Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eat, Fast & Live Longer

<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 02 Sep 2013 17:16

Eat, Fast & Live Longer

Ik heb gister deze documentaire gezien en vond het zo interessant dat ik het ook met jullie wil delen :)

http://www.dailymotion.com/video/xvdbtt ... shortfilms

BBC-documentaire (uit de reeks 'Horizon'), waarin de Britse arts, journalist en televisiepresentator Michael Mosley het verband onderzoekt tussen diëten en een gezond en lang leven.

Mosley heeft een ambitieus plan: hij wil langer leven, zich jonger voelen en tegelijk ook wat gewicht verliezen. Maar hij heeft weinig zin om daar veel moeite voor te doen. En hij gelooft dat hij de ideale methode kent: het aloude idee van vasten, of liever: diëten. Maar hoe pakt hij dat best aan? Daarvoor maakt hij een proefondervindelijke reis door Amerika, op zoek naar de beste manier om mits wat honger jonger te blijven. Moet hij systematisch vasten of zo nu en dan een shockdieet volgen, of enkele dagen eten afwisselen met enkele dagen vasten? Het zijn allemaal suggesties van gereputeerde wetenschappers en instituten. Maar welke aanpak is de beste. Er is maar een manier om dat te weten te komen: het zelf uitproberen...


Het gaat dus niet perse over afvallen, maar over gezonder oud worden.
Ik denk dat ik het ook ga proberen om 2 dagen per week te vasten :)
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 02 Sep 2013 17:20

Re: Eat, Fast & Live Longer

Oeh, ben echt benieuwd nu. Ga hem snel kijken!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 03 Sep 2013 18:47

Re: Eat, Fast & Live Longer

Ik heb de docu zojuist bekeken, erg interessant! Ik ben zelf al jaren 'aanhanger' van vastmethodes, niet zozeer om af te vallen, maar wel om gezonder te worden. Heb er dan ook goede ervaringen mee.
Wel vind ik de docu overduidelijk 'reclame' voor het 5-2 vastendieet. Maar goed, de resultaten in o.a. de bloedtesten bij de journalist en de wetenschappenlijke resultaten liegen er niet om!
Juli 2015
Maart 2017
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 03 Sep 2013 19:52

Re: Eat, Fast & Live Longer

Pure* schreef:Ik heb de docu zojuist bekeken, erg interessant! Ik ben zelf al jaren 'aanhanger' van vastmethodes, niet zozeer om af te vallen, maar wel om gezonder te worden. Heb er dan ook goede ervaringen mee.
Wel vind ik de docu overduidelijk 'reclame' voor het 5-2 vastendieet. Maar goed, de resultaten in o.a. de bloedtesten bij de journalist en de wetenschappenlijke resultaten liegen er niet om!



Ja ik denk dat ik het ook eens ga proberen!
Doe jij het af en toe een paar dagen? Of ook op 2 dagen in de week o.i.d? En wat zijn jouw ervaringen?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 03 Sep 2013 22:38

Re: Eat, Fast & Live Longer

Ik zit er aan te denken om het te gaan proberen volgens de 5-2 methode. Of de vier dagen in de maand methode waar ze t ook over hebben in de docu, maar denk dat die stuk minder helpt en ook zwaarder is. Ga me er iig over inlezen.
Ik doe af en toe een sapkuurtje, en momenteel toevallig een citroensapkuur. Ben op dag vier nu. Vind die laatste eigenlijk veel te zwaar en extreem. Maar ditmaal was t hard nodig om eens goed te ontgiften. Ik heb de laatste tijd zoveel rotzooi aan medicatie en eten binnen gekregen en heb enorm veel lichamelijke klachten dus wilde t wel eens proberen.
Ben benieuwd dus. Heb jij nog nooit gevast? Hoe kwam je bij deze docu?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Sep 2013 22:43

Re: Eat, Fast & Live Longer

Wat zijn de effecten van zo'n (sap)kuur bij jou Pure? Ik ben altijd wel benieuwd waarom mensen het doen en of het het gewenste resultaat heeft.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem 3

Bericht 04 Sep 2013 06:50

Re: Eat, Fast & Live Longer

Ik vraag me altijd af of zoiets niet ontzettend slecht is voor je metabolisme?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Sep 2013 11:15

Re: Eat, Fast & Live Longer

Ik merk dat ik me energieker voel, minder last van hoofdpijn heb (daarna, wel tijdens de sapkuur soms) en vooral mijn darmen doen het weer stukke beter. Ik heb veel last van een opgeblazen gevoel met dikke buik als gevolg. Ook obstipatie en buikkrampen zijn bij mij vaak orde van de dag en door een sapkuur gaat het vaak een tijd veel beter.
Wel moet je dan natuurlijk weer goed en langzaam opbouwen, anders krijg je juist buikpijn. Ik zie het als een soort 'reset' van mijn lichaam en kan daarna vaak weer een goed eetpatroon opbouwen.
Ik denk wel dat het een klap is voor je metabolisme, Believe. Je lichaam is daarna geneigd op de reservestand te gaan, wat voor afvallen niet bevordelijk is. Maar ik doe het dan ook niet om af te vallen, meer voor het beter voelen daarna.
Ik denk dat de 5-2 methode niet zo slecht is voor je metabolisme, juist beter zelfs. Maar dan moet je het wel 'onverwacht' houden, dus de ene keer bijv. de maandag en donderdag. De andere keer twee dagen achtereen op bijv vrijdag en zaterdag.
Dan kan je lichaam er niet aan wennen (is geloof ik ook wetenschappelijk zo bewezen). Daarnaast eet je bij de 5-2 methode gewoon 2 dagen streng (je mag als vrouw 500 kcal per dag, en als man 600kcal) en ook in gewoon eten, niet alleen in sap. Dat scheelt denk ik wel flink.
Juli 2015
Maart 2017
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 04 Sep 2013 12:13

Re: Eat, Fast & Live Longer

Wat ik vooral erg interessant vind is dat als je gaat vasten dat ze celdeling dan langzamer word en dat je lichaam je cellen gaat repareren in plaats van alleen maar nieuwe aan te maken.

Ik ga dit ook niet doen met als doel afvallen, maar juist het idee dat je zo ''gezonder'' oud kan worden vind ik mooi.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 04 Sep 2013 12:46

Re: Eat, Fast & Live Longer

Zit bij dit soort technieken geen addertje onder het gras. Het klinkt zo... te-mooi-om-waar-te-zijn!
Afbeelding

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers