Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Mrt 2015 13:19

Re: Biechttopic

Niks, dat verwachtte ik ook niet. Al zou iets meer meedenken misschien wel fijn geweest zijn, maar snap wel dat niet gebeurt. Heb gewoon spijt dat ik die stap gezet heb, na heel lang twijfelen en moed verzamelen en dat het uiteindelijk niks oplevert.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 26 Mrt 2015 13:27

Re: Biechttopic

Maar het heeft toch niks opgeleverd omdat jij dat niet wil? Zij wilde je doorverwijzen maar je hebt zelf aangegeven dat je daar dan nu uiteindelijk toch geen behoefte aan hebt.. Ik zie niet in hoe de huisarts nog meer met je mee had kunnen denken op dit punt namelijk...
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 26 Mrt 2015 13:27

Re: Biechttopic

Wat had je dan gehoopt dat de huisarts zou doen? Ze wil je doorverwijzen naar de POH en naar een psycholoog. Maar die hulp sla je af. Een psycholoog biedt vaak kortdurende hulp aan, vaak vergoedt je verzekeraar ook maar een beperkt aantal consulten. Deze bereikbare hulp kan je juist helpen de boel voor nu op een rijtje te krijgen.

Het valt mij op dat je overal een excuus voor hebt, ook voor dingen als fitness en vriendschappen zoek je een excuus: nl. het niet weten waar je komt te wonen en werken. Maar daarom hoef je nu toch niet stil te staan en af te wachten? Koop een paar hardloopschoenen en ga hardlopen. Ga wandelen. Investeer wel in vriendschappen, wie weet kom je wel in de regio te werken, heb je al die tijd voor niks stil gestaan.

Is het misschien zo dat je (onbewust) bang bent om hulp te zoeken/krijgen? Je kan hulp krijgen, maar je wilt niet om vage, praktische redenen. Weet je hoe moeilijk het is om goede hulp te krijgen? Als je de andere hulpbiechtjes in dit topic doorleest, zul je lezen dat zij enorme moeite hebben de juiste hulp te krijgen, omdat de regels zo zwaar zijn. Het spijt me om te zeggen en het is vast niet het antwoord dat je wilt lezen, maar je komt niet echt gemotiveerd over.

Toch wil ik je wel sterkte wensen, ik hoop dat je je snel wat beter voelt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Mrt 2015 22:16

Re: Biechttopic

Hier het biechtje van de hyperventilatie/paniekaanvallen. Ik ben vanmorgen bij de huisarts (in opleiding) geweest. Ze heeft heel goed naar me geluisterd gelukkig en heeft me doorgestuurd naar de POH GGZ, daar kan ik volgende week al heen. Zij dacht trouwens meer aan een paniekstoornis dan hyperventilatie (ik zelf ook hoor), dus sowieso verkeerder inschatting van m'n oude huisarts. Ik hoop dat ik er gauw iets aan ga hebben..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Mrt 2015 22:43

Re: Biechttopic

Siem, ik heb bij de HA aangegeven dat ik wel de behoefte heb.. Heb ook aangegeven dat ik dus twijfelde of het handig was nu zo'n stap te zetten, ivm wachtlijsten etc, omdat de een kans is dat ik op zeer korte termijn wegga hier. Kreeg daar niet echt een reactie op, en heb toen gezegd dat ik het anders maar even moet laten voor wat het is. Omdat ik het op dat moment ook gewoon echt niet wist wat nou verstandig was.

Kissyfur, dat over dat fitness had ik het puur over groepslessen. Ik moest van de POH dingen gaan doen om hier vriendschappen op te bouwen. Moest juist geen dingen doen in mijn eentje van haar.
En de kans dat ik in de regio kom te werken is enorm klein, ik heb niet voor niets 2 sollicitaties lopen in België, hier 200km vandaan omdat er hier geen werk te vinden is in mijn sector.
En ja ik weet hoe moeilijk het is om goede hulp te krijgen, daarom leek het mij nu niet verstandig op te wachtlijst te gaan staan bij een psycholoog, misschien over een maandje ofzo ergens een intake te hebben en dan alweer het te moeten stoppen om vervolgens ergens anders weer opnieuw op een wachtlijst te komen ivm verhuizing. Dan hou ik onnodig een plek bezet.
Ik ben juist wel gemotiveerd om iets te doen er aan, alleen heb ik op dit moment echt geen idee wat nou verstandig is. Ik heb de afgelopen maanden ook om de week bij de HA gezeten voor gesprekken, dus gemotiveerd ben ik zeker wel. En die gesprekken bevielen mij enorm goed. Misschien dat ik daardoor ook iets teveel verwachtte.
Het klikte gewoon totaal niet met de POH, het was mooi geweest als dat wel zo geweest was.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 26 Mrt 2015 23:08

Re: Biechttopic

@biechtje met de paniekaanvallen wat fijn dat je zo snel terecht kunt.

@biechtje die bij de huisarts geen gehoor vindt. Op het moment dat jij aangeeft dat je het dan maar wilt laten voor wat het is op het moment dan kies jij er toch echt zelf voor om niet verder te gaan terwijl je huisarts alternatieven heeft aangedragen. En ja misschien verhuis je nog voordat je de intake hebt gehad maar misschien ook niet en zit je over 6 maanden nog steeds op de plek waar je nu zit en dan ben je toch ook niks opgeschoten?
Natuurlijk is het vervelend dat het niet klikte met de POH maar als je echt het gevoel hebt dat je meer hulp nodig hebt dan moet je daar nu werk van maken en het niet op zijn beloop laten want daar kies je m.i. wel zelf voor.

Mocht je gewoon niet lekker in je vel zitten omdat je geen baan hebt en de toekomst onzeker is dan begrijp ik het advies van de POH juist heel goed want dan heb je ook niet zoveel aan therapie als je verder er niet op uitgaat.
Overigens begrijp ik je frustratie wel maar ik vind dat je het nu wel erg makkelijk afschuift op anderen en vooral op het gegeven dat het allemaal zinloos is omdat je waarschijnlijk toch snel gaat verhuizen..

Ik zeg dit niet om onaardig te zijn maar ik vind dat je de verantwoordelijkheid wel erg makkelijk op anderen afschuift terwijl je daar wel gehoor vindt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Mrt 2015 23:41

Re: Biechttopic

Ik zeg toch ook niet dat het de schuld is van de HA of de POH dat ik nu niet verder ga er mee? :) Ik weet het gewoon even niet en heb dat aangegeven en dáár werd niet op ingegaan (De POH liet zelf overigens blijken dat ze het raar vond dat ik daar nu was als ik aan het solliciteren ben in België, heb toen ook gezegd dat ik toen ook al twijfelde of het wel slim was om nu hulp te zoeken) en dat ik het misschien beter dan nu maar even kon laten voor wat het was. Ik verwijt niemand iets, ik kies daar idd zelf voor. De frustratie zit hem in het feit dat ik een enorme drempel over moest om hulp te durven zoeken, al een hele tijd liep te twijfelen om het wel of niet te doen, voor mijzelf toe te geven dat het nu toch niet ging en dan vervolgens te moeten concluderen dat het nu misschien niet het goede moment is.
En misschien had ik me toch moeten laten doorverwijzen en is het een stomme keuze geweest. Ik weet het echt niet.
Misschien dat ik het toch onbewust ook "eng" vind, de verzekering vergoed het niet tenzij het op m'n ADHD gegooid kan worden, en weet ook niet of dat lukt. En als dat niet gaat, dan kan ik die hulp ook niet eens accepteren omdat ik het niet kan betalen. Dat speelt ook mee in dat ik het nu niet aandurf.

En wat betreft je tweede gedeelte, was dat het maar wat er speelde :) Ik heb moeite met bepaalde dingen te verwerken uit mijn relatie, omdat ik jarenlang bedrogen ben door mijn ex op verschillende manieren en gewoon enorm klote behandelt ben en ik zo dom was het jarenlang te accepteren. En de laatste maanden gewoon helemaal de grond ingetrapt ben door hem. Verder weet ik prima wat ik met mijn leven wil etc, en hoopte dat het gewoon een kwestie van tijd was en dat het vanzelf wel beter zou gaan. Maar het tegenovergestelde gebeurd nu helaas.
Ik werk overigens nu wel, het is echt niet dat ik thuis weg zit te kwijnen :) Heb genoeg dingen om te doen etc.
En het moet héél gek lopen wil ik hier over 6 maanden nog zitten, ik zit tijdelijk bij mijn ouders en probeer hier zsm weg te gaan. Lukt het niet door werk te vinden in mijn eigen sector, dan ga ik sowieso wel weg zodra ik ander werk gevonden heb wat meer zekerheid geeft als het uitzendwerk wat ik nu heb.

En wat betreft vriendschappen, tja heb je misschien ook wel gelijk in hoor :) Maar ik vind het sowieso een lastig iets en heb op dit moment meer aan mijn huidige vriendschappen. Vriendschap moet toch groeien.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 27 Mrt 2015 15:34

Re: Biechttopic

Ik vroeg me eens af:

Je hebt al jaren een beste vriendin, en dan opeens als ze verhuisd is lijk je haar niet meer terug te herkennen. Opeens kreeg ik een hele shitload over me heen aan verwijten. Ik heb aangegeven bij haar dat ik haar niet meer terug herken en nogal verrast ben, omdat ze nooit iets eerder hierover heeft gezegd. Ik heb ook gezegd dat het me enorm gekwetst heeft. We hebben nu besloten om een maand geen contact te hebben, om beiden na te denken of we moeten doorgaan met de vriendschap.
Maand is nu afgelopen, en pasgeleden was ik ook jarig. Ze heeft me niet gefeliciteerd, zouden jullie in dit geval de vriendschap maar helemaal laten beindigen? Als jullie in een ruzie zitten/ time out, feliciteren jullie de ander nog wel steeds? Ik verwachtte echt niet dat ze me vrolijk ging opbellen ofzo, maar een smsje?
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 15:36

Re: Biechttopic

Ik vind iemand feliciteren wel een kleine moeite, ookal heb je ruzie/lig je niet op één lijn. Maar is er na die maand überhaupt al wel contact geweest eigenlijk om iets uit te spreken?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mrt 2015 16:02

Re: Biechttopic

Time-out is time-out.
<<

Anoniem131

Bericht 27 Mrt 2015 16:15

Re: Biechttopic

Ik vind een time-out in een vriendschap best raar maar dat vroeg je niet. Ik vind een sms'je wel het minste wat je kan doen want anders voelt het alsof je al afsluit.
<<

Anoniem107

Bericht 27 Mrt 2015 16:16

Re: Biechttopic

Oh wacht, je was jarig tijdens de time out? Dan zou ik zelf alsnog feliciteren, maar ik kan me voorstellen dat een ander er misschien wel zo in staat als Tabbie zegt.
<<

Patsy

Bericht 27 Mrt 2015 16:17

Re: Biechttopic

Als ik met iemand afspreek om een maand geen contact te hebben ga ik diegene ook niet feliciteren als diegene in die maand jarig is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Apr 2015 21:09

Re: Biechttopic

Ik wil even iets kwijt.

Ik heb het vermoeden dat een vriendin van mij overleden mensen kan zien.
Ze vertelde namelijk in een heel verhaal dat ze "maar" 1 keer moest huilen toen de vriendin van haar opa overleed. En dat kwam omdat ze maar bleef komen.
Ik schrok zo toen ze dit zo vertelde. Ik durfde niet verder te vragen wat ze bedoelde want ik vond het heel eng eigenlijk.
Ze is echt een onwijs goede vriendin en ik weet sowieso dat ze heel gevoelig is en mensen heel snel goed kan inschatten.
Natuurlijk kan ik het haar gewoon vragen de volgende keer dat ik haar zie maar het blijft me nu al een paar dagen bezig houden. Stel dat het echt zo is.. Wat zou ze dan van mij kunnen zien?

Heeft iemand hier ervaring mee?
<<

Anoniem331

Bericht 03 Apr 2015 21:16

Re: Biechttopic

Van jou kan ze niks zien, want je leeft! Of bedoel je dan eigenlijk wie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Apr 2015 21:38

Re: Biechttopic

Ik heb nog steeds niks gehoord van haar trouwens. Maand is ondertussen alweer voorbij. Ik vind het echt zo vreemd, het begon met iets heel kleins, een misverstand. Ze wilde me niet geloven en vond dat ik loog.
Vervolgens hadden we samen een gesprek face to face, waarbij alles eruit kwam en ze zei dat dat misverstand de druppel was. Ik werd echt voor vanalles uitgemaakt, ik stond echt met mn oren te klapperen.
Ik kan gewoon niet geloven dat iemand zo opeens kan veranderen. Heb daar niks van meegekregen ook, de keren daarvoor dat we afspraken was juist erg gezellig.
En nu zit ik op een punt, wat te doen. Moet ik nu aangeven dat de maand voorbij is en ik haar wil spreken? Moet ik energie erin gaan steken om erachter te komen wat er nu echt precies speelt? Moet ik het laten doen, en dan weet ik dat het nu doodbloeden gaat?
We waren ruim 8 jaar zo close, ik kan het gewoon niet geloven :(
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Apr 2015 21:58

Re: Biechttopic

Dat lijkt mij echt heel moeilijk :( Dat zo'n close vriendschap opeens zo plotseling veranderd en misschien wel eindigt. Heel raar dat ze opeens zo veranderd is. Ik zou het zelf denk ik erg moeilijk vinden om het nu maar gewoon zo te laten. Zou toch wel heel graag willen weten wat hier verder achter zit.. Verder heb ik niet echt advies maar wil je wel sterkte wensen!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Apr 2015 08:33

Re: Biechttopic

Ja, contact zoeken. Waarom afwachten tot zij dat doet? Als je jullie vriendschap wilt redden kun je daar zelf ook energie in steken. En het kan zijn dat het voor haar klaar is zo, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Apr 2015 12:12

Re: Biechttopic

Popcorn schreef:Van jou kan ze niks zien, want je leeft! Of bedoel je dan eigenlijk wie.

Ik bedoel inderdaad meer wie.

Maar is het raar dat ik dit eng vind? En eng vind om erover te beginnen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2015 12:21

Re: Biechttopic

Ik heb twaalf jaar een beste vriendin gehad en toen hadden we op een gegeven moment ook irritaties (vooral om het feit dat ze altijd afspraken op het laatste moment afzei, daar werd ik echt gek van). Ik hoefde haar ff twee weken niet te spreken en daarna kwam ze bij mij om te praten en wilde ze de hele vriendschap opzeggen. Uiteindelijk spraken we af dat zij na twee maanden weer contact met mij op zou nemen en ik wachtte echt met smart op die dag, want ik miste haar enorm (we deden echt alles samen altijd). Dit heeft ze dus nooit meer gedaan... Ik vond dat ZO erg, was er echt helemaal kapot van. Heb haar later nog een hele lange brief geschreven, maar haar verder nooit meer gezien. Heb er echt maandenlang over gedroomd en ik haat(te) haar er echt om, want hierdoor ben ik heel slecht van vertrouwen geworden en heb ik een soort verlatingsangst ontwikkeld als het om vriendschappen gaat.

Ik hoop dat het bij jou anders loopt en dat het nog goedkomt, of dat er in elk geval nog iets van contact zal zijn. Ik wil je sterkte wensen en hoop dat het bij jou anders afloopt. Hoewel, achteraf is het misschien wel goed dat het zo gelopen is, want jarenlange analyses hebben mij wel geleerd dat er al langer iets scheef was gegroeid in onze vriendschap en dat ik me ook te afhankelijk van haar heb opgesteld. Ik heb nu niet meer één beste vriendin en dat wil ik ook niet meer.
❤ 7 juni 2018
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 04 Apr 2015 13:55

Re: Biechttopic

Biechtje, is er misschien iets in het priveleven van jouw vriendin veranderd?
Ik heb ook jarenlang een heel goede vriendin gehad, we deden ontzettend veel samen en deelden veel met elkaar. En ineens was het mis, idem bij jou, het was een misverstand en toen ineens hoorde ik wat ik allemaal verkeerd had gedaan en werd me ontzettend veel verweten waar ik me totaal niet in kon vinden. Ik heb alles geprobeerd om het goed te maken, ik heb haar bijna gesmeekt om te praten, maar het was voorbij. Ik heb er maanden last van gehad, vond het zo erg...
Maar laatst heb ik weer contact met haar gekregen (zag heel erg tegen het gesprek op) en bleek dat ze helemaal in de knoop zat met zichzelf. Dat was de reden waarom ze mij van alles had verweten.
Het was voor mijn zo'n opluchting dat het niet aan mij had gelegen en dat ze wist dat ze zelf compleet over the top had gereageerd. We hebben nu een heel klein beetje contact met elkaar, ze is nog steeds met zichzelf aan het werk en het is nog heel "pril" en onwennig, maar we zijn weer on speaking terms.

Het kan dus best zijn dat ze door eigen problemen van een mug een olifant maakt.
Ik zou haar een klein berichtje sturen: Zullen we binnenkort een kopje koffie doen? Als ze Nee zegt dan is dat heel erg pijnlijk voor jou, maar kun je het wel proberen af te sluiten, in plaats van altijd te blijven denken "wat als..."
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Apr 2015 16:30

Re: Biechttopic

Ja, ze is vorig jaar verhuisd naar een grote stad. Ik woon meer in een wat achtergebleven gebied, zij in zelfde plaats. Ze was echt ongelukkig hier, had ook niet echt andere vrienden(wat ik nooit heb begrepen, in mijn ogen echt een ontzettend lieve grappige meid).
Op een gegeven moment hadden we een misverstand om iets heel kleins, ze wilde maar niet inzien dat het een misverstand was en dat ongelukkig was gecommuniceerd via whatsapp. Ze reageerde daar zo heftig op, ik heb voorgesteld toen om in een cafe wat te drinken om het uit te praten. Ook nog gezegd van, als er meer is, dan wil ik dat wel graag weten (dit was per mail). Ging ze verder niet op in.
Toen we een afspraak hadden in dat cafe, ze kwam al aangelopen met een kwaad gezicht. Ze wilde niet inzien dat het een misverstand was. Vervolgens zei ze: er is nog iets..(wat ik dus niet had zien aankomen)
En toen dat dus dat hele verhaal. Dat ik jaloers zou zijn op haar appartement(nee, ik heb zelf een mooi appartement) omdat ik niet blij genoeg gereageerd zou hebben. Ze vindt mijn hele manier van communiceren heel vreemd. Sinds zij verhuisd is vindt ze mij niet leuk meer (haar letterlijke woorden). Ik heb haar niet genoeg geholpen met verhuizen(hebben wij destijds uitgepraat wat erachter zat)maar kwam nu weer naar boven. Ik heb nooit iets gemerkt hiervoor, afspraken waren juist erg gezellig.
Daarna nog een keer geskyped vanwege de afstand, ze was heel rustig, ze reageerde beetje onverschillig. Ik gaf aan dat alles me wel kwetse (ja, dat kan ik wel begrijpen zei ze) maar leek wel alsof niet echt doordrong bij haar.
We hadden toen besproken om over een maand weer contact te hebben, omdat de enige manier om verder te gaan nu is elkaar accepteren zoals diegene nu is. Vond ze wel goed idee.
In die maand ben ik dus jarig geweest, niks gehoord. Maand is nu ook voorbij, ik heb haar een email gestuurd om te skypen. Tot nu toe geen reactie.
Vrienden zeggen: misschien kan ze nu eindelijk zijn wie ze wil zijn. In die grote stad kan ze zich eindelijk zichzelf zijn misschien, en pas ik niet meer in dat plaatje? Maar dan nog, ruim 7 jaar, we deelden echt alles. Ja, doet wel veel pijn als dit het is :nopompom:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Apr 2015 11:29

Re: Biechttopic

Hier weer 1 van de suicidale biechtjes..

- dit bericht is aangepast -
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Apr 2015 11:33

Re: Biechttopic

NU de crisisdienst bellen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ChiQ

Bericht 08 Apr 2015 11:35

Re: Biechttopic

Biechtje - neem meteen contact op met de crisisdienst. Ik kan me geen urgentere situatie voorstellen dan dit.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers