Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2010 mama's

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Sep 2013 19:36

Re: 2010 mama's

Wat lastig al die nieuwe namen zeg! Ik had me eerst ook onder een andere naam aangemeld maar heb toch besloten weer terug te gaan naar Teddyaapje...misschien dat ik over een tijdje een naamswijziging onderga maar voorlopig blijf ik nog maar even onder mn eigen naam.

Hier gaat alles goed. T. is ondertussen gewend geraakt aan zn broertje en de situatie eromheen. Hij heeft t er in t begin flink moeilijk mee gehad. Sinds mn vriend weer aant werk is gaat t gelukkig weer bijna zoals voorheen.
Heb er wel even tegenop gezien om met die 2 alleen thuis te zijn maar t viel me heel erg mee! Merk ook wel dat ik weer veel meer energie heb...aant eind van de zwangerschap kwam ik amper meer vooruit haha.

J. doet t ook super goed. Is een heel tevreden rustig mannetje. Groeit goed, drinkt goed, slaapt goed en poept goed...alles wat een baby hoort te doen :D
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Barbabella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:11

Bericht 02 Sep 2013 19:49

Re: 2010 mama's

Ik ben er ook weer ! Moet echt wennen aan al die nieuwe namenm :oops: L is in juli 3 geworden en hij gaat echt als een speer nu, soms twijfel ik of het niet 4 jaar geleden was ipv 3 :lol:
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 02 Sep 2013 21:49

Re: 2010 mama's

Ik meld me ook weer.
Hier gaat het goed,na wat stress volle maanden en hebben V en ik onze draai gevonden.
Afbeelding]
<<

Anoniem16

Bericht 02 Sep 2013 21:50

Re: 2010 mama's

Ik moet ook wennen aan al die nieuwe namen, weet totaal niet meer wie wie is maar goed.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Sep 2013 09:03

Re: 2010 mama's

Haha, dat probleem heb ik ook hoor. Ik heb mijn eigen naam ook maar gewoon gehouden. Daar loop ik hier al jaarrren mee in het rond, mensen waar ik niet op zit te wachten kunnen me hier dus ook weer vinden, maar ach... Lekker boeiend. Ik schrijf geen geheimen en lekker triest als je in iemands leven volgt. Ze zoeken het maar lekker uit.
Dus nee, gewoon lekker mijn eigen naam :D
Afbeelding

Afbeelding
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 03 Sep 2013 10:53

Re: 2010 mama's

Ik ben trouwens mauwmauw, ik wilde toch al mijn naam veranderen, , mauwmauw was de bijnaam hoe mijn ex me noemde vandaar ik nu gelijk een nieuwe naam heb gedaan.
Afbeelding]
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Sep 2013 12:11

Re: 2010 mama's

Goede reden dreamer!!!!!!! Nieuw begin, hoppa!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 03 Sep 2013 14:34

Re: 2010 mama's

Hier ook een nieuwe naam, omdat mijn oude naam natuurlijk afgeleid was van mijn dochter. Aangezien F. er nu ook bij is, vond ik het tijd voor een nieuwe naam. Nu de naam van mijn kat ;)
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem255

Bericht 03 Sep 2013 14:54

Re: 2010 mama's

Snoezel: Wij vinden het juist een prettig idee, de samengestelde groepen/combi klassen.
Als ik het zo lees, is het voor jou dochter misschien juist ook wel goed, kan ze zich goed optrekken aan de oudere kindjes. Dat werd hier ook aan ons verteld, dat ze dat vaak zien, zeker bij kindjes die al wat verder zijn en "slimmer" zijn dan het gemiddelde kind. Dat klinkt een beetje lomp maar zo bedoel ik het niet 8-)
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 03 Sep 2013 20:27

Re: 2010 mama's

Hey meiden! Ik kom snel weer reageren hoor, maar ik ben op vakantie en ben even met hele andere dingen bezig ;)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 03 Sep 2013 21:48

Re: 2010 mama's

SugarLips schreef:Hey meiden! Ik kom snel weer reageren hoor, maar ik ben op vakantie en ben even met hele andere dingen bezig ;)

Fijne vakantie! Iedereen opgeknapt! Ik kom morgenvroeg wel ergens langs, dan is Y. naar de PSZ en heb ik alle tijd :lol:
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 03 Sep 2013 21:56

Re: 2010 mama's

Leuk, weer een nieuw topic!
Hier gaat het met N. ook goed, hij begint wel steeds meer streken te krijgen maar verder is het gewoon een lief kereltje . Hij is wel heel zacht, ben soms ook wel bang dat hij ondergelopen gaat worden op school straks. Maar als dan dat ondeugende naar boven komt denk ik, hij zal zich vast wel redden ;)
Hij is ook heel gek met zijn zusje, maar soms gaat het eraf, dan voel ik me net zo'n politieagent de hele dag. Merk ook echt wel het verschil tussen beiden, S. is echt veel pittiger, echt een meisje, die zet het gewoon lekker op een gillen als ze haar zin niet krijgt, nu al!

Tot zover even mijn update, haha. Reageer later wat uitgebreider, hoop ook dat het topic nu een beetje blijft lopen...
2010 2012 2015 2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Sep 2013 14:18

Re: 2010 mama's

O nosa, sorry hoor, maar al die nieuwe namen :shock: Wie was jij op t oude forum? Hard zitten denken met de voorletters van je kinderen, maar... :o
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 27 Sep 2013 23:50

Re: 2010 mama's

up ivm het andere topic!
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 28 Sep 2013 06:53

Re: 2010 mama's

Ik moest hier van de week nog aan denken. Zal vanmiddag/vanavond weer even een update van ons doen. Hoe is het met jullie allemaal?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 30 Sep 2013 09:07

Re: 2010 mama's

Ja, ik kwam het topic ook tegen en hier ben ik dan. Nog steeds onder eigen naam.
Hier gaat alles goed. t heeft een heerlijk eigen willetje en kan links willen als ik rechts wil, dus dat is erg prettig met een dikke zwangere buik. We kijken nu erg uit naar de baby en wat T ervan gaat vinden.
Voor een school hoeven we T nog niet op te geven. We hebben bij ons in het dorp maar 1 basisschool en daar krijg je bericht van als we moeten opgeven, dus komt vanzelf.
Hoop dat dit topic een beetje in leven blijft.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 30 Sep 2013 18:57

Re: 2010 mama's

Ik zal ook maar weer eens reageren hier :)

Wij dus paar weken geleden naar een basisschool hier in het dorp geweest. We hebben er drie- een openbare, een protestant-christelijke en een katholieke. De pC-school valt eigenlijk af, dan moet ze de drukke weg oversteken. De openbare is an sich de dichtsbijzijnde, maar stond een paar jaar geleden slecht aangeschreven bij de inspectie EN heeft maar 4 groepen (alle groepen zitten samen). De Katholieke heeft gewoon een heel goed schoolwerkplan, goede visie, goede manieren van werken. Zo krijgen ze daar dus bv Engels vanaf groep 1. Sluiten ook heel erg aan bij de behoeften van een kind. Het was een open ochtend en ik ben alleen met L daar naartoe gegaan. Ik vond het zonde als het niets zou worden en mijn man zou hebben vrijgenomen... Uiteindelijk kwam ik er met een ontzettend goed gevoel vandaan! Enige grote nadeel is dat het dus katholiek is, en wij absoluut niet gelovig zijn. Dus daar ben ik wel heel kritisch naar geweest, bv gewoon gevraagd hoeveel kinderen er gemiddeld in een klas naar de kerk gaan en hoe ze dit in hun lesprogramma verweven en of ze bv evolutietheorie ook geven. Alle antwoorden bevielen me, en ik ging er ook echt vandaan met- DIT wordt het... Volgende keer dus samen met manlief, want ik wil dit niet alleen besluiten..

Verder tja.. Mevrouw loopt nog steeds erg voor. Wat ze soms allemaal voor verhalen heeft :nerd: Moet er altijd erg om lachen. Verder is het nog steeds een lief en makkelijk meisje, ook al is ze soms echt TE uitgekookt, speelt soms ook echt mijn man en mij tegen elkaar uit...
Zo liepen we bv van het weekend in het bos en waren we bramen tegengekomen die we aan het plukken waren voor jam. L had het zakje vast waar de bramen in moesten, wij plukten ze. Dus ik geef haar op een gegeven moment een braam, vraagt ze- waar mag die in? Ik kijk haar verbaasd aan, doet ze haar mond open, houdt de braam ervoor en zegt- hier? :cheering:

Qua zindelijkheid gaat het de laatste tijd ook erg goed. Ze is al heel lang (sinds januari) overdag zindelijk, maar s nachts had ze vaak ongelukjes. Ze werd daar erg verdrietig van, vandaar dat ze sindsdien luierbroekjes heeft. Al weeeeken is ze s ochtends droog en hoor ik haar s avonds en s nachts ook gewoon zelf naar haar potje gaan op haar kamer. Ze wordt er zelf wakker van als ze moet, maak haar ook bv niet wakker voor de nacht... En sinds een paar dagen vindt ze het nu EINDELIJK ok als dat luierbroekje uitblijft s nachts. Was gewoon te onzeker. Nu is ze trots dat ze droog is :)

Verder druk bezig met haar nieuwe kamer zoals de meeste van jullie waarschijnlijk wel op fb hebben gezien. Ze heeft haar kamer nog niet gezien, pas als ie klaar is :D Ik kijk er naar uit en naar haar reactie.

Hopelijk bij jullie ook alles ok?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 30 Sep 2013 21:31

Re: 2010 mama's

Hier gaat ook goed. Wij hebben N. ook nog niet ingeschreven voor de basischool. Kan begin volgend jaar nog wel, hier hoeft het niet zo vroeg. Verder gaat het wel heel goed met hem, hij heeft wel een heel zacht karakter, ik hoop dat hij straks op de basisschool wel zijn mannetje staat. Hij bijt ook niet snel van zich af namelijk. Maar we zullen zien.
Tussen broer en zus gaat het ook wel goed, al is S. veel pittiger, die laat zich horen als het haar niet aanslaat! Ze kunnen ook wel heel lief zijn voor elkaar gelukkig:-)

Ik ga zelf binnenkort op een andere lokatie, voor dezelfde stichting als ik nu doek, werken. Daardoor hoef ik geen halfuur meer te reizen, maar 5 minuten! Spannend, maar ook veel zin in!
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Sep 2013 21:56

Re: 2010 mama's

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat!

Voor wie het nog niet gemerkt had in andere topics, ik was eerst PR. Met A. gaat het erg goed, het is een heerlijk kind. Veel vrolijk, beetje ondeugend ook wel en erg ondernemend. En kletst de oren van je hoofd! En soms kan ze ontzettend eigenwijs zijn, dan kan ik A zeggen wat ik wil, en blijft zij bij B. En daar kunnen dan nog steeds wel behoorlijke driftbuien aan te pas komen, wat een pittig ding is het dan vergeleken met mijn rustige karakter.

Ze gaat sinds februari 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en vindt dat helemaal leuk, gelukkig. Het is ook echt een leuke psz. Zit bij de Vrije School in het gebouw en hebben dezelfde visie. Ze zingen veel, spelen veel buiten, bakken samen brood, spelen ook gewoon vrij.. De sfeer is daar zo goed, en de kindjes hebben het daar zo fijn!

A. ga ik toevallig komende week aanmelden voor de basisschool, heb het formulier net ingevuld. Er is nu een wachtlijst, maar als het goed is zijn we op tijd aan de beurt (over een maand wordt ze 3). Het wordt de Vrije School. Op loopafstand zit hier alleen mijn oude basisschool (geen aanrader, dus dat gaan we niet doen) en in de straat zit een andere school. Nadeel is dat die twee locaties heeft en bepaalde groepen dus alsnog kilometers verderop naar school gaan. Verder zou ik dus toch al moeten gaan fietsen of de auto moeten pakken, dus dan maar gelijk voor een school gekozen die nog wat verder ligt en voor ons helemaal goed voelt. Twijfel wel of ik niet nog ergens anders wil gaan kijken, lijkt me weer zo gek om meteen een school te kiezen en nergens anders te gaan kijken.. Al denk ik niet dat een andere school veel kans maakt. De sfeer is hier zo goed, de school scoort ook goed en naast het gewone onderwijs is er veel extra aandacht voor bijvoorbeeld natuur, muziek, het sociale aspect. Dus ik ga haar gewoon aanmelden, en kijk voor de zekerheid nog wel even of er echt niks anders is waar ik toch nog even wil gaan kijken.

Verder ben ik ondertussen zwanger van de tweede (een jongen!) en dat is wel erg zwaar. Voor mezelf al rot, maar voor A. vind ik het ook heel vervelend. Probeer wel uit te leggen in kindertaal wat er is en hoe dat komt, maar het blijft gewoon lastig dat ik nu niet altijd de moeder kan zijn die ik zou willen. Bijvoorbeeld veel ondernemen is er nu gewoon even niet bij, en ik ben vaak moe en misselijk. Maar gelukkig vindt ze het heel leuk dat ze grote zus wordt, heeft het al over kusjes geven aan de baby (doet dat ook al bij mijn buik) en voor de baby zorgen. Dus ik hoop dat we er voorlopig het beste van kunnen maken en dat ik me ma de zwangerschap net als vorige keer al gauw een stuk beter voel en we straks met zijn viertjes kunnen gaan genieten.
<<

Anoniem73

Bericht 30 Sep 2013 23:19

Re: 2010 mama's

Snoezel, hier ook een katholieke school maar net merendeel is echt niet gelovig. Felice gaat ook naar een katholieke school maar het maakt mij niet uit. Onze school zit in de straat dus dat is makkelijk kiezen ;) als de bel gaat dan kom ik nog op tijd hahaha ideaal!

Voorderest gaat het goed met haar. Ze is zo heerlijk rustig en lief (op moment na dan hoor haha). Ze is ook heel lief naar iedereen eigenlijk.

Er is al wel vaak gezegd dat ze erg spiritueel is. Ik merk dat ook best vaak aan haar. Ze staat hier erg voor open. Ze is nog heel jong dus dat kan alle kanten op. We zien wel.

Zindelijkheid gaat goed. Overdag eigenlijk alweer maanden. Snachts nog niet maar dat komt wel. Ik forceer niet graag. Met overdag zindelijk worden heb ik ook totaal geen druk achter gezet, het ging helemaal uit dr zelf.

Vorige week zijn we allebei heel erg geschrokken. Ze is bij een visite in de vijver gevallen pfff ik heb er behoorlijk wat nachten slecht van geslapen :(. Zelf is felice heel aanhankelijk en mag niet te ver weg gaan. Ze is zich ook dood geschrokken arm kind.

Hier zijn nog geen plannen voor een 2e kindje. We willen wel maar eerste andere dingen een plaatsje geven.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 01 Okt 2013 00:14

Re: 2010 mama's

Ik zal ook weer eens van me laten horen.

Hier gaat alles zo zijn gangetje. N. is een vrolijk, ondernemend, ontdekkend, ondeugend, slim, gevoelig, sociaal en lief meisje. Van alles wat eigenlijk. Ze kletst je de oren van het hoofd, zelfs tegen volstrekt vreemden in de supermarkt heeft ze hele verhalen. Ze gaat sinds een klein half jaar één dag in de week naar het KDV. Hier heeft ze het erg naar haar zin, als ze er eenmaal is. Ik ben ontzettend blij met dit KDV, want hun visie sluit feilloos aan op die van ons. Vind ik heel fijn in ieder geval.

Ze is inmiddels overdag helemaal zindelijk. De nachten is ze bijna altijd droog, ze komt uit bed om te plassen, maar een luier blijft voor de zekerheid nog wel even om. Ze kan de laatste tijd steeds wat beter zelf spelen. Voorheen vond ze dat maar moeilijk, het leek alsof ze zich verveelde. Maar nu worden de momenten dát ze alleen speelt telkens wat langer. Ze daagt zichzelf wat meer uit kan ik merken. Zo had ze tot vandaag weinig tot geen interesse in puzzelen. We hebben weleens wat vloerpuzzels geprobeerd, maar als ze maar één foutje maakte of als er een stukje niet helemaal paste was het alweer klaar. Daar kan ze niet tegen. Alles moet in één keer goed gaan, het liefst zo snel mogelijk, anders raakt ze helemaal van streek. Vandaag was ik even in de keuken bezig, ze roept me, ik kom eraan en vol trots laat ze een geheel zelf gelegde puzzel aan me zien. Ze was zo trots op zichzelf, inclusief twinkelende oogjes. Heel fijn om te zien! Dit is ook typisch N. Ze begint pas ergens aan als ze zeker weet dat ze het helemaal onder de knie heeft. Eerst is er een periode van observatie, daarna volgt pas het doen. Je hoort haar nooit halve liedjes zingen, ze gaat pas liedjes zingen als ze ze vaak genoeg gehoord heeft en zeker weet dat ze ze juist zingt. Op vakantie was er kinderdisco. Daar heeft ze af en toe wat dansjes mee gedaan, maar meestal stond ze helemaal versteend te observeren. In de auto hebben we de cd met kinderdisco-liedjes op de terugweg grijs gedraaid. Afgelopen week had ik de cd thuis weer eens aangezet, na een paar weken het niet gehoord te hebben. Alle dansjes en liedjes danst en zingt ze perfect mee, geen enkel foutje. Ook de dansjes die mijn zusje in de shows en musicals op de camping heeft ze gedaan (mijn zusje zat in het animatieteam) danst N. foutloos mee. Exact hetzelfde, zonder geoefend te hebben. Ze slaat alles op in haar hoofd en laat pas iets zien als ze zeker is van haar zaak. Half werk bestaat niet bij haar, dingen proberen vindt ze maar moeilijk, het moet allemaal in één keer goed zijn. Eerder doet ze het niet of laat ze het niet zien. Of het resulteert in een gigantische woedeaanval. Vaak levert dit wel hele lastige situaties op. Verder is ze heel leergierig en nieuwsgierig. Ze is erg geïnteresseerd in letters, cijfers en optellen. Ze is gek op haar opa's, oma's en haar tantes (mijn zusjes). Daar is ze altijd erg graag.

Wat betreft haar slaapprobleem kan ik kort zijn: hierin is nog weinig verbetering :laughcry:
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 01 Okt 2013 09:41

Re: 2010 mama's

@nosa: Fijn dat je dichterbij gaat werken! Altijd fijn ja!

@roze: Hihi, wij babbelen al geregeld in het zwangeren topic :) Hihi, maar super leuk dat jullie een jongen krijgen :thumbup: Haha, dat gevoel van overal afstand van nemen van al het roze ga ik ook krijgen als we een jongen krijgen.. :pale:
Wat leuk dat ze naar de vrije school gaat! Het is dat ik in zo'n dorp woon, maar als ik de keus had gehad had ik dat ook zeker gedaan. Ik heb flink wat jaartjes in dat wereldje rondgelopen (alleen dan voor kinderen met een handicap), en ik hou ervan. Ik hou van de visie, van de jaarfeesten, van de sfeer. Helaas kwam daar waar ik werkte van dat alles weinig meer door alle bezuinigingen en slechte bestuurlijke dingen... Anders was ik daar echt totdat ik oud en grijs was blijven werken :(
Fijn dat je je weer beter voelt. Je kan tenminste weer dingen doen!

@magenta: Ja, hier waren ook echt maar een paar kinderen in de klas die echt naar de kerk gingen enzo. Vooral mijn man heeft heel erg zijn twijfels bij een "school met geloof", maar die heeft ook hele vertekende beelden in zijn hoofd hoe het eraan toe zou gaan. Echt middeleeuws. Moet er soms zo hard om lachen.
En gewoon nieuwsgierig- wat bedoel je met spiritueel?
Jouw visie op zindelijkheid heb ik ook hoor :thumbup: Zindelijkheid is voor mij ook pas als kinderen eraan toe zijn, anders leer je ze een trucje. Komt vanzelf. Kinderen doen het in hun eigen tempo. Je kan wekenlang oefenen, terwijl ze het waarschijnlijk uit zichzelf ineens doen. Ik heb daarom ook nooit moeilijk gedaan over dat ze wekenlang, maandenlang s nachts een luier om wilde, terwijl ze al wekenlang droog was...
Wat zullen jullie geschrokken zijn van die vijver!!!!! :pale: :pale: :pale: Zoiets had ik laatst ook toen ze van bovenaan de trap naar beneden donderde. Ik was heeelll even met haar naar boven om even snel een andere broek aan te doen, aangezien ik dikke buik heb en toen niet heel lekker was, ging ik op haar bed zitten, zij ervoor. TOen rende ze ineens weg, en ze struikelde bij haar kamerdeur die ik UITERAARD niet had dichtgedaan, idem voor het traphek (want ja, we gingen alleen even snel een broek aandoen...). Echt vreselijk, ik voelde me zooo ontzettend vreselijk... Soms zit een ongeluk echt in een klein hoekje...

@parisienne; Fijn om te horen dat het goed gaat bij jullie! Lekker eigenzinnig, maar ach.. Zijn jullie eigenlijk nog verder gegaan, want jullie gingen toen toch haar met haar voor allerlei onderzoeken ed? Wat is daar uitgekomen en wat doen jullie daar nu mee?

Leuk om weer van iedereen te lezen!!! :thumbup:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 01 Okt 2013 10:14

Re: 2010 mama's

Ik keek naar de topictitel en dacht heeey dat ben ik ook :laughcry:

Mijn kleine man is ook alweer 3 en helaas nog niet zindelijk. Heeft misschien ook wel een beetje te maken met mijn eigen luiheid *schaam* want hij geeft het al goed aan, plast met mooi weer buiten op het potje maar als hij binnen staat met een boxertje aan gaat het vaak toch fout.

S. staat al bijna een jaar ingeschreven voor de Basisschool hier tegenover (Jenaplan) Ik had eigenlijk wel gehoopt dat we tegen die tijd verhuisd zouden zijn naar een ander dorp maar zoals het er nu naar uit ziet zitten we hier nog wel even :(

Tot wel raar hè dat we over een paar maanden onze kleintje naar de 'grote' school gaan doen. Het gaat af en toe zó hard niet normaal en ik vind het ook wel een beetje eng.
<<

Anoniem2

Bericht 04 Okt 2013 21:13

Re: 2010 mama's

En we naderen het einde van het jaar weer! Dat betekent dat ons grote meisje bijna jarig is! 3 word ze dan...en nee Razz..ook Y. is niet zindelijk. Ze is er wel mee bezig, plasje gedaan, poepje gedaan, maar op de pc, potje of iets drama's.
Ook op de PSZ is ze er veel mee bezig en geeft ze het aan als er wat is gekomen, maar op de wc daar ook niet. Onze laatste hoop is het muziekpotje die hebben we inmiddels in huis en als dat niet werkt weet ik het ook niet meer.

Ze zit nu sinds mei op school (pSZ) met een VVE indicatie ivm praten en articuleren. Gelukkig gaat dat stukje bij stukje steeds beter en gaat ze ook steeds beter praten.
Wel als ze druk is dan ratelt ze aan 1 stuk door en kan je het niet meer volgen. Maar voor de rest doet ze het super! Ze is ook heel lief, komt tegenwoordig lekker veel bij me liggen en knuffelen en ze is heel zorgsaam.
Alleen wel een typische grote zus, alle is van Y. en niks van E. en soms tot hele drama scene's (zal ook wel aan de leeftijd liggen).

Ja Razz..het gaat soms echt veels te hard en te snel aan me voorbij... :(
<<

anoniem196

Bericht 09 Okt 2013 18:53

Re: 2010 mama's

Vorige week met E. naar het CB geweest.
Met 2 jaar en 10 maanden is ze nu 90 cm en 12 kilo.

Doen jullie mee met de sinterklaas mama lootjes?
Zie topic in Meet & greet
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Minx