Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verlof aanvragen school 4 jarigen?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Apr 2015 12:03

Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Doen jullie dat voor een dagje of houden jullie ze dan gewoon thuis (of waar je ook bent)?

Voor een vakantie snap ik wel dat je verlof aanvraagt maar ik wil de kinderen volgende week een dagje langer van school houden (ivm de terugreis, ik reis liever geen 3 uur alleen met baby en twee kleuters en mijn moeder komt sowieso altijd op woensdag hier dus kunnen we samen reizen) en ze willen dat ik dat toch volgens de aanvraagformulieren doe. Voor 1 dagje voor kinderen die nog niet leerplichtig zijn vind ik dat persoonlijk een beetje onzin en maakt het dat ik ze toch altijd naar school doe verder terwijl vooral mijn zoon soms toe is aan een dagje thuis blijven.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 01 Apr 2015 12:13

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ze zijn niet leerplichtig... Je kan volgens mij dan gewoon bellen dat ze niet komen.
Hier doen ze er met 4 jaar totaal miet moeilijk over.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 01 Apr 2015 12:17

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ze zijn nog niet leerplichtig dus gewoon bij juf melden dat je kinderen niet komen en het is geregeld zou ik zeggen.
Dat doe ik al een aantal maanden omdat mijn jongste qua gezondheid niet goed gaat. Dan gaat ze geregeld niet in de middag naar school.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Apr 2015 12:19

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Bij mijn dochter op school moet je dat ook voor 4 jarigen bij de directeur aanvragen. Je krijgt bij een 4 jarige wel altijd meteen toestemming hier.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Apr 2015 12:31

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Hier gaat het hetzelfde als bij Liadan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 01 Apr 2015 12:41

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Bij ons moet je dit ook aanvragen. Verlof wordt wel sowieso toegekend.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Apr 2015 12:42

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ik bel meestal 's ochtends naar school en zeg dan dat ik J een dagje thuis hou. Als ik het al vooraf zou weten dan geef ik het gewoon bij haar juf aan en dan is dat prima. Wij gingen het eerste weekend van de herfstvakantie naar Disney en vertrokken zaterdag heel vroeg, de juf zei toen zelf al dat het geen probleem was als we zouden besluiten om J die vrijdag thuis te houden.
Kortom, hier wordt niet moeilijk gedaan en heb nog nooit iets gehoord over formulieren of directie.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem103

Bericht 01 Apr 2015 13:23

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ja onzin, had ik laatst ook toen J. een dagje niet kwam omdat hij met m'n ouders naar centerparcs ging. De juf vroeg of we formulieren hadden ingevuld aan mijn man, hij zei nee maar hij komt niet maandag. Toen zei ze oke en dat was het.

Die formulieren heb ik wel ingevuld voor de vakantie trouwens, is verder niet zoveel werk hoor en ik kreeg meteen dezelfde dag een mailtje met dat ze het "goedgekeurd" hadden. Dus als ze echt moeilijk doen zou ik ze gewoon even snel invullen. Volgende keer kun je ook gewoon op de dag zelf bellen dat ze niet komen, dan vragen ze ook nergens om.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Apr 2015 13:24

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ik hoefde het alleen maar tegen de juf te zeggen, meer niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 01 Apr 2015 13:52

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ik deed het voor zoon voor de bruiloft van morgen. De directeur vond het heel netjes dat ik het via het formulier deed, maar het had niet gehoeven van hem, omdat zoon nog 4 is.
<<

anoniem203

Bericht 01 Apr 2015 14:18

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Onze school vind het dan toch fijn als je een mailtje stuurt dat ze die dag afwezig zijn. En natuurlijk geef je het even door aan hun juf of meester.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Apr 2015 15:18

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Toen onze oudste nog 4 was zijn we 2 weken buiten de schoolvakantie om naar Italië op vakantie geweest. Ik moest het van zijn juf tegen de directeur zeggen. Zijn reactie was hij is toch nog geen 5? Fijne vakantie! En dat was het. We hoefden niets officieel aan te vragen of te melden.

Edit: we hebben uiteraard wel tegen zijn juf gezegd wanneer we precies weg waren.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem186

Bericht 01 Apr 2015 16:36

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Susan schreef:Ik hoefde het alleen maar tegen de juf te zeggen, meer niet.


Hier ook.

Ik doe het regelmatig. Nu kan het nog. Dus soms hou ik haar een hele dag thuis, soms alleen een middag.
<<

Anoniem140

Bericht 01 Apr 2015 16:40

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ik heb mijn zoon nooit zomaar thuis gehouden, waarom zou je dat doen? Volgens mij is het twee keer voorgekomen omdat we een lang weekend weggingen en dan zei ik het alleen even tegen de juf. Is in groep 3 ook nog wel een keer gebeurd.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Apr 2015 16:59

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ik weet genoeg redenen. Voor de gezelligheid, gewoon omdat het nu nog kan, omdat een hele schoolweek vrij vermoeiend is voor m'n dochter, enz enz. Ze moeten nog zoveel jaar naar school en vanaf 5 jaar is het niet meer mogelijk om ze af en toe eens zomaar thuis te houden.
Gelukkig vinden ze dat bij ons op school ook geen enkel probleem, de juf gaf me zelfs groot gelijk.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 01 Apr 2015 17:10

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Ik hou mijn dochter met enige regelmaat thuis omdat ze het niet trekt om 5 dagen naar school te gaan. Dit heeft wel een medische oorzaak (waar we nog niet achter zijn). Volgende week word ze 5 en de kinderarts heeft een brief geregeld voor de directrice en leerplichtambtenaar.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Apr 2015 20:20

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Uiteraard laat je het altijd even weten als je kind niet komt, lijkt mij tenminsten. Maar zo officieel vond ik onzin voor 1 dagje, heb het nu ook wel ingeleverd maar vind het toch een drempel. De volgende keer meld ik gewoon niet vooraf en bel ik in de ochtend als ze niet komen. Voor de vakantie doe ik het dan wel officieel.


Inderdaad wat Jans zegt en ik wil ze eigenlijk om beurten ook voor hun 5de verjaardag nog 1 of 2 keer apart van elkaar thuis houden om wat leuks te gaan doen. Doordat wij weinig oppas opties hadden ben ik amper met hun apart weg geweest of een dagje thuis dus daar profiteer ik nu nog maar even van. Die aandacht doet ze alleen maar goed.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 01 Apr 2015 21:19

Re: Verlof aanvragen school 4 jarigen?

Hier ook gewoon even melden bij de juf. Ik hield R ook wel eens een dagje thuis wanneer hij moe was oid.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers