Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner die veel werkt +50 uur p.w.

<<

anoniem203

Bericht 28 Mrt 2015 15:16

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Mijn vader werkte vroeger ook altijd maar toch heb ik het niet zo ervaren als jij Francaise. Mijn vader zag ik doordeweeks + zaterdag alleen tussen 17.00 en 18.00 en op zondag zag ik hem wel heel de dag. De ene zondag deden we niks bijzonders en de andere zondag gingen we leuke dingen doen. Ik was het gewoon gewend. Ik heb nu ook een hele goede band met mijn vader. Mijn moeder is totdat ik een jaar of 11 was altijd thuis gebleven voor mij. Later ging ze 4 dagen werken. Alleen niet direct volle dagen volgens mij.

Mijn man is meestal op woensdagmiddag vrij en zondag. Dan besteed hij zijn aandacht echt aan zijn gezin en komt er geen werk aan te pas. Heel soms wordt hij wel gebeld voor iets maar dat gebeurd niet heel vaak.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Mrt 2015 15:22

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat als je er bent, je er ook echt Bent voor je kind. Een ouder die de hele dag thuis voor de televisie, of op internet zit, geeft misschien wel minder aandacht, dan een ouder die werkt, maar de tijd die hij spendeert met de kinderen ook echt aanwezig en belangstellend is.
<<

Anoniem131

Bericht 28 Mrt 2015 15:23

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Wij deden ook nooit leuke dingen. Ik denk dat je er ook wel aan went dat je een ouder minder ziet maar als hij of zij er wel is zou ik ook leuke dingen doen (wat natuurlijk thuis een spelletje kan zijn) want mijn ouders zaten gewoon op de bank met de krant.
Ik was wel enig kind maar volgens mij is Ava dat ook.

Kwaliteit ipv kwantiteit, zoiets zal inderdaad wel het beste zijn.
<<

Anoniem131

Bericht 28 Mrt 2015 15:24

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Nougat schreef:Ik denk dat het vooral belangrijk is dat als je er bent, je er ook echt Bent voor je kind. Een ouder die de hele dag thuis voor de televisie, of op internet zit, geeft misschien wel minder aandacht, dan een ouder die werkt, maar de tijd die hij spendeert met de kinderen ook echt aanwezig en belangstellend is.

Dit denk ik inderdaad ook.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2015 15:49

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Hij is gek op de kinderen en hij is toen zijn dochtertje kwam ook een dag 'minder' gaan werken. Dus zijn weekend duurt drie dagen, maar hij is dan in dat weekend vaak nog wel veel met werk bezig, vooral op vrijdag. Maar hij heeft ook tijd om leuke dingen te gaan doen en hij gaat op vrijdag meestal boodschappen doen met de kinderen, op zaterdag neemt hij de kinderen mee naar scouting, hij wil daar graag heen omdat hij er vrienden heeft, maar voor de kinderen is het daar ook leuk, ze kunnen lekker in de modder ravotten en buiten spelen.

We hebben het er net over gehad, hij wil gewoon doordeweeks 's avonds op tijd thuis zijn om er ook voor de kinderen te zijn, om samen te eten en om ze mee naar bed te brengen. Wel is hij iemand die tijd nogal op kan rekken, dus dat hij om zes uur thuis beloofd te zijn en dan om half zeven komt. Ik vind dat heel vervelend, niet op andere momenten maar wel als je met het eten zit te wachten met twee hongerige kinderen. Hij gaat dan wel 's avonds nog wat werken maar hij zegt zelf ook dat het wel een beetje zo druk is als hij het zelf maakt. Hij geniet van zijn werk en het is ook lange tijd hetgeen geweest waar hij vooral voldoening uit haalde. Inmiddels is dat wel een beetje anders, hij vind het heel leuk, maar geniet ook enorm van het gezinsleven.

Ik denk dat het wel goed komt, hij wíl in elk geval niet dat de relatie met de kinderen lijdt onder zijn werk. Hij vindt zijn werk ook wel heel erg leuk en belangrijk, maar niet belangrijker dan ons. Dat zegt hij niet alleen, dat merk ik ook aan alles wat hij doet. En hij is natuurlijk ook al een hele tijd alleenstaande papa geweest die, weliswaar met wat hulp van opa's en oma's, maar toch voornamelijk alleen, voor zijn dochter heeft gezorgd. Dat ik kom maakt het wel makkelijker allemaal en andersom is dat voor mij ook het geval, maar het betekend niet dat hij gelijk minder thuis is en daar was ik wel een beetje bang voor. Het is meer dat als het dan een keer nodig is om wel langer door te werken op kantoor dat ook kan, maar hij wil net zo min als ik dat dat de standaard wordt.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mrt 2015 17:04

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Mijn vriend werkt ook veel. Als hij thuis komt maakt ie tijd voor T dan eten we samen en 's avonds gaat ie in de (achterstallige) administratie. Echt tijd samen hebben we door de weeks ook niet. Gelukkig is ie in de weekenden wel "vrij".
<<

anoniem203

Bericht 28 Mrt 2015 17:13

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Francaise schreef:
Nougat schreef:Ik denk dat het vooral belangrijk is dat als je er bent, je er ook echt Bent voor je kind. Een ouder die de hele dag thuis voor de televisie, of op internet zit, geeft misschien wel minder aandacht, dan een ouder die werkt, maar de tijd die hij spendeert met de kinderen ook echt aanwezig en belangstellend is.

Dit denk ik inderdaad ook.


Dat denk ik ook.

En klopt Francaise ik ben ook enig kind.
<<

Anoniem123

Bericht 28 Mrt 2015 17:15

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Mijn man werkt ook veel. Op contract 45 uur maar in werkelijkheid veel meer. hij gaat 6:45/7:00 uur van huis en is rond 18:30/19:00 uur thuis. In de zomer later.
Wij eten dus door de weeks ook nooit als gezin. Ik eet altijd alleen met de kinderen en sta er eigenlijk alleen voor als ze wakker zijn. Vind ik niet erg, maar soms wel zwaar. Vooral als je moe bent of ziek bent.
het kan hier ook niet anders. Het is dit of niets. Maar ik kan er nog niet aan wennen, bij zijn vorige baas verdiende hij meer en was hij 16:15 thuis. Hij mist zo heel veel van de kindjes.
Tijd samen hebben we wel, alleen 's avonds en in het weekend. Echt tijd samen (zonder kinderen) komt eigenlijk niet voor.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mrt 2015 20:01

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Nou hij moest vandaag dus ook weer aan het werk. Maar was op zich prima, we zijn meegegaan naar kantoor, beneden is een grote speelruimte voor de kinderen dus we hebben ons prima vermaakt daar terwijl hij in korte tijd heel veel kon doen.
Hij geeft nu aan dat hij in plaats van steeds 's avonds werken hij misschien beter op zaterdag of zondag gewoon 3 of 4 uurtjes kan gaan werken tijdens middagslaaptijd van Lucas. Ik weet niet wat ik daar van vind, maar ben wel blij dat hij mee probeert te denken wat voor iedereen het prettigst is.
<<

Anoniem142

Bericht 28 Mrt 2015 20:13

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Mijn man werkt ook veel, we hebben het nu zo geregeld dat hij niet werkt tussen 17.15u (dan komt hij thuis) en 19.15u (dan gaan de kinderen naar bed). Zo kunnen we iedere avond samen eten, samen met de kinderen spelen en samen de kinderen naar bed brengen. Hij is 's ochtends vaak vroeg weg, vaak rond 5 uur al, hij is rond 17u terug en werkt dan vaak drie van de vijf doordeweekse avonden nog een uur of twee, drie. Vaak is hij ook een zaterdag of een zondag weg om te werken, dus ik denk dat hij wel rond de 60 á 70 uur per week gemiddeld uit komt. Het scheelt wel dat hij wel een flexibele baan heeft, zodat hij wel gemakkelijk iets kan regelen als de kinderen ziek zijn of er iets anders tussen komt.

Ik denk vooral dat je de gezinsmomenten goed moet afbakenen en daar ook niet van af moet wijken. En genieten van de momenten waarin je als gezin samen bent. Wij hebben dit weekend voor het eerst sinds lange tijd niets gepland, dus wij zijn samen aan het genieten van het vrije weekend.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Mrt 2015 08:15

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Desalniettemin schreef:Ik denk vooral dat je de gezinsmomenten goed moet afbakenen en daar ook niet van af moet wijken. En genieten van de momenten waarin je als gezin samen bent. Wij hebben dit weekend voor het eerst sinds lange tijd niets gepland, dus wij zijn samen aan het genieten van het vrije weekend.

Eens. Wij stellen bijvoorbeeld ook heel duidelijke prioriteiten. Veel van mijn familie woont door het hele land verspreid. Als we alle verjaardagen, borrels en feestjes zouden afgaan, dan zouden we dus al onze vrije tijd in de auto zitten of op een verjaardag. Dit zou zoveel afsnoepen van de tijd die we samen hebben. We gaan natuurlijk regelmatig die kant op, maar gaan niet in op iedere uitnodiging. Af en toe zijn er dan mensen teleurgesteld. Nou ja, dat is dan maar zo.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Mrt 2015 12:08

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Ava schreef:Mijn vader werkte vroeger ook altijd maar toch heb ik het niet zo ervaren als jij Francaise. Mijn vader zag ik doordeweeks + zaterdag alleen tussen 17.00 en 18.00 en op zondag zag ik hem wel heel de dag. De ene zondag deden we niks bijzonders en de andere zondag gingen we leuke dingen doen. Ik was het gewoon gewend. Ik heb nu ook een hele goede band met mijn vader. Mijn moeder is totdat ik een jaar of 11 was altijd thuis gebleven voor mij. Later ging ze 4 dagen werken. Alleen niet direct volle dagen volgens mij.



Ik hoop ook dat onze meiden het zo zien/gaan zien/voelen.
Tot nu toe weten ze niet beter dat papa ergens anders werkt maar ja hoe dat in de toekomst uitpakt moeten we maar afwachten.
:heart: :heart: 2011
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Mrt 2015 21:51

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Hier is het eigenlijk vergelijkbaar met de situatie van Nougat.
Alleen mijn vriend heeft voortaan altijd op woensdag vrij om thuis te zijn bij de kleine als ik aan het werk ben. En hij heeft hier thuis een werkplaats waardoor hij vaak even koffie komt drinken en altijd thuis avondeten eet.
op woensdagavond gaan we samen naar dansles, die avond is echt van ons en ik doe dan ook even extra mijn best. Ik zie het als een avondje uit gaan. Verder werkte hij vroeger bijna alle avonden wel, tegenwoordig is het 50/50.
Ik heb het nooit echt een probleem gevonden. Ben gewoon niet anders gewend. Alleen nu de kleine er is, proberen we wat meer bewust van elkaar mee te maken, en dus meer dingen te ondernemen ipv thuis hangen.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Mrt 2015 21:55

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Nu is het nog niet echt zo (niet veel meer dan 40 uur in elk geval) maar in de toekomst zal mijn vriend ook wel meer dan dat werken met enige regelmaat. Ik denk dat wij ook een vrij traditionele rolverdeling hierdoor zullen ontwikkelen, iets waar we allebei achter staan. De precieze uitwerking merken we tegen die tijd wel.

Op dit moment werken we even veel, ik met vlagen meer dan hij, en we hebben een redelijk evenredige verdeling qua huishouden. Dat wijst zich heel vanzelf. Vanwege mijn onregelmatige werk, zien we elkaar op sommige dagen heel weinig, soms dagen achter elkaar maar 5 min per dag. We zijn dus goed in de momenten die we wél samen zijn goed benutten en samen besteden.

Als ik jouw verhaal zo lees, denk ik dat jullie er wel een weg in vinden. Zolang jij je beseft dat het geen onwil van hem is dat ie weinig thuis is, en dat hij beseft dat hij af en toe ook wel even extra moeite voor jou moet doen, komt het vast goed.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Mrt 2015 11:07

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Mijn man werkt 6 dagen per week. 4 in loondienst, 2 als zelfstandige. De ochtenden doe ik altijd alleen, omdat hij vroeg begint. In principe eten we alle avonden samen. Een enkele keer begin ik alvast met de kinderen, omdat ze op tijd bij sport moeten zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 30 Mrt 2015 11:46

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Tsja, ik snap het wel als je het niet gewend bent maar ik zou het al een luxe positie vinden als mijn man thuis aan het werk was met mail e.d. ipv van er niet zijn.

Ik heb een horeca man in hart en nieren, dat wil zeggen dat het weekend altijd gewerkt wordt en er gemiddeld 60-70 uur per week gedraaid wordt. Op dit moment heb ik nog een fulltime functie met kantoor uren dus op de dagen dat ik werk zien we elkaar eigenlijk niet omdat hij nog ligt te slapen als ik wegga en ik al op een oor lig als hij thuis komt.
Wij hebben nog het geluk in hetzelfde bedrijf te werken waardoor we onze vrije dagen op elkaar af kunnen stemmen en in het laagseizoen lukt dat ook wel om twee dagen te laten zijn. Straks na pasen gaat hij weer wat vaker 6 dagen werken denk ik, feestdag en schoolvakanties betekenen top drukte hier.

Ik ga na de bevalling met deze reden ook terug naar 3 dagen werken, zodat we meer tijd met z'n drieën kunnen doorbrengen. Voordeel is dat mijn man eigenlijk nooit voor 11:00 zijn werkdag start en ik na mijn verlof alleen maar vroege diensten zal draaien dus om 16:00 al klaar ben wat scheelt in de opvang. Op de dagen dat ik niet werk hebben we dus ontbijt samen in plaats van avond eten.

Tja ik kan het vervelend vinden dat met elkaar eten er niet in zit, maar dat is horeca dus c'est la vie. Mocht hij het voor elkaar krijgen om een eigen zaak op te bouwen zal het alleen nog maar meer worden. Soms baal ik ervan, soms baalt hij ervan, maar een 9-5 kantoor functie wordt hij diep ongelukkig van en dat lijkt mij nog erger.

Ik ben niet bang dat hij geen band op zou kunnen bouwen, door zijn flexibele tijden is hij juist overdag vaak nog wel een flink stuk thuis en in de avond uren slaapt de kleine toch.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 30 Mrt 2015 14:21

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Pompoen schreef:Mijn vriend werkt vaak meer dan 40 uur door structurele onderbezetting en is daarnaast nog een avond doordeweeks en een halve dag in het weekend kwijt aan zijn sport.

Hoe zorgen jullie dat je nog wel genoeg tijd voor elkaar hebt? We houden in het weekend één dag bewust vrij om iets leuks te gaan doen en als we er tijd/energie voor hebben doen we dat doordeweeks 's avonds ook. Als het lukt, koken en eten we ook samen.
Hebben jullie er afspraken over gemaakt? Nee, want hij kan niet zelf bepalen hoe laat hij stopt met werken.
Hoe bewaken jullie je eigen grenzen daarin? Ik geef het duidelijk aan als ik het te gortig vind worden. Af en toe pas om 19.00 of 20.00 uur thuis zijn vind ik geen probleem, maar als ik elke avond alleen moet eten en hij er pas om 22.00 of 23.00 uur is, gaat het mij te ver.
Wat vinden jullie er van? Ik vind het niet altijd leuk en hij ook steeds minder, maar hij vindt het werk zelf wel erg leuk en dat is ook belangrijk. Ik werk zelf 40 uur, dus ik vind het vervelend dat er daarnaast veel huishoudelijke taken op mij neerkomen als hij zo veel werkt.
Hoe bewaken jullie (of jullie partners) de grens tussen werk en privé (als hij thuis werkt)? Dat gaat eigenlijk vanzelf. Hij heeft wel telefoondienst, maar dan wordt hij hooguit een keer rond 23.00 uur gebeld en dat is niet zo storend.
Wat vinden jullie de voordelen? Ik heb genoeg tijd voor mezelf en om m'n series te kijken die hij stom vindt.
<<

Anoniem321

Bericht 30 Mrt 2015 14:41

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Mijn vriend heeft nu een periode op zijn werk dat hij structureel overwerkt. Weken van 50 uur zijn niet vreemd.

Hoe zorgen jullie dat je nog wel genoeg tijd voor elkaar hebt? Bij ons is het op zich wel makkelijk, omdat mijn vriend 's ochtends eerder begint en 's middags niet zo lang door hoeft te gaan. Zo kunnen we 's avonds wel altijd samen eten. Ik zit 's ochtends nu wel altijd alleen aan de ontbijttafel.
Hebben jullie er afspraken over gemaakt? Ik maak nu 's avonds het eten klaar als hij er dan nog niet is. Hij belt als hij van het werk vertrekt. Dan zet ik de pan op het vuur en kunnen we eten als hij thuis is.
Hoe bewaken jullie je eigen grenzen daarin? Ik merk wel dat hij nu 's avonds en in het weekend moe is van het werken. Dan komt er weinig uit zijn handen. En dat is soms wel jammer. Daarom heb ik wel met mijn vriend afgesproken dat hij zo nu en dan eens een paar dagen gewoon de 'normale' uren werkt.
Wat vinden jullie er van? Op zich vind ik het niet erg, ik merk er weinig van. Mijn vriend baalt er een beetje van omdat het ook ten koste van zijn fitheid gaat.
Hoe bewaken jullie (of jullie partners) de grens tussen werk en privé (als hij thuis werkt)? N.v.t.
Wat vinden jullie de voordelen? Voor hem dat hij straks extra uren kan opnemen en voor mij uhm.. Dat ik lekker rustig in stilte kan ontbijten haha.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mrt 2015 14:45

Re: Partner die veel werkt +50 uur p.w.

Derpy schreef:Wat vinden jullie de voordelen? Ik heb genoeg tijd voor mezelf en om m'n series te kijken die hij stom vindt.

AGREE!
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers