Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer ga je naar de HAP?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Mrt 2015 19:25

Wanneer ga je naar de HAP?

Mijn dochter heeft al 3 dagen hoge koorts *tegen de 40 graden. Ik leg haar koel en geef 3 zetpillen per dag. Ze eet al dagen/weken erg slecht maar drinkt nog wel redelijk voor haar doen. Ze is dus niet uitgedroogd. Ze heeft geen diaree en spuugt alleen als we doorgaan met eten aanbieden.
Maar ze is echt de hele dag aan het kermen en kreunen. Ze heeft overduidelijk ergens pijn. Nu is onze ha met vakantie dus moeten we uitwijken naar een heel ander dorp. Dus ik dacht ik kijk het nog een dagje aan.
Mijn man wil nu eigenlijk naar de hap in het ziekenhuis, hier 5 min vandaan. Ze kan alleen nog maar huilen in de avond en nacht. Ik ben compleet gesloopt.
Zouden jullie daar dan heen gaan nu of morgen naar een andere ha?
Het zielige is dat ze gewoon niet kan zeggen waar ze pijn heeft.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem107

Bericht 30 Mrt 2015 19:27

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik zou de HAP even bellen voor advies, dan kunnen zij de situatie beoordelen.
<<

Anoniem103

Bericht 30 Mrt 2015 19:28

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik zou morgen gaan, het klinkt niet echt alsof het niet kan wachten tot morgen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Mrt 2015 19:32

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Oh dan had ik vandaag al wel gebeld. En anders idd nu even de hap voor advies?
#teammaple🍁
<<

Anoniem236

Bericht 30 Mrt 2015 19:35

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Normaal is het advies langer dan 3 dagen koorts is contact opnemen. Kleintjes hebben snel hoge koorts, 40 graden hebben ze al snel. Dus ik zou persoonlijk wachten tot morgen.

Maar als jullie je echt zorgen maken dan toch even bellen, voor de zekerheid. Het zou zuur zijn als wij met z'n allen bij wijze van spreken zeggen dat je tot morgen moet wachten, jouw moeder gevoel iets anders zegt, en er toch degelijk iets aan de hand is.

Zorg voor genoeg vocht, of ze met tranen huilt en plasluiers heeft.

Beterschap voor je meisje!
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 30 Mrt 2015 19:44

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik zou wel even bellen. Toen wij dit in oktober aan de hand hadden met onze dochter moesten we zelfs midden in de nacht halsoverkop naar de hap komen. Ze had toen ook hoge koorts en was aan het kreunen. Het bleek na allerlei onderzoekjes een bovenste luchtweginfectie te zijn geweest.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Patsy

Bericht 30 Mrt 2015 19:46

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik zou de hap bellen en met hun overleggen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Mrt 2015 19:53

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ze heeft ook vastzittende hoest met veel slijm. Want als ze overgeeft door het hoesten spuugt ze alleen slijm uit.
Ze ligt nu voor het eerst zonder te huilen al een uur heel lekker te slapen (had dan ook wat in te halen) dus ik ga morgen naar de invalarts. Ik heb trouwens zorgverlof opgenomen.
04-2014
10-2015
<<

Patsy

Bericht 30 Mrt 2015 19:55

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Lekker dat ze al een tijd slaapt, dat doet haar vast ook goed. Beterschap!
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 30 Mrt 2015 19:57

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Als ze straks weer alleen nog maar kan huilen zou ik toch nog de hap bellen, al is het maar voor overleg.

Beterschap!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Mrt 2015 20:29

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Echt serieus je overweegt om naar de hap te gaan omdat de vervangende arts te ver weg zit.... Ik snap dat je kind ziek is maar als ze de hele dag al zo ziek is en het al zo lang duurt had ik vanochtend toch echt die vervangende arts opgebeld. De hap is er voor spoedgevallen niet omdat je overdag te lui bent om naar een ander dorp te rijden.
2015 💙
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 30 Mrt 2015 20:33

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Het eten wat ze al weken niet goed doet staat wel los van de koorts die ze nu heeft.
Als jij genoeg vocht toe gediend krijgt zou ik tot morgen wachten.
Dat ene nachtje kan er dan wel bij als anders had je vandaag ook wel gebeld.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Mrt 2015 20:37

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Haha Minx. Ik heb haar vandaag laten slapen en in bad gedaan dus het ging niet om luiheid maar ook om haar ff rust te gunnen na een dramanacht. Morgen ga ik naar die invalarts.
Voor echte spoedgevallen bel je 112 of ga je naar de spoedeisende hulp. Ben een keer naar de hap gegaan met buikpijn. Had toen appendicitis. Maar je hebt gelijk dat het voor spoedgevallen is.
04-2014
10-2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Mrt 2015 21:54

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Minx schreef:Echt serieus je overweegt om naar de hap te gaan omdat de vervangende arts te ver weg zit.... Ik snap dat je kind ziek is maar als ze de hele dag al zo ziek is en het al zo lang duurt had ik vanochtend toch echt die vervangende arts opgebeld. De hap is er voor spoedgevallen niet omdat je overdag te lui bent om naar een ander dorp te rijden.


Ik maak helemaal nergens uit op dat ze zo denkt. Bij ons is de vervanger voor niet uit te stellen hulp, ik kan me dus voorstellen dat ze om die reden heeft besloten om het nog even aan te zien en dan kan het gebeuren dat je de situatie in de avonduren toch dusdanig zorgelijk vindt dat je gevoel zegt dat je liever niet meer wil wachten. Te lui lees ik echt nergens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 30 Mrt 2015 22:07

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik bel voor mijn kinderen vrij makkelijk de HAP ( bij koorts, kreunen etc) hoor. Ik verontschuldig me meteen aan de lijn maar leg het uit en de vorige keer konden we dus midden in de nacht erheen. Wanneer ik me zorgen maak ga ik niet tot de volgende werkdag wachten als het mijn kinderen aangaat.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 30 Mrt 2015 22:59

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook vrij makkelijk bel, al is het alleen even om de situatie voor te leggen en advies in te winnen. Hun kunnen het toch het beste beoordelen denk ik altijd maar, en bij twijfel laten ze je altijd langskomen.
<<

Anoniem121

Bericht 31 Mrt 2015 00:21

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik bel ook vrij snel maar dat is misschien meer omdat onze dochter meerdere keren per jaar zoveel spuugt dat ze helemaal niets binnen houdt en dat rustig 2 weken lang. Hierdoor is ze al meerdere keren bijna uitgedroogd en opgenomen geweest. Wij hebben de afspraak met de huisarts/HAP en KA dat zodra ze meer dan 2 dagen spuugt ondanks de domperidon en ORS dat we ons iedere dag melden bij de huisarts en in het weekend de HAP om te kijken of ze niet uitgedroogd is tot ze de boel weer binnen houdt.

Dit is een advies vanuit de HAP zelf en die zeggen zelf al bij twijfel gewoon bellen want daar zitten we voor.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Mrt 2015 09:39

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Ik bel ook vrij makkelijk, al is het alleen om advies. Overdag is Ruben echt nog wel levendig, ookal is hij heel ziek, vaak komen wij er pas achter als de huisarts dicht is, of wordt hij dan ineens heel slecht.

Edit: Mirthe is nog niet echt ziek geweest dus ik weet niet hoe zij dan is.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 31 Mrt 2015 13:14

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Nou ik ben bij de ha geweest. Dubbele zware oorontsteking, vandaar het vele gehuil en de hoge koorts.
Nu antibiotica en neusspray gehad en hopen dat mijn kleine meisie snel de oude is want we vieren maandag haar eerste verjaardag!
04-2014
10-2015
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 31 Mrt 2015 14:35

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

wat een ellende he! Hier ook een met dubbele oorontsteking. Antibiotica sloeg hier eerst niet aan... Gelukkig nu een andere kuur, hopelijk is ze ook weer snel beter!

Beterschap met je meisje!


Wat ik ook blijf gebruiken op advies van de arts zijn zetpillen. Gezien de leeftijd en als ze goed op gewicht is kun je al de 240mg overwegen.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 31 Mrt 2015 16:04

Re: Wanneer ga je naar de HAP?

Dankje Sugar. Jij ook beterschap met de kleine. Ik geef 3x 120 mg per dag. Ze is 9 kg en het werkt gewoon goed. Als het uitgewerkt is keren meteen die vuurrode hete wangetjes terug en heeft ze 39,6 graden koorts.
Ik heb Amoxcilline gehad. Hopelijk werkt het snel.
04-2014
10-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers