Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kan dit zijn? tips?

<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 09 Apr 2015 15:35

Wat kan dit zijn? tips?

Ik ben nu zo ongeveer 12 weken zwanger en sinds deze week heb ik weer veel last van lage rugpijn. Bij de zwangerschap van Levi begon dit rond de 16 weken waardoor ik vroegtijdig thuis kwam te zitten, aangezien lopen ontzettend veel pijn veroorzaakte. Nu had ik gehoopt dat de pijn nog even uit zou blijven, maar helaas. Nu straalt de pijn vanuit mijn onderrug door naar mijn benen. Voornamelijk mijn rechterbeen, waardoor lopen nu al heel veel pijn doet. Bij de zwangerschap van Levi ben ik bij een fysiotherapeut onder behandeling geweest, maar dat heeft vrijwel niets geholpen. Heeft iemand tips? Adviezen? Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 09 Apr 2015 15:48

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Klinkt als je IS gewricht of een beknelde zenuw. Ik zou toch een afspraak maken bij de fysio voor oefeningen en warmte erop. Misschien helpt dat. Succes ermee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Apr 2015 15:49

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Klinkt alsof er een zenuw bekneld zit, maar wat je eraan kan doen, weet ik eigenlijk niet.. Misschien zou je kunnen kijken voor een bekkentherapeut of een fysio die gericht is op zwangerschap (weet niet of dat bestaat, maar er zullen vast fysio's zijn die er meer ervaring mee hebben)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 09 Apr 2015 17:38

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Ik heb precies hetzelfde alleen dan vooral naar mijn linkerbeen. Heb sinds ik 15 weken zwanger ben cesartherapie en daar veel aan gehad. Dingen geleerd mbt houding, tips om dingen gemakkelijker te maken in bijv huishouding, bij bukken etc. En spierversterkende oefeningen.
Bij mij komt het door dat ik spieren in mn onderrug teveel aanspan (altijd al, maar door zwangerschap extra belasting).
Sinds de cesar therapie gaat t beter, maar blijft dat ik niet teveel kan doen en moet rusten. Het maximaal haalbare was volgens therapeut dat die zenuw pijn/uitstraling weg zou blijven, de zeurende pijn blijft wel. Maar dat scheelt bij mij al heel veel! Hopelijk helpt zoiets jou ook! Je moet toch nog heel je zwangerschap!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 09 Apr 2015 18:29

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Bedankt voor jullie tips!

Pure; ik ben in het verleden al eens bij een cesartherapeut geweest ivm met mijn slechte houding. Wel fijn dat het jou wel tot op een bepaalde hoogte heeft geholpen. Is de pijn verergerd gedurende de zwangerschap? In hoeverre kun jij nog "functioneren"?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem148

Bericht 09 Apr 2015 18:32

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Ik had het ook en was een Beknelde zenuw en helaas niets aan te doen. Succes!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 09 Apr 2015 18:59

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Pfff herkenbaar alleen is het bij mij geen zenuw maar het si-gewricht.
Ook kan ik me nu al amper omdraaien in bed van de pijn, als ik op mijn rug lig kan ik mijn kont niet omhoog duwen/optillen. Is volgens mij het bekken. Vorige keer had ik vanaf 16 weken bekkenklachten en dan vooral na een hele dag lopen, staan en trappen lopen.
04-2014
10-2015
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 09 Apr 2015 19:04

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Jeetje, wat vervelend Milou! Voor jou dus ook herkenbaar vanuit de zwangerschap van je dochter? En nu begint het bij jou ook al eerder? Wanneer ik lig is de pijn minimaal, maar de pijn is er bij het zitten en het lopen.

Ik twijfel over wie ik het beste kan benaderen. Een fysio, cesar of chiropractor?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 09 Apr 2015 19:11

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Ik denk eerder aan je bekken laced. Mijn fysio heeft het ook over lage rugpijn, en bij mij zit het voornamelijk in mijn billen en aan de achterkant van mn bovenbenen
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 09 Apr 2015 21:43

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Laced schreef:Bedankt voor jullie tips!

Pure; ik ben in het verleden al eens bij een cesartherapeut geweest ivm met mijn slechte houding. Wel fijn dat het jou wel tot op een bepaalde hoogte heeft geholpen. Is de pijn verergerd gedurende de zwangerschap? In hoeverre kun jij nog "functioneren"?


Nee, gelukkig niet verergerd. In eerste instantie zelfs flink verbeterd, maar nu al weer een tijdje op t zelfde niveau. Ik moet gewoon echt op tijd rusten en dan gaat het best goed.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Apr 2015 22:41

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Ayla schreef:Ik denk eerder aan je bekken laced. Mijn fysio heeft het ook over lage rugpijn, en bij mij zit het voornamelijk in mijn billen en aan de achterkant van mn bovenbenen


Heel veel zwangerschapsgerelateerde klachten vallen officieel onder lage rugpijn. Tis een beetje een wazige grens.

Ik zou aanraden in dit geval een bekkenfysio te zoeken. Puur omdat die meer ervaring met zwangere vrouwen hebben. Loop op het moment zelf ook bij de bekkenfysio ivm m'n bekken/lage rug. Heb zelf ook specifiek om een bekkentherapeut gevraagd.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Apr 2015 04:38

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Ik had dit zo erg. Zat na een dag werken te huilen op de fiets van de pijn. Helaas zei iedereen om me heen "je bent zwanger, niet ziek!" en ik heb er daardoor niks mee gedaan.
Het weerhoudt mij er ook van, met nog een aantal andere dingen, om een tweede te krijgen.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Apr 2015 09:13

Re: Wat kan dit zijn? tips?

Ach spencer wat vervelend. Ja inderdaad je bent zwanger maar er veranderd zo veel in je lichaam. Eigenlijk zou je dat soort opmerkingen terug moeten maken als iemand door z'n rug is gegaan. Kom op stel je niet aan er is niets kapot je bent niet ziek hup doorgaan. :hug:
2015 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers