Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby 5 maanden ieder uur wakker

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 26 Mrt 2015 21:33

Baby 5 maanden ieder uur wakker

Zoon is vandaag precies 5 maanden oud.
-Met 2 maanden sliep hij van 23 tot 7u door.
-Met 3 maanden sliep hij van 22 tot 9u! door.
-Met 4 maanden werd hij opeens standaard tussen 4 en 6u wakker. Niet van de honger, want we geven hem geen fles en na 6u valt ie weer in slaap en slaapt ie tot 9u door. Dus dat kan echt geen honger zijn lijkt me.
-De laatste 2 weken is hij 's nachts opeens ieder uur wakker...

Tuurlijk zijn we verwend dat hij al zo snel doorsliep en weet ik dat het voor een baby van 5 maanden ook vaak genoeg voorkomt dat ze nog geen mooi ritme hebben en bijvoorbeeld nog een nachtvoeding nodig hebben. Maar dat is het niet. En zo raar dat hij dus 3 maanden lang wel gewoon 's nachts aan één stuk door heeft geslapen...
Wat te doen?
Hij heeft geen honger, geen vieze broek, niet te warm of koud, volgens mij nog geen tandjes in aantocht, sprongetje (4,5 maand, hij is 3 weken te vroeg geboren) zou het kunnen zijn maar het is dus niet iets van de laatste tijd maar een geleidelijk proces geweest.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ie z'n speen verliest en daardoor niet kan slapen.
Maarrrr we hebben sterk het idee dat hij ondertussen al heel goed door heeft dat hij zo aandacht krijgt (ook al zeggen we 's nachts uiteraard niets en blijft het licht uit) en dus expres z'n speen uit tuft...

Hoe dit te doorbreken?

Het lijkt ondertussen gewoon aangewend gedrag.
Hem laten huilen werkt niet, want hij huilt zichzelf zó overstuur dat hij er half in stikt.

Edit: hij sliep zelfs eigenlijk van 19 tot 9u!! Aangezien hij z'n laatste fles slapend opdronk...
Het is dus zó'n verschil tussen 14u non-stop slapen naar hooguit 5u onafgebroken slapen.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 26 Mrt 2015 22:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 26 Mrt 2015 21:46

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Het lijkt mij met 5 maanden nog geen aangewend gedrag eigenlijk. Ik denk eerder richting doorkomende tandje of dat hij binnen nu en een paar dagen ziek gaat worden. Mijn jongste is dan ook ruim een week 'anders' wbt zijn humeur en slaapt dan slechter.
<<

Anoniem134

Bericht 26 Mrt 2015 21:50

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Ava schreef:Het lijkt mij met 5 maanden nog geen aangewend gedrag eigenlijk. Ik denk eerder richting doorkomende tandje of dat hij binnen nu en een paar dagen ziek gaat worden. Mijn jongste is dan ook ruim een week 'anders' wbt zijn humeur en slaapt dan slechter.


Hier hetzelfde. N. slaapt sinds een week ook minder goed, kan in de nacht ook zomaar een paar keer wakker zijn en dan ook echt klaar wakker. Nu bleek dat ze niet lekker was, gisteren overgeven en erg verkouden dus wellicht komt het bij ons daardoor.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 26 Mrt 2015 21:57

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Min zoontje is net iets ouder dan jou zoontje en ook iets te vroeg geboren. Eerst sliep hij door van 21.00-8.00. Sinds drie weken wordt hij weer wakker 's nachts. Eerst dacht ik dat het kwam door alle nieuwe indrukken op het KDV, maar inmiddels is hij daar gewend en leek hij toch honger te hebben. Sinds deze week krijgt hij bijvoeding en z'n laatste fles krijgt hij i.p.v 20.00 nu weer om 22.00. Daar gaat het de laatste twee nachten goed op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 26 Mrt 2015 22:11

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Ava en MissD: dat dachten wij eerst ook, maar het is nu al weken dat het steeds ietsjes minder ging. Het is dus niet iets van de laatste week ofzo.

Framboos: wij zijn ook begonnen met bijvoeden sinds deze week. Maar veel verder dan een beetje groente en een papfles 's ochtends zijn we natuurlijk nog niet, dus erg veel extra vult het nog niet...
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 26 Mrt 2015 22:13

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

We hebben trouwens ook geprobeerd te schuiven met het tijdstip van z'n laatste fles, maar dat maakt niet uit. Ook een extra fles (of grotere fles) maakt geen verschil.
Het is dus echt geen honger denk ik.

Hoeveel flessen krijgt jouw zoon nog en hoe zwaar issie?
<<

Patsy

Bericht 26 Mrt 2015 22:17

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Mijn zoon begon met 5 maanden ook slechter te slapen. Hier was het wel echt honger. Met een maand of 9 kwam er nog zo'n periode, toen waren het tandjes.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Mrt 2015 22:37

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Heb je ook in de nacht al wel weer eens een fles aangeboden? Het kan gewoon zijn dat hij in een groeispurt zit en net even wat extra voeding nodig heeft.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Mrt 2015 22:53

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Ik zou ook denken, heeft hij toch geen trek als hij twee uur wakker is en dan uiteindelijk weer in slaap valt, is hij dan niet opnieuw moe waardoor hij dan alsnog in slaap valt? Maar was hij met een vol buikje niet meteen verder gaan slapen?

Anders een klein flesje proberen? Als hij dan niet in slaap valt zou ik er geen gewoonte van maken, maar als hij wel meteen doorslaapt zou ik het gewoon even geven.

Of toch gewoon even zijn speentje terug geven, over zijn hoofdje aaien om wat geborgenheid te geven en dan de kamer uit gaan en dat herhalen tot hij weer in slaap valt, (en dus niet overstuur laten huilen) wellicht leert hij dan ook ' s nachts weer zelf in slaap vallen als hij dan wakker wordt. Het kan alleen wel een aantal nachten duren voordat dat lukt als dat al het probleem is en dat moet je maar net aan willen/ kunnen gaan midden in de nacht.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem134

Bericht 26 Mrt 2015 22:56

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Geen idee dan eigenlijk. N. is 8 maanden en slaapt zelden door. Komt iedere nacht nog wel voor een voeding omdat ze overdag weigert.

Kan het geen sprongetje in ontwikkeling zijn of groeien.
<<

Anoniem121

Bericht 26 Mrt 2015 23:15

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Onze dochter sliep ook door tot een maand of 3. Toen was ze erg van het clusteren 'S avonds en dronk ze tot 22.00 ieder uur om daarna tot 7.00 te slapen. Nu is ze bijna 6 maanden, is ze om 19.00 helemaal bekaf en komt ze 2x per nacht. Echt honger is het niet want ze neemt een paar slokken, valt binnen 5 minuten aan de borst in slaap en ik kan ook weer verder slapen. Ik had ook stiekem een beetje de hoop dat ze nu ze overdag fruit en 'S avonds groente krijgt wat langer door zou slapen 'S nachts maar helaas...

Ik merk wel dat ik het ondertussen ook gewoon accepteer dat ik 'S nachts wakker wordt gemaakt en dat ik er daardoor een stuk minder moeite mee heb.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Mrt 2015 09:03

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

Of we nu wel of geen fles extra geven maakt niet uit. Hij valt daardoor niet sneller weer in slaap. Dus wil ik geen fles extra geven, want daar issie natuurlijk zo aan gewend...

Erbij neerleggen is idd misschien het toverwoord, maar ik vind het zo apart. Ging het nou vanaf het begin al zo oke, maar hij kán (kon) het makkelijk!
<<

Patsy

Bericht 27 Mrt 2015 09:17

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

MissBitchy schreef:Of we nu wel of geen fles extra geven maakt niet uit. Hij valt daardoor niet sneller weer in slaap. Dus wil ik geen fles extra geven, want daar issie natuurlijk zo aan gewend...

Erbij neerleggen is idd misschien het toverwoord, maar ik vind het zo apart. Ging het nou vanaf het begin al zo oke, maar hij kán (kon) het makkelijk!


Ik was ook, in die periodes, bang dat we hem aanleerden dat hij een fles zou krijgen als hij wakker werd. Maar van de ene op de andere dag sliep hi weer gewoon door.

Als hij wakker blijft na de fles s het een ander verhaal natuurlijk. Misschien eenmalig met Dentinox oid zijn tandvlees insmeren? Misschien is het toch tandjespijn ookal zie je ze nog niet.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 27 Mrt 2015 12:08

Re: Baby 5 maanden ieder uur wakker

MissBitchy schreef:Hoeveel flessen krijgt jouw zoon nog en hoe zwaar issie?


Hij krijgt er vijf. Vandaag gaan we kijken of hij het redt op vier flessen. Gisteravond moesten we hem echt uit z'n diepe slaap wakker maken. Dus is kijken wat er vannacht gebeurt als we hem niet wekken.
Groente eet hij hier erg goed, meteen vanaf begin (zondag) half potje en gister al bijna heel potje op. Hij weegt nu net 6 kg. Heeft de afgelopen drie weken echt een inhaalslag gehad want begin maart woog hij nog 5360 gr.

Succes ermee, geen idee waar het dan aan kan liggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers