Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 02 Apr 2015 20:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou hem niet eens meer bij de baby kunnen achterlaten na dit soort acties. Vind het ongeïnteresseerd overkomen en zou pislink zijn. Wat doet hij dan allemaal dat hij een half uur weggaat van huis zonder baby? Zou maar eens een hartig woordje met hem spreken. Ik vind het ook niet echt volwassen dat hij lacht om jouw zorgen.
04-2014
10-2015
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 02 Apr 2015 21:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vervelend dat jullie totaal niet op één lijn zitten.
Ik hoop dat jullie hier samen uit kunnen komen. Want ik zou hier ook totaal niet blij mee zijn.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 02 Apr 2015 21:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou echt mega kwaad zijn. Hoe haalt hij het in zijn hoofd? Een kind laat je niet alleen voor zo'n lange tijd. Ook niet in de auto, als die auto in de zo'n staat, weet je hoe freaking warm het daarbinnen wordt? No way, nooit niet
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Apr 2015 22:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat zou ik ook echt niet fijn vinden. Hoop dat je nog een goed gesprek kunt voeren met hem daarover en dat hij ook jouw kant gaat begrijpen i.p.v. erom lacht.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 03 Apr 2015 07:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even snel de hond uitlaten deed ik ook, maar langer als 10 minuten weg zijn vind ik niet ok. Baby wakker alleen in de auto laten vind ik echt heel erg, logisch dat baby overstuur raakt. En bij vreemde mensen achterlaten tja weet ik niet. Zou het zelf niet doen maar baby was niet alleen en sliep dus hij/zij heeft er niet onder geleden.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Apr 2015 07:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ayla schreef:En bij vreemde mensen achterlaten tja weet ik niet. Zou het zelf niet doen maar baby was niet alleen en sliep dus hij/zij heeft er niet onder geleden.

Ik vind dit erg vreemd. Ik zou mijn baby nog liever een paar minuten alleen later, dan met vreemde mensen in huis erbij. Je hebt geen idee of die mensen te vertrouwen zijn. En daarbij: het is niet hun taak om even op te passen. Ik vind het erg raar dat je dit als het ware verwacht van mensen die in je huis zijn om te klussen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Apr 2015 08:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel even naar de brievenbus gaan als je kind slaapt, daar kan ik nog enigszins inkomen. Maar een (wakker) kind achterlaten in een auto?! En bij vreemden? Heel bizar! Misschien moet je de reacties hier aan hem laten lezen, want er is niks overbezorgds of aanstellerigs aan die van jou!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 03 Apr 2015 08:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nougat schreef:
Ayla schreef:En bij vreemde mensen achterlaten tja weet ik niet. Zou het zelf niet doen maar baby was niet alleen en sliep dus hij/zij heeft er niet onder geleden.

Ik vind dit erg vreemd. Ik zou mijn baby nog liever een paar minuten alleen later, dan met vreemde mensen in huis erbij. Je hebt geen idee of die mensen te vertrouwen zijn. En daarbij: het is niet hun taak om even op te passen. Ik vind het erg raar dat je dit als het ware verwacht van mensen die in je huis zijn om te klussen.

Mee eens. Erg raar van je man.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Apr 2015 08:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier zou ik ook echt niet mee kunnen lachen hoor. Ik loop ook wel eens naar de brievenbus als mijn zoon slaapt (of gewoon lekker aan het spelen is) maar dan ben ik binnen 1 minuut weer terug. Ik moet er toch echt niet aan denken om hem zolang alleen te laten of bij vreemden. Heel bizar dat jouw vriend dat allemaal normaal lijkt te vinden.
2012 & 2016
<<

Anoniem216

Bericht 03 Apr 2015 08:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bizar dat hij jullie kind gewoon een half uur bij vreemden achterlaat. Het is niet de taak van die mensen om op jullie baby te letten. En ook de baby in de auto laten zitten. Het wordt al gauw warm en benauwd in de auto. Ik vind dit best wek rare acties van je man. Ook heel vervelend dat hij je gevoel niet serieus neemt en het weg lacht. Ik heb helaas geen tips voor je. Ik hoop dat uiteindelijk wel tot je man kan doordringen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Apr 2015 10:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gister kort met mijn man hierover gesproken. Hij ziet er echt geen kwaad in.
Het is toch allemaal goed gegaan en niks gebeurd. Zijn woorden.

Ik ben er echt heel verdrietig over straks gaat het wel een keer fout.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 03 Apr 2015 14:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vreemde staat toch tussen haakjes? Waren het echt vreemde of collega's oid? Het is niet hun taak dat ben ik helemaal met de rest eens hoor, en ik zeg toch ook dat ik het niet zou doen, alleen vind ik niet dat een baby eronder lijdt als hij, al slapend, even alleen in huis is met een vreemde (of collega oid). Maar goed ik zie misschien ook te veel het goede in mensen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Apr 2015 14:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Gister kort met mijn man hierover gesproken. Hij ziet er echt geen kwaad in.
Het is toch allemaal goed gegaan en niks gebeurd. Zijn woorden.

Ik ben er echt heel verdrietig over straks gaat het wel een keer fout.


Maar het is toch gewoon verboden om je kind achter te laten in de auto? Het is super gevaarlijk!
<<

Anoniem315

Bericht 03 Apr 2015 14:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar wat versta je onder achterlaten?

Ik heb mijn kind toen ze een maand of 7/8 was ook weleens in de auto gelaten terwijl ik een bos bloemen haalde (met de auto binnen het zicht). Dat duurde 5 minuten denk ik. Ben ik nu slecht?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 03 Apr 2015 16:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik begrijp jouw punt best wel en kan me ook goed vinden dat je dit als moeder denkt en dit niet prettig vind. Aan de andere kant kan ik het punt van jouw man ook wel begrijpen. Net als Exo deed zie ik in mijn woonplaats ook wel eens een moeder snel de supermarkt, Action of zo binnenschieten om snel een vergeten / noodzakelijke boodschap te halen terwijl een kindje / baby wakker in de auto blijft. Gaat in de meeste gevallen goed zonder dat de baby in paniek raakt en je hebt niet het gedoe van je kind uitladen/meenemen de winkel in ed. Dat punt van die vreemden in je huis: ik kan me dat eigenlijk wel voorstellen dat als jij bv mensen in je huis aan het werkt hebt die je verder ook genoeg vertrouwd om alleen in huis te laten en die bv ook kinderen hebben en jij moet bv voor dat klussen nog snel iets in de bouwmarkt halen of even iets anders doen dat je dan bv wel noemt//vraagt / of dat die mensen zelf even voorstellen dat zij wel even opletten terwijl jij die boodschap doet. Als je baby slaapt/normaal ook rond die tijd langer slaapt dan kan er in die tijd normaal gesproken toch eigenlijk ook niets gebeuren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 03 Apr 2015 21:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik laat Ruben en Mirthe ook alleen in de auto als ik het karretje terug breng of ff mijn benzine moet afrekenen. Maar ik neem ze altijd mee als ik geen zicht op ze heb. Voor de veiligheid maar ook voor hun gemoedsrust. Ik vind dat je een baby niet voor 15 minuten alleen in de auto laten kan laten, nee sorry dat vind ik echt niet ok.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Apr 2015 14:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Iets doen met de auto constant in zicht vind ik absoluut niet te vergelijken met de bouwmarkt, supermarkt of Action ingaan en je kind in de auo laten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 06 Apr 2015 11:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Gister kort met mijn man hierover gesproken. Hij ziet er echt geen kwaad in.
Het is toch allemaal goed gegaan en niks gebeurd. Zijn woorden.

Ik ben er echt heel verdrietig over straks gaat het wel een keer fout.

Ik zou zelfs in staat zijn na deze acties om voor de dag dat jouw man eigenlijk 'oppast' je kind naar een dagopvang o.i.d te brengen.
Ik vind het zeer onverantwoordelijk van je man en ik denk dat ik woedend zou zijn als ik dit zou horen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Apr 2015 12:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zelda schreef:
Biechtje schreef:Gister kort met mijn man hierover gesproken. Hij ziet er echt geen kwaad in.
Het is toch allemaal goed gegaan en niks gebeurd. Zijn woorden.

Ik ben er echt heel verdrietig over straks gaat het wel een keer fout.

Ik zou zelfs in staat zijn na deze acties om voor de dag dat jouw man eigenlijk 'oppast' je kind naar een dagopvang o.i.d te brengen.
Ik vind het zeer onverantwoordelijk van je man en ik denk dat ik woedend zou zijn als ik dit zou horen.


Ik denk dat het zo ook niet helemaal werkt. Het is niet dat Biechtje meer zeggenschap heeft over hun kind dan haar man. Het is jammer dat het zo moeilijk bespreekbaar met hem is, want daar ligt naar mijn idee de oplossing: zorgen dat je op een lijn komt te zitten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Apr 2015 13:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het is ook niet zo dat ze van plan is hem uit de ouderlijke macht te zetten of zo, maar als je partner geacht wordt gedurende die dag de zorg en verantwoordelijkheid voor zijn kind op zich te nemen en hij doet dat niet dan vind ik het wel logisch dat je die papadag dan ter discussie gaat stellen. Het lijkt me geen optie om te zeggen "oké, jij wil het zo, dus we doen het zo" als het gewoon geen acceptabele situatie is. Als zij zich zou opstellen zoals hij zou ik het ook logisch vinden dat hij dat niet zou accepteren.

Overigens hoef je het niet eens zo hoog te spelen, met termen als "zeggenschap". Je kunt wel je grens aangeven en zeggen dat je samen een oplossing wil zoeken. Misschien is een half dagje oppas een idee zodat hij in die uren de dingen kan doen die hij moet doen en kan hij dan het andere dagdeel echt met zijn kind bezig zijn. Als dat financieel haalbaar is zou je dat kunnen bespreken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Apr 2015 13:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het ook trouwens echt dom dat hij het een argument vindt dat er toch niks gebeurd is. Je kunt de meest riskante fratsen uithalen en het geluk hebben dat er niks gebeurt. Je kunt alle gaspitten opendraaien en twintig kilometer gaan fietsen of met je ogen dicht de kinderwagen een drukke verkeersweg overduwen en de mazzel hebben dat het goed gaat. Dat betekent niet dat het dan dus ook een veilige keuze is. Beetje "mijn opa rookte zes pakjes per dag en is 130 geworden" argument.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 06 Apr 2015 13:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Lady schreef:
Zelda schreef:
Biechtje schreef:Gister kort met mijn man hierover gesproken. Hij ziet er echt geen kwaad in.
Het is toch allemaal goed gegaan en niks gebeurd. Zijn woorden.

Ik ben er echt heel verdrietig over straks gaat het wel een keer fout.

Ik zou zelfs in staat zijn na deze acties om voor de dag dat jouw man eigenlijk 'oppast' je kind naar een dagopvang o.i.d te brengen.
Ik vind het zeer onverantwoordelijk van je man en ik denk dat ik woedend zou zijn als ik dit zou horen.


Ik denk dat het zo ook niet helemaal werkt. Het is niet dat Biechtje meer zeggenschap heeft over hun kind dan haar man. Het is jammer dat het zo moeilijk bespreekbaar met hem is, want daar ligt naar mijn idee de oplossing: zorgen dat je op een lijn komt te zitten.

Ik zeg ook niet dat ik het direct zou doen. Maar die gedachte zou zeker bij me opkomen. Je moet als ouder je kind toch met een fijn gevoel thuis kunnen achterlaten? Als dat niet kan (blijkt uit het verhaal van Biechtje) dan zal ze misschien toch moeten gaan kijken naar andere oplossingen. Ik zou me er alles behalve prettig bij voelen in ieder geval.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Apr 2015 14:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

We hebben het er de afgelopen dagen nog een aantal keer over gehad. Hij luistert nu wel en wuift het niet meteen van tafel als ik erover begin. Ik hoop echt dat ik tot hem door gedrongen ben en dat ik mij er echt zorgen over maak.
We hebben afgesproken dat als hij twijfelt over iets hij mij even een app stuurt.


De vreemde mensen in huis waren bouwvakkers.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Apr 2015 12:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het biechtje nog even wat laatst 2 foto's geplaatst heeft van positieve testen. Ik was inderdaad zwanger, echter is het helaas mis gegaan. Wat een verdriet, het was zo welkom.
Wilde het jullie nog even laten weten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Apr 2015 13:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat een verdrietig nieuws :(
Heel veel sterkte.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan, Papillio, Verde