Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afspraken over spelen?

<<

Anoniem127

Bericht 09 Apr 2015 10:34

Afspraken over spelen?

Hebben jullie afspraken over speelafspraakjes met jullie kinderen?

Mijn dochter speelt op vrijwel alle dagen dat ze geen BSO heeft met vriendinnetjes en bijna altijd bij ons thuis. Mijn middelste begint nu ook speelafspraken te krijgen en daarnaast hebben we nog wel eens inval van buurtkinderen. Eigenlijk wordt het me te druk hier in huis, heb regelmatig zes kinderen spelen in de woonkamer (inclusief mijn eigen kinderen).

Hoe doen jullie dat of denken jullie dat te gaan doen met meerdere kinderen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Apr 2015 10:38

Re: Afspraken over spelen?

Ik heb er niet echt regels over, soms komen er meerdere kinderen tegelijk spelen, maar ik vind het juist wel fijn als ze lekker bezig is met andere kinderen. Soms wordt het wat te druk voor Ezra en dan stuur ik ze naar boven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Apr 2015 11:00

Re: Afspraken over spelen?

Wij proberen dat wel wat af te wisselen. Dus de ene keer hier en de andere keer daar.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 09 Apr 2015 11:03

Re: Afspraken over spelen?

Hier mag er elke dag wel iemand komen spelen. Mijn dochter is bijna 10 jaar dus die hoef ik niet te sturen in haar spel of als politieagente te spelen. Ook de buurtkinderen zijn hier dagelijks te vinden (bij mooi weer), de poortdeurstaat dan open en van alles komt de tuin in. Mijn kinderen zijn andersom ook te vinden bij de buurtkinderen. Iedereen heeft zijn deur open staan.

Straks als zoon speelvriendjes gaat meenemen van school zal ik het denk ik beperken tot 2 x per week. Hij moet eerst wennen aan het nieuwe ritme en dan fungeer ik wel als politieagente. Geen zin in elke dag.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Apr 2015 11:11

Re: Afspraken over spelen?

Lady schreef:Wij proberen dat wel wat af te wisselen. Dus de ene keer hier en de andere keer daar.


Ja, wij ook wel, maar ik ga daar niet snel zelf om vragen, dus als het een paar keer achter elkaar bij ons is ga ik daar niet zo gauw iets van zeggen, dan laat ik dat zo. Ik vind dat ook verder niet zo'n punt.
Laatst gewijzigd door Susan op 09 Apr 2015 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Apr 2015 11:12

Re: Afspraken over spelen?

Ik bemoei me trouwens niet snel met ruzietjes, dat moeten ze zelf maar uitzoeken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Apr 2015 11:19

Re: Afspraken over spelen?

Hier kan de oudste meestal alleen op donderdag spelen (en evt als hij ma en di bij zijn vader is).

Ik stuur dan wel een beetje in of hier of daar spelen. Hij wil best graag dat kinderen hier komen, maar zegt dat vaak niet zelf, dus daar probeer ik hem mee te helpen soms.
Er komt dan altijd maar 1 kindje spelen.

We zijn net verhuisd, dus buurkinderen kennen we nog niet zo goed. Gisteren toevallig kennis gemaakt met het overbuurjongetje, die liep daarna ook al meteen hier in de tuin. Dat vind ik geen probleem.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 09 Apr 2015 12:28

Re: Afspraken over spelen?

Mijn zoontje mag nu eigenlijk alleen op woensdag en vrijdag afspreken. Op maandag heeft hij zwemles en die andere dagen heeft hij lange dagen en dan heeft hij altijd even tijd voor zichzelf nodig na alle prikkels op school. Soms mag het op die andere dagen ook wel als hij heel graag wil maar meestal vindt hij het zo ook wel prima. Of ze hier spelen of bij een ander kindje thuis maakt me niet zoveel uit.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 09 Apr 2015 12:54

Re: Afspraken over spelen?

Mijn oudste mag in principe alle dagen afspreken. Op di past mijn moeder op en zij vindt het fijn als het kindje dan bij ons thuis speelt. Meestal wisselt ze wel af met hier spelen of ergens anders.
Nu ik (hoog) zwanger ben kan ze wat minder afspreken. Ook vind ik het nu soms fijner als zij ergens anders gaat spelen.
💜💜💙💙
<<

anoniem203

Bericht 09 Apr 2015 12:58

Re: Afspraken over spelen?

Mijn zoon mag alleen maar op dinsdag en donderdag afspreken. Maandag en vrijdag werk ik altijd en is mijn schoonmoeder hier of mijn ouders om op te passsen. En op woensdagmiddag is meestal mijn man vrij. Ik vind 2 dagen in de week eigenlijk meer dan genoeg. Meestal wisselt het wel. De ene keer is het hier en de andere keer bij een vriendje. Hij mag (als hij thuis afspreekt) maar 1 kindje kiezen. Ik heb de jongste ook nog en op 3 kinderen letten + eten koken en een toch nog aandachtvragende S. (ondanks dat er een vriendje is) is me toch te veel.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 09 Apr 2015 13:54

Re: Afspraken over spelen?

Ik ben daar heel makkelijk in, van mij mogen ze elke dag wel spelen en maakt mij niet uit of dat bij ons is of bij de ander. Soms nemen ze ook beide twee kinderen mee, prima!
De weken dat mijn man avonddienst heeft vind ik het wel het handigst als ze bij ons spelen of dat allebei bij hetzelfde kind spelen of in ieder geval in de buurt. Niet dat ik er 1 lopend bij eiland 1 en de ander bij eiland 9 (wijk van hun school bestaat uit eilanden waarvan eiland 1 ongeveer 30-40 min lopen is naar eiland 9) ophalen. Dat maakt mij voor mijzelf niet uit maar hun redden zo'n eind lopen niet meer aan het eind vd dag.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem193

Bericht 09 Apr 2015 14:27

Re: Afspraken over spelen?

Als het kan mag het en of het nou hier spelen of bij een ander is maakt mij niet uit. Op maandag en donderdagmiddag ben ik vrij. De ene keer eet ik alleen, de andere keer met 5 kinderen :p
Nu kan om half 4 spelen niet meer ivm sport, vandaar dat ik in het blijven eten tussen de middag makkelijker ben geworden anders zou dochter amper nog kunnen spelen en dat is ook niet de bedoeling.
<<

Anoniem255

Bericht 09 Apr 2015 15:22

Re: Afspraken over spelen?

Voorheen mocht mijn dochter zoveel afspreken als ze wilde. Maar op een gegeven moment werd ze echt chagrijnig en brutaal. Toen brachten we het terug na 3/4 keer per week. Afhankelijk van hoe ze in haar vel zat. Nu zwemt ze op donderdag en op dinsdag en woensdag is er oppas. Steeds iemand anders (omdat onze oppas per direct gestopt is) en daarom mag ze op die dagen (voorlopig) niet afspreken. Dat mag op maandag en afhankelijk can hoe moe ze is evt nog op vrijdag.

Meestal gaat het om en om maar 1 vriendinnetje vind het spannend om ergens anders te spelen dus sons speelt mijn dochter 2x per week daar.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Apr 2015 18:17

Re: Afspraken over spelen?

Mijn dochter kan meestal 3 of 4 keer in de week afspreken en doet dat ook altijd. Ze spreekt wat vaker hier thuis af met sommige kinderen (2 vriendinnen hebben een hond en daar is ze bang van), maar meestal gaat het wel een beetje om en om. Met z'n drieën afspreken heb ik liever niet, niet omdat ik het te druk vind maar omdat ze met z'n drieën gewoon niet leuk spelen meestal.
Buurkinderen komen hier ook wel eens over de vloer maar meestal spelen ze met z'n allen in de speeltuin op de hoek van de straat.
Als mijn zoon naar school gaat en af wil spreken dan vind ik dat ook prima.
Soms heb ik zelf geen zin in extra kinderen over de vloer en zeg ik tegen mijn dochter dat ze af mag spreken maar dan wel bij de ander.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Apr 2015 18:31

Re: Afspraken over spelen?

Hier valt het nog mee. In de kleuterklas hier op school worden nog niet zo heel fanatiek speelafspraakjes gemaakt. Maar ze spreekt wel af en meestal gaat het een beetje om en om. Ze zou drie keer per week kunnen afspreken, want op woensdag heeft ze dansen en op vrijdag gym. Verder mag ze van mij afspreken, en ik vind het ook geen probleem als er wat vaker iemand hier zou komen in plaats van zij daar. Al is een beetje om en om ook wel fijn hoor.

Het enige wat ik hier aan banden wil gaan leggen is het spelen met een overbuurmeisje. Zij speelt vrijwel elke dag hier. Wat ik op zich ook geen probleem zou vinden, als het meisje zich een beetje zou weten te gedragen. Maar ik moet constant politieagent spelen en kan niet eens naar het toilet omdat ze dan al weer wat gesloopt heeft of op de muur getekend (en ze is ouder dan mijn dochter). Mijn dochter mag wel met haar spelen omdat ze dat zo graag wil en ze gek is op haar, maar van mij zou het niet zo hoeven. Ze gooit met spullen, is brutaal, maakt dingen opzettelijk kapot, luistert nergens naar.. Dus ik wil gaan kijken of ik dit wat kan beperken. Word er zelf niet goed van als ze er is, en ik wil niet dat mijn dochter straks ook zulk gedrag gaat vertonen. Zo komt ze normaal altijd zeggen als ze voor het huis is en ergens anders naartoe wil (dan kan ik bijvoorbeeld mee als het ver is), maar vanmiddag is ze zomaar naar een speeltuin gegaan (te ver weg). Dat meisje had tegen haar gezegd dat ze mee moest komen en niks tegen mij moest zeggen, en die van mij doet dan dan dus ook. En haar moeder wist ook van niks, ze mag daar ook niet komen namelijk. Alleen is haar moeder bijna elke dag de buurt aan het uitkammen op zoek naar haar dochter, en dat vind ik voor mijn vierjarige echt niet nodig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]