Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilema.....

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 23 Mrt 2015 22:18

Dilema.....

Onze hond van bijna 13 jaar oud heeft een groot gezwel in haar bek. Vandaag naar de dierenarts geweest Het lijkt een melanoom in haar bek en ze heeft ook tumoren in verschillende tepels. De dierenarts raadt aan de melanoom te verwijderen en de grootste uit haar tepels te halen. Kost 400. Punt is wel dat die in haar bek in twee weken zo gegroeid is, wat duidt op een agressieve vorm en de kans is groot dat ze niet alle cellen weg kunnen halen omdat het een lastige plek is. Kans is dus aanwezig dat het vrij snel weer terug is. Wat zouden jullie doen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Mrt 2015 22:20

Re: Dilema.....

Nagaan hoelang het beest na de operatie zou leven. Of hij veel pijn heeft. Zware operatie. Hoe fit is hij.
Gaat hij erop achteruit en pijn hebben, dan zou ik voor inslapen kiezen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 23 Mrt 2015 23:05

Re: Dilema.....

Tepels is een heftige operatie.
Ze lijkt nu geen pijn te hebben.
Haar conditie is op een hartruis na, goed
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 23 Mrt 2015 23:06

Re: Dilema.....

We zijn er een beetje bang voorcdat ze door de napijn van de operatie niet zal kunnen eten. Ze eet zo graag en stel het us dan over twee weken terug? Wat hebben we haar dan aangedaan?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 23 Mrt 2015 23:13

Re: Dilema.....

Hoe heftig en naar ook, maar bij een hond van die leeftijd en een grote kans dat het om een agressieve vorm van kanker gaat, zou ik helaas voor inslapen kiezen. Ik zou haar dat niet meer aandoen, je zegt zelf dat het een heftige operatie is met waarschijnlijk flinke napijn. Bovendien is narcose op die leeftijd ook al vrij risicovol. Het zouden mij te veel risico's zijn.

Maar als het om je eigen hond gaat, kun je er waarschijnlijk niet objectief naar kijken, dus ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een besluit neemt. Heel veel sterkte!!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 23 Mrt 2015 23:18

Re: Dilema.....

Wat een moeilijke keuze zeg.
Maar zolang ze geen pijn heeft zou ik er niks aan doen, en als ze het nog kan volhouden met een (half) pcm zou ik ook nog niks doen. Ik zou niet te lang door 'klooien', je stelt het moment alleen maar uit en de kans dat jullie hond meer pijn gaat hebben wordt alleen maar groter.

Eens met wat pineco ook zegt.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Mrt 2015 23:20

Re: Dilema.....

Melanomen zijn gewoon heel naar, zaaien ook heel snel uit vaak. Dus heel eerlijk: maak er nog wat van de komende tijd en neem dan afscheid....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 23 Mrt 2015 23:33

Re: Dilema.....

Mijn hart zegt eigenlijk dat ik het niet moet doen. Maar ik benzo aan het twijfelen omdat de dierenarts wel wil operen. Geef ik haar niet te snel op als ik tegen het advies inga?

Anderzijnds, als ik kijk naar hoe snel en hoe groot het is, en dat ze waarschijnlijk niet alles weg kunnen halen, is het waarschijnlijk snel weer terug. Wat doe ik haar dan aan?
Ik wil helemaal niet beslissen over leven en dood.
Mooiste zou zijn als ze gewoon één dezer dagen niet meer wakker wordt. Dan zou ik heel verdietig zijn maar dan is ze wel zelf gegaan.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Mrt 2015 23:38

Re: Dilema.....

Ze is 13 jaar, er is geen goed of fout besluit. Mijn shih tzu was 14 en had een hernia, wilden ze ook nog wel opereren, maar ook een narcose is op die leeftijd niet ongevaarlijk. En tja, mijn hond die onlangs doodgebeten is, die wilden ze ook nog opereren. Of ie het zou overleven wisten ze ook niet....uiteindelijk ben ik in beide gevallen voor hun vrijheid gegaan. Aan hun gedacht ipv aan mijn eigen 'ik wil ze niet missen.' Ze hadden pijn en dat moest stoppen.

Sterkte met je beslissing!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Mrt 2015 23:39

Re: Dilema.....

Oh ja: en het is jouw hond, jij weet het het beste. Volg je hart.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 23 Mrt 2015 23:44

Re: Dilema.....

Als er echt geen redden aan is zal een dierenarts echt niet gaan opereren. Maar ze zullen ook aan hun eigen boterham denken (en dus willen opereren).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

anoniem196

Bericht 24 Mrt 2015 13:56

Re: Dilema.....

Heel moeilijk.
Maar ik zou nog veel knuffelen een mooie wandeling maken en als het niet meer gaat afscheid nemen.
Operatie is zwaar voor je hond.
Sterkte
<<

Anoniem126

Bericht 24 Mrt 2015 15:10

Re: Dilema.....

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 24 Mrt 2015 20:06

Re: Dilema.....

We hebben besloten haar toch een kans te geven en in ieder geval het gezwel in haar bek weg te laten halen. Haar buik laten we met rust.
Ik hoop dat we er goed aan doen en haar niet nog meer leed bezorgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mrt 2015 20:13

Re: Dilema.....

Dat was denk ik ook mijn keuze geweest, deze kans nemen haar ondertussen wel gruwelijk verwennen maar niet de zwaarste operatie.
2015 💙
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 25 Mrt 2015 22:51

Re: Dilema.....

We zijn toch nog voor een second opinion gegaan. Deze dierenarts raadde ons af te opereren omdat het groot is en het waarschijnlijk nieniet helemaal te verwijderen is.
We gaan haar goed in de gaten houden.
Ze is nu nog te goed om te laten gaan. Als het slechter gaat laten we haar gaan.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers