Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav Sporten tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem88

Bericht 14 Nov 2014 19:36

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ach Milou, hou toch op met jezelf zo voor schut zetten. Ik maak me ook niet meer druk om haar, het is me eindelijk gelukt, scheelt zoveel frustratie. Ze is het niet eens waard.
<<

Anoniem216

Bericht 14 Nov 2014 19:37

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 13:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Nov 2014 20:34

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Dimmel schreef:Milou ik zou het fijn vinden als je mij hier niet in wilt betrekken. Ik reageer op een vraag in een openingspost en wat de rest van het forum over haar denkt, zal mij een zorg wezen. Ik probeer iedereen hier in z'n waarde te laten. Ik heb op dit moment geen probleem met haar. En als jij wel een probleem met haar hebt, dan moet je haar negeren en niet meer op haar reageren en in haar topics komen.



:good:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Nov 2014 09:37

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb tot 16 weken kunnen sporten daarna niet meer echu
Wel ben ik blijven zwemmen tot 32 weken.aar dat ging steeds langzamer ;)
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 15 Nov 2014 11:26

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Jeetje wat een raar topic is dit geworden.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot 37 weken nog 2 tot 3x per week gezwommen.
Op het einde niet meer zo heel hard maar ging echt prima.

Bij mijn tweede zwangerschap lag ik er al snel uit doordat ik bekkeninstabiliteit had.
Met 22 weken zat ik al volledig thuis omdat ik amper kon lopen en bewegen.

Deze zwangerschap doe ik nog 2x per week in de week zwemmen en 1x bootcamp.
Het is echt makkelijk vol te houden nog dus ben benieuwd hoe het verloop deze keer is.

Mijn vk zegt ook zolang je je er prettig bij voelten je hebt nergens laat van ga gewoon zo door.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Nov 2014 17:01

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb een zwanger en fit cursus gedaan en vanaf een week of 20 bijna iedere ochtend 'Nederland in beweging'. Ja, dat voor die bejaarde... :laughcry: maar het werkte wel om fit te blijven en een dagritme te hebben en te houden.
<<

Anoniem73

Bericht 15 Nov 2014 21:18

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Sporten is heel gezond tijdens de zwangerschap! Alleen contact sporten en gevaarlijke sporten (paardrijden,skiën/snowboarden) kun je beter niet doen. Ik heb ook gewoon gesport. Wel vroeg moeten stoppen ivm misselijkheid.
<<

Anoniem73

Bericht 15 Nov 2014 21:24

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Milou sorry ik vind jou echt zoooo irritant!

Het is niet alleen naar nougat toe maar ik merk die vervelende ondertoon ook in andere topics!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Nov 2014 23:36

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Milou, wie was jij voorheen eigenlijk? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 16 Nov 2014 16:58

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik vind Milou tegenwoordig eigenlijk irritanter overkomen dan Nougat.
<<

Anoniem187

Bericht 16 Nov 2014 17:05

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Marin schreef:Ik vind Milou tegenwoordig eigenlijk irritanter overkomen dan Nougat.


Dit wilde ik ook zeggen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 16 Nov 2014 19:01

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Marin schreef:Ik vind Milou tegenwoordig eigenlijk irritanter overkomen dan Nougat.


Helemaal mee eens!
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem321

Bericht 10 Apr 2015 12:05

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Even een upje voor dit topic.
Ik ben nu in de 6e week van mijn zwangerschap.
Normaal loop ik 2x per week hard en daarnaast doe ik in de sportschool een uurtje high intensity interval training + grondoefeningen waarbij we armen, benen, buik, billen trainen.

Tijdens het cardiogedeelte gaat het er vrij heftig aan toe waarbij we worden gepushed om net over het randje te gaan. Na de tijd ben ik dan ook echt moe. Nou voelt dat tot op heden wel ok, maar hoe lang kan ik hiermee doorgaan?

En wat het trainen van de buikspieren betreft, ik heb gehoord dat je na ongv. 12 weken beter geen rechte buikspieren meer kan trainen, maar dat de schuine tijdens de hele zwangeschap (voor zover je het zelf ok vindt) wel kan trainen.
Of zou ik daar nu al rekening mee moeten houden?
<<

Anoniem157

Bericht 10 Apr 2015 12:33

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik voetbal al 2 jaar, nu ik zwanger ben wil ik nog wel als het lukt proberen te trainen. Volgende week als het lukt speel ik mijn laatste wedstrijd. met de verloskundige over gehad en die zei dat het tot 12 weken geen kwaad kon als het geen zware wedstrijden zijn. Volgende week moeten we tegen een club die nog niks heeft gewonnen dit seizoen, dus wil daarmee dit seizoen afsluiten. Daarna maar even kijken hoe het gaat en wat ik wil qua sporten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Apr 2015 12:47

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

HIIT en Grit wordt al vrij snel afgeraden omdat dit gewoon te intensief is voor je zwangere lichaam. Ook rechte buikspieren mag je inderdaad niet trainen, maar ik weet niet precies vanaf wanneer niet meer.

Je zou over kunnen stappen op normaal fitness, dit is vrij lang vol te houden. Ik ben nu 37 weken en fitness nog steeds twee keer in de week. Niet erg intensief, maar toch.
Laatst gewijzigd door Lady op 10 Apr 2015 13:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem321

Bericht 10 Apr 2015 12:50

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Bedankt! Ik zal ook even bij de verloskundige te rade gaan. Moet haar straks toch bellen voor een eerste afspraak.
Gewoon fitness is inderdaad wel een idee en zwemmen lijkt me ook fijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Apr 2015 13:38

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Rechte buikspieren 20 wkn of totdat je een buikje krijgt.
2015 💙
<<

Anoniem166

Bericht 10 Apr 2015 14:15

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb ook een vraag. Vorige week heb ik nacontrole gehad bij de verloskundige en heb ik haar gevraagd mijn buikspieren te controleren. Bovenin waren ze helemaal gesloten en wat verder naar beneden zat nog een heel klein gaatje. Ik mocht wel weer trainen volgens haar, beginnend met de schuine buikspieren. Achteraf was me het niet helemaal duidelijk. Als ik train, moet ik dan eerst schuine buikspieren doen en daarna de rechte? Of gewoon een paar weken alleen schuin en daarna pas recht? Ik ben paar dagen geleden begonnen met de 30 days shred, maar sla de echte buikspieroefeningen maar over, omdat ik het niet zo goed weet nu. Iemand die er verstand van heeft?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Apr 2015 14:31

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Idd zoals je het nu doet. De rechte nog even de tijd geven om te sluiten. De schuine kun je al wel trainen. Over een paar weekjes de rechte weer mee pakken.
2015 💙
<<

Anoniem166

Bericht 10 Apr 2015 15:05

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Dank je, Minx. En maakt het dan nog uit dat je tijdens andere oefeningen, bijvoorbeeld opdrukken, ook je buikspieren aanspant? Of kan ik het hele 30 days shred-gebeuren dan beter sowieso een paar weken uitstellen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Apr 2015 15:08

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Dat is lastig te zeggen zonder je de oefeningen te zien doen. Ik gebruik zelf bv mijn rechte buikspieren ontzettend veel kom ik nu achter ;)
2015 💙
<<

Anoniem166

Bericht 10 Apr 2015 15:12

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik denk zelf ook dat ik ze veel gebruik bij allerlei oefeningen, er staat dan toch vaak spanning op om je lichaam in de juiste positie te houden. Maar zou dat kwaad kunnen als er nog een heel kleine opening is? Ik wil graag iets doen wat ik thuis kan doen, en dan is dit wel makkelijk.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 10 Apr 2015 16:16

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb ook nog gesport tijdens mijn zwangerschap.
Zolang je naar je lichaam luistert en doet waar je je goed bij voelt.
Sporten zoals voetbal etc mag je tot de 12 weken nog doen dan is je baarmoeder nog niet boven en schaambot uit en wordt hij daardoor beschermd.
Ik heb zelf nog geklommen tijdens mijn zwangerschap.

Rennen mocht ik doen tot ik het niet meer prettig vond. Op een gegeven moment is het gewoon te zwaar. Maar dat moest ik zelf aanvoelen zei de arts.
Als je de sporten voor je zwangerschap ook al deed is het geen probleem.

Op een gegeven moment lukte het sporten niet meer omdat ik vaak moe was en duizelig door een lage bloeddruk.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Apr 2015 18:07

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik hoorde van de week (van een longarts) dat intensief sporten na de 4 maanden ongezond is voor de baby. Die kan hierdoor zuurstoftekort krijgen. Eigenlijk best logisch.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem125

Bericht 10 Apr 2015 18:08

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ragazza schreef:Even een upje voor dit topic.
Ik ben nu in de 6e week van mijn zwangerschap.
Normaal loop ik 2x per week hard en daarnaast doe ik in de sportschool een uurtje high intensity interval training + grondoefeningen waarbij we armen, benen, buik, billen trainen.

Tijdens het cardiogedeelte gaat het er vrij heftig aan toe waarbij we worden gepushed om net over het randje te gaan. Na de tijd ben ik dan ook echt moe. Nou voelt dat tot op heden wel ok, maar hoe lang kan ik hiermee doorgaan?

En wat het trainen van de buikspieren betreft, ik heb gehoord dat je na ongv. 12 weken beter geen rechte buikspieren meer kan trainen, maar dat de schuine tijdens de hele zwangeschap (voor zover je het zelf ok vindt) wel kan trainen.
Of zou ik daar nu al rekening mee moeten houden?

Ik zou jezelf niet meer tot het randje pushen. Gewoon lekker sporten op een niveau waarbij je je comfortabel voelt.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers