Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Sep 2013 11:52

Re: Haak&Brei Topic

Ik zie net dat het efteling pakket alleen wordt geleverd met Aida linnen en dat vind ik nooit zo mooi linnen om mee te werken. Dus misschien dat ik die even op het langere termijn ga zetten. Misschien dat hij dan ook op normaal linnen wordt geleverd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Velvet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 78

Geregistreerd: 12 Sep 2013 20:05

Bericht 30 Sep 2013 17:29

Re: Haak&Brei Topic

Wordt leuk die uil!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Sep 2013 19:17

Re: Haak&Brei Topic

Wat ben je precies aan het maken met die uil? Ik vind het nu een beetje op een muts lijken namelijk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2013 20:08

Re: Haak&Brei Topic

Ik ben zo'n zelfde onderkant aan het maken, die is bijna af. Dan kan ik 'm vullen en aan elkaar gaan haken/maken. Beestje wordt ongeveer 20 centimeter hoog
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2013 20:48

Re: Haak&Brei Topic

Kijk, zo dus!
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Okt 2013 14:03

Re: Haak&Brei Topic

Gaaf hoor Oreo!
Misschien moet ik maar gaan haken als ik alle muren vol borduurwerken heb hangen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 01 Okt 2013 15:35

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb net een haaknaald (2,5) en een bolletje fine cotton gehaald. Het eerste rijtje doen lukt nog wel maar daarna, blugh, misschien had ik toch dikker draad of een dikkere naald moeten halen.
Make happy memories
<<

Velvet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 78

Geregistreerd: 12 Sep 2013 20:05

Bericht 01 Okt 2013 19:28

Re: Haak&Brei Topic

De eerste paar toeren zijn altijd wat lastig, maar als je daar eenmaal doorheen bent.. :D
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 01 Okt 2013 20:42

Re: Haak&Brei Topic

Mooie dingen Silly-one!

Ik meld me ook maar weer eens.
Mijn sjaal, waar ik vorig jaar mee begonnen was komt eindelijk op zijn eind :cheering: heb al de helft van de laatste bol erin, dus kan hem deze winter zeker gebruiken. Als ie af is plaats ik nog wel een foto.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 01 Okt 2013 21:34

Re: Haak&Brei Topic

Ik ben bijna klaar met de locomotief. Hopelijk gaan de 2 wagonnetjes snel en heb ik hem voor het weekend af!
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 02 Okt 2013 16:49

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb weer leuke dingen voor bij zien komen!
Ben ook erg benieuwd naar de trein.

Mijn 2e haaksel is nu af. Ga nog wat kleine knuffeltjes haken om er wat meer handigheid in te krijgen.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Okt 2013 16:55

Re: Haak&Brei Topic

Valerie schreef:Ik heb net een haaknaald (2,5) en een bolletje fine cotton gehaald. Het eerste rijtje doen lukt nog wel maar daarna, blugh, misschien had ik toch dikker draad of een dikkere naald moeten halen.


Ik heb niet opgelet hoor maar begin je net? Op zich is groter dan wel handiger inderdaad maar het is niet onmogelijk hoor.
Met eerste rijtje bedoel je daarmee de lossen? Die rij daarna is namelijk inderdaad zwaar irritant maar vanaf de rij daarna gaat het altijd weer een stuk makkelijker. Probeer die eerste rij ook flink los te haken dat maakt het makkelijker om de tweede rij te haken!
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 02 Okt 2013 17:46

Re: Haak&Brei Topic

Pompoen schreef:
Valerie schreef:Ik heb net een haaknaald (2,5) en een bolletje fine cotton gehaald. Het eerste rijtje doen lukt nog wel maar daarna, blugh, misschien had ik toch dikker draad of een dikkere naald moeten halen.


Ik heb niet opgelet hoor maar begin je net? Op zich is groter dan wel handiger inderdaad maar het is niet onmogelijk hoor.
Met eerste rijtje bedoel je daarmee de lossen? Die rij daarna is namelijk inderdaad zwaar irritant maar vanaf de rij daarna gaat het altijd weer een stuk makkelijker. Probeer die eerste rij ook flink los te haken dat maakt het makkelijker om de tweede rij te haken!


Ja ik begin inderdaad net. Met de eerste rij bedoel ik eigenlijk de eerste 2 rijen. Daarna worden de gaatjes te klein om er nog weer in te kunnen prikken. Thanks voor de tip om te beginnen met los te haken. Ik ga straks een nieuwe poging wagen.

Ik wil trouwens gewoon een lapje haken om te oefenen maar elk nieuw rijtje lijkt kleiner te worden waardoor ik eerder de vorm van een half rondje krijg dan een rechte strook. Komt dit doordat ik dan de laatste rij te strak haak?


Pietje, wat schattig!
Make happy memories
<<

Anoniem12

Bericht 02 Okt 2013 17:55

Re: Haak&Brei Topic

Haak je aan het einde van elke toer wel een keerlosse om het werk recht te houden? En haak je niet per ongeluk halve vasten ipv vasten (duidelijke filmpjes zijn wel op YouTube te vinden). In halve vasten kan je je naald bijna niet steken dan moet je echt duwen.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 02 Okt 2013 18:21

Re: Haak&Brei Topic

Even gekeken, en ja ik haakte idd per ongeluk halve vasten :). Net even een ander filmpje gekeken hoe je hele doet en dat gaat al een stuk makkelijker. Nu ik het op de goede manier doet is het lapje al wel een stuk rechter, maar er zit nog wel een afronding in, maar ik denk dat dat komt doordat ik niet tel en dus misschien 1 oversla. Zal vanaf nu gaan tellen om te kijken of hij dan wel recht gaat.
Make happy memories
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Okt 2013 19:15

Re: Haak&Brei Topic

Als je gewoon in elke steek haakt en aan het einde een keerlosse doet dan hoef je op zich niet te tellen hoor. Maar goed dat is misschien ook ervaring. Een keerlosse is een extra losse die je na de laatste steek van een toer haakt voor je het werk keert om te voorkomen dat het werk steeds smaller word doordat je eigenlijk steken mindert.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 03 Okt 2013 14:03

Re: Haak&Brei Topic

Ik ben vandaag vrij en heb me voor morgen afgemeld bij vrijwilligerswerk en fysio want ik trek het allemaal even niet meer, heb zo veel pijn de laatste week :( Nu zou ik het liefst op de bank kruipen met een dekentje en mijn haakwerk maar zelfs mijn pols en vingers doen zeer dus dat zit er even niet echt in. Misschien rustig aan even wat toeren want ik kan het waarschijnlijk toch niet laten *zelfkennis* maar goed, ik zie wel hoe het gaat.

Pietje, je haaksel ziet er echt superleuk uit! En hartstikke mooi regelmatig, is dit echt pas je tweede??? :cheering:
<<

Anoniem205

Bericht 03 Okt 2013 16:09

Re: Haak&Brei Topic

Idd Pietje! Wat goed en netjes voor een tweede! Mijn wasabi's zien er echt niet zo mooi en strak uit. Eerder mislukt
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 03 Okt 2013 17:12

Re: Haak&Brei Topic

Jaa het is echt pas de 2e hahaha. Ik vind het echt super leuk om te doen, het duurt alleen wel even voor ik iets af heb. Ga nu even een haaknaald bestellen om een sjaal te haken.

Thnx voor de complimentjes!

Valerie, hopelijk gaat het met de tips hier lukken om een recht lapje te krijgen!
Sjaantje, doe rustig aan en beterschap!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 03 Okt 2013 18:50

Re: Haak&Brei Topic

Pietje schreef:Sjaantje, doe rustig aan en beterschap!

Dankje, komt goed! Onkruid vergaat niet, zeg ik altijd maar :thumbup:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Okt 2013 21:47

Re: Haak&Brei Topic

Sjaantje schreef:
Pietje schreef:Sjaantje, doe rustig aan en beterschap!

Dankje, komt goed! Onkruid vergaat niet, zeg ik altijd maar :thumbup:


Zeg, schrijf jij eens wat liever over jezelf! :no:
Niks onkruid gewoon een leuke meid die het verdiend om zich beter te voelen dan dit. Punt.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 03 Okt 2013 23:37

Re: Haak&Brei Topic

Pompoen schreef:
Sjaantje schreef:
Pietje schreef:Sjaantje, doe rustig aan en beterschap!

Dankje, komt goed! Onkruid vergaat niet, zeg ik altijd maar :thumbup:


Zeg, schrijf jij eens wat liever over jezelf! :no:
Niks onkruid gewoon een leuke meid die het verdiend om zich beter te voelen dan dit. Punt.

Ja Pompoen, sorry Pompoen, ik zal het nooit meer doen Pompoen...


Maar hee, je kunt het ook zó zien: ik ben zo sterk als onkruid dus ik overwin deze tegenslag!
<<

Anoniem219

Bericht 04 Okt 2013 07:05

Re: Haak&Brei Topic

Zo is de poncho tot nu toe....

Afbeelding


Ziet er best netjes uit toch? Is mijn eerste echte haak projectje :)
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 04 Okt 2013 07:18

Re: Haak&Brei Topic

Ziet er heel netjes uit, Aagje! En wat een mooie kleurencombi!

Ik heb gister een flinke bestelling gedaan bij Creamijn :D want ik had van oma al een Sinterklaas-envelopje gekregen :cheering:
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Okt 2013 11:01

Re: Haak&Brei Topic

Hoi meiden! Ik wil wantjes voor mijn dochter gaan haken. Maar kan niet echt een patroon vinden. Jullie tips?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron