Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onbekende kat plast bij onze voordeur

<<

anoniem203

Bericht 25 Mrt 2015 14:04

Onbekende kat plast bij onze voordeur

Er loopt hier een zwarte kat rond die het nodig vind op op onze deurmat of in de hoek tussen de voordeur en de garagedeur te plassen. Ik heb dit 1x gezien dat ze dat deed en ik ruik het wel vaker. We hebben een carport dus de regen kan het niet een keer wegspoelen dus blijft die geur ook een paar dagen hangen. Ik heb in de hoek al een plantenbakje gezet maar daar plast ze gewoon langs. De kat slaapt ook vaak onder onze auto dus ze vind het blijkbaar fijn hier voor de deur.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb trouwens ook echt geen idee van wie die kat is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mrt 2015 14:12

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

In ieder geval niet met chloor schoon maken! Als je het ergens mee schoon wil maken moet je het met groene biotex doen. Het is te hopen dat deze kat je voordeur niet uitgekozen heeft als plas plek.
2015 💙
<<

Anoniem124

Bericht 25 Mrt 2015 14:17

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Ik heb wel eens gehoord dat katten uit de buurt blijven als je er koffiepoeder strooit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Mrt 2015 14:23

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Koffiedik ;) alleen dan moet je er best wel een laag neer leggen. Ze zakken daar ik weg en het blijft aan hun pootjes plakken en daar houden ze niet van. Alleen koffiepoeder zal niet zo veel doen.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2015 14:25

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Catstop aanschaffen, blijven katten van je erf af.

Hebben hier ook steeds een zwarte kater, niet de onze, om de deur lopen en die sproeit ook echt overal tegenaan, zo goor!
Onze kater wordt er dan weer niet anders van :palm:
<<

anoniem203

Bericht 25 Mrt 2015 15:04

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Ik ben alleen bang als ik koffiedik in die hoek en op de deurmat strooi dat ze dan wel een ander hoekje pakt en ik zo heel de oprit moet volstrooien voor enig effect. En wij hebben een nespresso apparaat met van die cupjes dan heb ik nog hard te sparen voor die koffiedik die erin zit :laughcry:

Ik heb net gekeken naar die Catstop maar dat werkt op zonnen energie. En laat er nu net geen zon onder de carport komen. En ik vond het trouwens ook best duur. Jammer.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2015 15:20

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Ava schreef:Ik ben alleen bang als ik koffiedik in die hoek en op de deurmat strooi dat ze dan wel een ander hoekje pakt en ik zo heel de oprit moet volstrooien voor enig effect. En wij hebben een nespresso apparaat met van die cupjes dan heb ik nog hard te sparen voor die koffiedik die erin zit :laughcry:

Ik heb net gekeken naar die Catstop maar dat werkt op zonnen energie. En laat er nu net geen zon onder de carport komen. En ik vond het trouwens ook best duur. Jammer.


Buren van ons hebben ook een carpoort en een catstop en dat werkt wel, zijn idd wel prijzig, maar geen katten meer op je erf.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Mrt 2015 15:52

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

De dierenarts verkoopt ook een spray voor je bankstel als je kat daar steeds tegen plast. Misschien werkt dat ook wel voor de voordeur en de mat?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 25 Mrt 2015 15:55

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Catstop, is dat zo een hoge pieptoon? Veel mensen en kinderen horen deze ook nog en is erg hinderlijk.

Vaak blijven ze op dezelfde plaats plassen, omdat ze het gemerkt hebben. Azijn kan de geur weg halen, zodat het niet meer gemerkt is. Wellicht helpt dat, hoewel ze wel jullie tuin echt als plek heeft, dat lijkt mij lastig.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Mrt 2015 16:10

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Nee je hebt caTstops die alleen een kat kan horen.

Andere buren hebben er ook 1, goedkopere variant? en daar word ik knettergek van, die heeft een ontzettend hoge toon en knippert ook nog eens wanneer er iemand voor langs loopt.
Onze kat interesseert dat ding niets, maar bij de andere buren, waarbij je de toon dus niet hoort, daar komt hij dus echt niet bij in de tuin.
<<

Anoniem131

Bericht 25 Mrt 2015 18:19

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Ik heb een goedkope catstop van de Welkoop. Deze werkt niet tegen maar gelukkig wel tegen het kindertuig wat hier rondloopt. Volwassenen horen hem niet.

Azijn schijnt ook te helpen. En als je de kat betrapt kun je een emmer water over hem heen gooien. Wel even rekening houden met het weer, natuurlijk.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Mrt 2015 21:26

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Je hebt ook speciale korrels die je kunt strooien. Je moet alleen wel van een knoflookgeur houden.
Het heet kattenschrik van get merk ecostyle. CAT away blijkt ook goed te zijn.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

anoniem203

Bericht 25 Mrt 2015 23:08

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Bedankt voor de reacties! Ik zal een gaan kijken voor die korrels of een spray.
<<

Didi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:33

Bericht 25 Mrt 2015 23:23

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Vreselijk. Wij hebben er ook veel last van. Ze plassen hier onder de carport tegen de zijkant van ons huis :thumbdown:
Ik heb korrels bij de action gehaald. Is voor de prijs het proberen waard.


http://www.action.nl/kattenschrik-korre ... rbestendig
2011
2015
<<

anoniem203

Bericht 26 Mrt 2015 10:22

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Dat is nog wel een leuk prijsje om te proberen.

Heb jij het al een keer gebruikt Didi?
<<

Patsy

Bericht 26 Mrt 2015 13:18

Re: Onbekende kat plast bij onze voordeur

Die kattenschrik korrels van Ecostyle werken erg goed! Ze stinken alleen zo erg dat je het hier in de gang nog rook.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers