Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanhopig, zoon te licht

<<

Jokie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:05

Bericht 24 Mrt 2015 08:40

Wanhopig, zoon te licht

Ik ben zo langzaam de wanhoop nabij. Onze zoon word in augustus 4 jaar en weegt 13 kilo. Hij is 103 cm. Hij is dus veelste licht. Maar dat is niet het ergste maar hij heeft al weken! diarree en eet geen avondeten. Brood gaat er smiddags wel redelijk in. Hij eet dan ongeveer 3 kwart van een snee brood. Maar voor de rest dus zo goed als niks. Ook geen snoep, chips of koek. We hebben echt al vanalles geprobeerd. Ik maak me zo ontzettend veel zorgen en zie hem steeds verder afglijden.
Ik weet dat jullie geen dokters zijn maar ik hoop hier wat adviezen of herkenning te krijgen. Morgen hebben we weer een afspraak bij de huisarts. Vorige keer bloed geprikt maar dit was in orde. Als extra info: mijn zoontje is hooggevoelig.
Bedankt voor het lezen!
Afbeelding
<<

Anoniem107

Bericht 24 Mrt 2015 08:49

Re: Wanhopig, zoon te licht

En als je hem bij het avondeten gewoon nog een boterham geeft, ipv warm eten?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 24 Mrt 2015 09:03

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik zou om een doorverwijzing naar de kinderarts vragen. Sowieso ook voor zijn diarree. Vind het namelijk wel erg lang, weken aan de diarree. Vanuit de kinderarts kun je bij een heleboel disciplines komen dus ook zeker daar je verhaal voorleggen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Mrt 2015 09:09

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik snap je zorgen! Diarree en niet eten is niet goed en ik ga er van uit dat er wel wat uit het onderzoek komt. Hij valt af / groeit niet omdat hij ziek is. Zodra dat behandelt wordt gaat het over een tijdje vaak stukken beter. Ziektes kunnen de groei enorm in de weg staan. Mijn zoon is 5,5 jaar, weegt 15 kg en is 105 cm lang. Ook ver onder het gemiddelde, maar hij heeft een chromosomale aandoening, daardoor veel ziek geweest en dus geen tijd van groeien omdat het lichaam bezig is met beter worden. Nu is mijn zoon een hele slechte eter (lees: eet vaker niet dan wel.) maar hij is minder ziek geweest afgelopen jaar en dat is gelijk te zien aan zijn groei. Hij is in verhouding meer gegroeid als het jaar ervoor.

Sterkte en Beterschap!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Mrt 2015 09:10

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik zou ook om een verwijzing naar de kinderarts vragen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Mrt 2015 10:45

Re: Wanhopig, zoon te licht

Nog afgezien van dat hij te licht is, heeft hij dus ook nog eens diarree. En al zo lang.
En je ziet dat het niet goed met hem gaat.
Dus ik zou zeker naar een verwijzing naar de KA vragen.
En verder alles vol vet geven. Misschien eet hij 's ochtends wel pap? En tussendoor veel gezonde dingen geven. Bijvoorbeeld een gekookt eitje, een cracotte/cracker met kaas, plakje kaas/worst. Dat soort dingen.
Dat was bij ons het advies van de diëtist.
Is hij al eens getest op glutenallergie?
Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 24 Mrt 2015 10:49

Re: Wanhopig, zoon te licht

_Lana_ schreef:Nog afgezien van dat hij te licht is, heeft hij dus ook nog eens diarree. En al zo lang.
En je ziet dat het niet goed met hem gaat.
Dus ik zou zeker naar een verwijzing van de KA vragen.
Is hij al eens getest op glutenallergie?


Dit inderdaad, dat gewicht vind ik persoonlijk niet bijzonder zorgelijk. Mijn neefje van haast 6 is ik meen 108cm en weegt 14kg. Hartstikke vrolijk/gezond mannetje. Nooit groot geweest, geen bijzonder grote ouders dus prima.

Ik vind vooral de aanhoudende diarree en het slecht eten zorgelijk. Is er iets wat hij wel heel erg lekker vind? Ik zou naar de huisarts gaan voor een verwijzing voor de ka.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 24 Mrt 2015 21:21

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik zou ook een verwijzing vragen. Weken diarree is wel erg lang. Zijn maagje is dus duidelijk van streek, dat zou wel eens de reden kunnen zijn van het slechte eten.

Is het daarnaast een idee om de hele dag door een bordje op tafel te zetten met van alles en nog wat? Blokjes kaas, komkommer, fruit, olijven, rozijntjes, een crackertje bijvoorbeeld. En er dan helemaal de nadruk niet op leggen. Zodat hij kan pakken wat en wanneer hij wilt.
Mother of 3 adorable children
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Mrt 2015 22:14

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik zou eens stoppen met melkproducten en kijken wat er dan gebeurt.
<<

Jokie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:05

Bericht 24 Mrt 2015 22:54

Re: Wanhopig, zoon te licht

Bedankt voor alle antwoorden!
Hij krijgt inderdaad al sinds dat hij een jaar is volle producten. En smorgens drinkt hij nog steeds een papfles met volle melk en bambix. Eigenlijk is hij daar veel te oud voor maar ik ben altijd blij als hij daar wat van binnen krijgt. Ik heb het een tijdje ook niet gegeven maar de buikpijn ging niet over.
Brood in de avond geven doen we nu ook regelmatig en dan eet hij gelukkig wel een halve snee op.
Morgenvroeg moeten we al vroeg naar de huisarts. Hopelijk komen we verder. En inderdaad over het gewicht moet ik me niet zoveel druk maken. Maar de diarree en buikpijn moet nu echt stoppen!
Afbeelding
<<

Jokie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:05

Bericht 24 Mrt 2015 22:56

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik zet eigenlijk de hele dag door wel wat op tafel en af en toe neemt hij wel wat maar niet veel. Ik heb ook niet het idee dat hij expres niet eet maar dat hij echt geen trek heeft door de buikpijn.
Lejow ik heb hem een week geen melk gegeven maar dat helpte ook niet :-(
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 24 Mrt 2015 22:57

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik zou als de huisarts niets kan betekenen ook om een verwijzing naar de kinderarts vragen. Lang diarree lijkt me niet bepaald goed, in elk geval iets om naar te laten kijken. Drinkt hij toevallig veel sap? Heb weleens gehoord dat dit bij kinderen diarree kan geven. Misschien helemaal niet zo bij jullie, maar dacht ik zeg het voor de zekerheid even.

En stel dat er lichamelijk niet direct een oorzaak voor lijkt te zijn, dan is een diëtiste misschien nog een idee? Ik loop daar nu met de jongste ook, al is het hier door andere problemen en niet vanwege zijn gewicht. Maar ondanks dat ze je kind niet zomaar meer kunnen laten eten (je kunt het er in elk geval moeilijk in proppen) hebben ze vaak wel een hoop handige tips. En stel dat het echt de verkeerde kant op zou gaan kunnen ze ook speciale drankjes voorschrijven die extra calorierijk zijn geloof ik (onze jongste krijgt nu de caloriearme versie hiervan vanwege het aanvullen van bepaalde stoffen wat op een andere manier maar matig tot niet lukt). Liever niet natuurlijk, maar misschien hebben ze daar nog tips voor je.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Mrt 2015 22:58

Re: Wanhopig, zoon te licht

Mijn eerste gedachte was een allergie... Misschien gluten?
ik hoop dat de arts jullie verder kan helpen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 25 Mrt 2015 02:23

Re: Wanhopig, zoon te licht

Ik had toen ik 4 was ook last van diarree en overgeven. Op een gegeven moment woog ik nog maar 9 kg....en niemand kon vinden wat er aan de hand was. Uiteindelijk bleek ik tropen wormen te hebben, zonder ook maar in het buitenland te zijn geweest. Ik ben echt maandenlang doodziek geweest.

Kortom: vraag een doorverwijzing naar de kinderarts! Mijn ouders kregen die niet en zijn toen gewoon ten einde raad de SEH opgelopen met mij, meer dood dan levend. Dat heeft me gered. Anders had ik hier nu echt niet meer gezeten. Ik heb maanden en maandenlang antibiotica gehad, speciaal voedsel (ik kon niks meer verdragen) en iedere week bloedprikken...

Het kan natuurlijk ook een voedselintolerantie zijn oid.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Mrt 2015 13:53

Re: Wanhopig, zoon te licht

Diarree en afvallen kan een voedselallergie zijn. Misschien wat testjes doen bij een KA.
M:21072011
J :08012014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Mrt 2015 22:40

Re: Wanhopig, zoon te licht

Jokie schreef:Ik zet eigenlijk de hele dag door wel wat op tafel en af en toe neemt hij wel wat maar niet veel. Ik heb ook niet het idee dat hij expres niet eet maar dat hij echt geen trek heeft door de buikpijn.
Lejow ik heb hem een week geen melk gegeven maar dat helpte ook niet :-(


Het gaat niet alleen om melk, maar om alle producten waar het ook in zit. En vergis je niet, dat is veel.
Melk heeft 6 weken nodig om helemaal uit je lichaam te verdwijnen, dus na een week kun je er eigenlijk nog niets over zeggen.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 26 Mrt 2015 12:32

Re: Wanhopig, zoon te licht

Olivia schreef:Mijn eerste gedachte was een allergie... Misschien gluten?
ik hoop dat de arts jullie verder kan helpen.



Ook mijn gedachten en dat moet je eerst laten testen door bloed te prikken. Maar dat zou ik zo en zo doen met deze klachten.
<<

Jokie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:05

Bericht 26 Mrt 2015 13:24

Re: Wanhopig, zoon te licht

Bedankt voor alle reacties! Gelukkig heeft hij gisteren alweer redelijk goed gegeten en vandaag ook al. Zijn ontlasting zie je dan meteen beter worden. We hebben vorige maand al bloedgeprikt op onder andere allergieën maar daar kwam niks uit. Ook zijn ontlasting is getest maar daar kwam niks uit.
Ondanks dat het nu wat beter gaat heeft de huisarts ons doorgestuurd naar de kinderarts. Hopelijk is het snel over. Vandaag zijn we in Nieuwegein bij een pedagogisch centrum voor allerlei testen, gelukkig worden we wel in de gaten gehouden.
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers