderdag kregen we dit te horen via de mail en met de boodschap erbij dat hij het geld nu handmatig terug had geboekt. Goede Vrijdag en de Paasdagen zaten er tussen maar het is inmiddels woensdagmiddag en nog altijd staat het geld niet op onze rekening. Gisteren weer een mail gestuurd maar daar tot op heden nog geen reactie op ontvangen. Ze zijn morgen pas weer telefonisch bereikbaar, áls ze dat dan al zijn.

Wat kunnen wij verder doen om er voor te zorgen dat wij ons geld ontvangen? Iets met rechtsbijstand ofzo? Ik kan wel gaan dreigen met juridische stappen, maar als we niet weten welke dan schiet dat ook niet zo op. We beginnen ons inmiddels wel een beetje opgelicht te voelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 08 Apr 2015 15:17

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Ik zou even kijken wat ze erover in de algemene voorwaarden hebben staan en op basis daarvan zou ik ze een termijn stellen en dat je anders de rechtsbijstand in gaat schakelen.

Wel heel vervelend!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 08 Apr 2015 16:36

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Rechtsbijstandverzekering kan je nu natuurlijk wel vast inschakelen, dan kunnen zij een ingebrekestelling sturen. Heb je ook nog kans dat ze jou zaak afkopen omdat het over relatiefklein bedrag gaat. Of je stuurt die ingebrekestelling zelf.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2015 20:55

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Rechtsbijstandverzekering hebben we inderdaad, dat is wel een goede. Ik ga morgen en vrijdag nog contact proberen te zoeken en dit op een normale manier proberen op te lossen en anders ga ik volgende week met jouw tip aan de slag, Luisa.

Wen, ik kan niet echt iets in de algemene voorwaarden terugvinden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 08 Apr 2015 21:09

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Ik zou deze brief, op sommige punten iets aangepast,

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... niet-terug

Ik heb het een half jaar terug ook bij de hand gehad en toen ik na een hele hoop mails een laatste strenge mail heb opgesteld met daarin de regelgeving opgesomd, kreeg ik mijn geld binnen twee dagen alsnog terug.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2015 22:13

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Bedankt voor de tip Sanne!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Apr 2015 14:51

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Gisteren weer gebeld en vanochtend stond er wederom geen geld bijgestort. Vanochtend dus opnieuw gebeld en deze keer behoorlijk duidelijk geweest. Twee uren later stond het geld op onze rekening. Eind goed, al goed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem193

Bericht 10 Apr 2015 15:02

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Lady schreef:Gisteren weer gebeld en vanochtend stond er wederom geen geld bijgestort. Vanochtend dus opnieuw gebeld en deze keer behoorlijk duidelijk geweest. Twee uren later stond het geld op onze rekening. Eind goed, al goed.


Gelukkig maar!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 10 Apr 2015 21:50

Re: Hoe kunnen we dit nog aanpakken? (Geld terugvorderen)

Oh gelukkig maar Lady!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers