Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huurwoning tijdelijk verhuren?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 01 Apr 2015 16:44

Huurwoning tijdelijk verhuren?

Ik vraag me af of dat mag....?

Ik wil volgend jaar Maart 2 a 3 maanden gaan reizen, maar dat kan alleen als ik die 3 maanden niet de huur van mijn woning moet betalen. Dus ik wil het tijdelijk verhuren. Of het nou een aan bekende of onbekende is, dat weet ik nog niet.
Maar nu vraag ik me af of ik daar medewerking voor zou krijgen van de woningbouw?
Of kan ik beter de gok nemen om het zwart te doen - dus de huurders het geld naar mij laten overmaken, en mochten er vragen komen, zeggen dat het mijn nichtje ofzo is die op mijn huis past?

Het laatste lijkt me niet handig, ik speel het liefst open kaart, maar vraag het me af of dit mag/kan....

Iemand enig idee?
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 01 Apr 2015 17:10

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

Ik weet dat ik bij mijn huurvereniging? maximaal een jaar met goede reden mijn woning mag 'verhuren' met hun toestemming.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 02 Apr 2015 00:05

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

Oh oke, misschien toch een kansje dus.
Ik ga ze denk ik gewoon eens mailen om te informeren.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 02 Apr 2015 00:30

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

Staat er niks op de site van je verhuurder? Bij die van mij mag het nl. niet als het voor een reis is. Dan mag het alleen als je een baan/stage of iets dergelijks hebt en dan moet je bewijzen kunnen overleggen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Apr 2015 06:55

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

Bij mijn woningstichting mag je inderdaad ook max een jaar onderverhuren! Geloof dat de reden hier niet uit maakt.
Maar ik zou niet dan weer niet hun gaan mailen, straks mag het niet maar dan heb je ze wel op de hoogte gesteld van wat je wil gaan doen..
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 03 Apr 2015 01:51

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

Op hun website staat niks...
Dus, hoe kan ik er dan het beste achter komen?
Want als het niet mag wil ik toch eigenlijk echt een "stiekeme" constructie gaan bedenken... :eyes:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 03 Apr 2015 02:08

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

Ik zou gewoon bellen, maar niet melden dat je al bij hen huurt. Eerder iets zeggen dat je binnenkort verwacht in aanmerking te komen voor een woning en je afvraagt hoe het zit als je een paar maanden weg bent.
Bij die van mij staat ook niks over op de site, maar telefonisch wel eens naar gevraagd en toen gaven ze aan dat het onder voorwaarden wel kan.
<<

Anoniem170

Bericht 05 Apr 2015 13:42

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

Ja inderdaad, zoiets zou ik ook doen. Een emailadres aanmaken met andere naam en dan mailen dat je een leuk huis hebt gezien en je je afvraagt of je ook mag onderverhuren.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 05 Apr 2015 15:35

Re: Huurwoning tijdelijk verhuren?

En ik zou even naar je huurcontract kijken misschien staat er wel iets in de algemene voorwaarden over tijdelijke onderverhuur.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers