Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies nodig qua make-up en haar

<<

Anoniem193

Bericht 26 Mrt 2015 10:42

Advies nodig qua make-up en haar

Volgende week gaat mijn broertje trouwen en moet ik er toch wel anders bijlopen dan normaal.

Ik heb echt zeer weinig verstand van make-up, ik gebruik het ook maar heel minimaal.
9 vd 10 dagen ga ik make-up loos door het leven. Dagcreme etc gebruik ik ook niet.
Op een dag dat ik wel wat op doe, doe ik het volgende:

Ik gebruik Loreal - BB Cream - Magique Medium
Daarna doe ik een beetje oogschaduw op, een lichte kleur paars dicht bij mijn neus en wat donkerder aan de buitenkant. Daarna doe ik mascara op en ben ik klaar.

Voor de bruiloft heb ik bedacht dat ik in ieder geval als extra lippenstift oid op wil gaan doen en ik heb mijn oog laten vallen op Hema soft lip balm.
ik denk kleur nummer 2:
Afbeelding

Maar wat is nog meer onmisbaar?, (het liefst van de hema, zodat ik niet gelijk een vermogen kwijt ben en niet naar meerdere winkels toe hoef)


Mijn haar wordt gedaan door de kapper, maar ik heb nog geen idee qua model enzo. Mijn haar is heel dun, boven op mijn hoofd ben ik soort van kalend, dus ik kan ook niet alles hebben. Qua lengte is het nu iets over mijn schouders.
Oh en mijn eisen het moet de hele dag blijven zitten en ik wil niet zo'n gereformeerde vrouw lijken :P (wat ik al snel vind met opsteken )
<<

Anoniem301

Bericht 26 Mrt 2015 12:10

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Ik mis blush! Kan je ook gewoon bij de HEMA kopen.
Edit: en een highlighter poeder? Hebben ze daar vast ook wel. Kun je onder je wenkbrauwen aanbrengen, net boven je jukbeenderen en op je cupidoboog (dat inkepinkje boven je bovenlip) Ik vind highlighter echt heel mooi. Als je all the way wilt gaan kun je het ook aanbrengen op de bovenkant van je neusbrug, puntje van je neus en puntje van je kin. En boven je wenkbrauwen. Krijg je een mooie glow van!
<<

Anoniem193

Bericht 26 Mrt 2015 12:14

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Carrie schreef:Ik mis blush! Kan je ook gewoon bij de HEMA kopen.
Edit: en een highlighter poeder? Hebben ze daar vast ook wel. Kun je onder je wenkbrauwen aanbrengen, net boven je jukbeenderen en op je cupidoboog (dat inkepinkje boven je bovenlip) Ik vind highlighter echt heel mooi. Als je all the way wilt gaan kun je het ook aanbrengen op de bovenkant van je neusbrug, puntje van je neus en puntje van je kin. En boven je wenkbrauwen. Krijg je een mooie glow van!


Maar hoe weet ik dan welke kleur ik moet nemen? Zodat ik niet een clown wordt?
<<

Anoniem301

Bericht 26 Mrt 2015 12:15

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Kijk! Voorbeeld van highlighten. The queen of highlight haha

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 26 Mrt 2015 12:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 26 Mrt 2015 12:18

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Alibi schreef:
Carrie schreef:Ik mis blush! Kan je ook gewoon bij de HEMA kopen.
Edit: en een highlighter poeder? Hebben ze daar vast ook wel. Kun je onder je wenkbrauwen aanbrengen, net boven je jukbeenderen en op je cupidoboog (dat inkepinkje boven je bovenlip) Ik vind highlighter echt heel mooi. Als je all the way wilt gaan kun je het ook aanbrengen op de bovenkant van je neusbrug, puntje van je neus en puntje van je kin. En boven je wenkbrauwen. Krijg je een mooie glow van!


Maar hoe weet ik dan welke kleur ik moet nemen? Zodat ik niet een clown wordt?


Ik zou vooral voor een lichte blush gaan en deze lichtjes aanbrengen. Kun je het altijd nog rustig opbouwen. Echt, je ziet er niet snel uit als een clown :) En het kan zoveel doen voor een gezicht, wat kleur op de wangen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mrt 2015 20:25

Re: Advies nodig qua make-up en haar

geen advies. Maar wat een mooie kleur lippenstift die 2e van links. Heb je ook een nummer daarvan.

Ik gebruik echt amper make up heb ook geen idee hoe en wat. Heb wel eens bb cream gehad maar dat vind ik niks
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 26 Mrt 2015 20:29

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Het is gewoon hema soft lipbalm nummer 2. Hema heeft 8 nummers en die zie je op het plaatje van 1 t/m 8. :)
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 26 Mrt 2015 22:54

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Kleurnummer 2 van die Hema lipbalm is heel mooi dus dat is een goede keus.
Verder zou ik zoals Carrie al zei een mooie blush en highlighter aanbrengen. Weet niet of je donkere wenkbrauwen hebt? Vaak is het ook mooi deze wat extra aan te zetten. Hema heeft daar goede potloden voor.
Eventueel kun je ook een mooie eyeliner aanbrengen, dit vraagt wel om een vaste hand en wat oefening ;)
Ik zou trouwens qua blush voor een mooie lichtroze of peach kleur gaan.

Qua haar, misschien een mooie losse slag/krul en dan half opgestoken. Of een half knotje wat je nu veel ziet?
https://www.pinterest.com/search/pins/?q=half%20bun
https://www.pinterest.com/search/pins/? ... updo%20bob

Succes!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Mrt 2015 00:43

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Ik gebruik zelf liever het wenkbrauwpoeder van de Hema. Geeft gelijk wat extra volume en is makkelijker aan te brengen dan potlood. Vind potlood best lastig. Word snel zo'n blok.
2015 💙
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 27 Mrt 2015 09:23

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Nr 2 van de lipbalms is niet bij iedereen een lichte roze/bruine kleur op de lippen.. Ligt aan de kleur die je lippen van zichzelf hebben. Bij mij is de balm best opvallend dus als je dat niet wilt zou ik 'm in ieder geval even testen van te voren zodat je niet voor verrassingen staat straks..
Verder is highlighter super mooi, zeker op foto's en die zullen er vast veel gemaakt gaan worden.
Op internet zijn er veel artikelen te vinden over waar je het precies aan moet brengen etc.
Vergeet niet om voor de blush en highlighter ook goede kwasten te kopen. Hoeft niet eens duur te zijn.
De kwasten van Essence (merk kruidvat) zijn superzacht en werken prettig!
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2015 11:04

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Oeh wenkbrauwen, daar heb ik serieus nog nooit wat mee gedaan en ik denk ook dat ik mij daar maar niet aan ga wagen. Die vind ik echt prima zoals ze zijn ;)

Morgen ga ik even de stad in en ga ik de spulletjes bij elkaar zoeken.
Lipbalm (ja eerst ff testen idd)
Highlighter
Blush
Kwasten. Tnx !

@Marina: Mijn haar is echt super dun, als ik het half opsteek, dan heb ik onderaan echt niks meer over, dus ik denk niet dat dat wat wordt. Bedankt voor de rest van je tips!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Mrt 2015 15:18

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Tis vaak wel mooi hoor :). Al is het bij mij ook stapje voor stapje gegaan. Ben begonnen met blanke mascara. Maakte ze heel subtiel ietsje opvallender zonder dat er wat mis kon gaan. Vervolgens potlood en toen poeder waarbij ik poeder echt 10 keer fijner vind omdat ik nogal dunne wenkbrauwen heb.
2015 💙
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mrt 2015 16:25

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Minx schreef:Tis vaak wel mooi hoor :). Al is het bij mij ook stapje voor stapje gegaan. Ben begonnen met blanke mascara. Maakte ze heel subtiel ietsje opvallender zonder dat er wat mis kon gaan. Vervolgens potlood en toen poeder waarbij ik poeder echt 10 keer fijner vind omdat ik nogal dunne wenkbrauwen heb.


Oh ja, ik geloof ook wel dat het mooier kan zijn hoor. Maar voor mij, terwijl ik het nooit doe en dan ineens wel moet doen, dan denk ik dat het er niet veel beter van wordt, omdat ik niet weet hoe het moet :P
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Mrt 2015 18:27

Re: Advies nodig qua make-up en haar

Is het allemaal gelukt?
2015 💙

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers