Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Monchoutaart vraagjes

<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2015 10:19

Monchoutaart vraagjes

Ik ga morgen een Monchoutaart maken, weet iemand hoe lang ik deze kan bewaren? Woensdag is mijn zoon jarig, maar we krijgen zondag ook nog visite. Dan is de taart niet goed meer denk ik? Is invriezen een optie?
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2015 10:21

Re: Monchoutaart vraagjes

Nee dan is de taart niet goed meer. 3 dagen max.
Invriezen heb ik geen ervaring mee.
<<

Anoniem237

Bericht 23 Feb 2015 11:43

Re: Monchoutaart vraagjes

Invriezen kan wel maar de taart wordt er niet lekkerder door. Zou de taart dus maximaal 2 weken invriezen.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2015 11:49

Re: Monchoutaart vraagjes

Ik heb er geen ervaring mee, maar denk dat monchou wat waterig wordt na bevriezing. Ik zou voor de zondagse visite wat anders maken of kopen.
<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2015 12:06

Re: Monchoutaart vraagjes

Ik denk dat ik dat dan maar doe. Ik ben alleen bang dat we dan veel te veel hebben, maar goed dat is een luxe probleem :wink:

Bedankt voor jullie adviezen!
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2015 12:08

Re: Monchoutaart vraagjes

Kun je niet gewoon 2 kleinere taartjes maken?
<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2015 12:38

Re: Monchoutaart vraagjes

Heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb geen kleine springvormen en ook geen tijd om die nog ergens te halen.
<<

Anoniem151

Bericht 23 Feb 2015 15:02

Re: Monchoutaart vraagjes

K maak monchoutaart altijd in kleine glaasjes
<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2015 15:06

Re: Monchoutaart vraagjes

Zodat je het uit kunt lepelen bedoel je?
<<

Patsy

Bericht 23 Feb 2015 15:09

Re: Monchoutaart vraagjes

Ik zie het al, even op Pinterest gekeken. Wat een leuk idee. Ik ga zo eens even in de kast duiken om te kijken of ik genoeg geschikte glaasjes heb.
<<

Anoniem154

Bericht 23 Feb 2015 16:55

Re: Monchoutaart vraagjes

Ja, gewoon in een glaasje doen. Heb laatst ook gedaan, veel positieve reacties.
<<

Patsy

Bericht 24 Feb 2015 13:58

Re: Monchoutaart vraagjes

Ik kon maar 2 geschikte glaasjes vinden, verder hebben we longdrinkglazen. Dus de taart zit gewoon in een springvorm. Hij staat nu in de koelkast. Hopelijk smaakt hij goed.

De tip van de glaasjes ga ik wel onthouden. Ik ga binnenkort kleinere glaasjes halen.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 24 Feb 2015 14:50

Re: Monchoutaart vraagjes

Nog een andere tip dan kleine glaasjes is om er cupcake vormpjes voor te gebruiken. Dit doe ik vaak.
<<

Patsy

Bericht 24 Feb 2015 15:15

Re: Monchoutaart vraagjes

Dat is ook leuk idd! Ik maak echt nooit dat soort dingen, toch maar eens wat vaker doen.
<<

Anoniem148

Bericht 24 Feb 2015 16:33

Re: Monchoutaart vraagjes

Monchou is toch kaas? Hoe sterk is die smaak? Wil hem ook nog steeds een keer maken maar krijg bezoek die geen kaas lust.
En die glaasjes zijn idd leuk, hoeveel heb je die ongeveer nodig ipv een springvorm?
<<

Patsy

Bericht 24 Feb 2015 16:46

Re: Monchoutaart vraagjes

Ik lust ook geen kaas, monchou smaakt meer als room of crème fraiche vind ik. Zeker met slagroom erdoor is het onherkenbaar.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Feb 2015 16:54

Re: Monchoutaart vraagjes

Oh in een glaasje is leuk! Ik denk dat ik de jongste daarop laat trakteren aan het eind van het schooljaar. Hij is dol op monchoutaart en hij heeft maar een klein klasje dus dat kan prima ;)
<<

Anoniem304

Bericht 24 Feb 2015 16:57

Re: Monchoutaart vraagjes

Squirrel schreef:Nog een andere tip dan kleine glaasjes is om er cupcake vormpjes voor te gebruiken. Dit doe ik vaak.

Ja, dat wil ik ook nog eens doen en dan zo kwarktaartjes maken!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 24 Feb 2015 17:07

Re: Monchoutaart vraagjes

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 22:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 25 Feb 2015 14:39

Re: Monchoutaart vraagjes

Jorja schreef:Monchou kan je prima invriezen hoor. Helemaal tot zondag. Maar weet alleen niet of dat lekker is als je het fruit er al op hebt?
Mijn moeder deed altijd de taart zelf in de vriezer (dus alleen bodem en monchou), maar deed het fruit er pas na het ontdooien, vlak voor het serveren op (dus stukje afsnijden en dan wat fruit er op doen). En dat bleef altijd lekker.


Hmmm het fruit zit er al op.

De taart is goed gelukt overigens.
<<

Anoniem148

Bericht 07 Apr 2015 13:21

Re: Monchoutaart vraagjes

Even weer omhoog halen. Vorige keer was het er nietvan gekomen om te maken maar wil het toch nog een keer maken.
Gebruiken jullie vers fruit of zo'n blik vlaai fruit? Ik wilhem met aardbeien maken maar Hoe kan ik dat dan het beste doen? kan ik ook een combinatie maken anders van vers fruit en uit blik?
En hoeveel glaasjes heb ik ongeveer nodig in verhouding met een springvorm?
<<

Anoniem313

Bericht 07 Apr 2015 14:07

Re: Monchoutaart vraagjes

Ik vind vers fruit veel lekkerder dan zo'n blik. Maar feitelijk kun je alles doen wat je wilt. Combineren kan ook, of bijvoorbeeld eerste een laagje jam en dan het verse fruit. Het hoeft ook geen monchou te zijn, iedere roomkaas is goed.
<<

Anoniem151

Bericht 07 Apr 2015 18:51

Re: Monchoutaart vraagjes

Ik gebruik altijd vlaaifruit kersen, maar verse aardbeien lijkt me ook lekker. Eventueel kan je er nog taartina over heen doen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers