Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

<<

Anoniem173

Bericht 03 Apr 2015 09:57

Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Ik wil van de zomer 2 konijnen gaan kopen. We hebben een ruime tuin en ik ga een ruim hok voor ze kopen. Heb mn hele leven al konijnen gehad dus heb zin om weer wat levends in huis te hebben :). Alleen dierenwinkels ben ik geen fan van. Die hebben altijd veel te jonge konijntjes zitten. Maar waar kun je dan goed terecht? Een hobby fokker bijvoorbeeld of een knaagdierenbeurs? Kinderboerderij hier in het dorp verkoopt geen jonkies.

En dan het geslacht. Ik wil geen kleintjes maar wil wel dat ze lief voor elkaar zijn en niet vechten. Mannetje laten helpen en vrouwtje er bij? Of 2 gecastreerde mannetjes? Of juist 2 voedsters?
<<

Anoniem186

Bericht 03 Apr 2015 10:28

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Wil je perse jonkies?
Want anders kan je ook 2 konijntjes bij een knaagdierenopvang overnemen. Er zijn zoveel konijnen die hergeplaatst moeten worden. Soms zitten daar ook wel eens koppeltjes.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 03 Apr 2015 10:43

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Ik heb in november een konijntje gekocht, van een hobbyfokker. Ik wist precies welk ras ik wilde en kende via mijn moeder een hobbyfokker, hem heb ik gevraagd om telefoonnummers van fokkers hier in de omgeving en zo had ik een paar weken later een jong konijntje.
Je zou ook de plaatselijke kleindiervereniging kunnen opzoeken op internet en/of bellen en vragen om tips.
<<

Anoniem151

Bericht 03 Apr 2015 11:02

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Opvang! Die hebben heel vaak ook jongere dieren zitten. De enige combi die over het algemeen goed gaat is gecastreerd mannetje en een vrouwtje.
Andere combi's gaan soms ook wel goed, maar vaker niet dan wel :)
Fijn dat je er goed over nadenkt en niet zomaar naar de dierenwinkel rent :D
<<

Patsy

Bericht 03 Apr 2015 11:28

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Ik zou ook op zoek gaan naar een hobbykamer (via een kleindierenvereniging bijv) of konijnen via de opvang. Een gecastreerde ram en voedster gaat meestal goed, maar laat ze wel rustig aan elkaar wennen. Ik heb zelf 2 voedsters, moeder en dochter. Dat gaat, over het algemeen ook goed. 2 gecastreerde rammen zou ik niet doen.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 03 Apr 2015 11:55

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Zeker weten uit een opvang. Daar zitten zoveel konijntjes, ook vaak wel jongen.
Zoals Blue Phone aangeeft, als je een stelletje wilt ga dan voor een gecastreerd mannetje met een vrouwtje.

Wij hebben laatst een konijntje uit de opvang gehaald omdat een van onze konijntjes was overleden, en het ander konijntje echt wel konijnen gezelschap nodig heeft :). Wij zijn bij de dieren bescherming in Amersfoort uitgekomen. Zij hadden over de 100 konijntjes zitten, ook koppeltjes. En anders helpen ze natuurlijk met koppelen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Patsy

Bericht 03 Apr 2015 12:31

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Trouwens, goed dat je gelijk 2 wilt aanschaffen! Is veel leuker voor de konijnen.
<<

Anoniem166

Bericht 03 Apr 2015 13:09

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

In de index kun je de topictitel niet helemaal zien. Ik dacht dat je ging vragen: 'waar konijnen kopen en welk gerecht...'
Haha, ik had niet op de pijler gelet :palm:
<<

Patsy

Bericht 03 Apr 2015 13:22

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Whahaha! Oooh, zielig :(
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Apr 2015 13:43

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Hahahaha konijn met Pasen :p

Wat ik hoor kun je het beste een voedster en een rammelaar bij elkaar zetten. Zou ze wel beiden laten helpen. De rammelaar scheelt frustratie en de voedster een oeps nestje.
2015 💙
<<

Anoniem173

Bericht 03 Apr 2015 15:34

Re: Konijnen kopen waar? en welk geslacht?

Emmeve schreef:Zeker weten uit een opvang. Daar zitten zoveel konijntjes, ook vaak wel jongen.
Zoals Blue Phone aangeeft, als je een stelletje wilt ga dan voor een gecastreerd mannetje met een vrouwtje.

Wij hebben laatst een konijntje uit de opvang gehaald omdat een van onze konijntjes was overleden, en het ander konijntje echt wel konijnen gezelschap nodig heeft :). Wij zijn bij de dieren bescherming in Amersfoort uitgekomen. Zij hadden over de 100 konijntjes zitten, ook koppeltjes. En anders helpen ze natuurlijk met koppelen.


Dierenbescherming in Amersfoort is een goeie tip. Dat is hier niet zo gek ver weg. Kan ze altijd eens bellen.

Goede tips voor de rest!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers