Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snowboarden

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 06 Apr 2015 10:01

Snowboarden

Hee hoi, zijn er hier ook meisjes die snowboarden?

Ik ben vorige week voor het eerst op wintersport geweest (skiën) en nu ben ik eigenlijk en beetje verliefd geworden op snowboarden. Ik wilde de laatste dag nog gaan boarden alleen de groene piste was zo slecht dat ik het er maar niet op heb gegokt.
Volgend jaar ga ik weer op wintersport maar ik wil eigenlijk al voor die tijd wel iets kunnen! Ik heb deze week wel gemerkt dat je vakantie een stuk leuker is als je een beetje iets kan haha.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik kan wel snowboardlessen nemen in NL maar dat is hartstikke duur. Hoe zijn jullie begonnen? Of zal ik gewoon afwachten en volgend jaar meteen les nemen? Ik ben dan mogelijk wel de enige beginner, lijkt me niet echt chill of wel?

Hoe lang duurt het eigenlijk voor je het een beetje onder de knie hebt? Met skiën gaat dat redelijk soepel maar snowboarden lijkt veel moeilijker.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Apr 2015 10:16

Re: Snowboarden

Hier nog iemand en er is ook een Rubriek over snowboarden geweest
http://www.zegmaaryes.nl/hobby-sport-rubriek-7-snowboarden-t15000.html

Ik ben een paar jaar geleden gaan snowboarden. Daarvoor 2 jaar op de skies gestaan en daarna echt 4 jaar niks met wintersport gedaan en te leren snowboarden van mijn ex. Ik heb nooit echt les gehad van instructeurs. Ik vond het niet moeilijk om te leren, maar ik ben al vrij sportief en pak snel dingen op.

Heb je niemand in de omgeving die kan snowboarden en aan paar keer met je wilt indoorboarden? Zodat je een beetje het begin kan en dan eventueel op wintersport nog 1 dag les nemen en dan bij de groep aansluiten?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Apr 2015 10:33

Re: Snowboarden

Hoi, dat stuk heb ik geschreven! Ik snowboard inmiddels 12 jaar dus als je vragen hebt, shoot me!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 06 Apr 2015 10:34

Re: Snowboarden

Oh sorry ik heb helemaal niet gezocht! Ik ga je rubriek straks even lezen Helix, leuk!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Apr 2015 10:37

Re: Snowboarden

Toet schreef:Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik kan wel snowboardlessen nemen in NL maar dat is hartstikke duur. Hoe zijn jullie begonnen? Of zal ik gewoon afwachten en volgend jaar meteen les nemen? Ik ben dan mogelijk wel de enige beginner, lijkt me niet echt chill of wel?

Hoe lang duurt het eigenlijk voor je het een beetje onder de knie hebt? Met skiën gaat dat redelijk soepel maar snowboarden lijkt veel moeilijker.


Ok even antwoord op deze vragen. Ik ben begonnen met 3 dagen les in de sneeuw in Oostenrijk. Kon na die dagen al heel aardig boarden, heb het 2e jaar nog 2 ochtenden les gehad. Ik heb samen met mijn zus gelest, dus of het fijn is om de enige beginner te zijn kan ik je niet zeggen.

Hoe lang het duurt voor je het onder de knie hebt: het eerste jaar was ik echt een beginner, dus heel veel vallen. Het tweede jaar ging het een stuk beter. Misschien kun je skateboarden? Dat is een beetje hetzelfde gevoel volgens mij.

Trouwens: ik had al 10 jaar gesnowboard toen ik een relatie kreeg met mijn vriend, hij kon het nog niet. Ik ben met hem begonnen op de indoorbaan, helpen bij het begin en later tips geven / voordoen. Hij heeft officieel geen les gehad en kan het nu al heel aardig.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 06 Apr 2015 22:09

Re: Snowboarden

Thanks voor je antwoord Helix! Wellicht kan ik inderdaad wel iemand vinden die zin heeft om het mij te leren op een indoor baan. Ik heb nu ook ergens een spoedcursus gevonden van 3 x 1,5 uur voor iets van 90 euro incl. materiaalhuur dus dat is wel een prima prijs!

Haha skateborden, daar bakte ik vroeger nooit iets van :D Maar best een goede tip.

Ik wil het wel graag leren zodat ik enigszins beginner-af ben volgende wintersport maar ik heb daar nog tijd genoeg voor! Ik kan ook nog gaan wakeboarden in de zomer!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Apr 2015 22:15

Re: Snowboarden

Ik zou denk ik gewoon op les gaan. Is er niemand die het ook wil leren? Zo word je meegenomen op verschillende pistes, kan iemand goed meekijken naar je techniek en heb je ook veel oefenuren. Ik vind dat je dan altijd net even wat meer durf hebt omdat er iemand bij is waarop je kan vertrouwen. Je hebt dan in de ochtend les, als je iemand mee neemt is het best gezellig en als je niemand kent leer je echt wel iemand kennen in de les. In de middag kun je dan zelf verder oefenen en eventueel de oefeningen herhalen of dezelfde pistes meepakken als in de les. Ik vind dat de indoor-hal niet echt de pistes goed nabootsen, de sneeuw is in echt vaak veel fijner, veel bredere pistes etc. je zou eventueel wel 2 tot 3 lessen kunnen nemen zodat je in ieder geval al een beetje het gevoel hebt. Het is gewoon een paar jaar investeren (en lol hebben) totdat je het echt goed kan.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 06 Apr 2015 23:02

Re: Snowboarden

Oh ja ik neem op wintersport ook wel les! Wij zijn met een grote groep waarvan er een aantal mensen de eerste 3 dagen les geven. Het lijkt mij alleen chiller als ik het al een beetje kan omdat ik dus de enige echte beginner ben en ook zodat het iets minder zwaar is op vakantie. Ik vond het skiën nu ook pas op dag 3 echt leuk, had liever gehad dat ik eerder al wat lessen had genomen zodat ik gewoon lekker met de rest mee de piste op kon. Dat heb ik nu alleen dag 5 en 6 gedaan.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 07 Apr 2015 20:32

Re: Snowboarden

Ik ben zo'n 10 jaargelden begonnen met snowboarden. Toen ook 3 dagen, 4 uur les en toen was ik echt bont en blauw. Spierpijn op plekkerwaar ik niet eens wist dat ik spieren had, verschrikkelijk! Maar wel ontzettend besmet met het snowboardvirus. Daarna paar jaar gesnowboard, toen na zo'n 3 jaar weer 3 dagen les gehad in het skigebied. En nu heb ik 2 jaar geleden een week lang elke avond les gehad in Snowworld om mijn techniek te verbeteren. Ik betaalde toen volgens mij iets van 150e voor 4 avonden van 2u les, maar het was het echt dubbel en dwars waard. Ik heb daar zo ontzettend veel geleerd, echt super. Dus ik zou je dan toch aanraden om toch eens voor lessen hier in Nederland te kijken, zodat je tijdens de wintersport misschien niet eens lessen meer nodig hebt, maar gelijk met iedereen mee kan.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers