Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te groot voor de wipstoel, en dan?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Sep 2013 12:22

Te groot voor de wipstoel, en dan?

R gaat steeds rechtop in zijn wipstoel zitten, dus het is niet echt veilig meer denk ik. Alleen als hij helemaal in ligstand staat kan hij niet overeind komen.

Maar hij vind het wel heel leuk om in te zitten, van te lang liggen word hij chagrijnig (want hij wil kruipen en dat lukt niet).

Waar lieten jullie je kinderen in 'zitten'?

(Ik heb nooit met de leuning helemaal rechtop, altijd schuin achterover)
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Sep 2013 12:24

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Zou een wipstoel met een 5-punts gordel niets zijn? Wij hebben de titanium Swing. Ze probeert zich wel af te zetten en eruit te wurmen, maar er zit geen beweging in het stoeltje/ze kan er echt niet uit.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Sep 2013 12:25

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

R kan er ook niet uit hoor, hij gaat alleen naar voren hangen. Maar volgens mij is een wipstoel ook maar tot ongeveer een half jaar toch?
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Sep 2013 12:29

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Caroow schreef:R kan er ook niet uit hoor, hij gaat alleen naar voren hangen. Maar volgens mij is een wipstoel ook maar tot ongeveer een half jaar toch?



De titanium Swing is tot 9 maanden. R. kan niet naar voren hangen. Alleen mijn eigenwijsje vind het niet luk in de wipstoel/box/ alle plaatsten waar mama niet is.

lastig als ze voor het 1 te groot zijn en voor t ander te klein.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Sep 2013 13:09

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Ik leg L. tegenwoordig gewoon vaak op zijn buik in de box of op een speelding op de grond. Hij vind het allemaal prima. Maar goed, hij is er ook zo eentje die de volgende ochtend nog steeds op dezelfde plek in bed ligt en meestal tevreden met wat hij heeft.
Ik zet hem ook wel in de kinderstoel eventjes als ik in de keuken ben of ik zet hem in de wandelwagen en dan wat rechterop.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 30 Sep 2013 13:15

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Caroow schreef:R kan er ook niet uit hoor, hij gaat alleen naar voren hangen. Maar volgens mij is een wipstoel ook maar tot ongeveer een half jaar toch?


Wij gebruiken de wipstoel nog steeds, hij past er nog in
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 30 Sep 2013 13:18

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Ik heb mijn dochter op een gegeven moment in de box tegen een voedingskussen laten zitten.
Babymobiel ervoor en spelen maar! Het voedingskussen ligt dan tegen haar rug en langs de beentjes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 30 Sep 2013 13:47

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Je hebt ook van die stoeltjes van rubberachtig materiaal (in knalkleurtjes) waar je baby's in kan zetten. Ze lijken op een po maar dan zitten de beentjes en de rug wel met wat ondersteuning. Hier kunnen baby's in zitten die uit zichzelf nog niet kunnen zitten. Ze mogen er alleen niet zo lang in achter elkaar, maar verder is het wel ideaal als hij echt even wil zitten en je geen tijd hebt om hem op schoot te hebben. Heb alleen geen idee hoe die stoeltjes heten.
Make happy memories
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 30 Sep 2013 13:47

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Deze bedoel ik:
Afbeelding
Make happy memories
<<

Anoniem57

Bericht 30 Sep 2013 13:50

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Hier hadden we inderdaad die Bumbo (plaatje hierboven), maar voornamelijk legde ik een kleed op de grond en liet haar de wereld ontdekken, zo leerde ze toch mooi zichzelf verplaatsen, eerst deed ze dat rollend (maand of 6) en met 7,5 maand ging ze tijgeren.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 30 Sep 2013 13:53

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Toen lag T. vaak op een speelkleed op de grond en lag hij in de box te spelen. Druk genoeg met proberen te draaien enzo.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 30 Sep 2013 14:03

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

N. lag voornamelijk op een kleed op de grond. Ook weleens in/op het voedingskussen, of het voedingskussen als steun in de rug.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 30 Sep 2013 14:06

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Bumboseat, voedingskussen tegen de rand van de box, kleed op de grond en de kinderstoel.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Sep 2013 15:28

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Is zo'n Bumboseat niet slecht?

Op het speelkleed leggen doe ik ook vaak genoeg, maar hij wordt na een tijdje zo gefrustreerd dat hij niet voorruit komt, en dan spuugt hij zijn maag leeg zo overstuur raakt hij dan. Dat vind ik ook zielig.
R. 2013
D. 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 30 Sep 2013 17:18

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Toen ze hier helemaal voorover ging hangen in de wipstoel en ik het te gevaarlijk vond zette ik haar soms even in de buggy i.p.v in de wipstoel.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem28

Bericht 30 Sep 2013 20:16

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Ja, zo'n bumboseat is echt heel slecht, zeker als ze daar veel in zitten. Je forceert zo'n kindje in een houding waar het nog niet aan toe is, de spierkracht is dan echt nog niet voldoende om rechtop te zitten.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 30 Sep 2013 21:14

Re: Te groot voor de wipstoel, en dan?

Wij wisselen wipstoel, tripp trap en gewoon zitten op het speelkleed af. Hij wil echt niet meer liggen.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers