Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


draagdoek babybjorn

<<

yeano86

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 07 Dec 2013 09:37

Bericht 25 Mrt 2015 14:21

draagdoek babybjorn

Hallo dames,
Heeft er iemand ervaring met de draagdoek one mesh van babybjorn. Ik heb nu een draagdoek maar het knopen vind ik niet zo heel fijn. Mijn zoontje is nu een maand oud. Maar ik hoor heel veel tegenstrijdige berichten over de babybjorn met name of hij ook echt ergonomisch is.

Bedankt alvast!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mrt 2015 14:27

Re: draagdoek babybjorn

weet even niet precies welke dragers van kleins af aan te gebruiken zijn. In het draagdoeken topic staat een mooi tabelletje.

De babybjorn is echt slecht. Je baby word in een onnatuurlijke houding gedrukt en ook voor jezelf is het niet goed. Er zijn echt goede ergonomische dragers en de babybjorn mag zeker de naam ergonomisch niet dragen!
2015 💙
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Mrt 2015 14:37

Re: draagdoek babybjorn

Ik kende deze draagzak niet maar wat is ie duur :wtf:
Babybjorn staat bekent als niet ergonomisch. Ze zeggen zelf dat ze dat wel zijn. Voor rond de 100-130 euro heb je een mooie ergonomische met bijv een leuke print.

http://www.babybij.nl/draagzak

Hier staan mooie die wel oke zijn.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Mrt 2015 14:46

Re: draagdoek babybjorn

Deze is volgens mij al ergonomischer dan die normale baby bjorns, maar als ik lees dat je je kind ook met het gezicht vooruit kunt doen en de plaatjes zie dan heb ik wel mijn twijfels of het net zo ergonomisch is als andere ergonomische dragers en zeker als ik ook naar de prijs kijk zou ik toch kiezen voor een manduca, tula, boba oid. Wel even kijken welke vanaf het begin geschikt zijn. Je kunt als je niet van plan bent heel lang te blijven dragen ook de marsupi kopen die kan vanaf het begin, is ergonomisch en heel makkelijk aan te doen maar daar groeit je kind wel sneller uit dan bijvoorbeeld uit de manduca of een andere drager met babyinsert er in.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 25 Mrt 2015 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

yeano86

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 07 Dec 2013 09:37

Bericht 25 Mrt 2015 14:52

Re: draagdoek babybjorn

Ik vind een draagdoek niet zo fijn omdat het knopen niet zo goed lukt. Iedere keer na een half uurtje zakt het af. Ja apart he dat er zulke tegenstrijdige berichten zjjn. Ze zeggen samen te werken met kinderartsen etc. Bedankt dames voor jullie reacties, ik ga daar eens naar kijken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mrt 2015 14:53

Re: draagdoek babybjorn

Als ik het zo zie is het alleen om het brede zitvlak. Maar verder is het net zo'n stug ding.

Heb je wel eens iemand mee laten kijken met het knopen? En wat voor soort doek heb je?
2015 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Mrt 2015 14:54

Re: draagdoek babybjorn

Deze ziet er inderdaad ergonomischer uit dan de standaard baby Björn, het is belangrijk dat de baby niet aan het kruis hangt. Maar wat is hij inderdaad duur!!

Wij hebben een Bondolino poplin,voor 100euro ben je dan klaar en hij is door beide ouders te gebruiken zonder allerlei gespen en instellingen aan te passen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

yeano86

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 07 Dec 2013 09:37

Bericht 25 Mrt 2015 14:58

Re: draagdoek babybjorn

Ik heb nu een little frog. Is opzich een hele fijne zachte doek.
Alleen ben ik er niet zo heel handig in en duurt t even voordat mijn zoontje erin kan. Daarnaast vind k het lastig in te schatten of hij nu niet te strak zit. Misschien dat ik er in de loop der tijd wat beter mee overweg kan. Goede tip ik laat vanavond mijn moeder even meekijken!
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 25 Mrt 2015 15:05

Re: draagdoek babybjorn

ik heb mijn kinderen als kleine babys met heel veel plezier in de Bondolino gedragen! Super makkelijk, zit heerlijk voor jou en je kindje! De heupband gaat vast met klittenband en de schouderbanden knoop je. Als je helemaal niet wilt knopen dan is een babywompat geschikt (vanaf 3,5/4 maanden te gebruiken). Knopen is mij ook nooit goed gelukt.
Mother of 3 adorable children
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 25 Mrt 2015 16:08

Re: draagdoek babybjorn

Ff als reactie op je draagdoek die uitzakt: ik heb ook een doek van Little Frog en deze zakt ook sneller uit, dan mijn vorige geweven doek. Alleen heb ik die inmiddels verknipt en er een drager van gemaakt, dus die kan ik niet meer gebruiken om mee te knopen. Ik weet van een vriendin dat haar doek van Little Frog ook best snel uitzakt, dus ik denk dat het voor een groot deel ook aan de doek zal liggen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem166

Bericht 25 Mrt 2015 16:22

Re: draagdoek babybjorn

Mijn zoon is nu bijna 5 weken en ik draag hem dagelijks met de Bondolino, al gelijk vanaf het begin. Hij zit er nu nog in met zijn beentjes in een soort kikkerhouding. Als hij iets groter is, doe ik zijn beentjes erbuiten. De Bondolino is echt heel makkelijk in gebruik.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Mrt 2015 16:24

Re: draagdoek babybjorn

Hier die vriendin ;-)

Bij mij zakt ie ook best snel, maar heb hem toevallig vorige week weer gewassen samen met wat ander spul dus op een gewoon lang programma en met alleen wasmiddel en nu is ie wat stugger, plus oefenen en goed spannen en nu zit ze er eigenlijk altijd wel goed in.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Mrt 2015 17:11

Re: draagdoek babybjorn

Als knopen niks voor jouw is. Kan je ook bij babybij een draagzak huren. Zo heb ik 2weken de ergobaby geprobeerd. Ideaal! Een echte aanrader. En nieuw was ie 119,- met baby inzet. Zoon is nu 14kg dus we gebruiken hem niet meer. Maar straks als de baby er is wordt ie wel weer volop gebruikt.
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 25 Mrt 2015 17:26

Re: draagdoek babybjorn

Mag ik dan vragen welke bondolino jullie hebben?
Want daar zit toch ook nog weer verschil in?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Mrt 2015 09:10

Re: draagdoek babybjorn

Even heel duidelijk op een plaatje het verschil tussen een (oude) babybjorn en een manduca (wel echt ergonomisch): Dichter tegen je aan, knietjes hoger dan de billen, kindje zit gesteund om billen,bovenbenen ipv op zijn kruis te bungelen, gebogen rugpand (natuurlijke houding vna baby)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Mrt 2015 12:56

Re: draagdoek babybjorn

snoezel schreef:Even heel duidelijk op een plaatje het verschil tussen een (oude) babybjorn en een manduca (wel echt ergonomisch): Dichter tegen je aan, knietjes hoger dan de billen, kindje zit gesteund om billen,bovenbenen ipv op zijn kruis te bungelen, gebogen rugpand (natuurlijke houding vna baby)

Afbeelding


Als ik die babybjorn van deze link bekijk dan zit een kindje wel degelijk van knie tot knie ondersteund. Maar dat geldt dan wel voor de echte kleintjes want erg breed is hij niet. Wat ik vooral ook apart vind is dat ze een ergonomische drager hebben gemaakt waarin een kindje wel met het gezicht naar voren gedragen kan worden. Hoe dan? Is mijn gedachte en sowieso lijkt het me voor die hele kleintjes niet erg fijn om niet gewoon lekker te kunnen wegduiken in mama of papa's armen.
<<

Anoniem193

Bericht 26 Mrt 2015 14:02

Re: draagdoek babybjorn

Ze pretenderen dar hij ergonomisch is omdat hij nu een heupgordel heeft.
Verder is de ondersteuning wel soort van knie tot knie, maar zitten de knietjes lager dan het kontje.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Mrt 2015 15:10

Re: draagdoek babybjorn

Haha als ik die plaatjes zie, lijkt de baby bjorn mij altijd juist lekkerder zitten. Dan vragen ze hoe zou jij willen zitten? Dan denk ik altijd, liever zo lekker uitgezakt ipv je benen helemaal opgetrokken. :laughcry: maar snap dat het vanwege de heupjes is hoor en dat de tweede echt beter is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Mrt 2015 16:31

Re: draagdoek babybjorn

Marin wat vind je lekkerder zitten een klimharnas of een hangmat waar je benen aan beide kanten uitbungelen. Het klimharnas met een extra stukje tussen je benen en dat voor minimaal een half uur ;). Waarbij ook nog eens je rug in een onnatuurlijke houding gedrukt word.
2015 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers