Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Mrt 2015 12:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Cotton schreef:
Biechtje schreef:Goedemorgen,

Als trouwe lezer toch maar even een berichtje omdat ik het gewoon even niet meer weet...
Onze dochter van 1,5 jaar vindt 5 minuten in de auto prima maar verder...pfff ze wordt zo boos en gilt de hele auto bij elkaar..
Ik kan wel wat tips gebruiken voordat we aankomende zomer naar Frankrijk rijden..... :-)

Thanks!

Hoe is dit een Biecht?

Er staat 'als trouwe lezer', dus ik denk dat dit een meelezer is die zelf geen account heeft.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Mrt 2015 13:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar dat is niet echt een biecht dan natuurlijk! Meer een algemene vraag.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Mrt 2015 13:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja dat snap ik, maar ik bedoel dus dat het als biecht is geplaatst om deze reden.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Mrt 2015 13:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind de meeste dingen die hier worden gepost geen biecht, dus dan kan deze op zich ook prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Mrt 2015 09:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met autorijdprobleem: wij zijn vorig jaar ook naar Frankrijk gereden met dochter die helemaal niet van autorijden hield. Mijn zus ging trouwen daar dus we moesten die reis wel maken. Ik zag er enorm tegenop maar het is heel goed gegaan. onze dochter was toen wel jonger (14mnd) maar wij merkten dat er een soort routine zat in haar huilen in de auto. Na ong. een half uur gereden te hebben moesten we stoppen, spelen, rennen enz. en dan konden we wel weer anderhalf uur rijden of zo. soms langer als ze in slaap viel. Wij hadden schermpjes in de auto met bumba en zo en nieuw speelgoed.
Verder veel kleine dingetjes om te eten en zo hebben we de reis goed doorstaan.

Oh we hebben trouwens per dag niet meer dan 500km gereden.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mrt 2015 18:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Elliot schreef:Ja dat snap ik, maar ik bedoel dus dat het als biecht is geplaatst om deze reden.

Het uitgesproken moment om een account aan te maken dus. Zo wordt het gewoon een algemene inlog.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 25 Mrt 2015 21:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Kan het misschien zijn dat je kindje zich niet lekker voelt?

Die tv schermpjes vond ik ook de uitkomst van de eeuw. Tot de jongste ook op het schermpje kon kijken. Ze werd eerst niet lekker ging huilen en uiteindelijk ging ze spugen.
Ze is dus wagenziek echt heel vervelend voor die kleintjes.
Ze heeft bandjes om haar polsen die helpen. Ze is nu bijna 5 maar bij lange afstanden vraagt ze er zelf om.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Mrt 2015 21:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bij onze dochter duurde het bijna een jaar voordat ik zwanger was en ik heb dat jaar als pittig ervaren. Die maandelijkse teleurstellingen vond ik na een half jaar zwaar worden en ik was in gedachten steeds bezig met het zwanger worden. Bezocht ook zwangerschapsforums en ik heb veel testen versleten. Nu zitten we in de vierde ronde voor een tweede kindje en ik merk dat ik weer enorm gericht ben op zwanger worden. Ik wil dit helemaal niet. Vandaag een middag doorgebracht met drie zwangere vrouwen en net weer een zwangerschapsaankondiging in onze familiekring. Ik ben blij voor deze vrouwen en hun partners, maar voel mij ook verdrietig omdat het bij ons nog niet zo ver is. Ik weet dat 12 maanden gemiddeld is om zwanger te worden en dat ronde 4 nog kort is, maar toch voel ik me rot dat ik het zwanger worden nu weer mijn leven laat beheersen.
<<

Anoniem142

Bericht 29 Mrt 2015 21:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje dat zwanger wil worden: het is fijn om het zwanger worden van je af te kunnen zetten en er luchtig mee om te kunnen gaan, maar je hebt er helaas geen knopje voor. De een lukt het beter dan de ander. Een zwangerschapswens kan zo'n allesomvattende wens zijn dat het een behoorlijke stempel kan drukken op het dagelijks leven. Wat bij mij heel erg hielp was het alleen maar accepteren dat ik het niet los kon laten. Dan heb je alleen nog maar dat je je kut voelt omdat je nog niet zwanger bent en niet meer dat je je nog kutter voelt omdat je je kut voelt omdat je nog niet zwanger bent. Soms er gewoon aan toe geven en even uithuilen bij je man/vriend of even bij een vriendin of je moeder spuien dat je ervan baalt dat je nog niet zwanger bent, ook al weet je best dat 4 maanden nog helemaal niet zo lang is. Mij lukt het op die manier beter om met de 'stress' rondom het zwanger worden te dealen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 29 Mrt 2015 21:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik had me bij de tweede ook voorgenomen om er luchtiger mee om te gaan, maar het lukte gewoon niet. Vind het ook heel knap als mensen het wel kunnen. Ik ben echt een controlfreak en juist het geen controle hebben maakte dat ik er zo mee bezig was en probeerde er wel grip op te krijgen. Geen tips dus, alleen herkenning!
Hopelijk voor jullie is het snel raak!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem328

Bericht 30 Mrt 2015 08:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik kan op zich wel begrijpen dat je veel met het zwanger worden bezig bent, maar dat je ook daadwerkelijk verdrietig wordt van zwangerschapsaankondigingen van anderen, terwijl er nog maar 3 rondes niet gelukt zijn, daar kan ik moeilijk begrip voor opbrengen.
Je zou moeten kijken naar wat je wel hebt. Je hebt een man, een gezonde dochter en de wetenschap dat je de vorige keer binnen 6 en 12 maanden zwanger bent geworden, wat heeeel normaal is, dus een mooie uitgangspositie. Het zou juist spannend maar dan op een leuke manier moeten zijn. Misschien is dit makkelijk gedacht en natuurlijk kies je er zelf niet voor om er zo mee bezig te zijn en verdrietig te zijn, maar je zou jezelf wat dat betreft ook wel een klein beetje een schop onder je kont kunnen geven.
Ik sta er natuurlijk heel anders in vanwege onze situatie, maar ik ben zelf vrij positief ingesteld en kan me dan misschien ook wat moeilijk verplaatsen in jouw reactie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Mrt 2015 08:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nou ja, je voelt wat je nou eenmaal voelt, dat een ander het nog minder getroffen heeft dan jij, doet daar op zo'n moment echt niks aan af. Er staat toch ook dat ze wel degelijk blij is voor die anderen, maar wel verdrietig dat het nog niet is gelukt? Ik kan me ook best voorstellen dat als het de eerste keer een poos heeft geduurd, je de tweede keer bang bent dat het weer zo lang of misschien wel langer gaat duren en dat je daar op bepaalde momenten onrustig van wordt. Dat mag en daar hoeft ze zich echt niet voor te schamen of zichzelf verplicht een schop onder haar kont te geven. Soms mag je ook gewoon best even balen om iets waar anderen misschien niet zoveel van begrijpen. Soms mag je dat nog gewoon hardop zeggen ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem328

Bericht 30 Mrt 2015 08:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk alleen dat ze het zichzelf zo wat moeilijk maakt en dat is zo jammer. Het zou best nog een half jaar kunnen duren voordat ze zwanger is, en het is zo jammer als ze daar nu al zo mee bezig is en nu al verdrietig om is. Dan kan het best een lang en zwaar half jaar worden terwijl er geen reden is voor haar om zich ergens zorgen over te maken.

Ik realiseer me zeker wel dat je je gevoelens zelf niet in de hand hebt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2015 12:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier het biechtje met de zwangerschapswens weer. Bedankt voor jullie reacties. Ik ben zeker blij met mijn man en dochter en weet ook dat ik hier juist van moet genieten. Maar mijn gevoel laat zich ook niet sturen op sommige momenten. Afgelopen zaterdag was voor mij weer even confronterend op een bepaalde manier. Het lastige is dat ik niet zo verdrietig wil zijn en dat ik niet veel met het zwanger worden bezig wil zijn (vooral de vruchtbare periode en de week voor mijn menstruatie ben ik er veel mee bezig). Maar toch gebeurt dit weer. En daar baal ik van.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 30 Mrt 2015 12:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Vervelend dat je je er zo druk om maakt. Misschien scheelt het al als je accepteert dat je er nou eenmaal meer mee bezig bent dan je zou willen. Nu maak je je druk om het zwanger willen worden én dat je dat niet wilt. Dat maakt het alleen maar erger.

Daarnaast zou ik me als ik jou was bedenken dat het echt gewoon een kwestie van geduld hebben is. Het gaat een keer lukken. Je hebt 0,0 reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Ik begrijp heel goed dat je liever hebt dat het vandaag is gelukt dan volgende maand.
Misschien kun je meer proberen in te stellen op 12 maanden.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2015 13:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Afbeelding
Zien jullie een streep?
(edit: kom er net achter dat de test een paar maanden over de datum is, niet betrouwbaar meer dus)
Laatst gewijzigd door Biechtje op 30 Mrt 2015 13:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mrt 2015 13:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ja, niet te missen.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Mrt 2015 13:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Duidelijk! Snel een ander halen dan als deze over de datum is!
<<

Anoniem181

Bericht 30 Mrt 2015 13:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Yep, duidelijk hoor!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2015 13:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ga zo maar ff een andere kopen. Het is alleen echt haast onmogelijk om zwanger te zijn. Denk dat hij dan positief is omdat hij over de datum is.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Mrt 2015 13:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh wat spannend! Ik denk niet dat een test snel vals positief uitslaat, ook niet als deze over de datum is, maar voor de zekerheid is het natuurlijk wel verstandig om nog eens te testen. Ben benieuwd...
<<

Anoniem328

Bericht 30 Mrt 2015 14:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Volgens mij kan een te oude test bijna niet vals positief uitslaan. Enkel vals negatief. Dus ik denk dat je gewoon zwanger bent!!
<<

Anoniem125

Bericht 30 Mrt 2015 14:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Precies, dat denk ik ook :D Dat hormoon dat het streepje donker maakt komt immers niet uit de lucht vallen en alleen dat hormoon maakt dat de test positief uitslaat, dus...
<<

Anoniem181

Bericht 30 Mrt 2015 14:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ga zo maar ff een andere kopen. Het is alleen echt haast onmogelijk om zwanger te zijn. Denk dat hij dan positief is omdat hij over de datum is.


Dat denk ik niet hoor! Een streepje verschijnt alleen als er HCG in je urine zit, ook bij een test die over de datum is. Het gebeurt maar zelden dat een test vals positief uitslaat, en dan zeker niet zo duidelijk als bij jou het geval is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Mrt 2015 18:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Afbeelding

Dit is de andere test. Als ik heel goed kijk zie ik een streep maar die zie ik horizontaal ook, dus denk niet dat het wat betekend. Wat jullie?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers